Romano Denneboom dankt SC Heerenveen: "Heel speciaal voor mij"

Romano Denneboom
Romano Denneboom Foto: © Pro Shots

Romano Denneboom was erg blij dat hij eind maart mee mocht doen aan de Helden van Heerenveen-wedstrijd. De voormalig profvoetballer koestert nog altijd warme gevoelens voor de club uit Friesland. 

Denneboom doorliep de jeugd van SC Heerenveen voor hij in 2004 vertrok. "Mijn vertrek bij de club verliep wat moeizaam, maar sc Heerenveen blijft bijzonder voor mij. Het is de club waar ik mijn eerste contract tekende, op mezelf ging wonen en mijn debuut maakte", blikt hij terug in FeanFan. "Ik was vroeger niet altijd de makkelijkste, maar Foppe kon er nu gelukkig om lachen. Het voelde heel goed."

De oud-rechtsbuiten keek zijn ogen uit tijdens de reünie. "Het was echt een prachtige dag. De club had alles tot in de puntjes geregeld", prijst hij. "Ik mis het voetballen niet, maar toen ik weer op dat veld stond, het gras rook en samen met Gianni Zuiverloon en Kenny Otigba warm liep, kwam dat oude gevoel terug. Het wedstrijdgevoel. En toen ik naar de tribune keek en mijn zoon zag zitten, werd ik even emotioneel. Zo’n speciaal moment."

De inmiddels 44-jarige Denneboom is SC Heerenveen erg dankbaar dat hij aanwezig mocht zijn. "De club is heel speciaal voor mij. Als jonge speler kon ik moeilijk omgaan met alle verleidingen, maar ik heb hier een geweldige tijd gehad en maak nu deel uit van de clubgeschiedenis", stelt hij. "Mijn zoon heeft dat kunnen zien — en daar ben ik trots op."

Lees meer:
0 reacties