Pröpper: "We hebben Heerenveen van links naar rechts gespeeld"

SC Heerenveen leed zondagmiddag een kansloze nederlaag in de strijd om de play-offs, op bezoek bij SC Heerenveen. De ploeg van Kees van Wonderen had vooral voor rust niets in te brengen en verloor met 4-0 in Enschede.

Direct na afloop van de wedstrijd verscheen Robin Pröpper met een grote glimlach voor de camera van ESPN . "Het was weer genieten”, zegt Pröpper. “We kunnen zo’n hoog niveau halen, af en toe, dat is vooral hier thuis gebleken. Maar we konden dat niet doortrekken, we hebben daar te veel punten laten liggen. Daardoor sta je in de play-offs. Maar dan zie je wel dat we zoveel kwaliteit hebben, dat we Heerenveen naar links en rechts hebben gespeeld. Dat is onze verdienste, dat is heel mooi.” Pröpper genoot ook van het voetbal dat zijn ploeg in de eerste helft op de mat legde. “Zeker, maar je hoort het publiek hier, de sfeer, het was een heerlijke voetbalmiddag. Tuurlijk geniet je dan”, geeft de aanvoerder aan. Het is alleen maar mooi dat je dan door naar de volgende ronde kan.”

Lees meer: