'SC Heerenveen leeft, dat merk ik aan alles, men wil erbij horen''
Univé mag dan sinds 2015 niet meer op de voorkant van het pompeblêdenshirt prijken, de verzekeraar is nog altijd nauw verbonden aan de Friese club. Momenteel is Univé een 'business partner' en siert het logo (é) op de mouw van de wedstrijdshirts.
Tussen 2001 en 2015 was Univé trots hoofdsponsor van SC Heerenveen. "We wilden meer bekendheid", verklaart sponsormanager Fons Roosenboom namens Univé op de officiële website van de Friezen. "Waarom we voor SC Heerenveen kozen? Veel mensen denken dat sportsponsoring een willekeurige keuze is. Dat een directielid aanhanger is van een bepaalde club en daar automatisch sponsor wordt."
"Dat komt ongetwijfeld voor, maar bij ons lag dat anders. Onze keuze is een heel bewuste geweest. Wat past wel bij ons en wat niet? De sympathie, betrokkenheid en de 'doe maar gewoon'-gedachte van SC Heerenveen sprak en spreekt ons aan", vervolgt Roosenboom, die twintig jaar geleden betrokken was bij de onderhandelingen. "In die periode is onze bekendheid enorm gestegen."
"We groeiden in de verzekeringswereld uit tot een belangrijke speler. Niet dat het ons om die status ging, wel om het feit dat we als Univé meer werden gezien. Mensen moeten zich met een merk kunnen associëren. Dat is via SC Heerenveen gelukt", aldus Roosenboom. "En niet te vergeten, we staan nog steeds op het shirt, hè? Met een badge op de mouw."
Als het aan Roosenboom ligt, blijft Univé nog jarenlang sponsor. "Zeker, zolang beide partijen er beter van worden. Daar geloof ik in. Ik geniet weer van de sfeer bij de club. Natuurlijk, het zit niet meer helemaal vol, maar andersom is het ook zo dat er nog steeds elke keer meer dan 18.000 mensen zitten. sc Heerenveen leeft. Dat merk ik aan alles. Men wil erbij horen, net als wij."