Uitblinker SC Heerenveen: ''Tegen Cambuur is alles anders''

Morten Thorsby was donderdagavond een van de beteren bij SC Heerenveen in de bekerwedstrijd tegen Helmond Sport. De Noor, die onder interim-trainer Foppe de Haan basisspeler is geworden, kon na afloop nauwelijks meer op zijn benen staan.

"Ik voel elke spier in mijn lichaam", zegt Thorsby in de Leeuwarder Courant. "Ik denk dat ik vanavond aardig heb laten zien wat ik in huis heb. Ik heb gedaan wat ik kon. Ik heb ballen veroverd, het team geholpen kansen te creëren en ik was de motor van het elftal. Dat geeft me een goed gevoel. Maar ik weet ook wel dat we als team niet goed hebben gespeeld. Lang niet alles was perfect. Sterker, er ging meer fout dan goed. Ik denk dat het te maken had met de vreselijke voorgaande thuiswedstrijd, tegen Feyenoord. Er zat angst in de ploeg."

Thorsby gaf echter ook aan dat bekerwedstrijden op zich staan. "Natuurlijk moeten en kunnen we beter dan we vandaag lieten zien", geeft hij aan. "Maar het is makkelijk om altijd in het negatieve te blijven hangen. Het goede nieuws is dat we ondanks een slechte dag eindelijk weer eens gewonnen hebben, dat we hebben gevochten voor een resultaat."

De zege geeft in ieder geval vertrouwen naar zondag. "Dit moet ons helpen om weer beter te gaan spelen. Ik ben er ook van overtuigd dat we dat gaan doen", aldus Thorsby. "Tegen Cambuur is alles anders. De derby staat op zich. Ik denk dat we in staat zijn om ons spelpeil in korte tijd flink op te krikken. We gaan zondag knokken voor de overwinning."

Lees meer: