Van Hooijdonk: "Dat is het moment dat mij het meest is bijgebleven"

Sydney van Hooijdonk nam aan het einde van het seizoen afscheid bij SC Heerenveen. De spits keert terug naar het Italiaanse Bologna, maar kende persoonlijk een succesvolle periode in Friesland. Van Hooijdonk scoorde bijna dertig doelpunten voor de club en wist vele derby's te winnen.

Toch kiest de aanvaller voor een ander hoogtepunt. "Het moment dat mij het meest is bijgebleven, is de bekerwedstrijd tegen NAC. Ik leefde hier zo erg naar toe", zo vertelt Van Hooijdonk in gesprek met FeanFan Magazine . "Mijn oude club, de club waar mijn vader werkt." "We wonnen na een achterstand, waarbij ik ook nog twee keer mocht scoren", vervolgt de spits. "Hierdoor gingen we door naar de volgende ronde van de KNVB Beker. Dit was het beste wat ik had kunnen bedenken." "De speeldatum was de verjaardag van mijn oma die helaas is overleden. Alles kwam die avond bij elkaar. Met mijn vader had ik een weddenschap. Degene die de bekerwedstrijd ging winnen, moest voor de ander een etentje betalen. Dat etentje heb ik nog van mijn vader tegoed", aldus Van Hooijdonk.

Lees meer: