De Haan druk op zoek: ''Niet goed dat er maar één spits is''

47
De Haan druk op zoek: ''Niet goed dat er maar één spits is''

Al sinds SC Heerenveen de voorbereiding is begonnen, weet technisch manager Ferry de Haan dat hij de selectie er zeker nog een spits bij moet krijgen. Zeker omdat ook Rein Smit (naar Telstar) en Runar Espejord (opnieuw verhuurd aan Tromsø) er niet meer zijn.

Op dit moment is Henk Veerman de enige spits in de Friese selectie - los van de aanwezigheid van het 17-jarige IJslandse talent Bodi Gudnason. "Het is natuurlijk niet goed dat een club als Heerenveen maar één spits in de selectie heeft", erkent De Haan in gesprek met de Leeuwarder Courant.

Volgens de regionele krant hebben de Friezen echter een praktisch probleem: er is momenteel geen geld. Op dit moment is de zoektocht dan ook beperkt naar transfervrije spitsen (zoals eerder ook Sydney van Hooijdonk werd benaderd) of aanvallers die gehuurd kunnen worden.

47 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 28 Jul 2021 om 01:01
    • Quote van 26 Jul 2021 om 09:51
      "er is momenteel geen geld" ...Alles is op? Daar zijn we mooi klaar mee dan.
    Zegt de LC.. niet alles geloven wat de krant zegt ;-)
  • 27 Jul 2021 om 08:44
    • Quote van 26 Jul 2021 om 23:55
      Geen idee, Danilo zit veel hoger met 7 ton ?
    Die kant gaat het wel op ja, met ruim 5 ton als ondergrens omdat ie een "niet EU" speler is.
    Vandaar mijn eerdere vraag, aan GJ7300 waar jij op reageerde, waarom hij dacht dat Danilo haalbaar was :)
  • 27 Jul 2021 om 08:22
    • Quote van 26 Jul 2021 om 23:06
      Denk dat de combinatie top is maar lastig is te realiseren. Belangrijker is hoe wij ooit in deze positie zijn beland.
    Dat is inmiddels wel bekend. Belangrijker is hoe wij weer uit deze positie komen.
  • 27 Jul 2021 om 07:22
    • Quote van 26 Jul 2021 om 21:12
      Even ter info spelers uit de 2e Bundesliga verdienen tussen 10.000 en 30.000 per maand. https://www.fussballspieler.de/gehaelter-der-fussballspieler/ Wat ouder bericht. John Verhoek speelt nu bij Hansa Rostock en heeft weet ik via een kennis iets in het midden van deze bedragen.

      De topteams zitten ook in de top, de teams uit het Oosten Aue en Dresden zitten aan de onderkant. Denk weinig verschil met onze salarissen.
    Die informatie is niet echt actueel, het gemiddelde salaris tikt daar de half miljoen aan. En jij noemt Hansa Rostock, maar die hebben de afgelopen jaren 3. Bundesliga gespeeld, dus als een matige spits als Verhoek al 20k per maand pakt kan je wel nagaan dat bij die andere clubs veel meer verdient wordt. Onze salarissen kan je vergelijken met de onderste ploegen in de 2.
  • 26 Jul 2021 om 23:55
    • Quote van 26 Jul 2021 om 23:44
      Die verdienen al wel lekker ja.
      Maar wat heeft dat met Danilo te maken? :)
    Geen idee, Danilo zit veel hoger met 7 ton ?
  • 26 Jul 2021 om 23:44
    • Quote van 26 Jul 2021 om 21:12
      Even ter info spelers uit de 2e Bundesliga verdienen tussen 10.000 en 30.000 per maand. https://www.fussballspieler.de/gehaelter-der-fussballspieler/ Wat ouder bericht. John Verhoek speelt nu bij Hansa Rostock en heeft weet ik via een kennis iets in het midden van deze bedragen.

      De topteams zitten ook in de top, de teams uit het Oosten Aue en Dresden zitten aan de onderkant. Denk weinig verschil met onze salarissen.
    Die verdienen al wel lekker ja.
    Maar wat heeft dat met Danilo te maken? :)
  • 26 Jul 2021 om 23:06
    • Quote van 26 Jul 2021 om 22:58
      Wij hebben zeer dringend scorend vermogen en parels nodig die ook volgend jaar weer geld opleveren. Want dan zitten we weer in exact hetzelfde schuitje.
    Denk dat de combinatie top is maar lastig is te realiseren. Belangrijker is hoe wij ooit in deze positie zijn beland.
  • 26 Jul 2021 om 22:58
    • Quote van 26 Jul 2021 om 20:47
      Geen idee Szyborra kochten ze voor 2 ton en even later verkocht voor 4,6 miljoen aan Genua. Lijkt mij niet slecht. Wat mij betreft hoeven wij het niet direct te zien als beleggingsobject wij hebben zeer dringend scorend vermogen nodig.
    Wij hebben zeer dringend scorend vermogen en parels nodig die ook volgend jaar weer geld opleveren. Want dan zitten we weer in exact hetzelfde schuitje.
  • 26 Jul 2021 om 21:15
    • Quote van 26 Jul 2021 om 21:02
      Szyborra is een linksback uit de jeugd van Schalke, dat is heel wat anders dan overjarige spitsen uit de 2. Bundesliga.

      En ik heb zeker opties, maar die zet ik hier niet neer ;)
    Je weet ook altijd wat negatiefs te vinden. Heracles pakt snel 4 miljoen maar dat is een verdediger. Dan kom je met oude 2e Bundesliga spitsen heb ik het nooit over gehad. Nou ja ik laat het maar aan de scouting over maar wat mij betreft kijken ze daar te weinig rond. Ook had ik wat meer van Ferry verwacht die zou wat meer op de KKD letten, kent hij op zijn duimpje.
  • 26 Jul 2021 om 21:12
    • Quote van 26 Jul 2021 om 20:44
      Op basis van wat exact dacht jij dat Danilo haalbaar was, qua koop?
    Even ter info spelers uit de 2e Bundesliga verdienen tussen 10.000 en 30.000 per maand. https://www.fussballspieler.de/gehaelter-der-fussballspieler/ Wat ouder bericht. John Verhoek speelt nu bij Hansa Rostock en heeft weet ik via een kennis iets in het midden van deze bedragen.

    De topteams zitten ook in de top, de teams uit het Oosten Aue en Dresden zitten aan de onderkant. Denk weinig verschil met onze salarissen.
  • 26 Jul 2021 om 21:02
    • Quote van 26 Jul 2021 om 20:48
      Szyborra ? Heb jij trouwens voorstellen voor wat opties? Tot nu toe ben je zeer negatief over spelers uit Duursland. Waar zie jij mogelijkheden dan ?
    Szyborra is een linksback uit de jeugd van Schalke, dat is heel wat anders dan overjarige spitsen uit de 2. Bundesliga.

    En ik heb zeker opties, maar die zet ik hier niet neer ;)
  • 26 Jul 2021 om 20:48
    • Quote van 26 Jul 2021 om 18:07
      Bakis is 27 en matig getalenteerd. Szoke hebben ze nog uit een tweede elftal weggehaald en is zeer matig getalenteerd. Die spelers die uit de tweede Bundesliga komen zijn nou niet echt spelers waar veel geld aan wordt verdient.
    Szyborra ? Heb jij trouwens voorstellen voor wat opties? Tot nu toe ben je zeer negatief over spelers uit Duursland. Waar zie jij mogelijkheden dan ?
  • 26 Jul 2021 om 20:47
    • Quote van 26 Jul 2021 om 17:56
      En hoeveel winst hebben die gemaakt op de spelers waar jij op doelt?
    Geen idee Szyborra kochten ze voor 2 ton en even later verkocht voor 4,6 miljoen aan Genua. Lijkt mij niet slecht. Wat mij betreft hoeven wij het niet direct te zien als beleggingsobject wij hebben zeer dringend scorend vermogen nodig.
  • 26 Jul 2021 om 20:44
    • Quote van 26 Jul 2021 om 19:56
      Marktwaarde wordt ietwat overschat mi maar dat mag. Veerman wordt een probleem denk ik, te labiel en blij zijn als 7 mln gehaald wordt. Grootste issue is salarishuishouding wat een vd grootste oorzaken van financieel tekort is (6mln). Daar moet op bezuinigd worden wil je nog eens pro actief kunnen investeren. Betekent meteen dat we uit 2BL echt niets kunnen halen en ook geen Zirkzee of iets dergelijks. Totaal waanzinnige salarissen. Denk eerder aan Scandinavische 2e divisies als reële optie maar daar hebben we te weinig scouts voor. Vergeten voetballers of jonge(re) spelers huren van topclubs. vHooijdonk had je vorig jaar moeten proberen, kostte niks, zelfde geldt voor een Danilo. Zelfs die zijn praktisch onhaalbaar nu. Ik ben dan maar voor Gudnason. Je moet toch ergens risico nemen
    Op basis van wat exact dacht jij dat Danilo haalbaar was, qua koop?
  • 26 Jul 2021 om 20:13
    • Quote van 26 Jul 2021 om 19:56
      Marktwaarde wordt ietwat overschat mi maar dat mag. Veerman wordt een probleem denk ik, te labiel en blij zijn als 7 mln gehaald wordt. Grootste issue is salarishuishouding wat een vd grootste oorzaken van financieel tekort is (6mln). Daar moet op bezuinigd worden wil je nog eens pro actief kunnen investeren. Betekent meteen dat we uit 2BL echt niets kunnen halen en ook geen Zirkzee of iets dergelijks. Totaal waanzinnige salarissen. Denk eerder aan Scandinavische 2e divisies als reële optie maar daar hebben we te weinig scouts voor. Vergeten voetballers of jonge(re) spelers huren van topclubs. vHooijdonk had je vorig jaar moeten proberen, kostte niks, zelfde geldt voor een Danilo. Zelfs die zijn praktisch onhaalbaar nu. Ik ben dan maar voor Gudnason. Je moet toch ergens risico nemen
    Het operationeel tekort is echt geen € 6,0 miljoen meer, wat jij wel suggereert in je bijdrage.

    Maar blijft wel staan dat er voorzichtig met het geld omgesprongen moet worden.
  • 26 Jul 2021 om 19:56
    Marktwaarde wordt ietwat overschat mi maar dat mag. Veerman wordt een probleem denk ik, te labiel en blij zijn als 7 mln gehaald wordt. Grootste issue is salarishuishouding wat een vd grootste oorzaken van financieel tekort is (6mln). Daar moet op bezuinigd worden wil je nog eens pro actief kunnen investeren. Betekent meteen dat we uit 2BL echt niets kunnen halen en ook geen Zirkzee of iets dergelijks. Totaal waanzinnige salarissen. Denk eerder aan Scandinavische 2e divisies als reële optie maar daar hebben we te weinig scouts voor. Vergeten voetballers of jonge(re) spelers huren van topclubs. vHooijdonk had je vorig jaar moeten proberen, kostte niks, zelfde geldt voor een Danilo. Zelfs die zijn praktisch onhaalbaar nu. Ik ben dan maar voor Gudnason. Je moet toch ergens risico nemen
  • 26 Jul 2021 om 18:07
    • Quote van 26 Jul 2021 om 17:40
      Ok je hebt natuurlijk gelijk dan ! Niet direct uit de Bundesliga maar wel Duitse roots en makelaar. Onze vriend Bakis maar speelt die dan bij Heracles ? Kijk nog maar eens goed naar de spelers van Heracles afgelopen 3 jaar.
    Bakis is 27 en matig getalenteerd. Szoke hebben ze nog uit een tweede elftal weggehaald en is zeer matig getalenteerd. Die spelers die uit de tweede Bundesliga komen zijn nou niet echt spelers waar veel geld aan wordt verdient.
  • 26 Jul 2021 om 17:56
    • Quote van 26 Jul 2021 om 17:40
      Ok je hebt natuurlijk gelijk dan ! Niet direct uit de Bundesliga maar wel Duitse roots en makelaar. Onze vriend Bakis maar speelt die dan bij Heracles ? Kijk nog maar eens goed naar de spelers van Heracles afgelopen 3 jaar.
    En hoeveel winst hebben die gemaakt op de spelers waar jij op doelt?
  • 26 Jul 2021 om 17:40
    • Quote van 26 Jul 2021 om 16:15
      Ik zie bij Heracles geen spits uit de 2. Bundesliga en die Polter is 30. Spitsen zijn moneymakers, die pik je op tussen de 20/23 jaar. Polter kost alleen maar geld, wat wij met Veerman hebben.
    Ok je hebt natuurlijk gelijk dan ! Niet direct uit de Bundesliga maar wel Duitse roots en makelaar. Onze vriend Bakis maar speelt die dan bij Heracles ? Kijk nog maar eens goed naar de spelers van Heracles afgelopen 3 jaar.
  • 26 Jul 2021 om 16:15
    • Quote van 26 Jul 2021 om 15:24
      Omdat de stap naar de Bundesliga vaak te groot is, ze spelen graag Eredivisie en in de 2e Bundesliga wordt voor spitsen ongeveer hetzelfde salaris uitbetaald. Ik ga geen namen meer noemen maar geloof mij spitsen van 25 jaar gaan niet meer naar de Bundesliga maar spelen graag bij ons. Kijk maar bij Heracles en Polter van Fortuna.
    Ik zie bij Heracles geen spits uit de 2. Bundesliga en die Polter is 30. Spitsen zijn moneymakers, die pik je op tussen de 20/23 jaar. Polter kost alleen maar geld, wat wij met Veerman hebben.
  • 26 Jul 2021 om 15:24
    • Quote van 26 Jul 2021 om 15:00
      Maar waarom zou een goede spits uit de 2e Bundesliga naar Heerenveen gaan? Hij kan daar ook tussen de 2 ton en 1 miljoen verdienen, en vol in de schijnwerpers van de Bundesliga staan. En dat geldt ook voor Drchal, die kan in bijvoorbeeld Frankrijk drie keer zoveel verdienen als hier, ik ken hem niet dus ik weet niet of hij die kwaliteiten ook heeft.
    Omdat de stap naar de Bundesliga vaak te groot is, ze spelen graag Eredivisie en in de 2e Bundesliga wordt voor spitsen ongeveer hetzelfde salaris uitbetaald. Ik ga geen namen meer noemen maar geloof mij spitsen van 25 jaar gaan niet meer naar de Bundesliga maar spelen graag bij ons. Kijk maar bij Heracles en Polter van Fortuna.
  • 26 Jul 2021 om 15:00
    • Quote van 26 Jul 2021 om 14:01
      Ok, dank je idd wat te simpel gedacht. Met 2/3 miljoen haal je een goede spits uit de 2e Bundesliga of een jonge spits bij een onder 21 landenteams. Laatste heb ik het liefst. Bijvoorbeeld deze : https://www.transfermarkt.nl/vaclav-drchal/leistungsdaten/spieler/421984/plus/0?saison=2020
    Maar waarom zou een goede spits uit de 2e Bundesliga naar Heerenveen gaan? Hij kan daar ook tussen de 2 ton en 1 miljoen verdienen, en vol in de schijnwerpers van de Bundesliga staan. En dat geldt ook voor Drchal, die kan in bijvoorbeeld Frankrijk drie keer zoveel verdienen als hier, ik ken hem niet dus ik weet niet of hij die kwaliteiten ook heeft.
  • 26 Jul 2021 om 14:22
    • Quote van 26 Jul 2021 om 14:01
      Als je puur kijkt naar marktwaarde, zoals je aangeeft, staan we gewoon op de 7e plek in de ED. Zeggen dat we naar de degradatie streep kruipen is natuurlijk onzin. Nee het gaat nog niet top, ja het moet beter, ja er moet kwaliteit bij. Vorig jaar voorbereiding werd er ook al geroepen dat we gingen degraderen, toen begonnen we zoals je zegt erg goed en hoorde je niemand over degradatie. Naarmate het weer minder ging kwamen de degradatie-roepers weer bovendrijven. Iedereen moet natuurlijk kunnen zeggen wat ie wil, maar dat gezeur over degraderen begint wel heel oud te worden.
    Volgens mij geef ik niet aan dat we gaan degraderen toch? ik geef alleen aan dat ik het steeds moeilijker vind om met positiviteit naar het komende seizoen te kijken. En uiteraard wordt succes, of het niet hebben van succes, gekoppeld aan degradatie. In Amsterdam hebben ze het nooit over degradatie omdat Ajax nooit in de gevaren zone komt en er altijd goed wordt ingekocht en een stabiel team staat. Drie dingen die bij ons het tegenover gestelde zijn.
  • 26 Jul 2021 om 14:06
    • Quote van 26 Jul 2021 om 11:05
      Het vervelende is, is dat Heerenveen over pak em beet twee weken juist heel veel geld te besteden heeft.Ik ga er van uit dat Veerman voor 7 miljoen verkocht, (dat kan ook zo maar 8 of 9 zijn). Daarnaast hebben we 10% op Dumfries (15 miljoen verkoopprijs dus 1,5 miljoen) Opleidingsvergoeding voor St Juste (15 miljoen verkoopprijs dus 650.000 opleiding) Opleidingsvergoeding Ziyech (geruchten gaan van Barcelona uit, verkoopprijs om en nabij 25 miljoen is 900.000 oplediingsvergoeding) Michel Vlap gaat hoogst waarschijnlijk vertrekken ( als hij voor zijn marktwaarde verkocht wordt, 3,5 miljoen, krijgen we daar ook nog 10% van.
      Tel dit allemaal bij elkaar op en je hebt 10 miljoen en 350 duizend euro die je binnenkrijgt (en dat is minimaal)En dan heb je nog steeds van Bergen die niet verkocht is.
      Van die bijna 10,5 miljoen ga ik ervan uit dat we toch minstens 3 miljoen aan spelers mogen halen, daar kun je een hele leuke spits + rechtsbuiten voor halen
    Aannames, kijk naar de ontwikkelingen rondom bijv, Dumfries. Met andere woorden je moet je niet rijk rekenen.
  • 26 Jul 2021 om 14:01
    • Quote van 26 Jul 2021 om 13:30
      Jij gaat er per definitie vanuit dat wij spelers verkopen? ik niet hoor. Joey is de enige met een beetje marktwaarde en die wordt denk ik pas verkocht wanneer hij weer eens een fatsoenlijke wedstrijd speelt. Mijn gevoel van billen knijpen komt niet alleen door het feit dat wij nog een tweede spits moeten hebben, maar meer omdat ik denk dat we niet veel beter gaan spelen dan afgelopen seizoen. Er staat totaal geen team op het veld die met elkaar kan spelen, tis nog steeds los zand. En waar er vorig jaar gezegd werd 'geef het tijd' is die tijd nu wel een beetje op. het feit dat we vorig seizoen zo goed gestart zijn, heeft ons gered. Dat gaat dit jaar niet weer gebeuren denk ik.
    Als je puur kijkt naar marktwaarde, zoals je aangeeft, staan we gewoon op de 7e plek in de ED. Zeggen dat we naar de degradatie streep kruipen is natuurlijk onzin. Nee het gaat nog niet top, ja het moet beter, ja er moet kwaliteit bij. Vorig jaar voorbereiding werd er ook al geroepen dat we gingen degraderen, toen begonnen we zoals je zegt erg goed en hoorde je niemand over degradatie. Naarmate het weer minder ging kwamen de degradatie-roepers weer bovendrijven. Iedereen moet natuurlijk kunnen zeggen wat ie wil, maar dat gezeur over degraderen begint wel heel oud te worden.
  • 26 Jul 2021 om 14:01
    • Quote van 26 Jul 2021 om 13:12
      De spitsen in de categorie 2/3 miljoen wachten misschien ook even tot de markt wat los komt. Het is te simpel om te denken dat als je maar het geld hebt de spelers wel komen.
    Ok, dank je idd wat te simpel gedacht. Met 2/3 miljoen haal je een goede spits uit de 2e Bundesliga of een jonge spits bij een onder 21 landenteams. Laatste heb ik het liefst. Bijvoorbeeld deze : https://www.transfermarkt.nl/vaclav-drchal/leistungsdaten/spieler/421984/plus/0?saison=2020
  • 26 Jul 2021 om 13:58
    Ideale target zou mijn inziens Zirkzee van Bayern moeten zijn (Ja ik heb de misser tegen Ajax ook gezien, dat gebeurd de besten nog wel eens. De manier hoe hij zich om die keeper heen speelt is toch wel weer erg knap.) Nederlands, jong en erg talentvol. Mag volgens mij ook vertrekken bij Bayern.
    Is het realistisch dat deze jongen naar Heerenveen komt? Nee, al was Heracles ook met hem bezig. Maar je moet wel kijken of er een mogelijkheid is.
  • 26 Jul 2021 om 13:30
    • Quote van 26 Jul 2021 om 13:20
      Maak het nou niet te dramatisch. We moeten even wachten op wat centjes en dan gaan wij de selectie versterken. Zoals dat al jaren gaat. Heracles kan geen Ejuke halen, Fortuna kan geen Halilovic halen, Willem II kan van Beek niet betalen. Wij maken met een club of 4 uit wie best of the rest wordt achter de top 6.
    Jij gaat er per definitie vanuit dat wij spelers verkopen? ik niet hoor. Joey is de enige met een beetje marktwaarde en die wordt denk ik pas verkocht wanneer hij weer eens een fatsoenlijke wedstrijd speelt. Mijn gevoel van billen knijpen komt niet alleen door het feit dat wij nog een tweede spits moeten hebben, maar meer omdat ik denk dat we niet veel beter gaan spelen dan afgelopen seizoen. Er staat totaal geen team op het veld die met elkaar kan spelen, tis nog steeds los zand. En waar er vorig jaar gezegd werd 'geef het tijd' is die tijd nu wel een beetje op. het feit dat we vorig seizoen zo goed gestart zijn, heeft ons gered. Dat gaat dit jaar niet weer gebeuren denk ik.
  • 26 Jul 2021 om 13:20
    • Quote van 26 Jul 2021 om 13:17
      Ik vind het wel erg want we worden zo langzamerhand ingehaald door clubs die altijd met veel respect naar ScH keken. Bij mij blijft de vraag opkomen "wat is er in godsnaam gebeurt met onze club?" Ieder jaar kruipen wij steeds meer richting de degradatie streep en mijns inziens hebben we tot nu toe mazzel gehad met het feit dat er meer clubs zijn die het nog minder dan ons deden. Dit gaat veranderen want diezelfde clubs halen ons nu in. Nog even en wij zijn het lachertje van de Eredivisie en mogen voor onze wedstrijden naar Almere toe
    Maak het nou niet te dramatisch. We moeten even wachten op wat centjes en dan gaan wij de selectie versterken. Zoals dat al jaren gaat. Heracles kan geen Ejuke halen, Fortuna kan geen Halilovic halen, Willem II kan van Beek niet betalen. Wij maken met een club of 4 uit wie best of the rest wordt achter de top 6.
  • 26 Jul 2021 om 13:17
    • Quote van 26 Jul 2021 om 11:12
      Het is toch niet nieuw dat wij pas echt kunnen investeren als er ook echt geld binnen komt. Dit is elk jaar het geval. Sportief maken we daardoor ook geen stappen meer en zijn een rechterrijtje club geworden. Niet erg maar wel een reden om geen hoge verwachtingen meer te hebben.
    Ik vind het wel erg want we worden zo langzamerhand ingehaald door clubs die altijd met veel respect naar ScH keken. Bij mij blijft de vraag opkomen "wat is er in godsnaam gebeurt met onze club?" Ieder jaar kruipen wij steeds meer richting de degradatie streep en mijns inziens hebben we tot nu toe mazzel gehad met het feit dat er meer clubs zijn die het nog minder dan ons deden. Dit gaat veranderen want diezelfde clubs halen ons nu in. Nog even en wij zijn het lachertje van de Eredivisie en mogen voor onze wedstrijden naar Almere toe
  • 26 Jul 2021 om 13:12
    • Quote van 26 Jul 2021 om 12:52
      Geen geld is natuurlijk een gemakkelijk argument. Het is al super lang bekend dat wij maar 1 spits hebben Rein Smit is niet echt een speler die inzetbaar is en Espejord kan er niets van.
      Volgens de jaarrekening komen er nog 8/9 miljoen aan transfertermijnen binnen van Ejuke en andere . Een speler hoef je ook niet gelijk af te tikken. Een spits van 2/3 miljoen betaal je in 3 of 4 termijnen. Dus direct investering is 7 ton.
      Als dat al niet mogelijk is dan graag eerlijk zeggen want dan kunnen wij ons opmaken voor degradatievoetbal terwijl volgens mij wij om plaats 8 t/m 12 willen spelen
    De spitsen in de categorie 2/3 miljoen wachten misschien ook even tot de markt wat los komt. Het is te simpel om te denken dat als je maar het geld hebt de spelers wel komen.
  • 26 Jul 2021 om 13:11
    • Quote van 26 Jul 2021 om 12:41
      Ik snap je punt niet… Je kan toch ook niet zeggen “laten we dit jaar eens niet het begrotingstekort dichten, maar laten we dit geld aan nieuwe spelers besteden”.
    Met spelers maak je geld. Mijn punt is dat Heerenveen veel te passief is met aankopen. Je zal zien dat we waarschijnlijk weer te laat zullen zijn met transfers. Spelers als Karlsson en Hauge zijn niet gekomen omdat we de rekker niet hebben overgehaald en veel te laat hebben nagedacht met vervanging. Hoop dat we wat slagvaardiger zijn ipv afwachten totdat Veerman weg is.
  • 26 Jul 2021 om 12:55
    • Quote van 26 Jul 2021 om 11:05
      Het vervelende is, is dat Heerenveen over pak em beet twee weken juist heel veel geld te besteden heeft.Ik ga er van uit dat Veerman voor 7 miljoen verkocht, (dat kan ook zo maar 8 of 9 zijn). Daarnaast hebben we 10% op Dumfries (15 miljoen verkoopprijs dus 1,5 miljoen) Opleidingsvergoeding voor St Juste (15 miljoen verkoopprijs dus 650.000 opleiding) Opleidingsvergoeding Ziyech (geruchten gaan van Barcelona uit, verkoopprijs om en nabij 25 miljoen is 900.000 oplediingsvergoeding) Michel Vlap gaat hoogst waarschijnlijk vertrekken ( als hij voor zijn marktwaarde verkocht wordt, 3,5 miljoen, krijgen we daar ook nog 10% van.
      Tel dit allemaal bij elkaar op en je hebt 10 miljoen en 350 duizend euro die je binnenkrijgt (en dat is minimaal)En dan heb je nog steeds van Bergen die niet verkocht is.
      Van die bijna 10,5 miljoen ga ik ervan uit dat we toch minstens 3 miljoen aan spelers mogen halen, daar kun je een hele leuke spits + rechtsbuiten voor halen
    Denk dat je wat te positief bent. Ik zie hooguit Veerman voor 6 miljoen vertrekken. Verder is de totale markt op slot er zit niet veel actie in.
    Wellicht heb je gelijk maar wij zijn weer zoals alle jaren veel te laat om de selectie rond te krijgen.
  • 26 Jul 2021 om 12:52
    Geen geld is natuurlijk een gemakkelijk argument. Het is al super lang bekend dat wij maar 1 spits hebben Rein Smit is niet echt een speler die inzetbaar is en Espejord kan er niets van.
    Volgens de jaarrekening komen er nog 8/9 miljoen aan transfertermijnen binnen van Ejuke en andere . Een speler hoef je ook niet gelijk af te tikken. Een spits van 2/3 miljoen betaal je in 3 of 4 termijnen. Dus direct investering is 7 ton.
    Als dat al niet mogelijk is dan graag eerlijk zeggen want dan kunnen wij ons opmaken voor degradatievoetbal terwijl volgens mij wij om plaats 8 t/m 12 willen spelen
  • 26 Jul 2021 om 12:41
    • Quote van 26 Jul 2021 om 11:37
      Ik snap dat niet. Waarom altijd dat gelul over "er is geen geld"? Hoe kan Groningen een spits van 2 miljoen kopen zonder spelers te verkopen, maar wij moeten elke cent vier keer omdraaien? Vorig jaar is er voor 12 miljoen verkocht en is er voor 5 miljoen aan spelers ingekocht. Ik snap dat het verschil gebruikt wordt voor opvulling van de begroting, maar kom op... Volgens mij willen ze geen risico in geval dat een aantal spelers voor weinig weggaan. Sowieso betalen clubs bijna nooit meer een transferbedrag in een keer, maar in termijnen.
    Ik snap je punt niet… Je kan toch ook niet zeggen “laten we dit jaar eens niet het begrotingstekort dichten, maar laten we dit geld aan nieuwe spelers besteden”.
  • 26 Jul 2021 om 12:05
    Het blijft verbazingwekkend stil qua geruchten. Heeft er niemand namen van spitsen die rondgaan op de burelen van Ferry en co??
  • 26 Jul 2021 om 11:37
    Ik snap dat niet. Waarom altijd dat gelul over "er is geen geld"? Hoe kan Groningen een spits van 2 miljoen kopen zonder spelers te verkopen, maar wij moeten elke cent vier keer omdraaien? Vorig jaar is er voor 12 miljoen verkocht en is er voor 5 miljoen aan spelers ingekocht. Ik snap dat het verschil gebruikt wordt voor opvulling van de begroting, maar kom op... Volgens mij willen ze geen risico in geval dat een aantal spelers voor weinig weggaan. Sowieso betalen clubs bijna nooit meer een transferbedrag in een keer, maar in termijnen.
  • 26 Jul 2021 om 11:12
    • Quote van 26 Jul 2021 om 09:52
      Ik begrijp het niet. Is het niet hebben van geld nieuws voor de Haan? Ik bedoel, had hij allang niet actie moeten ondernemen? Uiteraard weet ik niet in hoeverre Ferry al wat potentiële spitsen benaderd heeft, maar het is hier ook zo verdomd rustig als het gaat om geruchten. Het enige wat ik nu hoor is dat er geen geld is en dat de meeste spitsen, die interessant zouden kunnen zijn, al elders een plekje gevonden hebben. Met tegenzin begin ik mij toch zorgen te maken over komend seizoen.
    Het is toch niet nieuw dat wij pas echt kunnen investeren als er ook echt geld binnen komt. Dit is elk jaar het geval. Sportief maken we daardoor ook geen stappen meer en zijn een rechterrijtje club geworden. Niet erg maar wel een reden om geen hoge verwachtingen meer te hebben.
  • 26 Jul 2021 om 11:10
    • Quote van 26 Jul 2021 om 10:56
      Geen idee hoe dit zit, maar wellicht iemand anders wel: Er is een eigen vermogen van zo'n 26M als ik het goed heb, is het mogelijk om hier geld van te investeren in transfers/salarishuis? Qua kwaliteit zakken we steeds verder, met beperkt geld haal je beperkte spelers en al helemaal als we wanhopig worden zo richting einde transferperiode. Nu moeten we weer wachten op een vertrek van Veerman (en hopelijk Kongolo / V Bergen) voordat we weer 2 a 3 miljoen kunnen investeren in spelers. Daarnaast moet er toch sinds het Odgaard tijdperk een lijstje van spitsen klaarliggen, sinds die tijd werd er al gezocht naar een 1e / 2e spits, lijkt me niet dat alleen Henk daar op stond. Anders SciSports weer benaderen, is met Ejuke aardig uitgepakt
    Met je eigen vermogen kan je niet investeren in spelers. Het eigen vermogen is gelijk aan alle bezittingingen minus alle schulden, ofwel de activa minus de passiva.
  • 26 Jul 2021 om 11:05
    Het vervelende is, is dat Heerenveen over pak em beet twee weken juist heel veel geld te besteden heeft.Ik ga er van uit dat Veerman voor 7 miljoen verkocht, (dat kan ook zo maar 8 of 9 zijn). Daarnaast hebben we 10% op Dumfries (15 miljoen verkoopprijs dus 1,5 miljoen) Opleidingsvergoeding voor St Juste (15 miljoen verkoopprijs dus 650.000 opleiding) Opleidingsvergoeding Ziyech (geruchten gaan van Barcelona uit, verkoopprijs om en nabij 25 miljoen is 900.000 oplediingsvergoeding) Michel Vlap gaat hoogst waarschijnlijk vertrekken ( als hij voor zijn marktwaarde verkocht wordt, 3,5 miljoen, krijgen we daar ook nog 10% van.
    Tel dit allemaal bij elkaar op en je hebt 10 miljoen en 350 duizend euro die je binnenkrijgt (en dat is minimaal)En dan heb je nog steeds van Bergen die niet verkocht is.
    Van die bijna 10,5 miljoen ga ik ervan uit dat we toch minstens 3 miljoen aan spelers mogen halen, daar kun je een hele leuke spits + rechtsbuiten voor halen
  • 26 Jul 2021 om 10:56
    Geen idee hoe dit zit, maar wellicht iemand anders wel: Er is een eigen vermogen van zo'n 26M als ik het goed heb, is het mogelijk om hier geld van te investeren in transfers/salarishuis? Qua kwaliteit zakken we steeds verder, met beperkt geld haal je beperkte spelers en al helemaal als we wanhopig worden zo richting einde transferperiode. Nu moeten we weer wachten op een vertrek van Veerman (en hopelijk Kongolo / V Bergen) voordat we weer 2 a 3 miljoen kunnen investeren in spelers. Daarnaast moet er toch sinds het Odgaard tijdperk een lijstje van spitsen klaarliggen, sinds die tijd werd er al gezocht naar een 1e / 2e spits, lijkt me niet dat alleen Henk daar op stond. Anders SciSports weer benaderen, is met Ejuke aardig uitgepakt
  • 26 Jul 2021 om 10:07
    Dit is toch gewoon een bekend verhaal? Zolang andere spelers niet zijn verkocht of oud-spelers met een doorverkoop percentage naar een andere club verhuizen, is er gewoon geen geld. Ik denk dat het actief aanbieden van overbodige spelers/spelers met een kort contract op korte termijn ook geld kan opleveren, ook in het salaris huis. Aan de ene kant denk ik persoonlijk dat het misschien wel beter is om dit bij spelers zoals van Bergen en/of Kongolo te doen.
  • 26 Jul 2021 om 10:02
    • Quote van 26 Jul 2021 om 09:51
      "er is momenteel geen geld" ...Alles is op? Daar zijn we mooi klaar mee dan.
    Denk niet echt op, maar meer 'niet genoeg om een spits te kopen van het kaliber dat we nodig hebben'
  • 26 Jul 2021 om 09:55
    Probeer dan Gudnason als 't niet anders is/kan...lukt het niet dan kun je naar de winterstop toe alsnog proberen een spits te contracteren. Wellicht als het goed uitpakt heb je én een spits en een goudhaantje in huis. Wijlen Johan Cruyff zou op zeker deze jonge jongen erin zetten. Als hij maar gebruikt wordt waar hij voor gehaald is.
  • 26 Jul 2021 om 09:55
    Huren... Er zijn genoeg opties voor een spits die een seizoen wil schitteren in Nederland
  • 26 Jul 2021 om 09:52
    Ik begrijp het niet. Is het niet hebben van geld nieuws voor de Haan? Ik bedoel, had hij allang niet actie moeten ondernemen? Uiteraard weet ik niet in hoeverre Ferry al wat potentiële spitsen benaderd heeft, maar het is hier ook zo verdomd rustig als het gaat om geruchten. Het enige wat ik nu hoor is dat er geen geld is en dat de meeste spitsen, die interessant zouden kunnen zijn, al elders een plekje gevonden hebben. Met tegenzin begin ik mij toch zorgen te maken over komend seizoen.
  • 26 Jul 2021 om 09:51
    "er is momenteel geen geld" ...Alles is op? Daar zijn we mooi klaar mee dan.
Sunday 26 September 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›