BREAKING | 'SC Heerenveen heeft nieuwe technisch directeur binnen'

45
BREAKING | 'SC Heerenveen heeft nieuwe technisch directeur binnen'

Ferry de Haan gaat de nieuwe technisch manager worden van SC Heerenveen, meldt het Algemeen Dagblad. In Friesland wordt De Haan de opvolger van de vertrokken Gerry Hamstra.

De Haan komt over van Excelsior, waar hij al jarenlang verantwoordelijk was voor het spelersbeleid. Volgens bovenstaande medium wordt de komst van De Haan woensdag bekendgemaakt door beide clubs. Bij Excelsior heeft De Haan dinsdag zijn naderende vertrek bekendgemaakt.

In 2019 was De Haan nog in beeld bij Feyenoord. Een aanbieding van de stadsgenoot van Excelsior legde De Haan destijds naast zich neer. SC Heerenveen was op zoek naar een opvolger voor Hamstra, die vorige week tekende bij Ajax.

45 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Apr 2021 om 16:50
    • Quote van 20 Apr 2021 om 19:28
      Onze scouting kent de KKD ook wel hoor.
    Zonder twijfel , maar iemand die van binnenuit de spelers kent en ook vast meer data/namen heeft van scouts , Excelsior scout toch met name op dat niveau, en focussen zich daar veel meer op dan een club als Heerenveen . Zou mij niet verbazen als er een paar spelers gehaald/ benaderd gaan worden uit die KKD puur omdat hij iets meer kennis heeft van het materiaal in deze divisie. ( uitgebreide scoutingsrapporten) . En natuurlijk kent onze scouting ook wel spelers , maar het is toch anders als je uit meerdere vijvers vist of dat je focust op spelers in je eigen divisie
  • 20 Apr 2021 om 23:20
    • Quote van 20 Apr 2021 om 17:20
      Beetje vreemd om weer een buitenstaander binnen te halen! De club is bezaaid met buitenstaanders en dat lijkt me geen goede ontwikkeling tbv onze clubcultuur. Het is morgen al 4 weken geleden dat de heren een gesprek hebben gehad in dat vakantiehuis van Roozemond. Daar zouden we vorige week al een antwoord op krijgen maar is het angstvallig stil rondom dat. Is Roozemond bang of denk hij het beter te weten..? Uit de woorden van Riemer te vernemen voorafgaand dat gesprek in het 2e huis van Roozemond, konden we, ook uit financieel oogpunt, prima de functie TD intern goed oplossen. Het is me een raadsel waarom er iemand helemaal uit Rotterdam moet komen om ons op technisch gebied te ondersteunen. Daarom snap ik ook totaal niets van deze beslissing!!
    Hoe is t mogelijk Ynze
  • 20 Apr 2021 om 22:57
    • Quote van 20 Apr 2021 om 21:39
      Kan best waar zijn, maar andere clubs zijn slagvaardiger. Wij hebben alleen Veerman opgehaald. Heracles shop veel beter in de KKD bijvoorbeeld.
    Welke spelers dan?
  • 20 Apr 2021 om 22:35
    Mats Wieffer is ook een leuk talent.
  • 20 Apr 2021 om 22:24
    Wat ik niet echt snap is dat mensen hier om Omarrson roepen. Als je 26 bent en nog in de KKD speelt, dan is de kans groot dat je niet goed genoeg bent voor de Eredivisie. Daarnaast 1 goal in de laatste 14 wedstrijden.. Hij begon het seizoen nog veelbelovend, maar ik denk dat hij te kort komt voor de Eredivisie.
  • 20 Apr 2021 om 22:18
    In de LC staat dat er maar met één externe kandidaat is gesproken.
  • 20 Apr 2021 om 21:39
    • Quote van 20 Apr 2021 om 19:28
      Onze scouting kent de KKD ook wel hoor.
    Kan best waar zijn, maar andere clubs zijn slagvaardiger. Wij hebben alleen Veerman opgehaald. Heracles shop veel beter in de KKD bijvoorbeeld.
  • 20 Apr 2021 om 21:04
    • Quote van 20 Apr 2021 om 17:20
      Beetje vreemd om weer een buitenstaander binnen te halen! De club is bezaaid met buitenstaanders en dat lijkt me geen goede ontwikkeling tbv onze clubcultuur. Het is morgen al 4 weken geleden dat de heren een gesprek hebben gehad in dat vakantiehuis van Roozemond. Daar zouden we vorige week al een antwoord op krijgen maar is het angstvallig stil rondom dat. Is Roozemond bang of denk hij het beter te weten..? Uit de woorden van Riemer te vernemen voorafgaand dat gesprek in het 2e huis van Roozemond, konden we, ook uit financieel oogpunt, prima de functie TD intern goed oplossen. Het is me een raadsel waarom er iemand helemaal uit Rotterdam moet komen om ons op technisch gebied te ondersteunen. Daarom snap ik ook totaal niets van deze beslissing!!
    Dat mensen hier nog serieus op ingaan. Het is een troll en krijgt makkelijk mensen op de kast. Lekker links laten liggen dan gaat de “lol” van hem of haar er snel af.
  • 20 Apr 2021 om 20:50
    • Quote van 20 Apr 2021 om 17:20
      Beetje vreemd om weer een buitenstaander binnen te halen! De club is bezaaid met buitenstaanders en dat lijkt me geen goede ontwikkeling tbv onze clubcultuur. Het is morgen al 4 weken geleden dat de heren een gesprek hebben gehad in dat vakantiehuis van Roozemond. Daar zouden we vorige week al een antwoord op krijgen maar is het angstvallig stil rondom dat. Is Roozemond bang of denk hij het beter te weten..? Uit de woorden van Riemer te vernemen voorafgaand dat gesprek in het 2e huis van Roozemond, konden we, ook uit financieel oogpunt, prima de functie TD intern goed oplossen. Het is me een raadsel waarom er iemand helemaal uit Rotterdam moet komen om ons op technisch gebied te ondersteunen. Daarom snap ik ook totaal niets van deze beslissing!!
    Get a life
  • 20 Apr 2021 om 19:28
    • Quote van 20 Apr 2021 om 19:19
      Volgens mij prima. Hij kent de KKD goed, daar kunnen wij best eens wat meer kijken. Wat mij betreft neemt hij alvast Omarsson en mogelijk ook Zwarts mee.
    Onze scouting kent de KKD ook wel hoor.
  • 20 Apr 2021 om 19:19
    Volgens mij prima. Hij kent de KKD goed, daar kunnen wij best eens wat meer kijken. Wat mij betreft neemt hij alvast Omarsson en mogelijk ook Zwarts mee.
  • 20 Apr 2021 om 19:19
    Volgens mij prima. Hij kent de KKD goed, daar kunnen wij best eens wat meer kijken. Wat mij betreft neemt hij alvast Omarsson en mogelijk ook Zwarts mee.
  • 20 Apr 2021 om 18:38
    Er moest voetbal verstand komen, werd er gezegd. Dat is me met Ferry gehaald. 180 wedstrijden in het betaalde voetbal. 2x kampioen en de UEFA cup gewonnen met Feyenoord en wordt als manager geroemd om zijn doordachte lange termijn visie. Wilde Excelsior eerder niet verlaten om ze terug naar de eredivisie te leiden. Toch nu voor Heerenveen gekozen. Ik heb er vertrouwen in! Veel succes!
  • 20 Apr 2021 om 18:35
    • Quote van 20 Apr 2021 om 17:20
      Beetje vreemd om weer een buitenstaander binnen te halen! De club is bezaaid met buitenstaanders en dat lijkt me geen goede ontwikkeling tbv onze clubcultuur. Het is morgen al 4 weken geleden dat de heren een gesprek hebben gehad in dat vakantiehuis van Roozemond. Daar zouden we vorige week al een antwoord op krijgen maar is het angstvallig stil rondom dat. Is Roozemond bang of denk hij het beter te weten..? Uit de woorden van Riemer te vernemen voorafgaand dat gesprek in het 2e huis van Roozemond, konden we, ook uit financieel oogpunt, prima de functie TD intern goed oplossen. Het is me een raadsel waarom er iemand helemaal uit Rotterdam moet komen om ons op technisch gebied te ondersteunen. Daarom snap ik ook totaal niets van deze beslissing!!
    Haha rare snuiter
  • 20 Apr 2021 om 18:27
    Mooi dat er een TD is.Voor mij een onbekende naam. Wat ik wel begrijp van Excelsior supporters is dat hij daar algemeen Directeur is/was.Weet dat hij destijds met Wouter gudde aardig werk verrichte bij Excelsior. En dat deze deze de Haan in 2019 in belangstelling van Feyenoord (de Haan zelf afgewimpeld) stond en in 2020 moest hij bij FC Twente van leeuwen opvolgen, waarom dat niet doorging weet ik niet.Fijn dat er nu een TD is.Allen ik weet niet wat hij kan, of er een groot netwerk is.Maar welkom en en veel succes.
  • 20 Apr 2021 om 18:00
    • Quote van 20 Apr 2021 om 17:20
      Beetje vreemd om weer een buitenstaander binnen te halen! De club is bezaaid met buitenstaanders en dat lijkt me geen goede ontwikkeling tbv onze clubcultuur. Het is morgen al 4 weken geleden dat de heren een gesprek hebben gehad in dat vakantiehuis van Roozemond. Daar zouden we vorige week al een antwoord op krijgen maar is het angstvallig stil rondom dat. Is Roozemond bang of denk hij het beter te weten..? Uit de woorden van Riemer te vernemen voorafgaand dat gesprek in het 2e huis van Roozemond, konden we, ook uit financieel oogpunt, prima de functie TD intern goed oplossen. Het is me een raadsel waarom er iemand helemaal uit Rotterdam moet komen om ons op technisch gebied te ondersteunen. Daarom snap ik ook totaal niets van deze beslissing!!
    Echt serieus, heb je je pillen niet ingenomen of zo? Of weer een blik azijn opengetrokken?
    Nu komt er tenminste niet iemand uit kamp Roozemond, is het weer niet goed. de Haan heeft aangetoond met weinig middelen toch een aardig elftal op de been te kunnen zetten.
    Probleem is alleen dat hij vaak oudere spelers haalt die aardig verdienen (zo lees ik althans van Excelsior supporters die hem niet meer hoog hebben zitten).
    Maar goed, ik denk dat er bij Heerenveen nog genoeg mensen zitten die de cultuur kunnen bewaken.
  • 20 Apr 2021 om 17:53
    • Quote van 20 Apr 2021 om 17:20
      Beetje vreemd om weer een buitenstaander binnen te halen! De club is bezaaid met buitenstaanders en dat lijkt me geen goede ontwikkeling tbv onze clubcultuur. Het is morgen al 4 weken geleden dat de heren een gesprek hebben gehad in dat vakantiehuis van Roozemond. Daar zouden we vorige week al een antwoord op krijgen maar is het angstvallig stil rondom dat. Is Roozemond bang of denk hij het beter te weten..? Uit de woorden van Riemer te vernemen voorafgaand dat gesprek in het 2e huis van Roozemond, konden we, ook uit financieel oogpunt, prima de functie TD intern goed oplossen. Het is me een raadsel waarom er iemand helemaal uit Rotterdam moet komen om ons op technisch gebied te ondersteunen. Daarom snap ik ook totaal niets van deze beslissing!!
    Er is al zoveel wat je niet snapt, daar kan dit ook nog prima bij.
    Daarentegen snap ook (bijna) niemand iets van jouw verhaal, dus onder de streep is het allemaal wel weer heel erg logisch.
  • 20 Apr 2021 om 17:48
    • Quote van 20 Apr 2021 om 17:20
      Beetje vreemd om weer een buitenstaander binnen te halen! De club is bezaaid met buitenstaanders en dat lijkt me geen goede ontwikkeling tbv onze clubcultuur. Het is morgen al 4 weken geleden dat de heren een gesprek hebben gehad in dat vakantiehuis van Roozemond. Daar zouden we vorige week al een antwoord op krijgen maar is het angstvallig stil rondom dat. Is Roozemond bang of denk hij het beter te weten..? Uit de woorden van Riemer te vernemen voorafgaand dat gesprek in het 2e huis van Roozemond, konden we, ook uit financieel oogpunt, prima de functie TD intern goed oplossen. Het is me een raadsel waarom er iemand helemaal uit Rotterdam moet komen om ons op technisch gebied te ondersteunen. Daarom snap ik ook totaal niets van deze beslissing!!
    Wat een zwaar leven moet jij hebben. Poeh.
  • 20 Apr 2021 om 17:43
    • Quote van 20 Apr 2021 om 17:20
      Beetje vreemd om weer een buitenstaander binnen te halen! De club is bezaaid met buitenstaanders en dat lijkt me geen goede ontwikkeling tbv onze clubcultuur. Het is morgen al 4 weken geleden dat de heren een gesprek hebben gehad in dat vakantiehuis van Roozemond. Daar zouden we vorige week al een antwoord op krijgen maar is het angstvallig stil rondom dat. Is Roozemond bang of denk hij het beter te weten..? Uit de woorden van Riemer te vernemen voorafgaand dat gesprek in het 2e huis van Roozemond, konden we, ook uit financieel oogpunt, prima de functie TD intern goed oplossen. Het is me een raadsel waarom er iemand helemaal uit Rotterdam moet komen om ons op technisch gebied te ondersteunen. Daarom snap ik ook totaal niets van deze beslissing!!
    Wat een hoop onzin in één bericht. Ik begrijp er geen snars van.
  • 20 Apr 2021 om 17:42
    Heeft een goede naam en reputatie iemand van buiten de eigen organisatie geeft frisse denkbeelden.
  • 20 Apr 2021 om 17:42
    • Quote van 20 Apr 2021 om 17:20
      Beetje vreemd om weer een buitenstaander binnen te halen! De club is bezaaid met buitenstaanders en dat lijkt me geen goede ontwikkeling tbv onze clubcultuur. Het is morgen al 4 weken geleden dat de heren een gesprek hebben gehad in dat vakantiehuis van Roozemond. Daar zouden we vorige week al een antwoord op krijgen maar is het angstvallig stil rondom dat. Is Roozemond bang of denk hij het beter te weten..? Uit de woorden van Riemer te vernemen voorafgaand dat gesprek in het 2e huis van Roozemond, konden we, ook uit financieel oogpunt, prima de functie TD intern goed oplossen. Het is me een raadsel waarom er iemand helemaal uit Rotterdam moet komen om ons op technisch gebied te ondersteunen. Daarom snap ik ook totaal niets van deze beslissing!!
    Huh!!!
  • 20 Apr 2021 om 17:35
    • Quote van 20 Apr 2021 om 17:20
      Beetje vreemd om weer een buitenstaander binnen te halen! De club is bezaaid met buitenstaanders en dat lijkt me geen goede ontwikkeling tbv onze clubcultuur. Het is morgen al 4 weken geleden dat de heren een gesprek hebben gehad in dat vakantiehuis van Roozemond. Daar zouden we vorige week al een antwoord op krijgen maar is het angstvallig stil rondom dat. Is Roozemond bang of denk hij het beter te weten..? Uit de woorden van Riemer te vernemen voorafgaand dat gesprek in het 2e huis van Roozemond, konden we, ook uit financieel oogpunt, prima de functie TD intern goed oplossen. Het is me een raadsel waarom er iemand helemaal uit Rotterdam moet komen om ons op technisch gebied te ondersteunen. Daarom snap ik ook totaal niets van deze beslissing!!
    Ik snap helemaal niks van je verhaal..
  • 20 Apr 2021 om 17:35
    • Quote van 20 Apr 2021 om 17:16
      Derksen is helemaal niet van de scouting af, maar omdat hij vanwege de corona-maatregelen nergens fysiek aanwezig kan en mag zijn houd hij tijd over. Dus is besloten om zijn overgebleven tijd toch enigszins nuttig te besteden en onder andere nu tijdelijk de spitsen gaat trainen.
    Ik hoop dat hij nu in deze tijd samen met Brandsma volop tv/laptop zit te kijken om nu wel de juiste spelers te ontdekken.
  • 20 Apr 2021 om 17:20
    Beetje vreemd om weer een buitenstaander binnen te halen! De club is bezaaid met buitenstaanders en dat lijkt me geen goede ontwikkeling tbv onze clubcultuur. Het is morgen al 4 weken geleden dat de heren een gesprek hebben gehad in dat vakantiehuis van Roozemond. Daar zouden we vorige week al een antwoord op krijgen maar is het angstvallig stil rondom dat. Is Roozemond bang of denk hij het beter te weten..? Uit de woorden van Riemer te vernemen voorafgaand dat gesprek in het 2e huis van Roozemond, konden we, ook uit financieel oogpunt, prima de functie TD intern goed oplossen. Het is me een raadsel waarom er iemand helemaal uit Rotterdam moet komen om ons op technisch gebied te ondersteunen. Daarom snap ik ook totaal niets van deze beslissing!!
  • 20 Apr 2021 om 17:16
    • Quote van 20 Apr 2021 om 17:09
      Hoezo Derksen buitenland? Dit doet Brandsma al jaren. Derksen is trouwens volgens mijn weten nu ook van de scouting af en is spitsentrainer.
    Derksen is helemaal niet van de scouting af, maar omdat hij vanwege de corona-maatregelen nergens fysiek aanwezig kan en mag zijn houd hij tijd over. Dus is besloten om zijn overgebleven tijd toch enigszins nuttig te besteden en onder andere nu tijdelijk de spitsen gaat trainen.
  • 20 Apr 2021 om 17:09
    • Quote van 20 Apr 2021 om 15:32
      Prima beslissing. Alleen weinig ervaring met buitenland wellicht? Dan moet Derksen dat maar doen. Jammer voor Jansen, toch goed om hem erbij te houden en kijken of hij wellicht bepaalde portefeuille kan krijgen.
    Hoezo Derksen buitenland? Dit doet Brandsma al jaren. Derksen is trouwens volgens mijn weten nu ook van de scouting af en is spitsentrainer.
  • 20 Apr 2021 om 16:08
    Heeft goede dingen laten zien met Excelsior in de Eredivisie. Zelfs een keer 11e en 12e geworden. De laatste 2 seizoenen sinds ze gedegradeerd zijn naar de KKD gaat het wel een stuk minder. Al is het voor een club als excelsior met een minimaal budget ook lastig om boven een NAC, Cambuur, Roda, GAE, NEC en de Graafschap te eindigen. Het feit dat Feyenoord hem in 2019 wou hebben geeft wel aan dat hij de capaciteiten heeft om een stap hogerop te nemen.
  • 20 Apr 2021 om 15:57
    • Quote van 20 Apr 2021 om 15:55
      Offtopic: Hoelang duurt het voordat je een reactie op een mail naar info@feanonline.nl kunt verwachten? Ik heb recent contact opgenomen over een potentieel security lek in de website, maar heb nog geen reactie mogen ontvangen
    Ik denk tot sint juttemis of wanneer pasen en pinksteren op 1 dag vallen :)
  • 20 Apr 2021 om 15:55
    Offtopic: Hoelang duurt het voordat je een reactie op een mail naar info@feanonline.nl kunt verwachten? Ik heb recent contact opgenomen over een potentieel security lek in de website, maar heb nog geen reactie mogen ontvangen
  • 20 Apr 2021 om 15:50
    • Quote van 20 Apr 2021 om 15:32
      Prima beslissing. Alleen weinig ervaring met buitenland wellicht? Dan moet Derksen dat maar doen. Jammer voor Jansen, toch goed om hem erbij te houden en kijken of hij wellicht bepaalde portefeuille kan krijgen.
    Jansen is/blijft gewoon hoofd jeugdopleiding?
    En wat heeft buitenland ervaring met de functie van technisch manager te maken en wat zou Derksen dan maar moeten doen?

    Ikke niet snap :)
  • 20 Apr 2021 om 15:32
    Prima beslissing. Alleen weinig ervaring met buitenland wellicht? Dan moet Derksen dat maar doen. Jammer voor Jansen, toch goed om hem erbij te houden en kijken of hij wellicht bepaalde portefeuille kan krijgen.
  • 20 Apr 2021 om 15:27
    • Quote van 20 Apr 2021 om 15:00
      Vraag me af: directeur of manager. En hoe past dit bij de aanpak die is gekozen om tijd te nemen voor deze positie? Had het idee dat het interne groepje nog wel even door zou werken in die constructie.
    Je weet niet in hoeverre deze beslissing is genomen in samenspraak met alle geledingen, dus ook Foppe en Riemer, binnen sc Heerenveen. Het lijkt me te vroeg om hierover een uitspraak te doen. Alhoewel het huidige bestuur geen verantwoording en toestemming hoeft te vragen aan Riemer en Foppe zou het wel mooi zijn als deze personen om advies is gevraagd, dan wel zijn meegenomen in de besluitvorming. Dit om een zo breed mogelijk draagvlak te creëren. Het is natuurlijk wel zo, dat wanneer de club overtuigd is van de kwaliteiten van Ferry de Haan, je dan ook moet toeslaan op het moment dat deze persoon beschikbaar is. Dan kun je niet aarzelen om deze persoon binnen te halen, met het risico dat je als club (zoals sommigen hier ook vaak wensen te zeggen) achter het net vist.
  • 20 Apr 2021 om 15:25
    Mooi zo, dan kunnen ze nu eindelijk op technisch gebied doorpakken. Ik ben hier blij mee.
  • 20 Apr 2021 om 15:14
    • Quote van 20 Apr 2021 om 15:00
      Vraag me af: directeur of manager. En hoe past dit bij de aanpak die is gekozen om tijd te nemen voor deze positie? Had het idee dat het interne groepje nog wel even door zou werken in die constructie.
    Ze hebben toch ook niet binnen een week een opvolger gepresenteerd? Ook een logische keus wat mij betreft. Doet het goed bij Excelsior met een klein budget, Feyenoord wilde hem eerder ook al. Als degene die je graag wil hebben dan 'ja' zegt, moet je ook niet langer wachten.
  • 20 Apr 2021 om 15:12
    Die weet in elk geval wat het is om met een lege portemonnee te shoppen.
  • 20 Apr 2021 om 15:10
    • Quote van 20 Apr 2021 om 15:00
      Vraag me af: directeur of manager. En hoe past dit bij de aanpak die is gekozen om tijd te nemen voor deze positie? Had het idee dat het interne groepje nog wel even door zou werken in die constructie.
    Hij hoeft niet morgen te beginnen he. Wellicht start hij pas na het seizoen. Wacht even af met dit soort conclusies.
  • 20 Apr 2021 om 15:00
    Vraag me af: directeur of manager. En hoe past dit bij de aanpak die is gekozen om tijd te nemen voor deze positie? Had het idee dat het interne groepje nog wel even door zou werken in die constructie.
  • 20 Apr 2021 om 14:59
    Dit lijkt me een goede zet. Heeft bewezen bij Excelsior met weinig geld toch een leuk elftal te kunnen neerzetten. Ben benieuwd naar zijn netwerk, zou Heerenveen daar baat bij hebben?
    Is in elk geval niet iemand die al in het Roozemond netwerk zit, en niet in een Riemer kamp. Dus kan onbevooroordeeld zijn werk doen.
  • 20 Apr 2021 om 14:59
    Als speler degelijk, geen fratsen.. bij Excelsior prima met beperkte middelen. Hoop dat hij kan doorgroeien. Het is geen groentje dat pleit voor hem. Je haalt wel een winnaar van uefa-cup, beker en landstitel binnen.
  • 20 Apr 2021 om 14:58
    • Quote van 20 Apr 2021 om 14:57
      Na de pushmelding ging ik er wel vol in.
    Lol hier ook
  • 20 Apr 2021 om 14:58
    • Quote van 20 Apr 2021 om 14:55
      Loopt er nog wat leuks rond bij Excelsior?
    Omarsson is wel een leuke spits volgens mij.
  • 20 Apr 2021 om 14:57
    Wellicht kan hij Julian Baas gelijk meenemen?
  • 20 Apr 2021 om 14:57
    • Quote van 20 Apr 2021 om 14:56
      Jullie hadden iedereen te pakken met "De Haan nieuwe technisch directeur" haha
    Na de pushmelding ging ik er wel vol in.
  • 20 Apr 2021 om 14:56
    Jullie hadden iedereen te pakken met "De Haan nieuwe technisch directeur" haha
  • 20 Apr 2021 om 14:55
    Loopt er nog wat leuks rond bij Excelsior?