Blijft Schöne langer bij SC Heerenveen? ''Die kans zit er wel in''

8
Blijft Schöne langer bij SC Heerenveen? ''Die kans zit er wel in''

SC Heerenveen gaat binnenkort om tafel met Lasse Schöne. De middenvelder heeft momenteel een aflopend contract bij de Friezen en sluit niet uit er nog een jaar een vast te plakken.

"Als je Lasse bezig ziet en wat hij uitstraalt dan is het mooi om zijn bijdrage te zien. Het is hartstikke mooi om hem erbij te hebben. We gaan het meemaken. We gaan ons eerst richten op de komende wedstrijden en dan gaan we ongetwijfeld nog wel even om tafel", aldus Cees Roozemond bij It Petear, georganiseerd door supportersvereniging FeanFan.

"Het mooiste zou zijn als Lasse zegt: 'ik wil blijven'. Dan is dat in ieder geval duidelijk!", vult trainer Johnny Jansen lachend aan. Schöne zelf staat open voor een langer verblijf in Friesland. Eerder dit jaar tekende hij tot de zomer van 2021 bij SC Heerenveen. "Die kans zit er wel in", aldus Schöne.

8 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 29 Apr 2021 om 17:07
    • Quote van 29 Apr 2021 om 16:33
      Ik ben inderdaad helemaal klaar met Johnny Jansen. Hij kan er werkelijk helemaal niks van. En niet gek om de link met de hoofdtrainer te leggen omdat hij nu ook elke keer een middenveld met Siem en Lasse opstelt terwijl dit niet werkt. En logisch dat ik bang ben dat dit volgend jaar weer zal gebeuren mochten we met Lasse verlengen. Bovendien heb ik nog niet de meerwaarde gezien van Lasse in ons elftal.
    Tegen zowel groningen thuis (1 helft helaas daarna moest hij eraf) en groningen uit vond ik hem erg goed voetballen. Je zag aan alles dat die jaren ervaring heeft en de rust heeft in het spel. Ook tegen Ado vond ik hem gewoon goed spelen. De andere wedstrijden viel die minder op maar om nou te zeggen dat die niks toevoegde toen wil ik niet zeggen.

    En ik ben nog lang niet klaar met Johnny. Ik hoop echt dat hij nog jaren blijft. Steun niet altijd zijn keuzes maar ik hoop en verwacht dat wanneer de technische staf wat meer body krijgt dat Johnny het echt wel voor elkaar gaat krijgen. Dus hopelijk kan die Foppe verslaan met het aantal jaar als hoofdtrainer :)
  • 29 Apr 2021 om 16:33
    • Quote van 29 Apr 2021 om 16:21
      Toch knap dat je in een topic over Lasse toch weer de link kan leggen naar onze hoofdtrainer. Zou bijna denken dat je het niet meer in onze trainer ziet zitten.
    Ik ben inderdaad helemaal klaar met Johnny Jansen. Hij kan er werkelijk helemaal niks van. En niet gek om de link met de hoofdtrainer te leggen omdat hij nu ook elke keer een middenveld met Siem en Lasse opstelt terwijl dit niet werkt. En logisch dat ik bang ben dat dit volgend jaar weer zal gebeuren mochten we met Lasse verlengen. Bovendien heb ik nog niet de meerwaarde gezien van Lasse in ons elftal.
  • 29 Apr 2021 om 16:21
    • Quote van 29 Apr 2021 om 14:07
      Ik hoop niet dat er verlengd gaat worden met Lasse. Voegt niks toe en kan het niet meer belopen. Bovendien vrees ik dat ons tactische brein op de bank (lees Johnny Jansen) dan ook volgend seizoen in de verleiding komt om met beide spelers (Siem en Lasse) op het middenveld gaat spelen en we weer dynamiek en loopvermogen missen.
    Toch knap dat je in een topic over Lasse toch weer de link kan leggen naar onze hoofdtrainer. Zou bijna denken dat je het niet meer in onze trainer ziet zitten.
  • 29 Apr 2021 om 15:41
    Voor beide partijen misschien wel de beste oplossing om met 1 jaar te verlengen. Het WK is in de zomer van 2022 en Lasse lijkt hier zeker te zijn van speelminuten. Volgend jaar een middenveld met Tibor -Lasse en Hajal zie ik wel zitten. Dan moet er nog een middenvelder bij van basis elftal kwaliteit en dan heb je Siem nog om de concurrentie scherp te houden.
  • 29 Apr 2021 om 14:07
    Ik hoop niet dat er verlengd gaat worden met Lasse. Voegt niks toe en kan het niet meer belopen. Bovendien vrees ik dat ons tactische brein op de bank (lees Johnny Jansen) dan ook volgend seizoen in de verleiding komt om met beide spelers (Siem en Lasse) op het middenveld gaat spelen en we weer dynamiek en loopvermogen missen.
  • 29 Apr 2021 om 12:51
    Lastig.. Siem en Lasse samen op het middenveld brengt te weinig energie en dynamiek. 1 van de 2 zou nog kunnen. Voorkeur zou dan uitgaan naar Lasse. Alleen Siem heeft nog een 1 jarig contract dus die blijft sowieso. Daarom zou ik niet verlengen met Lasse en een jong iemand de kans geven.
  • 29 Apr 2021 om 12:36
    • Quote van 29 Apr 2021 om 11:48
      Zelf hoop ik dat Schöne blijft, dan kan hij de rollen van de beide Veermannen overnemen volgend seizoen. De rol van Joey op het middenveld en de rol van Henk als aanvoerder.
      Henk moet zich bezig houden met zichzelf en zijn eigen presteren en niet alle dingen er om heen doen wat een aanvoerder moet doen.
    Ik ben nog niet onder de indruk van schone en Siem,zou voor volgend seizoen als opvolger voor Joey graag Haroui van Sparta zien!
  • 29 Apr 2021 om 11:48
    Zelf hoop ik dat Schöne blijft, dan kan hij de rollen van de beide Veermannen overnemen volgend seizoen. De rol van Joey op het middenveld en de rol van Henk als aanvoerder.
    Henk moet zich bezig houden met zichzelf en zijn eigen presteren en niet alle dingen er om heen doen wat een aanvoerder moet doen.
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›