Relschoppers zaten niet in uitvak: ''Het verhaal van Feyenoord in het klein''

John Schurer, voorzitter van de supportersvereniging van FC Groningen, heeft zich gedistantieerd van de rellende 'fans' in de binnenstad van Heerenveen. Volgens hem zaten de relschoppers niet in het uitvak tijdens de wedstrijd tegen Heerenveen.

"Wie het wel geweest zijn, dat weet ik niet", vertelt hij in een verklaring tegenover RTV Noord. "Daar wordt onderzoek naar gedaan. Het is het verhaal van Feyenoord in het klein", wijst Schurer op het voorval in Rome van vorige week rondom de Europa League-wedstrijd tussen Feyenoord en AS Roma. Schurer hoopt niet dat het incident gevolgen heeft voor de toekomst.

"De zaak is altijd goed georganiseerd bij FC Groningen", meent hij. "Dat dit een keer gebeurt, zal volgens mij totaal geen invloed hebben op een regeling bij een volgende wedstrijd. Gebeurt het nog eens een keer weer? Ja, het zal nog wel eens een keer weer gebeuren. Niet alleen hier, maar ook in Arnhem of in Twente", verwacht Schurer.

Lees meer: