Smans blijft voorlopig: "Dan kan hij straks voor het dubbele weg"

"Ik vind het een grensgeval", zegt clubwatcher Roelof de Vries bij de Sportcast. "Ik denk dat hij misschien nog wel iets meer waard is." Arjen de Boer haakt in: "Maar ze hebben hem voor 3,5 ton gekocht van VVV-Venlo!" De Vries: "Dat is niet relevant. Het is belangrijker wat hij nu waard is. Daar moet je op inspelen. Hij heeft nog een langdurig contract, en is jong. En hij is ook nog niet een onbetwiste basisspeler." De Boer: "Nou, sterker nog. Hij zit zaterdag op de bank tegen Volendam."

Andor Faber was in eerste instantie ook niet akkoord gegaan met het bod. "Als je hem nou het hele seizoen opstelt, en hij werkt aan zijn rendement. Hij is nog jong en hij kan nog beter worden. Als hij begint te scoren en assists begint te geven, dan is 3,5 miljoen euro niets. Dan kan hij voor het dubbele weg. Het is inderdaad wel een beetje een twijfelgeval. Maar als je nu al voorziet dat hij weinig gaat spelen dit seizoen, dan was 3,5 miljoen nu al een mooi bedrag geweest."  

Collega Willem Vermeltfoort haakt in: "Je moet ook kijken naar de breedte van de selectie. Dat is wel belangrijk. Wie zegt dat ze allemaal het hele seizoen fit blijven? Dat weet je niet." De Vries sluit af: "Je hebt ook nog Espen van Ee erachter. En ze willen ook juist meer concurrentie hebben, op elke positie. Dat is tot nu toe wel aardig gelukt."

Lees meer:
0 reacties