Tomasson: 'Foppe is een goed mens'

Jon Dahl Tomasson kondigde deze week aan te stoppen met profvoetbal. De recordinternational van Denemarken speelde tussen 1994 en 1997 in totaal 2,5 jaar in dienst van Heerenveen. In 78 competitieduels voor de Friezen scoorde hij 37 doelpunten. In de zomer van 1997 vertrok Tomasson naar het Engelse Newcastle United.

De Deen was in zijn Heerenveen tijd zeer te spreken over Foppe de Haan. "Foppe is een goed mens. Ik kon altijd over alles met hem praten", aldusTomasson tegenover sc-Heerenveen.TV afgelopen november. Eerder had John Dahl Tomasson al naar Ajax gekund, maar hij koos ervoor om te blijven. "Ik heb toen nee gezegd tegen Ajax en mijn contract opengebroken."

Lees meer: