Van Ewijk's geheim: "Elke morgen een broodje pindakaas met hagelslag"

Momenteel speelt Milan van Ewijk het EK Onder 21 met Jong Oranje. Vier jaar geleden speelde de rechtsback van SC Heerenveen nog bij de amateurs.

"Omdat ik van de amateurs kom, is dit voor mij nog mooier om mee te maken", begint Van Ewijk in gesprek met het Algemeen Dagblad . "Ik bevind me al vijf jaar in een heel mooi traject. Dat ik hier überhaupt ben en kan spelen, vind ik al prachtig." Van Ewijk was afgelopen seizoen de enige veldspeler bij SC Heerenveen die alle minuten in de Eredivisie speelde. Een geheim hiervoor heeft hij niet. "Dat heb ik niet echt. Ja, dat ik elke morgen begin met een broodje pindakaas met hagelslag misschien. Ik ben wel een speler die er alles aan doet. Tussen de play-offs tegen FC Twente ben ik ook bezig gebleven om topfit te zijn voor dit EK. Ik heb twee dagen rust gepakt en ben daarna verder gegaan met trainen. Ik heb dus bijna geen moment stilgezeten. Daardoor voel ik me nu ook nog topfit." Op het EK krijgt vooralsnog Devyne Rensch van Ajax de voorkeur als rechtsback. "Ik wacht op mijn kans. De trainer geeft aan dat hij niet alleen de eerste elf spelers gebruikt. We hebben een brede selectie en invallers moeten er ook staan. Als ik in de basis begin tegen Georgië, waar ik natuurlijk wel op hoop, zal ik er staan", besluit Van Ewijk.

Lees meer: