Van Hooijdonk op weg naar SC Heerenveen? ''We oriënteren ons''

38
Van Hooijdonk op weg naar SC Heerenveen? ''We oriënteren ons''

Sydney van Hooijdonk is één van de kandidaten om de nieuwe concurrent te worden van Henk Veerman bij SC Heerenveen. Dit valt te lezen op de website van Voetbal International.

Van Hooijdonk is transfervrij na zijn zomerse vertrek bij NAC Breda. De 21-jarige spits centrumwordt ook genoemd bij onder meer Bologna en Udinese. "We oriënteren ons op de posities voorin", laat Ferry de Haan weten. "We zijn op dit moment voor niemand concreet", benadrukt hij. 

Runar Espejord mag definitief vertrekken bij SC Heerenveen. De spits kwam in 2020 over van Tromso IL, maar wist nooit door te breken. De Noorse aanvaller, die alweer werd verhuurd aan diens oude club, wordt maandag niet op de eerste training verwacht bij de Friezen. 

38 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 24 Jun 2021 om 09:29
    • Quote van 24 Jun 2021 om 08:46
      Dat wel, maar er zijn nogal wat spelers die nog verkocht moeten worden omdat ze nog een 1 jarig contract hebben. Kongolo, Dresevic, van Bergen . Verder komt van Hecke niet terug.

      Dus wij zoeken nog 2 buitenspelers, 1 spits en een centrale verdediger. Dus er moet het nodige gebeuren. En dan vertrekt Joey Veerman mogelijk nog.
    Ik heb eigenlijk het vermoeden dat Veerman niet verkocht gaat worden deze transferperiode. Hopelijk kan hij daar zelf ook prima mee leven en gaat hij vervolgens het komende seizoen alle twijfel rondom hem weg spelen :)
  • 24 Jun 2021 om 08:46
    • Quote van 23 Jun 2021 om 19:04
      De selectie is toch nog vrijwel compleet?
    Dat wel, maar er zijn nogal wat spelers die nog verkocht moeten worden omdat ze nog een 1 jarig contract hebben. Kongolo, Dresevic, van Bergen . Verder komt van Hecke niet terug.

    Dus wij zoeken nog 2 buitenspelers, 1 spits en een centrale verdediger. Dus er moet het nodige gebeuren. En dan vertrekt Joey Veerman mogelijk nog.
  • 24 Jun 2021 om 08:14
    • Quote van 23 Jun 2021 om 18:56
      Jammer want Johnny wilde de selectie compleet hebben bij de eerste training. Zal dus wel weer een super voorbereiding en competitie worden.
    De selectie is al veel completer dan vorig jaar rond deze tijd. Jansen gaf in de podcast aan graag een ander type spits erbij te willen hebben dan Veerman. Dan lijkt het mij onwaarschijnlijk dat Van Hooijdonk komt.
  • 24 Jun 2021 om 07:39
    • Quote van 23 Jun 2021 om 18:25
      Leuk, maar het gros van wat je noemt "waarin hij zich staande moet zien te houden" is van de afgelopen paar weken.
      Dat hij wilde vertrekken is van 9 maanden geleden.
    De context die ik schets speelt het hele jaar. De uitkomst ervan is dat iedereen is opgestapt de afgelopen weken. In al dat geweld moet een 21 jarige zich staande houden. Dat je dan soms gedrag vertoont wat niet handig is of zelfs 'dom', wil niet zeggen dat de gehele voetballer dan af te schrijven is. Rein Smit en Espejord komen domweg te kort voor Heerenveen. Dat je met beperkte middelen speurt naar Nederlandse voetballers die in potentie waarde op het veld kunnen betekenen, snap ik wel.
  • 24 Jun 2021 om 02:12
    • Quote van 23 Jun 2021 om 18:37
      We zijn voor niemand concreet aldus de Haan. Mooi en door.
    Betekent natuurlijk niet dat er geen interesse kan bestaan voor deze Van Hooijdonk.
  • 23 Jun 2021 om 21:10
    • Quote van 23 Jun 2021 om 19:56
      Kan mij niet voorstellen dat Johnny dat heeft gezegd. Is namelijk ook totaal niet realistisch. Met een EK weet je dat de transferperiode pas laat op gang gaat komen. Naast het feit dat er weer eerst geld binnen moet gaan komen #joeyveerman. Er gaat dus echt nog genoeg veranderen binnen de selectie na de eerste training.
    Hij wou niet z’n voorbereiding als de vorige keer je kan niet je voledige selectie zo snel compleet hebben
  • 23 Jun 2021 om 19:56
    • Quote van 23 Jun 2021 om 18:56
      Jammer want Johnny wilde de selectie compleet hebben bij de eerste training. Zal dus wel weer een super voorbereiding en competitie worden.
    Kan mij niet voorstellen dat Johnny dat heeft gezegd. Is namelijk ook totaal niet realistisch. Met een EK weet je dat de transferperiode pas laat op gang gaat komen. Naast het feit dat er weer eerst geld binnen moet gaan komen #joeyveerman. Er gaat dus echt nog genoeg veranderen binnen de selectie na de eerste training.
  • 23 Jun 2021 om 19:04
    • Quote van 23 Jun 2021 om 18:56
      Jammer want Johnny wilde de selectie compleet hebben bij de eerste training. Zal dus wel weer een super voorbereiding en competitie worden.
    De selectie is toch nog vrijwel compleet?
  • 23 Jun 2021 om 18:56
    • Quote van 23 Jun 2021 om 18:37
      We zijn voor niemand concreet aldus de Haan. Mooi en door.
    Jammer want Johnny wilde de selectie compleet hebben bij de eerste training. Zal dus wel weer een super voorbereiding en competitie worden.
  • 23 Jun 2021 om 18:37
    We zijn voor niemand concreet aldus de Haan. Mooi en door.
  • 23 Jun 2021 om 18:25
    • Quote van 23 Jun 2021 om 18:14
      21 jaar, die jongen wil spelen en heeft twee sukkels bij NAC voor zich die door de trainer ingezet worden voor persoonlijk gewin. Zie wat voor teringzooi het bij NAC is. geen trainer, technisch manager, geen technisch directeur, geen Raad van Commissarissen en de aandeelhouders hebben hun aandelen te koop gezet. In die sfeer moet een 21 jarige zich staande houden. Die gast weet ook dat hij een aflopend contract heeft en hoger op wil. Negativiteit of niet, ik hoop dat het karakter is. Met Bos Dost en Uth dacht ik de eerste wedstrijden ook, wat een beperkte voetballers. Die bleken met instelling, mentaliteit en goede begeleiding toch heel ver te kunnen komen. Met andere woorden: Het zal geen lieverdje zijn, maar hij is verder en beter dan rein Smit en gratis. Ik zeg: doen!
    Leuk, maar het gros van wat je noemt "waarin hij zich staande moet zien te houden" is van de afgelopen paar weken.
    Dat hij wilde vertrekken is van 9 maanden geleden.
  • 23 Jun 2021 om 18:14
    • Quote van 23 Jun 2021 om 17:12
      Echter is Pierre ook veelvuldig in de media te vinden; daarvoor maakt het niet uit of hij hier wel of geen mensen kent. Negativiteit is negativiteit.
      En omdat Pierre de belangenbehartiger van Sydney is, heeft hij een ingang bij de club.

      Bovendien mocht Sydney, van de directie, vorig jaar september al (gratis?) vertrekken nadat hij kenbaar had gemaakt weg te willen omdat ie niet altijd op een basisplaats kon rekenen.
      Op dat moment waren er 2! competitiewedstrijden gespeeld.
      Overigens heeft ie alsnog 17 basisplekken gehad, 6 meer dan een seizoen eerder..
    21 jaar, die jongen wil spelen en heeft twee sukkels bij NAC voor zich die door de trainer ingezet worden voor persoonlijk gewin. Zie wat voor teringzooi het bij NAC is. geen trainer, technisch manager, geen technisch directeur, geen Raad van Commissarissen en de aandeelhouders hebben hun aandelen te koop gezet. In die sfeer moet een 21 jarige zich staande houden. Die gast weet ook dat hij een aflopend contract heeft en hoger op wil. Negativiteit of niet, ik hoop dat het karakter is. Met Bos Dost en Uth dacht ik de eerste wedstrijden ook, wat een beperkte voetballers. Die bleken met instelling, mentaliteit en goede begeleiding toch heel ver te kunnen komen. Met andere woorden: Het zal geen lieverdje zijn, maar hij is verder en beter dan rein Smit en gratis. Ik zeg: doen!
  • 23 Jun 2021 om 17:58
    • Quote van 23 Jun 2021 om 17:12
      Echter is Pierre ook veelvuldig in de media te vinden; daarvoor maakt het niet uit of hij hier wel of geen mensen kent. Negativiteit is negativiteit.
      En omdat Pierre de belangenbehartiger van Sydney is, heeft hij een ingang bij de club.

      Bovendien mocht Sydney, van de directie, vorig jaar september al (gratis?) vertrekken nadat hij kenbaar had gemaakt weg te willen omdat ie niet altijd op een basisplaats kon rekenen.
      Op dat moment waren er 2! competitiewedstrijden gespeeld.
      Overigens heeft ie alsnog 17 basisplekken gehad, 6 meer dan een seizoen eerder..
    Ergens kan ik me er wel in vinden. Toch denk ik dat ik hem het voordeel van de twijfel geef. Hij is jong, transfervrij en maakt een gretige indruk. Als Bologna en Udinese geïnteresseerd zijn, dan zij hij ook goed genoeg voor Heerenveen moeten zijn.
  • 23 Jun 2021 om 17:35
    Prima gokje. Net als propper van hercules. Daarnaast, waag maar een poging om hauge te huren van ac Milan.
  • 23 Jun 2021 om 17:23
    • Quote van 23 Jun 2021 om 17:09
      Hij is 21, dus het lijkt me sterk dat hij op dit punt in zijn carrière bij Bologna op het bankje wil gaan zitten met weinig perspectief. Daarnaast is afgelopen seizoen gebleken dat een stap van NAC naar Heerenveen voor iedereen prima kan uitpakken ;) Als we opschieten kunnen de studio van de NOS nog op slot draaien, dan hebben we ook geen last van Pierre
    Daar zit een kern van waarheid in. Of hij weet iets wat wij niet weten (dat hij echt zo beperkt is) en hij gaat lekker met een 5 jarig contract 2 miljoen euro vangen. Hij heeft niet het gehele talent van z’n vader en ik denk niet dat er een carrière vol met topclubs voor hem in het verschiet ligt. Als hij nu in het begin van z’n carrière lekker kan vangen, kan hij daarna altijd nog bij onderkant eredivisie terecht. Ik zou hem adviseren lekker voor de zon te kiezen. Mede ook omdat ik liever iemand anders zie komen.
  • 23 Jun 2021 om 17:12
    • Quote van 23 Jun 2021 om 16:52
      Iedereen heeft het over zijn vader. Bij NAC is Pierre iemand vanwege de mensen die hij daar kent, zijn geschiedenis bij de club en omdat het een jongen uit de regio is. Maar wat zou hij hier komen vertellen? Zijn er mensen binnen de club die naar Pierre luisteren als hij vindt dat zijn zoon moet spelen? Kan me dat niet voorstellen. Daarnaast waren bijna alle fans het er over eens met het feit dat Sydney meer recht had op een basisplaats. Hij wist 15 keer te scoren veelal met invalbeurten terwijl zijn concurrent Immers en Bilate 2 en 9 doelpunten scoorden. Maurice Steijn bleef maar vasthouden aan die 2 beperkte spitsen voorin, waardoor nu een jongen uit eigen opleiding gratis de deur uitloopt..
    Echter is Pierre ook veelvuldig in de media te vinden; daarvoor maakt het niet uit of hij hier wel of geen mensen kent. Negativiteit is negativiteit.
    En omdat Pierre de belangenbehartiger van Sydney is, heeft hij een ingang bij de club.

    Bovendien mocht Sydney, van de directie, vorig jaar september al (gratis?) vertrekken nadat hij kenbaar had gemaakt weg te willen omdat ie niet altijd op een basisplaats kon rekenen.
    Op dat moment waren er 2! competitiewedstrijden gespeeld.
    Overigens heeft ie alsnog 17 basisplekken gehad, 6 meer dan een seizoen eerder..
  • 23 Jun 2021 om 17:09
    • Quote van 23 Jun 2021 om 16:19
      Hij heeft Italiaanse aanbiedingen van 400.000 in een jaar. Of hij moet nog niet naar het buitenland willen, maar dat zijn bedragen die wij niet kunnen ophoesten. Daarnaast is hij dat ook niet waard.
    Hij is 21, dus het lijkt me sterk dat hij op dit punt in zijn carrière bij Bologna op het bankje wil gaan zitten met weinig perspectief. Daarnaast is afgelopen seizoen gebleken dat een stap van NAC naar Heerenveen voor iedereen prima kan uitpakken ;) Als we opschieten kunnen de studio van de NOS nog op slot draaien, dan hebben we ook geen last van Pierre
  • 23 Jun 2021 om 16:58
    • Quote van 23 Jun 2021 om 16:49
      Jazekers, je account heb ik meermaals bekeken en is ook meermaals voorbij gekomen op dit forum. Je zit er vast dieper in dan ik maar het is vooral gissen en speculeren. Niet lullig bedoeld maar ik neem het vaak met een korreltje zout. Verder valt in je inzet zeker te waarderen hierover maar ik vind het allemaal voorbarig en heb regelmatig namen voorbij zien komen die nooit gekomen zijn.
    Dat respecteer ik. En uiteraard zijn er namen genoemd die nooit zijn gekomen. Dat zal ik ook nooit ontkennen, soms lopen zaken anders of blijkt het achteraf niet te kloppen. Echter is het niet zo dat ik tientallen of zelfs honderden namen noem.
  • 23 Jun 2021 om 16:52
    Iedereen heeft het over zijn vader. Bij NAC is Pierre iemand vanwege de mensen die hij daar kent, zijn geschiedenis bij de club en omdat het een jongen uit de regio is. Maar wat zou hij hier komen vertellen? Zijn er mensen binnen de club die naar Pierre luisteren als hij vindt dat zijn zoon moet spelen? Kan me dat niet voorstellen. Daarnaast waren bijna alle fans het er over eens met het feit dat Sydney meer recht had op een basisplaats. Hij wist 15 keer te scoren veelal met invalbeurten terwijl zijn concurrent Immers en Bilate 2 en 9 doelpunten scoorden. Maurice Steijn bleef maar vasthouden aan die 2 beperkte spitsen voorin, waardoor nu een jongen uit eigen opleiding gratis de deur uitloopt..
  • 23 Jun 2021 om 16:50
    Echt een spits waarvan ik, op dit moment, niet snap wat we er mee zouden moeten. Dit is geen spits die zelf zijn kansen creëert en goed in meevoetballen is. Zal dus niet passen in het voetballende plan wat ze voor ogen hebben. Het is echter wel een prima spits voor een club met functionerende buitenspelers die een goede voorzet kunnen geven. Op dit moment heb je alleen Van Ewijk die, waarschijnlijk, een normale bal voor kan geven. Mocht je Sydney als eerste spits zien, zullen er dus andere buitenspelers aangetrokken moeten worden.
  • 23 Jun 2021 om 16:49
    • Quote van 23 Jun 2021 om 16:27
      Heb je überhaupt ooit op mijn account gekeken? Dan zou je dit namelijk niet beweren.
    Jazekers, je account heb ik meermaals bekeken en is ook meermaals voorbij gekomen op dit forum. Je zit er vast dieper in dan ik maar het is vooral gissen en speculeren. Niet lullig bedoeld maar ik neem het vaak met een korreltje zout. Verder valt in je inzet zeker te waarderen hierover maar ik vind het allemaal voorbarig en heb regelmatig namen voorbij zien komen die nooit gekomen zijn.
  • 23 Jun 2021 om 16:45
    Volgens de geruchten zou Pierre van Hooijdonk één van de aanstichters zijn van de enorme onrust die er nu in Breda heerst. Onrust inclusief opstappende bestuursleden, bedreigingen en zelfs politiebewaking voor onder andere ex-trainer Steijn en zijn familie.
    Ik ken de ins en outs uiteraard niet, maar potentiële onruststokers zou je zover mogelijk bij je club vandaan moeten houden.
    Wat mij betreft beginnen we niet aan zoon Sydney.
  • 23 Jun 2021 om 16:27
    • Quote van 23 Jun 2021 om 16:25
      Je had het zelf ook nog ontkracht..
    Dat is niet waar.
  • 23 Jun 2021 om 16:27
    • Quote van 23 Jun 2021 om 16:08
      101 namen roepen kan iedereen, dan zijn er altijd een paar goed…
    Heb je überhaupt ooit op mijn account gekeken? Dan zou je dit namelijk niet beweren.
  • 23 Jun 2021 om 16:25
    • Quote van 23 Jun 2021 om 16:02
      Dat was toch een broodje aap verhaal? ;)
    Je had het zelf ook nog ontkracht..
  • 23 Jun 2021 om 16:19
    • Quote van 23 Jun 2021 om 16:10
      Maar dan moet het tijdens de presentatie wel gaan over z'n huilende vader toen Alves Feyenoord helemaal op een hoopje schoot haha. Echt een van mijn favoriete herinneringen in het Abe Lenstra Stadion... Maar even zonder gekheid, aangezien hij transfervrij is en niet een al te hoog salaris heeft kan je er toch niet veel op verliezen zou je zeggen. Dus van mijn part proberen we het...
    Hij heeft Italiaanse aanbiedingen van 400.000 in een jaar. Of hij moet nog niet naar het buitenland willen, maar dat zijn bedragen die wij niet kunnen ophoesten. Daarnaast is hij dat ook niet waard.
  • 23 Jun 2021 om 16:10
    Maar dan moet het tijdens de presentatie wel gaan over z'n huilende vader toen Alves Feyenoord helemaal op een hoopje schoot haha. Echt een van mijn favoriete herinneringen in het Abe Lenstra Stadion... Maar even zonder gekheid, aangezien hij transfervrij is en niet een al te hoog salaris heeft kan je er toch niet veel op verliezen zou je zeggen. Dus van mijn part proberen we het...
  • 23 Jun 2021 om 16:09
    Zelfde type toch zei Jansen.
  • 23 Jun 2021 om 16:08
    • Quote van 23 Jun 2021 om 16:02
      Dat was toch een broodje aap verhaal? ;)
    101 namen roepen kan iedereen, dan zijn er altijd een paar goed…
  • 23 Jun 2021 om 16:08
    • Quote van 23 Jun 2021 om 16:02
      Dat was toch een broodje aap verhaal? ;)
    Nee hoor! Werd al eerder genoemd door een twitter account. Die zit wel vaak heel erg goed. Die heeft echt altijd goede primeurs.
  • 23 Jun 2021 om 16:08
    Wat een angst hier voor die vader zeg.. Ik vind het helemaal niet zo'n geen gekke gedachte om hem op te pikken. Transfervrij, trapte ze bij NAC best makkelijk binnen en echt wel een strijder. Een type speler/persoon die je door zelfvertrouwen te geven opeens heel hard kan gaan laten groeien, zegt mijn gevoel. Vraag mij alleen af of je naast Henk niet een andere type spits zou willen halen. Ik lig er dan ook niet wakker van als Ferry besluit toch een andere spits te halen.
  • 23 Jun 2021 om 16:02
    Dat was toch een broodje aap verhaal? ;)
  • 23 Jun 2021 om 15:59
    Wel even goed bedenken dat je die Pierre er gratis bij krijgt. Walgelijke man. Heeft bij NAC ook alles naar de kloten geholpen.
  • 23 Jun 2021 om 15:56
    Ik denk dat Sydney hier een revelatie zou zijn. Voor beide partijen een top optie. Deze jongen heeft het echt in zich. Hij heeft alleen de juiste omgeving nodig en laat dat nou net onze kwaliteit zijn. Ik wist het wel als ik hem was. Via Heerenveen naar de top!
  • 23 Jun 2021 om 15:53
    afhankelijk van de prijs, maar staat niet echt op mijn favo lijstje..
  • 23 Jun 2021 om 15:51
    Als zijn vader wegblijft vind ik het prima. Maar ben bang dat je die er ook bij krijgt, bemoeid zich overal mee. Straks moet hij weer huilen net als bij Heerenveen Feyenoord…
  • 23 Jun 2021 om 15:51
    Tja, is nu wat te laat met al die Italianen. Logische suggestie, de man scoort regelmatig. Gelul over z’n vader boeit me niet, professionals kunnen daar wel mee omgaan. Verder roept iedereen altijd dat ie zoveel tekort komt maar als hij gewoon zo blijft scoren dan komt ie voor mijn part van alles te kort.
  • 23 Jun 2021 om 15:50
    Oh nee liever niet. Ik vraag mij af wat nou echt zijn voetballende kwaliteiten zijn, afgezien van zijn vrije trap. Heeft mij niet echt denderend overtuigd bij NAC dat notabene een divisie lager speelt. Verder is het in maniertjes een lastige jongen lijkt mij. Laat staan die vader van hem die je er gratis bij krijgt. Ik hoop toch ook op andere opties en mogelijkheden. Laat deze jongen maar lekker naar Italië gaan voor 4 ton op jaarbasis. Niet aan beginnen zeg ik.
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›