Van Bergen stapje hogerop? ''Ik krijg dit seizoen kans op kans''

15
Van Bergen stapje hogerop? ''Ik krijg dit seizoen kans op kans''

Mitchell van Bergen baalde na afloop van de wedstrijd tegen FC Utrecht (0-0) van de gemiste kansen. Toch ziet hij na dit seizoen een stap hogerop wel zitten.

"Ik krijg dit seizoen kans op kans en het zit gewoon niet mee", reageert hij voor de camera van ESPN. Kort voor tijd kreeg hij nog een grote kans, die hij miste. "Ik schoot hem zelfs nog naar de lange hoek, volgens mij. Maar die bal moet er gewoon in."

Toch wil Van Bergen het seizoen niet als mislukt omschrijven. "Het seizoen is niet per sé teleurstellend, maar het zit gewoon niet mee. In het eerste seizoen vielen ze wel en nu gaat het gewoon moeizaam. Dus daar baal ik wel van, ja."

Ondanks de pech denkt de aanvaller wel nadrukkelijk aan een transfer. "Ik weet niet of dit mijn niveau is. Ik denk dat ik er klaar voor ben om een stapje hogerop te maken. Ik weet dat ik meer goals kan maken. Alleen het zit nu gewoon niet mee. Ik baal daar ontzettend van, ook naar Heerenveen toe."

15 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 May 2021 om 17:46
    Ook JJ faalt hiermee
  • 10 May 2021 om 11:01
    Ik denk dat het voor zowel Van Bergen als ons goed is dat hij komende zomer verkast. Zelden een aanvaller zulke grote kansen zien missen als Van Bergen dit seizoen. Dat heeft ons echt punten gekost en staat niet in verhouding tot de kansen en goals die hij gecreëert heeft.
  • 9 May 2021 om 16:50
    Vielen ze het eerste sezoen wél..?
  • 9 May 2021 om 14:19
    Heeft ons dit seizoen veel punten gekost, jammer.
  • 9 May 2021 om 14:11
    Van Bergen zie ik wel slagen bij een andere club. Hij staat vaak op de goede plaats en zorgt daardoor voor veel dreiging. Met een beetje schaven aan de afronding is dat voor de subtop een prima speler. Floranus staat bijna altijd verkeerd en maakt op vele vlakken fouten, dat wordt een heel lastig verhaal.
  • 9 May 2021 om 11:54
    Toch wel apart dat de twee zwakste schakels zulke praatjes erop na houden. Mitchel denkt dat hij na vijf en vier goals in een seizoen wel klaar is voor de volgende stap, want in zijn eerste seizoen met maarliefst zeven (!!!) goals was natuurlijk enorm succesvol.
  • 9 May 2021 om 11:48
    Wat een hoge eigen dunk heeft hij blijf gewoon maar in sprookjes geloven want hoe hij nu voetbalt zal er nooit een club komen.
  • 9 May 2021 om 11:21
    • Quote van 9 May 2021 om 11:02
      Normaal heb je een trainer die daar iets van zegt. Maar JJ durft van bergen natuurlijk geen uitbrander te geven. Want zo’n ervaren speler als van bergen en met de status die hij heeft nee daar moet je dat niet tegen zeggen. Je kan aan dit soort opmerkingen al de conclusie trekken dat JJ hem nog nooit een uitbrander heeft gegeven.

      JJ Heeft niet eens overwicht op spelers als van bergen. Wat een faalhaas is het ook.
    Wat een berg aannames.
  • 9 May 2021 om 11:02
    • Quote van 9 May 2021 om 09:41
      Van bergen en Floranus, is er dan werkelijk niemand in hun omgeving doe ze een spiegel voorhoudt? Ze mogen God op hun blote knieën danken dat ze hier spelen. Dit is het plafond.
    Normaal heb je een trainer die daar iets van zegt. Maar JJ durft van bergen natuurlijk geen uitbrander te geven. Want zo’n ervaren speler als van bergen en met de status die hij heeft nee daar moet je dat niet tegen zeggen. Je kan aan dit soort opmerkingen al de conclusie trekken dat JJ hem nog nooit een uitbrander heeft gegeven.

    JJ Heeft niet eens overwicht op spelers als van bergen. Wat een faalhaas is het ook.
  • 9 May 2021 om 10:49
    Onkunde
  • 9 May 2021 om 10:09
    • Quote van 9 May 2021 om 10:05
      Als ze beiden naar Ajax gaan zullen ze idd beter gaan voetballen. Denk het ook.
    Jong Ajax, niveautje lager
  • 9 May 2021 om 10:05
    • Quote van 9 May 2021 om 10:03
      Zowel Floranus als Van Bergen hebben gewoon nieuwe prikkels nodig. Of dat in NL is of het buitenland. Ze lopen nu al een tijdje mee bij Heerenveen en merken waarschijnlijk dat ze op een punt zijn dat ze stil komen te staan in hun ontwikkeling. Of het dan een stap hogerop gaat worden of niet, het is voor deze jongens en ik denk ook voor Heerenveen beter dat ze in een nieuwe omgeving gaan voetballen.
    Als ze beiden naar Ajax gaan zullen ze idd beter gaan voetballen. Denk het ook.
  • 9 May 2021 om 10:03
    Zowel Floranus als Van Bergen hebben gewoon nieuwe prikkels nodig. Of dat in NL is of het buitenland. Ze lopen nu al een tijdje mee bij Heerenveen en merken waarschijnlijk dat ze op een punt zijn dat ze stil komen te staan in hun ontwikkeling. Of het dan een stap hogerop gaat worden of niet, het is voor deze jongens en ik denk ook voor Heerenveen beter dat ze in een nieuwe omgeving gaan voetballen.
  • 9 May 2021 om 09:44
    Heeft zeker talent, maar het komt er bij lange na niet uit. Denk wel dat hij bij een ploeg als AZ veel meer rendement zou hebben. Daar is de bezetting voor de goal veel beter verzorgd. Jammer dat spelers al hogerop willen voor ze bij hun huidige club de beste speler zijn. Anderzijds het is graag of helemaal niet, bedankt en tot ziens Van Bergen
  • 9 May 2021 om 09:41
    Van bergen en Floranus, is er dan werkelijk niemand in hun omgeving doe ze een spiegel voorhoudt? Ze mogen God op hun blote knieën danken dat ze hier spelen. Dit is het plafond.
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›