'Tijdens de wedstrijd is het gewoon oorlog, we gaan alles geven''

Kenneth Otigba heeft onder interim-trainer Foppe de Haan een basisplaats veroverd. De verdediger wisselde de laatste jaren tussen de bank en de basis. Tegen Helmond Sport, 1-0 winst speelde Otigba de hele wedstrijd.

"Het ging moeizaam. Uiteindelijk hebben we gewonnen en dat is het belangrijkste. Tegen de kleinere clubs hebben we vaak moeilijke wedstrijden", begint Otigba in gesprek met SC Heerenveen TV. "We ging inderdaad al snel de lange bal op Veerman spelen, om vervolgens door te voetballen."

Veerman moest in de extra tijd met een rode kaart het veld verlaten. "Ik zag de lange bal komen en Henk wilde in het duel komen. Hij houd zijn hand te hoog in de lucht. Volgens mij was het geen rode kaart", vervolgt Otigba, die nog niet bezig was met de derby. "Ook deze wedstrijd was belangrijk. Je kan met de beker snel Europees voetbal halen. Vanaf nu kunnen we ons op zondag concentreren. Tijdens de wedstrijd is het gewoon oorlog, we gaan alles geven."

Lees meer: