Vente legt vinger op zere plek: "Dan heb je geen gunstige positie"

Dylan Vente
Dylan Vente Foto: © BSR Agency

Dylan Vente zat donderdagavond behoorlijk stuk na de nederlaag bij FC Utrecht (3-2). Het seizoen zit er nu officieel op voor SC Heerenveen. 

Het duel in de Galgenwaard eindigde donderdagavond in 3-2. "Met een beetje geluk wordt het 3-3. We hebben gevochten, alleen heeft dat helaas niet geholpen", zucht Vente voor de camera bij ESPN. De spits nam zelf nog de 1-1 voor zijn rekening, maar FC Utrecht sloeg vervolgens twee keer snel toe. "Het was een goede goal, maar je hebt er niks aan. 

Vente denkt dat SC Heerenveen het tegen NAC Breda (nederlaag) en Ajax (gelijkspel) in de competitie heeft laten liggen. "Je weet al een tijdje dat je in de play-offs zit. Je wil je positie zo gunstig mogelijk hebben, alleen de laatste twee wedstrijden was het net niet", baalt de spits. "Dan heb je geen gunstige positie en moet je uit naar Utrecht. Dat is een lastige wedstrijd."

Zo is het seizoen plotseling klaar en kunnen de spelers op vakantie. "Heel gek. Je zit in tweestrijd, omdat je niet weet wat er gaat gebeuren. Als je wint, heb je zondag een mooie pot. Daar vecht je voor, maar nu is het ineens klaar", besluit Vente. 

Doe mee aan het WK-spel van FeanOnline!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van FeanOnline op Scorito!

Lees meer:
0 reacties