BREAKING | 'SC Heerenveen bereikt akkoord over Van Ewijk'

33
BREAKING | 'SC Heerenveen bereikt akkoord over Van Ewijk'

SC Heerenveen gaat zich voor komend seizoen versterken met Milan van Ewijk. Volgens De Telegraaf zijn ADO Den Haag, SC Heerenveen en de speler de afgelopen dagen tot een akkoord gekomen.

De laatste puntjes moeten nog op de i gezet worden, maar daarna tekent Van Ewijk een vierjarig contract in het Abe Lenstra Stadion. SC Heerenveen betaalt naar verluidt 500.000 euro voor de vleugelverdediger. Het in financiële nood en degradatienood verkerende ADO Den Haag kan dat geld goed gebruiken. De club uit de Hofstad heeft tevens een 'fors doorverkooppercentage bedongen'.

Van Ewijk maakt veel indruk bij ADO Den Haag en hoopt bij SC Heerenveen de 'Dumfries-route' te volgen. Denzel Dumfries maakte van Sparta Rotterdam via SC Heerenveen de transfer naar PSV. Van Ewijk kwam net als de international pas laat in het betaald voetbal terecht. Eerder maakte ook rechtsback Daryl Janmaat succesvol de overstap van ADO naar Friesland.

Van Ewijk maakte in de zomer van 2019 de overstap van Excelsior Maassluis naar ADO Den Haag. Vorig seizoen was hij al lange tijd basisspeler bij de Hagenaars, maar na de komst van Alan Pardew werd hij voor een half seizoen verhuurd aan SC Cambuur. Dit seizoen is Van Ewijk weer een belangrijke waarde bij ADO Den Haag.

SC Heerenveen heeft in de strijd om Van Ewijk afgerekend met SV Darmstadt 98. De club uit de Tweede Bundesliga legde ook een bod neer bij ADO Den Haag. Op de achtergrond volgden FC Twente en Fortuna Sittard de ontwikkelingen nauwgezet, meldt Voetbal International.

33 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 5 May 2021 om 21:50
    Prima aankoop en 5 ton is echt een koopje voor deze speler. Gaan ze plezier aan beleven zowel sportief als financieel in de toekomst, top gedaan!
  • 4 May 2021 om 20:07
    • Quote van 4 May 2021 om 19:12
      Als ik één ding heb geleerd als Heerenveen supporter is dat je als optimist een 10x leukere tijd hebt dan pessimist. Verder die 20% hoef je pas te betalen als je winst maakt. Vooralsnog is de gok 500.000 en hij heeft zich al bewezen op eredivisie niveau
    Nou dit is een mooie post. Helemaal mee eens.
  • 4 May 2021 om 20:07
    • Quote van 4 May 2021 om 19:12
      Als ik één ding heb geleerd als Heerenveen supporter is dat je als optimist een 10x leukere tijd hebt dan pessimist. Verder die 20% hoef je pas te betalen als je winst maakt. Vooralsnog is de gok 500.000 en hij heeft zich al bewezen op eredivisie niveau
    Nou dit is een mooie post. Helemaal mee eens.
  • 4 May 2021 om 19:12
    • Quote van 4 May 2021 om 19:03
      Optimist...
    Als ik één ding heb geleerd als Heerenveen supporter is dat je als optimist een 10x leukere tijd hebt dan pessimist. Verder die 20% hoef je pas te betalen als je winst maakt. Vooralsnog is de gok 500.000 en hij heeft zich al bewezen op eredivisie niveau
  • 4 May 2021 om 19:10
    • Quote van 4 May 2021 om 18:14
      Wel opvallend dat onze clubwatchers nog helemaal niks gemeld hebben, zou Hamstra dan toch de bron van Sander de Vries en Reon Boeringa zijn?
    Haha, je neemt die 2 heren toch niet serieus? Lopen altijd achter de feiten aan, keer op keer. Die de Vries al helemaal, lachwekkend niveau wat hij heeft als journalist
  • 4 May 2021 om 19:03
    • Quote van 4 May 2021 om 16:17
      Vanuitgaande dat hij dezelfde ontwikkeling als Dumfries doormaakt is het de gok wel waard. Als je hem binnen twee seizoenen voor 5-10 miljoen kan verkopen.
    Optimist...
  • 4 May 2021 om 18:49
    • Quote van 4 May 2021 om 18:14
      Wel opvallend dat onze clubwatchers nog helemaal niks gemeld hebben, zou Hamstra dan toch de bron van Sander de Vries en Reon Boeringa zijn?
    Zou je denken? Haha. Hamstra speelt af en toe een nieuwtje door, en hij wordt bewierookt door hun in de media.
  • 4 May 2021 om 18:20
    • Quote van 4 May 2021 om 17:36
      Ik zou Touba van RKC halen voor de linksback, en Haroui van Sparta voor het middenveld,en dan nog een goede buitenspeler! Opstelling:Mulder/van Ewijk,van Hecke, Boschniewicz,Touba/schone,Drecevic, Haroui, Halilovic/Nygren,Veerman.
    speel je al mee op 10 mei? Harroui is onhaalbaar. Heerenveen gaat geen 3,5 tot 4 miljoen neerleggen.
  • 4 May 2021 om 18:14
    Wel opvallend dat onze clubwatchers nog helemaal niks gemeld hebben, zou Hamstra dan toch de bron van Sander de Vries en Reon Boeringa zijn?
  • 4 May 2021 om 18:10
    • Quote van 4 May 2021 om 17:36
      Ik zou Touba van RKC halen voor de linksback, en Haroui van Sparta voor het middenveld,en dan nog een goede buitenspeler! Opstelling:Mulder/van Ewijk,van Hecke, Boschniewicz,Touba/schone,Drecevic, Haroui, Halilovic/Nygren,Veerman.
    Eventueel P?na erbij, een echte winnaar.
  • 4 May 2021 om 17:51
    De belangrijkste positie die ingevuld moet worden in mijn optiek is de plek van een verdedigende middenvelder. Een nieuwe type Radomski of de Roon met loopvermogen. Ik had de hoop dat dit Kongolo zou kunnen zijn, maar die is dit seizoen volledig door het ijs gezakt. Ik vind dat Schöne hiervoor het loopvermogen mist en dat hij wat mij betreft wel mag vertrekken. Ik zou Halilovic op de nummer acht positie zetten zoals hij ook speelde tegen PSV en dan Hajal of een aankoop (Harroui van Sparta) op de tien positie achter de spitsen. Verder mag van mij de hele voorhoede op de schop want de huidige spelers passen niet in een elftal wat attractief en agressief dient te voetballen. Dit alles zou bekostigt moeten worden met geld dat binnenkomt van de verkoop van Joey Veerman en van de verkoop van spelers die wat mij betreft mogen vertrekken te weten van Bergen, Kongolo, Woudenberg en Siem de Jong. En vervolgens spelers halen die passen in een elftal wat agressief en attractief 4-3-3 kunnen spelen met veel loopvermogen met buitenspelers die een tegenstander kunnen passeren en een spits die de bal vast kan houden zodat de rest van het elftal kan aansluiten.
  • 4 May 2021 om 17:40
    • Quote van 4 May 2021 om 16:52
      Die speelwijze werd voorgesteld vanwege finacie situatie, ik zou zo spelen als of omdat de spelers het goed kunnen. Ik vind ook dat je een idee van voetballen moet hebben en dan spelers kiest. Maar jarenlang aan een speelwijze werken, inslijpen is niet meer de realiteit. Je begint ieder jaar opnieuw dus de speelwijze kan in hoofdlijnen hetzelfde zijn, de afstelling moet ieder jaar opnieuw beginnen. Met Kaib en Van Ewijk kun je zowel met vier als met vijf verdedigers spelen.
    Kaib kan niet in een systeem met 4,verdedigers, is verdedigend te zwak, met 5 verdedigers kan wel!
  • 4 May 2021 om 17:36
    Ik zou Touba van RKC halen voor de linksback, en Haroui van Sparta voor het middenveld,en dan nog een goede buitenspeler! Opstelling:Mulder/van Ewijk,van Hecke, Boschniewicz,Touba/schone,Drecevic, Haroui, Halilovic/Nygren,Veerman.
  • 4 May 2021 om 17:11
    • Quote van 4 May 2021 om 17:01
      Misschien moeten we tot in ieder geval eind juli wachten voor we beginnen met speculeren over speelstijlen, als we weten wie er wel en niet in de selectie zitten. Vorig jaar hadden we rond deze tijd ook niet gedacht dat Faik zou vertrekken. Wie weet verliezen we weer zo'n verrassing, dan kunnen we terug naar de tekentafel. Waarbij ik wel wil aantekenen dat denken dat je bij Heerenveen vele jaren kan nemen om een speelstijl erin te slijten een totale illusie is, omdat we een club van passanten zijn. Over twee jaar speelt minstens de helft van de huidige selectie ergens anders. Van de selectie van twee jaar geleden zijn 8 spelers over (waaronder Bekkema, Hajal en Van der Heide, die nauwelijks of een beperkte rol van betekenis speelden toen of nu). Dat zal over twee jaar niet veel anders zijn.
    Het maakt niet uit als er spelers vertrekken, je zult dan gewoon hetzelfde type spelers moeten halen zodat je geen consessies aan je speelwijze hoeft te doen. Kijk naar het beleid van AZ waar juist een visie is ontwikkelt over hoe je als club wilt spelen en deze werkwijze en speelwijze is naar alle (jeugd)elftallen doorgetrokken.

    Het beleid bij sc Heerenveen is de laatste jaren vooral op de korte termijn gericht geweest en ik heb jarenlang een lange termijn visie gemist bij onze club. Het lijkt dat de club nu eindelijk een visie voor de lange termijn gaat ontwikkelen op voetbaltechnisch gebied en daar ben ik erg blij mee. Na de lange termijn visie die eerder al is ontwikkelt op financieel en commercieel gebied nu dan ook een mooie ontwikkeling dat er op voetbaltechnisch gebied een lange termijn visie lijkt te komen.
  • 4 May 2021 om 17:05
    • Quote van 4 May 2021 om 16:52
      Die speelwijze werd voorgesteld vanwege finacie situatie, ik zou zo spelen als of omdat de spelers het goed kunnen. Ik vind ook dat je een idee van voetballen moet hebben en dan spelers kiest. Maar jarenlang aan een speelwijze werken, inslijpen is niet meer de realiteit. Je begint ieder jaar opnieuw dus de speelwijze kan in hoofdlijnen hetzelfde zijn, de afstelling moet ieder jaar opnieuw beginnen. Met Kaib en Van Ewijk kun je zowel met vier als met vijf verdedigers spelen.
    Waarom zou jarenlang aan een speelwijze niet de realiteit kunnen zijn? Op het moment dat je een dergelijke speelwijze hebt ontwikkelt en er vertrekt een speler naar een andere club dan moet je wederom dezelfde type speler halen zodat je speelwijze gelijk kan blijven. Uiteraard kost het dan even tijd om deze nieuwe speler in te passen, maar de rest van het elftal is al gewend aan de speelwijze en dan zal het inpassen van nieuwe spelers veel makkelijker zijn.
  • 4 May 2021 om 17:01
    Misschien moeten we tot in ieder geval eind juli wachten voor we beginnen met speculeren over speelstijlen, als we weten wie er wel en niet in de selectie zitten. Vorig jaar hadden we rond deze tijd ook niet gedacht dat Faik zou vertrekken. Wie weet verliezen we weer zo'n verrassing, dan kunnen we terug naar de tekentafel. Waarbij ik wel wil aantekenen dat denken dat je bij Heerenveen vele jaren kan nemen om een speelstijl erin te slijten een totale illusie is, omdat we een club van passanten zijn. Over twee jaar speelt minstens de helft van de huidige selectie ergens anders. Van de selectie van twee jaar geleden zijn 8 spelers over (waaronder Bekkema, Hajal en Van der Heide, die nauwelijks of een beperkte rol van betekenis speelden toen of nu). Dat zal over twee jaar niet veel anders zijn.
  • 4 May 2021 om 16:52
    Die speelwijze werd voorgesteld vanwege finacie situatie, ik zou zo spelen als of omdat de spelers het goed kunnen. Ik vind ook dat je een idee van voetballen moet hebben en dan spelers kiest. Maar jarenlang aan een speelwijze werken, inslijpen is niet meer de realiteit. Je begint ieder jaar opnieuw dus de speelwijze kan in hoofdlijnen hetzelfde zijn, de afstelling moet ieder jaar opnieuw beginnen. Met Kaib en Van Ewijk kun je zowel met vier als met vijf verdedigers spelen.
  • 4 May 2021 om 16:41
    • Quote van 4 May 2021 om 16:22
      Ik zou deze speelwijze baseren op de kwaliteiten vd spelers. Met twee sneltreinen op de zijkanten past zo'n speelwijze uitstekend.
    Hier verschil ik dus echt van mening over met jou. Ik vind dat je eerst als club moet bepalen hoe je wilt gaan spelen en daarbij de spelers halen die in dat systeem passen. Zo kun je automatismen inslijpen gedurende vele jaren en als je bovendien deze spelwijze door de hele club doorvoert, kunnen je reservespelers makkelijker invallen in het eerste omdat deze spelers dan al aan de spelwijze zijn gewend. Volgens mij is dit nu ook één van de redenen dat er werkgroepen komen om te praten over het voetbaltechnische gedeelte binnen de club en een eenduidige visie te ontwikkelen.

    Met jouw gedachtegang heb je het risico dat spelers niet goed bij elkaar passen en pas als er spelers gehaald zijn er over de speelwijze zal worden nagedacht. Dan heb je straks weer, net als dit seizoen, spelers die niet bij elkaar passen en wederom wellicht een onevenwichtige selectie. Elf goede spelers halen wil niet zeggen dat je ook een goed elftal hebt. Spelers moeten bij elkaar passen en elkaar complementeren.
  • 4 May 2021 om 16:40
    • Quote van 4 May 2021 om 16:36
      Eens met je opstelling, maar voorin hebben we dan nog wel 1/2 versterkingen nodig. En ik denk dat Veerman wel geschikt is voor een echt systeem met 2 spitsen. Dan zou het een 532 a la Vitesse moeten worden.
    Ik heb het gevoel dat we te veel nieuwe spelers op moeten halen voor 433. Dat gaat ten koste van de kwaliteit. 532 is voor mijn gevoel bijna compleet. Dan kan je een groot gedeelte investeren in een goede complete spits naast Henk.
  • 4 May 2021 om 16:36
    • Quote van 4 May 2021 om 16:27
      Ik hoop toch gewoon op 4-3-3. Met Mulder; van Ewijk, Dresevic, Bochniewicz, Kaib; Schone, Hajal, Halilovic; Nygren, Henk, van der Heide. Ik ga er hier vanuit dat Joey en van Bergen weggaan. Van Hecke hoop ik nog een jaar, goed voor de bezetting en concurrentie. Kongolo mag ook wel weg. Wel hoop ik dat er dan nog één of twee vleugelaanvallers bijkomen. Met snelheid en een voorzet. En een spits (wellicht Espejord), voor de concurrentie. En nog wat talent voor op de bank.
    Eens met je opstelling, maar voorin hebben we dan nog wel 1/2 versterkingen nodig. En ik denk dat Veerman wel geschikt is voor een echt systeem met 2 spitsen. Dan zou het een 532 a la Vitesse moeten worden.
  • 4 May 2021 om 16:34
    • Quote van 4 May 2021 om 16:27
      Ik hoop toch gewoon op 4-3-3. Met Mulder; van Ewijk, Dresevic, Bochniewicz, Kaib; Schone, Hajal, Halilovic; Nygren, Henk, van der Heide. Ik ga er hier vanuit dat Joey en van Bergen weggaan. Van Hecke hoop ik nog een jaar, goed voor de bezetting en concurrentie. Kongolo mag ook wel weg. Wel hoop ik dat er dan nog één of twee vleugelaanvallers bijkomen. Met snelheid en een voorzet. En een spits (wellicht Espejord), voor de concurrentie. En nog wat talent voor op de bank.
    Inderdaad verwacht ik dat Joey en Mitchell weg gaan. Wel vind ik dat kongolo nog de kans verdiend. Heeft ook een paar ijzer sterke potten gespeeld. 433 vind ik tegenwoordig niet meer een must, heeft Johnny dit seizoen laten zien. Vleugel spelers is niet meer zoals het was en met gebrek aan geld moet je creatief zijn. Met een goed uitgewerkte 532 kan je veel teams overweldigen. En tegen gelijkwaardig/sterkere tegenstanders kan je een mooi defensief blok vormen.
  • 4 May 2021 om 16:31
    Erg blij met deze transfer. Heb er net als met destijds Dumfries gelijk een gevoel bij dat hij hier heel goed gaat passen. Zowel mentaal als voetbaltechnisch is het een prima jongen.
  • 4 May 2021 om 16:29
    • Quote van 4 May 2021 om 16:20
      Wat dachten jullie van 5-3-2 volgend seizoen? Backs: ewijk en kaib Centraal: jp, pawel en wat verder daarvoor dresevic Middenveld: schone, halilovic ( meest naar voren) en kongolo/hajal? Aanval: veerman en een nieuwe aankoop? Ik baseer dit op het gebrek aan financiële mogelijkheden die we momenteel hebben.
    Zeker een goeie optie. Ook wanneer je er van uitgaande dat van Bergen vertrekt. Alleen zou je dan halilovic op 6/8 zetten samen met schone en dan Hajal als meest vooruitgeschoven. Verder is bij Heerenveen over het algemeen 4-3-3 heilig dus zie ik johnny niet standaard een 5-3-2 opstelling optuigen.
  • 4 May 2021 om 16:27
    • Quote van 4 May 2021 om 16:20
      Wat dachten jullie van 5-3-2 volgend seizoen? Backs: ewijk en kaib Centraal: jp, pawel en wat verder daarvoor dresevic Middenveld: schone, halilovic ( meest naar voren) en kongolo/hajal? Aanval: veerman en een nieuwe aankoop? Ik baseer dit op het gebrek aan financiële mogelijkheden die we momenteel hebben.
    Ik hoop toch gewoon op 4-3-3. Met Mulder; van Ewijk, Dresevic, Bochniewicz, Kaib; Schone, Hajal, Halilovic; Nygren, Henk, van der Heide. Ik ga er hier vanuit dat Joey en van Bergen weggaan. Van Hecke hoop ik nog een jaar, goed voor de bezetting en concurrentie. Kongolo mag ook wel weg. Wel hoop ik dat er dan nog één of twee vleugelaanvallers bijkomen. Met snelheid en een voorzet. En een spits (wellicht Espejord), voor de concurrentie. En nog wat talent voor op de bank.
  • 4 May 2021 om 16:22
    • Quote van 4 May 2021 om 16:20
      Wat dachten jullie van 5-3-2 volgend seizoen? Backs: ewijk en kaib Centraal: jp, pawel en wat verder daarvoor dresevic Middenveld: schone, halilovic ( meest naar voren) en kongolo/hajal? Aanval: veerman en een nieuwe aankoop? Ik baseer dit op het gebrek aan financiële mogelijkheden die we momenteel hebben.
    Ik zou deze speelwijze baseren op de kwaliteiten vd spelers. Met twee sneltreinen op de zijkanten past zo'n speelwijze uitstekend.
  • 4 May 2021 om 16:20
    Wat dachten jullie van 5-3-2 volgend seizoen? Backs: ewijk en kaib Centraal: jp, pawel en wat verder daarvoor dresevic Middenveld: schone, halilovic ( meest naar voren) en kongolo/hajal? Aanval: veerman en een nieuwe aankoop? Ik baseer dit op het gebrek aan financiële mogelijkheden die we momenteel hebben.
  • 4 May 2021 om 16:17
    • Quote van 4 May 2021 om 16:14
      Bij fors zou ik uitgaan van 15-20% minimaal. Maar goed, als dat nodig is om de eerste goede rechtsback sinds Dumfries te halen, vind ik het prima.
    Vanuitgaande dat hij dezelfde ontwikkeling als Dumfries doormaakt is het de gok wel waard. Als je hem binnen twee seizoenen voor 5-10 miljoen kan verkopen.
  • 4 May 2021 om 16:14
    • Quote van 4 May 2021 om 16:13
      Geweldig nieuws! Doorverkoop percentages zijn vaak tussen de 10 en 20 procent neem ik aan?
    Bij fors zou ik uitgaan van 15-20% minimaal. Maar goed, als dat nodig is om de eerste goede rechtsback sinds Dumfries te halen, vind ik het prima.
  • 4 May 2021 om 16:13
    Goede speler, ontwikkelt zich als een komeet. Ondanks het vertrek van Hamstra en het pas aanstellen van De Haan per 1 juni gaan we toch gewoon door om de selectie te versterken, mooi om te zien.
  • 4 May 2021 om 16:13
    Geweldig nieuws! Doorverkoop percentages zijn vaak tussen de 10 en 20 procent neem ik aan?
  • 4 May 2021 om 16:10
    Fantastische deal. Hier zit potentie in, fel, aanvallend ook goed. Als het lukt om JP en Bochniewicz te behouden, dan heb je een prima verdediging staan.
  • 4 May 2021 om 16:10
    Geweldig nieuws! Afgelopen weekend enorm van hem genoten! Wat een drive, agressie en inzet!
  • 4 May 2021 om 16:09
    Geweldig nieuws! Afgelopen weekend enorm van hem genoten! Wat een drive, agressie en inzet!
Thursday 13 May 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›