Van Overeem kritisch: "Je laat het zelf uit je handen glippen"

Joris van Overeem
Joris van Overeem Foto: © Pro Shots

Na de pijnlijke uitschakeling tegen FC Utrecht overheerste donderdagavond de teleurstelling bij sc Heerenveen. De Friezen gingen met 3-2 onderuit in de Galgenwaard en zagen daarmee een Europees ticket uit handen glippen. Vooral aanvoerder Joris van Overeem baalde stevig van de manier waarop zijn ploeg het duel verloor.

"Heel teleurstellend", zegt Van Overeem na afloop in gesprek met Omrop Fryslân. "Tijdens de wedstrijd heb je het gevoel dat je door kan naar de finale, maar je laat het zelf uit je handen glippen door te makkelijk doelpunten weg te geven."

De ervaren middenvelder keek ook terug op het volledige seizoen van de Friezen. "We misten wat diepte en soms ook opportunisme. Als club wil je de play-offs halen en dat is niet gelukt. Dus het was een prima seizoen, maar niet goed genoeg." 

Doe mee aan het WK-spel van FeanOnline!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van FeanOnline op Scorito!

Lees meer:
0 reacties