De Haan: ''Nieuwe huurperiode stuk minder voor de hand liggend''

13
De Haan: ''Nieuwe huurperiode stuk minder voor de hand liggend''

SC Heerenveen heeft Sven van Beek gepresenteerd als nieuwe centrumverdediger. Van Beek vult de leemte in die ontstond na het vertrek van de gehuurde Jan Paul van Hecke, die terugkeerde naar Brighton & Hove Albion.

SC Heerenveen heeft nog wel een poging gedaan om Van Hecke langer te huren. "We hebben na afloop van het seizoen altijd contact gehouden met Jan Paul, die het goed bij ons gedaan heeft", zegt technisch manager Ferry De Haan in gesprek met Voetbal International.

"Uiteindelijk bleek dat een nieuwe huurperiode voor Brighton een stuk minder voor de hand liggend was dan vorig jaar. Daar hielden we al wat langer rekening mee en daarom zijn we gaan praten met Sven", aldus De Haan, die blij is dat Van Beek voor SC Heerenveen heeft gekozen.

"We weten natuurlijk dat Sven de laatste jaren blessures heeft gehad, maar de laatste maanden bij Willem II heeft hij laten zien een heel goed niveau te kunnen halen", legt De Haan uit. "Hij is een echte verdediger met het juiste karakter, hij stroopt graag zijn mouwen op."

SC Heerenveen heeft de defensie nu compleet met het binnenhalen van Van Beek. "Daar zijn we blij mee. Het is nu aan de spelers onderling om te bewijzen wie er in de basis hoort." Van Beek moet met Ibrahim Dresevic en Pawel Bochniewicz op een plek in het centrum strijden, terwijl ook Syb van Ottele op die plaats kan spelen. Trainer Johnny Jansen ziet hem echter ook als optie voor het middenveld.

Foto: SC Heerenveen

13 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 Jul 2021 om 09:51
    Een rechtsback moeten we toch zelf kunnen opleiden? En geef talent de kans om te groeien naar dat niveau. Het is logisch dat jonge jongens er niet meteen staan op dat niveau.
  • 22 Jul 2021 om 01:32
    Gewoon zorgen dat je bij de beloften een talentvolle rechtsachter hebt die je als back up voor Milan kan gebruiken. Spelers op andere posities zetten werkt maar zelden.
  • 21 Jul 2021 om 22:33
    • Quote van 21 Jul 2021 om 15:35
      Ik denk dat ze Akujobi als tweede mogelijkheid zien voor de rechtsbackpositie.
    Akujobi is geen rechtsback,gebruik hem dan als reserve verdedigende middenvelder!
  • 21 Jul 2021 om 21:50
    Akujobi heeft nog totaal geen indruk gemaakt als back in het eerste. Er moeten wel betere opties lopen in de selectie. Zoals inderdaad van Ottele of Zaal.
  • 21 Jul 2021 om 15:46
    • Quote van 21 Jul 2021 om 14:04
      Ik denk dat Timo Zaal daar op kan spelen,is de klein voor in het centrum!
    Ik denk dat je met Timo Zaal gewoon op de CV positie moet richten. Daar liggen zijn kwaliteiten en daar zit zijn potentie. Als hij zich daar goed ontwikkeld, kunnen we in de toekomst misschien een mooi bedrag vangen.
  • 21 Jul 2021 om 15:40
    • Quote van 21 Jul 2021 om 14:04
      Ik denk dat Timo Zaal daar op kan spelen,is de klein voor in het centrum!
    Zo klein is Timo Zaal niet hij is 184 cm en hij is nog maar 17 dus kan misschien nog een stukje groeien
  • 21 Jul 2021 om 15:40
    • Quote van 21 Jul 2021 om 14:04
      Ik denk dat Timo Zaal daar op kan spelen,is de klein voor in het centrum!
    Zo klein is Timo Zaal niet hij is 184 cm en hij is nog maar 17 dus kan misschien nog een stukje groeien
  • 21 Jul 2021 om 15:35
    • Quote van 21 Jul 2021 om 15:09
      Van Ottele zou er ook wel kunnen spelen.
    Ik denk dat ze Akujobi als tweede mogelijkheid zien voor de rechtsbackpositie.
  • 21 Jul 2021 om 15:09
    • Quote van 21 Jul 2021 om 14:04
      Ik denk dat Timo Zaal daar op kan spelen,is de klein voor in het centrum!
    Van Ottele zou er ook wel kunnen spelen.
  • 21 Jul 2021 om 14:47
    • Quote van 21 Jul 2021 om 13:39
      Defensie is nu compleet. Had toch graag nog een back-up gezien voor de rechtsback. Want eigenlijk hebben we maar 1 echte rb in de selectie. Hoop maar dat Milan het hele seizoen fit blijft en weinig kaarten pakt.
    Lijkt me dat je iets moet met eigen spelers voordat je weer een speler gaat aantrekken (zie ook geblesseerde Woudenberg). Bovendien wat andere prios dan verdediging nu?
  • 21 Jul 2021 om 14:35
    • Quote van 21 Jul 2021 om 14:04
      Ik denk dat Timo Zaal daar op kan spelen,is de klein voor in het centrum!
    Ik weet niet hoe groot Timo Zaal is maar er zijn genoeg voorbeelden van "kleine" verdedigers die meer dan perfect in het centrum uit de voeten kunnen.
  • 21 Jul 2021 om 14:04
    • Quote van 21 Jul 2021 om 13:39
      Defensie is nu compleet. Had toch graag nog een back-up gezien voor de rechtsback. Want eigenlijk hebben we maar 1 echte rb in de selectie. Hoop maar dat Milan het hele seizoen fit blijft en weinig kaarten pakt.
    Ik denk dat Timo Zaal daar op kan spelen,is de klein voor in het centrum!
  • 21 Jul 2021 om 13:39
    Defensie is nu compleet. Had toch graag nog een back-up gezien voor de rechtsback. Want eigenlijk hebben we maar 1 echte rb in de selectie. Hoop maar dat Milan het hele seizoen fit blijft en weinig kaarten pakt.
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›