Roozemond: "Heb nooit de illusie gehad om me in hun rijtje te scharen"

Cees Roozemond was vierenhalfjaar algemeen directeur van SC Heerenveen. Tijdens het laatste competitieduel met Go Ahead Eagles nam de 64-jarige bestuurder in een vol Abe Lenstra Stadion afscheid. Roozemond begon in maart 2019 aan zijn klus als algemeen directeur bij de Friese club.

Ondertussen was er door SC Heerenveen-iconen Foppe de Haan, Riemer van der Velde en Gertjan Verbeek een plan opgesteld om de club nieuw leven in te blazen. "Het was 'eerst het plan, dan de man' kreeg ik te horen", zegt Roozemond tegen De Telegraaf . "We konden wel redelijk inschatten wie die nieuwe mensen zouden worden." "Veel mensen zeiden: die tijd hebben we gehad, we moeten een andere kant op ", vervolgt Roozemond. "Riemer en Foppe hebben vanuit het verleden alle reden om SC Heerenveen als hun club te beschouwen." "Als het dan niet goed gaat, snap ik dat ze het moeilijk vonden dat anderen iets over hun club te vertellen hebben. We waren het niet altijd eens en zijn niet de beste vrienden, maar hebben wel altijd respectvol kunnen sparren. Intussen zijn twee tribunes naar deze iconen vernoemd. Nee, ik heb zelf nooit de illusie gehad om me in hun rijtje te scharen", aldus Roozemond.

Lees meer: