SC Heerenveen hoopt langer over Van Hecke te kunnen beschikken

11
SC Heerenveen hoopt langer over Van Hecke te kunnen beschikken

SC Heerenveen zou ook het komende seizoen graag willen beschikken over Jan Paul van Hecke. De Friezen hebben deze wens kenbaar gemaakt aan 20-jarige verdediger en zijn club Brighton & Hove Albion, weet FeanOnline.

Hoewel Van Hecke even uit de basis is verdwenen bij SC Heerenveen, kan de Zeeuw terugkijken op een prima eerste seizoen in de Eredivisie. De centrale verdediger kwam in 18 van de 23 Eredivisieduels in actie en mocht afgelopen woensdag (weliswaar als rechtsback) weer in de basis beginnen tegen Ajax.

Van Hecke heeft bij Brighton, waar hij overigens nog nooit is geweest, nog een contract tot medio 2023. Bij een toekomstige transfer heeft SC Heerenveen hoe dan ook recht op tien procent van de transfersom.

11 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 6 Mar 2021 om 08:46
    • Quote van 5 Mar 2021 om 10:25
      Dat dacht ik ook Dresevic proberen te verkopen voor een mooie prijs. En misschien vertrekt Bochniewicz ook nog wel, helemaal als hij speelt op het EK is die kans groot. Dus dan is er genoeg plek voor van Hecke. Ik zie hem wel graag langer blijven.
    Bochniewicz is niet geselecteerd voor de nationale selectie voor de komende drie wedstrijden, die valt zeer ws buiten de boot, hierdoor daalt zijn marktwaarde flink. Buiten Joey Veerman houden we erg weinig kapitaal op het veld ben ik bang. Wat dat betreft ben ik niet blij met al die ervaren krachten die ook nog eens weinig toegevoegde waarde hebben. Hiermee staat de ontwikkeling van de jeugd behoorlijk stil, zie een Hajal, vd Heide etc.
  • 5 Mar 2021 om 22:29
    Van Hecke een jongen met veel inzet maar ben bang dat Brighton te hoog gegrepen is nu.
  • 5 Mar 2021 om 19:31
    Waarom is iedereen zo enthousiast over Jp? Snap er echt helemaal niks van. In mijn opinie kwalitatief een zeer matige speler die geen bal vast kan houden, over het opbouwen maar gezwegen
  • 5 Mar 2021 om 13:09
    • Quote van 5 Mar 2021 om 11:49
      Lijkt me ook, ik denk dat Gerry zoveel mogelijk jongens met een 1-jarig contract gaat proberen te verkopen om nieuwe talenten te halen en de club financieel weer de goede kant op te sturen. Met Dresevic, Kongolo, van Bergen en Veerman moet 20 miljoen wel haalbaar zijn, met Woudenberg erbij 20 miljoen en een tientje ;).
    Ja klopt vooral dat tientje voor woudenberg perfect
  • 5 Mar 2021 om 11:49
    • Quote van 5 Mar 2021 om 10:17
      Dresevic heeft nog een contract voor 1 seizoen. Ik verwacht dat die verkocht gaat worden komende zomer. In dat geval zou het mooi zijn als we Van Hecke nog een jaar kunnen behouden.
    Lijkt me ook, ik denk dat Gerry zoveel mogelijk jongens met een 1-jarig contract gaat proberen te verkopen om nieuwe talenten te halen en de club financieel weer de goede kant op te sturen. Met Dresevic, Kongolo, van Bergen en Veerman moet 20 miljoen wel haalbaar zijn, met Woudenberg erbij 20 miljoen en een tientje ;).
  • 5 Mar 2021 om 10:25
    • Quote van 5 Mar 2021 om 10:17
      Dresevic heeft nog een contract voor 1 seizoen. Ik verwacht dat die verkocht gaat worden komende zomer. In dat geval zou het mooi zijn als we Van Hecke nog een jaar kunnen behouden.
    Dat dacht ik ook Dresevic proberen te verkopen voor een mooie prijs. En misschien vertrekt Bochniewicz ook nog wel, helemaal als hij speelt op het EK is die kans groot. Dus dan is er genoeg plek voor van Hecke. Ik zie hem wel graag langer blijven.
  • 5 Mar 2021 om 10:17
    Dresevic heeft nog een contract voor 1 seizoen. Ik verwacht dat die verkocht gaat worden komende zomer. In dat geval zou het mooi zijn als we Van Hecke nog een jaar kunnen behouden.
  • 5 Mar 2021 om 08:28
    Van Hecke moet nog veel vaster worden aan de bal, is dan nog te slordig. Dat zou hij hier beter kunnen leren dan bij Brighton.
  • 5 Mar 2021 om 08:19
    • Quote van 5 Mar 2021 om 07:56
      Gebruik hem dan ook waar hij hoort: centraal achterin. Argument dat met Dresevic de opbouw beter is? Die neemt zo veel tijd met zijn gedraai en korte passjes - de lange komen nooit aan - dat de tegenstander de organisatie goed heeft staan. Hadden wij dat maar.........
    Dat ben ik deels wel met je eens maar Dresevic vertegenwoordigd ook nog een bepaalde marktwaarde voor de club. Dus ik zie liever dat ze inzetten op een verlenging van zijn contract. Tegen Ajax was hij in mijn ogen ook één van de weinigen die wel goed speelde. Dresevic kwam er natuurlijk in om zijn voetballende kwaliteiten toen we alleen nog maar Joey hadden die iets met een bal kon. Nu we Lasse en in mindere mate Siem/Tibor aan ons middenveld hebben toegevoegd zou je het wel weer kunnen proberen met 2 brekers achterin. Om het maar duidelijk te maken, het verlengen met JP juich ik zeker toe. goede concurrentie komt over het algemeen het niveau ten goede. Alleen vraag ik me wel af of je hem moet laten spelen voor Dresevic.
  • 5 Mar 2021 om 07:56
    Gebruik hem dan ook waar hij hoort: centraal achterin. Argument dat met Dresevic de opbouw beter is? Die neemt zo veel tijd met zijn gedraai en korte passjes - de lange komen nooit aan - dat de tegenstander de organisatie goed heeft staan. Hadden wij dat maar.........
  • 4 Mar 2021 om 22:27
    Moet hij zelf ook maar willen. Zeker nu hij er een tijdje naast is gezet. Van Hecke altijd laten staan, 1 van de weinige echte strijders bij SCH.