AD maakt transfersom en doorverkoopercentage Van Ewijk bekend

13
AD maakt transfersom en doorverkoopercentage Van Ewijk bekend

Milan van Ewijk is komend seizoen speler van SC Heerenveen. De Friezen hebben een akkoord bereikt met ADO Den Haag over een transfer van iets minder dan 600.000 euro, meldt het Algemeen Dagblad. Ook heeft ADO Den Haag een doorverkooppercentage van twintig procent.

Volgens de krant bracht Heerenveen twee weken geleden een bod van 500.000 euro uit en verlangde ADO in eerste instantie 250.000 euro meer. Een verhoogd bod zorgde ervoor dat de clubs er nu alsnog uit zijn gekomen en dat Van Ewijk op korte termijn een vierjarig contract gaat tekenen in Friesland.

De 20-jarige verdediger had bij de Hofstedelingen nog een contract tot medio 2022. In het Abe Lenstra stadion moet Van Ewijk de opvolger worden van Sherel Floranus. Door de transfer van Van Ewijk is ADO Den Haag voorlopig uit de financiële problemen.

13 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 May 2021 om 23:16
    Niks mis mee al heb ik er een enorme hekel aan dat bij aankoop van een speler meteen over verkoop en winst wordt gepraat. Dat snelle wegwezen maakt clubbinding nihil en team onherkenbaar. Niks mis met spelers die lang(er) blijven zolang ze maar betrouwbaar zijn, inzet hebben en beetje positieve instelling. Enfin, wishful thinking waarschijnlijk
  • 12 May 2021 om 23:16
    Niks mis mee al heb ik er een enorme hekel aan dat bij aankoop van een speler meteen over verkoop en winst wordt gepraat. Dat snelle wegwezen maakt clubbinding nihil en team onherkenbaar. Niks mis met spelers die lang(er) blijven zolang ze maar betrouwbaar zijn, inzet hebben en beetje positieve instelling. Enfin, wishful thinking waarschijnlijk
  • 12 May 2021 om 20:33
    • Quote van 12 May 2021 om 18:01
      Mooie aankoop wat mij betreft en een type voetballer die in het hedendaagse type voetbalspel past. Nu maar hopen dat deze speler door Jansen goed gebruikt gaat worden en hij zijn drang naar voren mag behouden van onze hoofdtrainer. Ergens heb ik angst dat zijn enthousiaste spel er door onze hoofdtrainer, mocht hij nog een seizoen blijven, vakkundig wordt 'uitgeslagen' en hij straks ook een behoudend speltype laat zien.
    Daarom zeg ik ook de hele tijd, haal Lukkien naar Heerenveen. Clubicoon JJ is hartstikke leuk. Dat was Breuer ook. Maar hij werkt zo hard. Ja maar hard werken wil nog niet zeggen dat het rendement geeft.
  • 12 May 2021 om 18:01
    Mooie aankoop wat mij betreft en een type voetballer die in het hedendaagse type voetbalspel past. Nu maar hopen dat deze speler door Jansen goed gebruikt gaat worden en hij zijn drang naar voren mag behouden van onze hoofdtrainer. Ergens heb ik angst dat zijn enthousiaste spel er door onze hoofdtrainer, mocht hij nog een seizoen blijven, vakkundig wordt 'uitgeslagen' en hij straks ook een behoudend speltype laat zien.
  • 12 May 2021 om 17:53
    Goede transfer. Beter nu wat minder betalen en “misschien” in de toekomst meer. Dat is altijd maar weer afwachten. Er kan zoveel gebeuren in een paar jaar tijd.
  • 12 May 2021 om 17:46
    Goede transfer. Als dit de voorbode is van het nieuwe transferbeleid heb ik er alle vertrouwen in.
  • 12 May 2021 om 17:18
    Goed bezig!
  • 12 May 2021 om 17:13
    Prima deal, goed gedaan !
  • 12 May 2021 om 16:49
    • Quote van 12 May 2021 om 16:46
      Prima stel je zou hem verkopen voor 5miljoen dan krijgen hun 1miljoen dat is prima
    Nee dan krijgen zij minder. Van de transfersom moet je eerst de betaalde €600.000 afhalen.
  • 12 May 2021 om 16:46
    Prima stel je zou hem verkopen voor 5miljoen dan krijgen hun 1miljoen dat is prima
  • 12 May 2021 om 16:37
    • Quote van 12 May 2021 om 16:34
      20 procent is wel heel veel
    Ach de transfersom daar integen is weer laag vind ik. Zeker gezien de interesse.
  • 12 May 2021 om 16:34
    20 procent is wel heel veel
  • 12 May 2021 om 16:32
    Top nieuws. Welkom Milan!
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›