Van Hooijdonk: "Zo wil ik dat de Friese fans mij later herinneren"

Sydney van Hooijdonk speelde de afgelopen anderhalf jaar bij SC Heerenveen en wist veel doelpunten te maken voor de Friezen. Na het seizoen vertrok de spits terug naar Italië, waar hij onder contract staat bij Bologna. Van Hooijdonk heeft veel herinneringen aan de Friese club.

"Ik ga de jongens bij SC Heerenveen missen. We hebben een hecht team met humor", zegt Van Hooijdonk tegen FeanFan Magazine . "Met sommige teamgenoten ben ik goed bevriend geraakt. Ik ga veel missen aan Nederland." "Dik 50 wedstrijden heb ik gespeeld voor SC Heerenveen en bijna 30 doelpunten gemaakt", vervolgt de spits. "Ik ben dankbaar voor de kansen die mij zijn gegeven. De club is belangrijk geweest voor mijn toekomst als voetballer." Van Hooijdonk heeft nog een boodschap voor de fans van SC Heerenveen. "Een hardwerkende doelpuntenmaker. Zo wil ik dat de Friese fans mij later herinneren. En als iemand die geen enkele derby heeft verloren." "Het is mijn eerste volledige Eredivisieseizoen geweest. De steun van de fans is daar belangrijk in geweest. Ik wil de fans bedanken voor hun support. Bij thuiswedstrijden, volle uitvakken. Voor volle stadions spelen met fanatiek publiek. Daarvoor wil je voetballer zijn", aldus Van Hooijdonk.

Lees meer: