Van den Berg baalt: ''Niemand had dit zien aankomen''

De selectie van SC Heerenveen is verrast door het nieuws dat trainer Marco van Basten niet verder gaat bij de club. De oefenmeester gaf deze week aan 'het goede gevoel' te missen.

Middenvelder Joey van den Berg reageerde teleurgesteld. "We hoorden het nieuws bij de lunch van Hans Vonk. De boodschap kwam toch wel vrij onverwacht", vertelt hij in de Leeuwarder Courant. "We hadden als spelers de indruk gekregen dat de trainer en de club met elkaar door wilden. Niemand van ons had dit echt zien aankomen."

"Ik vind het jammer", vervolgt de middenvelder. "Van Basten is toch de trainer die mij vorig jaar heeft teruggehaald naar Heerenveen. Maar goed, dit is het voetballeven. Trainers en spelers zijn passanten. De band tussen de spelers en Van Basten is positief. Hij heeft veel humor en houdt het luchtig. Hij geeft een goed gevoel en vaak is er niet meer nodig dan dat."

Van den Berg hoopt de tweede seizoenshelft tot een goed einde te brengen met Van Basten. "Nu we weten dat hij straks vertrekt, zijn we echt niet van plan om er met de pet naar te gooien. We zouden alleen onszelf er mee hebben."

Lees meer: