'Botman blijft gewild; Tottenham Hotspur meldt zich bij Lille'

6
'Botman blijft gewild; Tottenham Hotspur meldt zich bij Lille'

Sven Botman lijkt OSC Lille al na één seizoen te gaan verlaten. Canal+ meldde eerder al dat de Franse club al een akkoord heeft bereikt met een nog onbekende club voor een bedrag van 45 miljoen euro.

Waar eerder Liverpool en Internazionale al genoemd werden als geïnteresseerde club is daar nu Tottenham Hotspur bijgekomen, meldt France Football. José Mourinho is niet tevreden over zijn huidige defensieve duo en wil in de zomer de transfermarkt op.

De 21-jarige verdediger, die afgelopen seizoen nog op huurbasis bij SC Heerenveen speelde, maakt dit seizoen een ijzersterke indruk bij OSC Lille. De club betaalde in de zomer nog acht miljoen euro voor Botman. Donderdag speelt Botman met Lille tegen Ajax in de Europa League.

6 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 24 Feb 2021 om 21:45
    • Quote van 24 Feb 2021 om 13:33
      Ik gok zo dat als deze transfer doorgaat en het bedrag van 45 mil klopt dan denk ik dat hij over een jaartje daar in de boeken gaat als 1 van de duurdere miskopen. Die jongen is zo zwaar overschat. Aan de bal is het 3x niks en zijn handelingstempo is ook niet echt hoog. Die gaat het tempo van de PL nooit bijbenen, zeker niet bij een team met redelijk wat ruimte achter de verdediging.
    Ja dat zeiden ze ook van Virgil van Dijk. Ik denk dat Botman prima past in PL. De schijnwerpers waren afgelopen wedstrijd tegen Ajax op hem gericht. Viel iets tegen (deed ook niet heel veel dingen fout) dus nu zie je dat iedere n ineens een populaire mening heeft over Botman. Die gozer komt er echt wel. En terugkomend op Virgil van Dijk dan moet ik eerlijk zeggen dat die de laatste tijd ook weinig indruk maakt ;-)
  • 24 Feb 2021 om 19:15
    • Quote van 24 Feb 2021 om 13:33
      Ik gok zo dat als deze transfer doorgaat en het bedrag van 45 mil klopt dan denk ik dat hij over een jaartje daar in de boeken gaat als 1 van de duurdere miskopen. Die jongen is zo zwaar overschat. Aan de bal is het 3x niks en zijn handelingstempo is ook niet echt hoog. Die gaat het tempo van de PL nooit bijbenen, zeker niet bij een team met redelijk wat ruimte achter de verdediging.
    Volg jij Lille iedere week?
  • 24 Feb 2021 om 14:40
    • Quote van 24 Feb 2021 om 13:33
      Ik gok zo dat als deze transfer doorgaat en het bedrag van 45 mil klopt dan denk ik dat hij over een jaartje daar in de boeken gaat als 1 van de duurdere miskopen. Die jongen is zo zwaar overschat. Aan de bal is het 3x niks en zijn handelingstempo is ook niet echt hoog. Die gaat het tempo van de PL nooit bijbenen, zeker niet bij een team met redelijk wat ruimte achter de verdediging.
    Een soort Harry Magiere maar dan de helft goedkoper. Ideaal toch.
  • 24 Feb 2021 om 13:33
    Ik gok zo dat als deze transfer doorgaat en het bedrag van 45 mil klopt dan denk ik dat hij over een jaartje daar in de boeken gaat als 1 van de duurdere miskopen. Die jongen is zo zwaar overschat. Aan de bal is het 3x niks en zijn handelingstempo is ook niet echt hoog. Die gaat het tempo van de PL nooit bijbenen, zeker niet bij een team met redelijk wat ruimte achter de verdediging.
  • 24 Feb 2021 om 13:21
    • Quote van 23 Feb 2021 om 17:38
      Leuk voor hem maar belangrijker om te kiezen voor club die met weinig ruimte achter verdediging speelt. Niet voor niets bij Ajax daarop afgewezen en EL wedstrijd tegen Ajax werd dat ook wel beetje duidelijk. Met juiste speelwijze is t wel een topper
    Idd hij kwam bij mij ook niet zelfverzekerd over in die wedstrijd.
  • 23 Feb 2021 om 17:38
    Leuk voor hem maar belangrijker om te kiezen voor club die met weinig ruimte achter verdediging speelt. Niet voor niets bij Ajax daarop afgewezen en EL wedstrijd tegen Ajax werd dat ook wel beetje duidelijk. Met juiste speelwijze is t wel een topper
Saturday 13 March 2021
16:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›