Veerman vindt rode kaart onterecht: ''Ik wil me steviger maken''

Henk Veerman zorgde donderdagavond voor de nodige ophef tijdens de bekerwedstrijd tegen Helmond Sport. De aanvaller van sc Heerenveen kreeg in de 92ste minuut een rode kaart, nadat hij daarvoor een elleboogstoot had uitgedeeld.

"Ik wil me steviger maken", zo liet de boomlange spits na afloop tegenover FOX Sports weten. "Ik heb net de beelden bekeken en ik denk niet dat dit een elleboogstoot is. Ik had niet de intentie om een elleboog te geven, maar om mijn lichaam erin te zetten."

Foppe de Haan neemt Veerman niks kwalijk. "Bij hem lijkt het heel erg omdat hij zo groot is. Daarvoor was er wel iets aan de hand tussen die twee. Als de scheids dat goed afhandelt, is het klaar. Dit is een flinke streep door de rekening. Hij begint langzaam maar zeker echt wat voor het team te betekenen. Eigenlijk ben ik over zijn ontwikkeling heel tevreden."

#Veerman zal een goede advocaat nodig hebben om na deze rode kaart vrijuit te gaan #heehel #knvbbeker #elleboog pic.twitter.com/t0prqsxpqw

— Mario van der Ende (@MariovanderEnde) October 29, 2015
Lees meer: