Verbeek pleit voor formatiewijziging: "Elke keer zelfde verhaal"

Gertjan Verbeek vindt dat SC Heerenveen van formatie moet wisselen. De oud-trainer van Heerenveen is van mening dat de beste spelers altijd moeten spelen. Dat stelt hij in de Sportcast van Omrop Fryslân

"Heerenveen heeft te weinig geloof in eigen kwaliteit", begint Verbeek. "Je past je aan aan Ajax en volgens mij hoeft dat op dit moment niet. Het is elke keer hetzelfde verhaal. Op het moment dat ze niet meer uitgaan van eigen kwaliteiten, geven ze de punten weg."

Volgens Verbeek moet trainer Robin Veldman andere spelers opstellen. "Je beste spelers moeten er altijd in staan. Die zet je als eerste op papier. Maxence Rivera (linksbuiten, red.) is niet veel, dus speel dan maar 4-4-2", aldus de oud-trainer van de Friezen. 

Clubwatcher Roelof de Vries verklaart de keuze van Veldman. "Veldman vindt dat Rivera goed in het elftal past. Hij doet heel goed zijn verdedigende werk, wordt bij de club gezegd." Verbeek is het daar echter niet mee eens. "Je kunt wel helemaal meerennen met je man, maar als die voorzet toch blijft komen, heb je er niks aan."

Lees meer:
0 reacties