OFFICIEEL | SC Heerenveen verhuurt Fernandez tot 1 januari 2022

24
OFFICIEEL | SC Heerenveen verhuurt Fernandez tot 1 januari 2022

Joaquin Fernández vertrekt op huurbasis bij SC Heerenveen, zo weet Reon Boeringa te melden op de website van Voetbal International. De 22-jarige centrumverdediger keert terug naar zijn vaderland en wordt tot 1 januari 2022 gehuurd door Montevideo City Torque.

De Uruguayaanse club heeft tevens een optie tot koop bedongen op de linksbenige verdediger, die die afgelopen zomer door SC Heerenveen werd overgenomen van River Plate Montevideo. Hij was echter vijfde keus achter Pawel Bochniewicz, Ibrahim Dresevic, Jan-Paul van Hecke en Syb van Ottele.

Update 11:26 uur: Gerry Hamstra bevestigt de tijdelijke overstap van Fernandez naar Uruguay. "Voor Joaquin is het belangrijk om weer aan spelen toe te komen zodat hij zich kan blijven ontwikkelen. Montevideo City is onderdeel van de City Football Group en hanteert een Europese speelstijl", vertelt Hamstra op de officiële website van SC Heerenveen.

"We denken dat deze verhuur in de huidige situatie het beste voor hem is. Uiteraard wensen we Joaquin heel veel succes en zullen we zijn verrichtingen nauwlettend in de gaten houden", verzekert Hamstra.

24 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 Feb 2021 om 18:00
    • Quote van 23 Feb 2021 om 17:05
      "da's iig beter dan hier trainen en helemaal niet spelen." --> Ik zeg ook niet dat hij niet verhuurd moet worden...dat snap ik namelijk wel in deze situatie.
      "Ligt het KKD niveau (ga dan uit van middenmoot) dan hoger dan dat van Montevideo City Torque?"--> Ik heb het met dan punt niet over het wel of niet hogere niveau van MCT, maar over het feit dat hij bij een eventuele terugkomst in Nederland weer lang nodig zal hebben om te wennen / zich aan te passen.
      "Dat zou geen argument hoeven/moeten zijn, als Montevideo City Torque een Europese speelstijl hanteert." --> Het zal best dat het er iets op lijkt, maar de rest van de competitie speelt die stijl in ieder geval niet...

      Neemt niet weg dat ik het met je eens dat je hier over een half jaar / jaar pas echt iets over kan zeggen;) Gun het hem van harte, maar vaak worden dit soort spelers met goede verhalen en plannen verhuurd etc, maar eigenlijk weet je al, die keren nooit meer terug. Welke speler is hier nou beter van geworden en teruggekeerd...Uth?
    Van Amersfoort en Jordy Bruijn (wel beter, niet goed genoeg) schieten mij zo te binnen.
    Verder terug laat m'n geheugen me even in de steek.

    Buiten dat (en Heerenveen) zijn er natuurlijk genoeg spelers die beter van een verhuur periode terugkeren; zie Botman, Lammers en Odegaard.
  • 23 Feb 2021 om 17:14
    • Quote van 23 Feb 2021 om 13:04
      Fantastische scouting. Wederom falend en hoop geld weggegooid in deze tijden dat elke eurocent die je niet hoeft uit te geven beter is om dit ook niet te doen.
    Niet iedere speler hoeft direct een directe versterking te zijn. Normaal gesproken zou Fernandez lekker zijn minuten kunnen maken in het tweede elftal. Alleen door corona gebeurd dat niet. Kortom Fernandez staat still in zijn ontwikkeling. Wellicht dat Corona ook de reden is waarom hij nu graag in zijn thuisland wil spelen en niet in de kkd, als er al kkd clubs hem wilde huren. En daarnaast moet je ook accepteren dat niet alle spelers altijd zullen slagen.
  • 23 Feb 2021 om 17:10
    • Quote van 23 Feb 2021 om 15:23
      Sorry zoon van Hamstra. Sorry jij weet natuurlijk precies hoe het zit. Ik had dit niet moeten schrijven. Maar mijn supportershart bloed van de zoveelste blunder in deze crisistijd. Personeel is ontslagen maar er worden veel onnodige slechte spelers aangetrokken die wel veel geld verdienen en niets 0.0 opleveren.
    Niet elke aankoop is een match, dat gebeurd overal dus ook bij ons. Soms pakt iets goed uit en soms niet.Wellicht speelt er iets anders mee weten we niet. Wellicht bevalt europa hem toch niet zo goed en dat is iets wat je de scouting niet kan verwijten.
  • 23 Feb 2021 om 17:08
    • Quote van 23 Feb 2021 om 15:23
      Sorry zoon van Hamstra. Sorry jij weet natuurlijk precies hoe het zit. Ik had dit niet moeten schrijven. Maar mijn supportershart bloed van de zoveelste blunder in deze crisistijd. Personeel is ontslagen maar er worden veel onnodige slechte spelers aangetrokken die wel veel geld verdienen en niets 0.0 opleveren.
    De zoveelste? Noem alle 'blunders' in deze crisistijd eens dan?
  • 23 Feb 2021 om 17:05
    • Quote van 23 Feb 2021 om 15:32
      "op zijn oude niveau trainen en spelen" --> da's iig beter dan hier trainen en helemaal niet spelen.
      "verhuur aan een KKD club was denk ik beter geweest" --> ligt het KKD niveau (ga dan uit van middenmoot) dan hoger dan dat van Montevideo City Torque?
      "Dan wendt hij aan de speelstijl" --> Dat zou geen argument hoeven/moeten zijn, als Montevideo City Torque een Europese speelstijl hanteert.

      Over een half jaar weten we meer over zijn status.
    "da's iig beter dan hier trainen en helemaal niet spelen." --> Ik zeg ook niet dat hij niet verhuurd moet worden...dat snap ik namelijk wel in deze situatie.
    "Ligt het KKD niveau (ga dan uit van middenmoot) dan hoger dan dat van Montevideo City Torque?"--> Ik heb het met dan punt niet over het wel of niet hogere niveau van MCT, maar over het feit dat hij bij een eventuele terugkomst in Nederland weer lang nodig zal hebben om te wennen / zich aan te passen.
    "Dat zou geen argument hoeven/moeten zijn, als Montevideo City Torque een Europese speelstijl hanteert." --> Het zal best dat het er iets op lijkt, maar de rest van de competitie speelt die stijl in ieder geval niet...

    Neemt niet weg dat ik het met je eens dat je hier over een half jaar / jaar pas echt iets over kan zeggen;) Gun het hem van harte, maar vaak worden dit soort spelers met goede verhalen en plannen verhuurd etc, maar eigenlijk weet je al, die keren nooit meer terug. Welke speler is hier nou beter van geworden en teruggekeerd...Uth?
  • 23 Feb 2021 om 15:32
    • Quote van 23 Feb 2021 om 15:21
      Eigenlijk is hiermee de kans dan best wel toegenomen dat deze jongen hier niet gaat doorbreken... Nu gaat hij weer op zijn oude niveau trainen en spelen. Voor zijn ontwikkeling lijkt mij dat niet het beste. Waarschijnlijk was die vraag niet groot en had dit zijn voorkeur, maar een verhuur aan een KKD club was denk ik beter geweest. Dan wendt hij aan de speelstijl en onze cultuur en kan je zo'n jongen wat makkelijker blijven volgen. Is een aanname maar kan mij toch haast niet voorstellen dat Fean ook niet een klein beetje geschrokken is van zijn niveau?
    "op zijn oude niveau trainen en spelen" --> da's iig beter dan hier trainen en helemaal niet spelen.
    "verhuur aan een KKD club was denk ik beter geweest" --> ligt het KKD niveau (ga dan uit van middenmoot) dan hoger dan dat van Montevideo City Torque?
    "Dan wendt hij aan de speelstijl" --> Dat zou geen argument hoeven/moeten zijn, als Montevideo City Torque een Europese speelstijl hanteert.

    Over een half jaar weten we meer over zijn status.
  • 23 Feb 2021 om 15:23
    • Quote van 23 Feb 2021 om 13:08
      Fantastische opmerking. Door tegen elke bal die je tegen komt, aan te schoppen. Negatieve reacties wederom, zonder ook maar precies te weten hoe het zit.
    Sorry zoon van Hamstra. Sorry jij weet natuurlijk precies hoe het zit. Ik had dit niet moeten schrijven. Maar mijn supportershart bloed van de zoveelste blunder in deze crisistijd. Personeel is ontslagen maar er worden veel onnodige slechte spelers aangetrokken die wel veel geld verdienen en niets 0.0 opleveren.
  • 23 Feb 2021 om 15:21
    Eigenlijk is hiermee de kans dan best wel toegenomen dat deze jongen hier niet gaat doorbreken... Nu gaat hij weer op zijn oude niveau trainen en spelen. Voor zijn ontwikkeling lijkt mij dat niet het beste. Waarschijnlijk was die vraag niet groot en had dit zijn voorkeur, maar een verhuur aan een KKD club was denk ik beter geweest. Dan wendt hij aan de speelstijl en onze cultuur en kan je zo'n jongen wat makkelijker blijven volgen. Is een aanname maar kan mij toch haast niet voorstellen dat Fean ook niet een klein beetje geschrokken is van zijn niveau?
  • 23 Feb 2021 om 15:03
    • Quote van 23 Feb 2021 om 14:43
      Ach natuurlijk! Een verplichte optie tot koop daarmee heb je zo'n jongen binnen de kortste keren verhuurd.... keep dreaming.
    Zie je hier een punt ----> .
    Je hebt 'm eerder namelijk gemist.
  • 23 Feb 2021 om 14:43
    • Quote van 23 Feb 2021 om 14:08
      Was Nygren ook niet goed gescout door Genk dan? Die verhuren hem zelfs voor 2 (!) seizoenen.
    We zijn het eens :-)
  • 23 Feb 2021 om 14:43
    • Quote van 23 Feb 2021 om 14:07
      Dat ze van hem af willen is geen feit; dat is jouw interpretatie.

      Als ze van 'm af willen hadden ze 'm wel verkocht of een verplichte koop-optie afgedwongen.
    Ach natuurlijk! Een verplichte optie tot koop daarmee heb je zo'n jongen binnen de kortste keren verhuurd.... keep dreaming.
  • 23 Feb 2021 om 14:08
    • Quote van 23 Feb 2021 om 13:37
      Als hij goed gescout was zat hij dicht tegen het eerste aan, toch? En verhuur je hem niet met optie tot koop. Dan wil je van hem af. De feiten spreken voor zich. Bovendien is dit een forum met plaats voor een mening. Als jij een andere hebt kalk jij die toch lekker neer?
    Was Nygren ook niet goed gescout door Genk dan? Die verhuren hem zelfs voor 2 (!) seizoenen.
  • 23 Feb 2021 om 14:07
    • Quote van 23 Feb 2021 om 13:37
      Als hij goed gescout was zat hij dicht tegen het eerste aan, toch? En verhuur je hem niet met optie tot koop. Dan wil je van hem af. De feiten spreken voor zich. Bovendien is dit een forum met plaats voor een mening. Als jij een andere hebt kalk jij die toch lekker neer?
    Dat ze van hem af willen is geen feit; dat is jouw interpretatie.

    Als ze van 'm af willen hadden ze 'm wel verkocht of een verplichte koop-optie afgedwongen.
  • 23 Feb 2021 om 13:37
    • Quote van 23 Feb 2021 om 13:08
      Fantastische opmerking. Door tegen elke bal die je tegen komt, aan te schoppen. Negatieve reacties wederom, zonder ook maar precies te weten hoe het zit.
    Als hij goed gescout was zat hij dicht tegen het eerste aan, toch? En verhuur je hem niet met optie tot koop. Dan wil je van hem af. De feiten spreken voor zich. Bovendien is dit een forum met plaats voor een mening. Als jij een andere hebt kalk jij die toch lekker neer?
  • 23 Feb 2021 om 13:08
    • Quote van 23 Feb 2021 om 13:04
      Fantastische scouting. Wederom falend en hoop geld weggegooid in deze tijden dat elke eurocent die je niet hoeft uit te geven beter is om dit ook niet te doen.
    Fantastische opmerking. Door tegen elke bal die je tegen komt, aan te schoppen. Negatieve reacties wederom, zonder ook maar precies te weten hoe het zit.
  • 23 Feb 2021 om 13:04
    Fantastische scouting. Wederom falend en hoop geld weggegooid in deze tijden dat elke eurocent die je niet hoeft uit te geven beter is om dit ook niet te doen.
  • 23 Feb 2021 om 12:49
    • Quote van 23 Feb 2021 om 12:16
      Als je echt toekomst ziet in deze jongen, accepteer je geen optie tot koop in mijn beleving..
    Als ie wekelijks in een beloften competitie had kunnen spelen, heb je die luxe.
    Als de clubs niet in de rij staan om te huren dan is het alternatief nog een half jaar verpieteren en stagneren.
  • 23 Feb 2021 om 12:45
    • Quote van 23 Feb 2021 om 12:16
      Als je echt toekomst ziet in deze jongen, accepteer je geen optie tot koop in mijn beleving..
    Ik denk dat ze wel echt vertrouwen in hem hebben maar dat ze twijfelen of Europa wel zo'n goede stap is geweest voor hem. Ik heb het gevoel dat de optie tot koop in samenspraak is gegaan met Fernandez
  • 23 Feb 2021 om 12:21
    Optie tot koop zegt genoeg.
  • 23 Feb 2021 om 12:16
    • Quote van 23 Feb 2021 om 11:57
      Miskoop is hij zeker nog niet! Hij moet gewoon spelen. Het is echt klote dat jong Heerenveen niet speelt. Anders was verhuren niet nodig geweest.
    Als je echt toekomst ziet in deze jongen, accepteer je geen optie tot koop in mijn beleving..
  • 23 Feb 2021 om 11:57
    Miskoop is hij zeker nog niet! Hij moet gewoon spelen. Het is echt klote dat jong Heerenveen niet speelt. Anders was verhuren niet nodig geweest.
  • 23 Feb 2021 om 11:50
    • Quote van 23 Feb 2021 om 11:41
      Dit was ook te mooi om waar te zijn, een meedogenloze Uruguayaan in de verdediging.
      Fernandez gaf in zijn eerste interview aan dat Engels had gestudeerd en dat het geen probleem zou zijn, tegenovergestelde blijkt waar.. De overstap van Midden/Zuid-Amerika naar Friesland is toch moeilijker dan het op papier lijkt. Gevalletje miskoop, zoals jaren geleden met Marco Pappa.

    Blijkbaar voetballend ook niet goed genoeg om te kunnen aanhaken. Dan vraag ik me wel af hoe goed ze zo'n jongen hebben gescout. En dan vervolgens wel voor lange tijd vastleggen en geld voor betalen. Toch een aardige gok, helemaal nu.
  • 23 Feb 2021 om 11:50
    Hekpcht op basis van wat beelden en verhalen. Gegokt en verloren maar hopelijk niet te veel.
  • 23 Feb 2021 om 11:41
    Dit was ook te mooi om waar te zijn, een meedogenloze Uruguayaan in de verdediging.
    Fernandez gaf in zijn eerste interview aan dat Engels had gestudeerd en dat het geen probleem zou zijn, tegenovergestelde blijkt waar.. De overstap van Midden/Zuid-Amerika naar Friesland is toch moeilijker dan het op papier lijkt. Gevalletje miskoop, zoals jaren geleden met Marco Pappa.

Saturday 6 March 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›