OFFICIEEL | SC Heerenveen verhuurt Espejord voor een half jaar

24
OFFICIEEL | SC Heerenveen verhuurt Espejord voor een half jaar

Na weken van onderhandelingen is SC Heerenveen met Tromsø IL dan toch een akkoord overeengekomen over het opnieuw verhuren van Runar Espejord. Volgens iTromsø is de 25-jarige spits (in theorie) zaterdag al inzetbaar in het bekertoernooi tegen Skånland.

Zoals verwacht zal de nieuwe verhuurperiode tot het einde van dit jaar lopen, waarna het contract van Espejord bij SC Heerenveen een halfjaar later afloopt. In principe mag hij vanaf het nieuwe jaar in gesprek gaan met andere clubs.

Espejord zal volgens iTromsø flink wat water bij de wijn doen om voor zijn oude club te mogen spelen. Net als in de afgelopen twee verhuurperiodes moet hij flink wat salaris inleveren. Daarnaast is het komende contract van de blessuregevoelige Noor vooral gebaseerd op bonussen.

Update: SC Heerenveen heeft Runar Espejord opnieuw verhuurd aan Tromsø IL. De 25-jarige spits wordt tot het einde van dit kalenderjaar verhuurd aan de Noorse club, zo meldt SC Heerenveen via de officiële kanalen.

24 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 28 Jul 2021 om 00:35
    • Quote van 27 Jul 2021 om 21:24
      Dat denk ik niet, anders hadden ze hem geen kansen gegeven lijkt me. Ik heb het liefst dat ze er langer over doen om een echte goede te kopen dan heel snel handelen om een type Espejord te halen. Het probleem is, het kaliber spitsen die een jaar of 10 geleden naar ons zouden gaan die zijn onbetaalbaar voor ons. Wat dat betreft hebben ze nu denk ik fantastisch gehandeld met die IJslandse spits. Als ze niks vinden dan geven ze hem maar mooi de kans.
    Weet je wel hoe lang ze er over deden Espejord binnen te halen? Traag handelen en er lang over doen is geen garantie op succes. Niet handelen is al helemaal geen garantie op succes. Je scout een aantal spitsen, gaat na wie haalbaar is en gaat vervolgens voor de beste keus in jouw ogen. Lukt dat niet ga je voor optie 2. Lukt dat ook niet doe je wat verkeerd. Zo moeilijk is het allemaal niet.
  • 28 Jul 2021 om 00:34
    Heerenveen is bezig met het huren van een rechtsback uit Israël, heeft overigens ook een Portugees paspoort.
  • 27 Jul 2021 om 22:30
    • Quote van 27 Jul 2021 om 21:26
      Dit doen we bij al het officiële transfernieuws rond de eerste selectie, vandaar nu ook. Breaking is het inderdaad niet gezien de berichtgeving van de afgelopen maanden, maar nu is het dan ook echt officieel.
    Yes snap ik. Hopelijk kunnen we binnenkort wat meer BREAKING verwachten wat dat betreft ;)
  • 27 Jul 2021 om 21:26
    • Quote van 27 Jul 2021 om 16:38
      Hoe is dit BREAKING?
    Dit doen we bij al het officiële transfernieuws rond de eerste selectie, vandaar nu ook. Breaking is het inderdaad niet gezien de berichtgeving van de afgelopen maanden, maar nu is het dan ook echt officieel.
  • 27 Jul 2021 om 21:24
    • Quote van 27 Jul 2021 om 18:19
      Ze hebben al zo verrekte lang de tijd gehad om een goede talentvolle spits te vinden, ze wisten een jaar geleden ook al wel dat Smit het niet zou gaan redden.
    Dat denk ik niet, anders hadden ze hem geen kansen gegeven lijkt me. Ik heb het liefst dat ze er langer over doen om een echte goede te kopen dan heel snel handelen om een type Espejord te halen. Het probleem is, het kaliber spitsen die een jaar of 10 geleden naar ons zouden gaan die zijn onbetaalbaar voor ons. Wat dat betreft hebben ze nu denk ik fantastisch gehandeld met die IJslandse spits. Als ze niks vinden dan geven ze hem maar mooi de kans.
  • 27 Jul 2021 om 21:15
    • Quote van 24 Jul 2021 om 10:56
      Een tijd geleden was Feyenoord toch geïnteresseerd in Henk? Stiekem heb ik de hoop dat ze opnieuw bij hem uitkomen... de 2 spitsen die daar nu rond lopen gaan ze de competitie ook niet mee in lijkt mij.
    Ze gaan nu een of andere Sloveen (spits) halen uit Portugal voor 4 miljoen las ik. En die heeft in zijn carrière bar weinig gescoord. Een typische Feyenoord aankoop. Ze kunnen ook Henk halen voor 2 miljoen (of nog minder wat mij betreft, maar dan moet er eerst wel een andere spits zijn hier)
  • 27 Jul 2021 om 19:45
    • Quote van 27 Jul 2021 om 18:19
      Ze hebben al zo verrekte lang de tijd gehad om een goede talentvolle spits te vinden, ze wisten een jaar geleden ook al wel dat Smit het niet zou gaan redden.
    Ah joh geef het allemaal een kans wat hebben we te verliezen?
  • 27 Jul 2021 om 18:19
    • Quote van 27 Jul 2021 om 17:42
      En dan weer met een Espejord aankomen? We hebben geen ruimte om zomaar een spits te halen die te betalen is qua transferkosten, qua salaris en die ook nog maar wil komen. Talentvolle spitsen zijn schaars, dat weet elke club dus voor een middelmatige spits betaal je al veel te veel. Liever nu met Henk en die jongen van 17 tot de volgende transferperiode dan een zoveelste miskoop nu
    Ze hebben al zo verrekte lang de tijd gehad om een goede talentvolle spits te vinden, ze wisten een jaar geleden ook al wel dat Smit het niet zou gaan redden.
  • 27 Jul 2021 om 17:42
    • Quote van 24 Jul 2021 om 00:36
      Waarom wordt er dan zolang gewacht met het aantrekken van die spits? Voorbereiding met complete groep doen is toch zo belangrijk hebben we afgelopen seizoen zo vaak gehoord? Lijken er weinig van te leren..of zijn het excuses..
    En dan weer met een Espejord aankomen? We hebben geen ruimte om zomaar een spits te halen die te betalen is qua transferkosten, qua salaris en die ook nog maar wil komen. Talentvolle spitsen zijn schaars, dat weet elke club dus voor een middelmatige spits betaal je al veel te veel. Liever nu met Henk en die jongen van 17 tot de volgende transferperiode dan een zoveelste miskoop nu
  • 27 Jul 2021 om 17:13
    Voor 2 blikjes bier of zo? Wat een flop ????
  • 27 Jul 2021 om 16:47
    Poppekast
  • 27 Jul 2021 om 16:45
    • Quote van 27 Jul 2021 om 16:38
      Hoe is dit BREAKING?
    Indd..
  • 27 Jul 2021 om 16:39
    • Quote van 27 Jul 2021 om 16:38
      Hoe is dit BREAKING?
    Nou inderdaad. Push meldingen maar uitzetten
  • 27 Jul 2021 om 16:38
    Hoe is dit BREAKING?
  • 24 Jul 2021 om 11:00
    • Quote van 24 Jul 2021 om 10:56
      Een tijd geleden was Feyenoord toch geïnteresseerd in Henk? Stiekem heb ik de hoop dat ze opnieuw bij hem uitkomen... de 2 spitsen die daar nu rond lopen gaan ze de competitie ook niet mee in lijkt mij.
    Ruilen tegen Bozenik, die zie ik inmiddels liever spelen dan onze Henk. Nog steeds geen goal gemaakt ook in deze voorbereiding..
  • 24 Jul 2021 om 10:56
    Een tijd geleden was Feyenoord toch geïnteresseerd in Henk? Stiekem heb ik de hoop dat ze opnieuw bij hem uitkomen... de 2 spitsen die daar nu rond lopen gaan ze de competitie ook niet mee in lijkt mij.
  • 24 Jul 2021 om 10:44
    • Quote van 24 Jul 2021 om 00:36
      Waarom wordt er dan zolang gewacht met het aantrekken van die spits? Voorbereiding met complete groep doen is toch zo belangrijk hebben we afgelopen seizoen zo vaak gehoord? Lijken er weinig van te leren..of zijn het excuses..
    Omdat er geen geld is. Ieder weet wat goede spitsen kosten tegenwoordig. Dus moet je het doen met wat minder en beetje geluk hebben dat er misschien een toevalstreffer op je pad komt
  • 24 Jul 2021 om 10:44
    • Quote van 24 Jul 2021 om 00:36
      Waarom wordt er dan zolang gewacht met het aantrekken van die spits? Voorbereiding met complete groep doen is toch zo belangrijk hebben we afgelopen seizoen zo vaak gehoord? Lijken er weinig van te leren..of zijn het excuses..
    Omdat er geen geld is. Ieder weet wat goede spitsen kosten tegenwoordig. Dus moet je het doen met wat minder en beetje geluk hebben dat er misschien een toevalstreffer op je pad komt
  • 24 Jul 2021 om 10:27
    • Quote van 24 Jul 2021 om 10:09
      Ik denk dat ze de noodzaak niet inzien, anders was er allang 1 gehaald. Net zoals het laten zitten van JJ, ondanks het gebrek aan sportieve progressie..ze vinden het allemaal wel prima zo.
    Ach tuurlijk niet joh. Eerst Veerman verkopen en dan zal er wel wat budget zijn voor een spits, al dan niet van de Balkan.
  • 24 Jul 2021 om 10:09
    • Quote van 24 Jul 2021 om 09:10
      Omdat de transfervrije spitsen allang onder de pannen zijn. De prijzen worden steeds hoger wanneer je lang wacht. Er zijn voldoende tips aangedragen bij de scouting voor betaalbare talentvolle spitsen maar ze hopen wellicht weer op een of andere huurspits zoals de laatste jaren.
    Ik denk dat ze de noodzaak niet inzien, anders was er allang 1 gehaald. Net zoals het laten zitten van JJ, ondanks het gebrek aan sportieve progressie..ze vinden het allemaal wel prima zo.
  • 24 Jul 2021 om 09:10
    • Quote van 24 Jul 2021 om 00:36
      Waarom wordt er dan zolang gewacht met het aantrekken van die spits? Voorbereiding met complete groep doen is toch zo belangrijk hebben we afgelopen seizoen zo vaak gehoord? Lijken er weinig van te leren..of zijn het excuses..
    Omdat de transfervrije spitsen allang onder de pannen zijn. De prijzen worden steeds hoger wanneer je lang wacht. Er zijn voldoende tips aangedragen bij de scouting voor betaalbare talentvolle spitsen maar ze hopen wellicht weer op een of andere huurspits zoals de laatste jaren.
  • 24 Jul 2021 om 00:36
    • Quote van 23 Jul 2021 om 21:37
      Dat was er sowieso al
    Waarom wordt er dan zolang gewacht met het aantrekken van die spits? Voorbereiding met complete groep doen is toch zo belangrijk hebben we afgelopen seizoen zo vaak gehoord? Lijken er weinig van te leren..of zijn het excuses..
  • 23 Jul 2021 om 21:37
    • Quote van 23 Jul 2021 om 20:30
      Wellicht nu wat ruimte voor een nieuwe spits.
    Dat was er sowieso al
  • 23 Jul 2021 om 20:30
    Wellicht nu wat ruimte voor een nieuwe spits.
Sunday 26 September 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›