Vente baalt ontzettend: "Nu is het in één klap klaar, toch gek"

Dylan Vente
Dylan Vente Foto: © Pro Shots

Dylan Vente baalde donderdagavond flink na de uitschakeling van sc Heerenveen in de play-offs om Europees voetbal. De Friezen gingen met 3-2 onderuit tegen FC Utrecht en volgens de spits had er uiteindelijk meer ingezeten voor de ploeg van Robin Veldman.

"De tweede helft was complete chaos", begint Vente na afloop. "Leuke wedstrijd voor de normale supporter, maar daar hebben we helemaal niets aan." Na een doelpuntloze eerste helft ontplofte het duel volledig na rust. FC Utrecht kwam op voorsprong, waarna Vente snel voor de gelijkmaker zorgde. Toch keek Heerenveen korte tijd later alweer tegen een 3-1 achterstand aan.

Volgens de aanvaller gaf sc Heerenveen de wedstrijd uiteindelijk te makkelijk weg. "Ik denk wel dat wij als team goede mogelijkheden hebben gekregen, maar die ook hebben weggegeven. Na de aansluitingstreffer kun je met een beetje geluk de 3-3 maken, maar het zat helaas niet mee."

Vente gaf toe dat binnen de selectie al voorzichtig werd gedacht aan een mogelijke finale op zondag. "Ergens houd je toch rekening met de finale zondag, want je hoopt vandaag te winnen", vertelt hij in gesprek met Omrop Fryslân. "Nu is het in één klap klaar, toch wel gek."

Ondanks de teleurstelling kijkt de spits niet alleen negatief terug op het seizoen van de Friezen. "Ik denk dat je jezelf moet belonen met een goede positie in de play-offs, maar dat is net niet gelukt", aldus Vente. "Ik denk dat we uiteindelijk een goed seizoen hebben gedraaid met 51 punten. Ik denk dat we hebben laten zien dat we goed voetbal spelen. Maar volgend jaar moeten we, denk ik, iets volwassener worden, zoals we in de laatste periode hebben gedaan."

Doe mee aan het WK-spel van FeanOnline!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van FeanOnline op Scorito!

Lees meer:
0 reacties