OFFICIEEL | SC Heerenveen ziet toptalent (15) vertrekken naar Ajax

43
OFFICIEEL | SC Heerenveen ziet toptalent (15) vertrekken naar Ajax

SC Heerenveen moet lijdzaam toezien hoe Yoram Boerhout, één van de grootste talenten uit de jeugdopleiding, de club gaat verlaten. De 15-jarige spits maakt de overstap naar Ajax, weet FeanOnline.

De Amsterdammers hadden Boerhout al eerder gepolst op dertienjarige leeftijd, maar toen besloot hij Heerenveen trouw te blijven. Door het vertrek van Julian Rijkhoff (16) naar Borussia Dortmund is Boerhout echter opnieuw in beeld gekomen.

De jeugdinternational had bij SC Heerenveen een jeugdcontract en maakt daardoor alleen voor een opleidingsvergoeding de overstap naar Amsterdam. Komende week zal Ajax zijn komst bekendmaken.

UPDATE: Ajax heeft de overgang van Boerhout naar Amsterdam inmiddels zelf bevestigd. De spits tekent een contract dat hem van 1 juli 2021 tot en met 30 juni 2024 aan Ajax bindt. 

43 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • vandaag om 10:20
    Heb de discussie gisteren even gemist, maar laten we inderdaad clubs en spelers gewoon bij hun echte namen blijven noemen. Dat bevordert discussies op inhoud en voorkomt dat de discussies helemaal de verkeerde kant op gaan, zoals bijvoorbeeld hieronder (!).
  • 24 Feb 2021 om 22:34
    • Quote van 24 Feb 2021 om 16:39
      Schrijf gewoon een naam zoals die is. Ajax. Kort geleden sprak Sibbele nog iemand aan hier omdat hij de naam Floranus verbasterde. Wees dan ook zo volwassen om een andere club naam goed te schrijven. Dat heeft niks met een type fout te maken maar met kleuterklas niveau. Het is net zo sneu als dat men in Leeuwarden of Groningen Heerenveen Hoerenveen noemt.
    Uit je reactie maak ik tussen de zinnen door op dat het je vooral gaat om het feit dat sibbele het zegt. Omdat hij iemand anders terecht wees dat je spelers van je eigen club bij de naam kan noemen ipv een vernederende naam te geven. Maar er zit nog wel een groot verschil tussen een mens en een club. En we zitten hier ook nog eens op een fansite, waarbij het logisch is dat je voor je eigen club op komt, en dus ook voor haar spelers. Minder logisch is het om hier op te komen voor andere clubs, of je moet een zwak voor die club hebben? Als je je al kan storen aan een k en een s ipv een x...je reactie is niet inhoudelijk. Waarom dan wel reageren? Vul maar in..
  • 24 Feb 2021 om 17:54
    • Quote van 24 Feb 2021 om 16:39
      Schrijf gewoon een naam zoals die is. Ajax. Kort geleden sprak Sibbele nog iemand aan hier omdat hij de naam Floranus verbasterde. Wees dan ook zo volwassen om een andere club naam goed te schrijven. Dat heeft niks met een type fout te maken maar met kleuterklas niveau. Het is net zo sneu als dat men in Leeuwarden of Groningen Heerenveen Hoerenveen noemt.
    Zo is het maar net! Echt kinderachtig gedoe die bewuste spelfouten in namen. Hoe moeilijk is het nou?
  • 24 Feb 2021 om 16:39
    • Quote van 24 Feb 2021 om 11:24
      Is het zo belangrijk voor jullie dat Ajax met de x geschreven wordt? Stiekem toch ajaxfan? Ik denk het niet..lijkt meer op Sibbele narren. Geen inhoudelijke reacties maar iemand op zn schrijffout wijzen, sneu vind ik het.
    Schrijf gewoon een naam zoals die is. Ajax. Kort geleden sprak Sibbele nog iemand aan hier omdat hij de naam Floranus verbasterde. Wees dan ook zo volwassen om een andere club naam goed te schrijven. Dat heeft niks met een type fout te maken maar met kleuterklas niveau. Het is net zo sneu als dat men in Leeuwarden of Groningen Heerenveen Hoerenveen noemt.
  • 24 Feb 2021 om 13:22
    • Quote van 24 Feb 2021 om 11:24
      Is het zo belangrijk voor jullie dat Ajax met de x geschreven wordt? Stiekem toch ajaxfan? Ik denk het niet..lijkt meer op Sibbele narren. Geen inhoudelijke reacties maar iemand op zn schrijffout wijzen, sneu vind ik het.
    Het is een afkorting van Ajakkes ;)
  • 24 Feb 2021 om 11:35
    • Quote van 24 Feb 2021 om 11:24
      Is het zo belangrijk voor jullie dat Ajax met de x geschreven wordt? Stiekem toch ajaxfan? Ik denk het niet..lijkt meer op Sibbele narren. Geen inhoudelijke reacties maar iemand op zn schrijffout wijzen, sneu vind ik het.
    Tis van beide kanten wel een beetje kleutergedrag. Sibbele weigert om de naam goed te schrijven, maar wil wel bij elk Ajax-gerelateerd bericht even wat negatiefs zeggen om bewust de naam verkeerd te spellen en Frank vindt het nodig om daar iedere keer wat van te zeggen.
  • 24 Feb 2021 om 11:24
    Is het zo belangrijk voor jullie dat Ajax met de x geschreven wordt? Stiekem toch ajaxfan? Ik denk het niet..lijkt meer op Sibbele narren. Geen inhoudelijke reacties maar iemand op zn schrijffout wijzen, sneu vind ik het.
  • 24 Feb 2021 om 10:48
    • Quote van 23 Feb 2021 om 22:00
      Dan heeft ajaks er weer "een eigen opgeleide speler bij".
    Ajax
  • 24 Feb 2021 om 10:17
    • Quote van 23 Feb 2021 om 22:00
      Dan heeft ajaks er weer "een eigen opgeleide speler bij".
    Ajax.
  • 23 Feb 2021 om 23:04
    Jammer weer... als Ajax komt voor een speler echt de hoofdprijs vragen, dan heb je gelijk wat centjes te pakken voor deze jongeman.
  • 23 Feb 2021 om 22:02
    • Quote van 23 Feb 2021 om 18:46
      Snap het aan de andere kant ook wel, ajax jeugdopleiding staat wel lekker op je cv, ook als je het niet red. Desondanks doodzonde dit...
    Pardon !?
  • 23 Feb 2021 om 22:00
    Dan heeft ajaks er weer "een eigen opgeleide speler bij".
  • 23 Feb 2021 om 19:56
    • Quote van 23 Feb 2021 om 19:37
      Heeft ie van Hamstra wel een contractvoorstel gekregen tijdig? Lees daar niks over.
    Nee joh, Hamstra laat 'm zo de deur uitlopen. Waarom zou je tijd en energie in hét talent van je opleiding steken?

    Voor het geval het niet overduidelijk was: dat was sarcasme ;)
    Boerhout had eerder al eens aangegeven, toen hij wél voor Heerenveen koos, dat de keuze een hele moeilijke was.
  • 23 Feb 2021 om 19:37
    Heeft ie van Hamstra wel een contractvoorstel gekregen tijdig? Lees daar niks over.
  • 23 Feb 2021 om 19:03
    In 2024 maar terugkomen dus.
  • 23 Feb 2021 om 18:46
    Snap het aan de andere kant ook wel, ajax jeugdopleiding staat wel lekker op je cv, ook als je het niet red. Desondanks doodzonde dit...
  • 21 Feb 2021 om 22:33
    • Quote van 21 Feb 2021 om 18:31
      Yoram begonnen heel lang geleden bij trainer Niek Westra. En nu geëindigd bij trainer Niek Westra. We hebben met Yoram een fantastische tijd gehad met veel binnenlandse en zeker ook internationale toernooien. Yoram viel op, waar we ook waren. En zijn ouders zijn er altijd voor hem. Waar we ook waren. Het ga je goed familie Boerhout en Yoram “de bek op it stjoer en traapje bliksem “.
    Weet jij ook wat hem heeft doen besluiten om nu wel de overstap naar Ajax te maken?
  • 21 Feb 2021 om 18:31
    Yoram begonnen heel lang geleden bij trainer Niek Westra. En nu geëindigd bij trainer Niek Westra. We hebben met Yoram een fantastische tijd gehad met veel binnenlandse en zeker ook internationale toernooien. Yoram viel op, waar we ook waren. En zijn ouders zijn er altijd voor hem. Waar we ook waren. Het ga je goed familie Boerhout en Yoram “de bek op it stjoer en traapje bliksem “.
  • 20 Feb 2021 om 21:16
    • Quote van 20 Feb 2021 om 21:00
      Ik denk dat zijn ouders/zaakwaarnemer hier ook een rol in spelen. Ze zien alleen maar het grote geld.
    Klopt man, net als het noorse talent van 16 wat bij ons komt spelen. Ook zo'n geldwolf. horen ze in Noorwegen nooit meer wat van. Snap ook niet dat Heerenveen zulke geldwolven van 16jaar aantrekken.
    Jij wel?
  • 20 Feb 2021 om 21:00
    • Quote van 20 Feb 2021 om 15:23
      Snap niet waarom je dit zou doen.... Bij Heerenveen maak je een grote kans om in het 1e te debuteren. Hij trainde in de voorbereiding zelfs al mee. Daarbij als je kijkt naar de jongens die hem voor zijn gegaan is de laatste Johnsen.... En wie weet nu nog waar die speelt? Ja, Pierie ook, maar die was al basisspeler.
    Ik denk dat zijn ouders/zaakwaarnemer hier ook een rol in spelen. Ze zien alleen maar het grote geld.
  • 20 Feb 2021 om 19:23
    Fernández vertrekt overigens naar Montevideo City met optie tot koop. Ze hebben blijkbaar toch niet genoeg vertrouwen dat hij het hier gaat redden.
  • 20 Feb 2021 om 19:09
    En toch is dit steeds weer erg zuur voor de clubs die hun talenten kwijt raken. Ik ben er voorstander van dat clubs gewoon een transfersom mogen vragen, ook voor jeugdspelers. Jaren investeren doe je nu vaak vooral voor een andere club die mogelijk de vruchten gaat plukken.
  • 20 Feb 2021 om 17:57
    Wat zouden ze bij valerenga van ons vinden? Oliver Johansen Braude drar til Heerenveen. Vi ønsker deg lykke til og er spent på din fremtidige karriere!
  • 20 Feb 2021 om 17:32
    Ik herinner hem nog in een interview dat ie voor zijn leeftijd een zelfverzekerd mannetje was. Hij viel ook erg op in die wedstrijd en hij wou zo snel mogelijk naar het 1e. Jammer ook voor de trainers die hem hebben begeleid. Ze pikken hem vlak voor zijn 16e op zodat ie niet een jeugdcontract kan tekenen. Zal mij benieuwen of ze die Brobbey nog kunnen verleiden om te blijven met een supercontract.
  • 20 Feb 2021 om 17:13
    • Quote van 20 Feb 2021 om 16:46
      Naruurlijk mag dat. Hij is op papier ook een enorme belofte en deed het ook aardig voor een jongen van 15 jaar. Maar met zijn lengte een centrale spits? Ik hoopte eigenlijk dat je in het verlengde van het vertrek van Yoram ook in zou gaan op mijn opmerkingen over van der Heide. Die zit namelijk wél al 2 seizoenen dicht tegen het 1e aan en krijgt het nog maar niet voor elkaar om iets wat tegen een basisplaats aanzit af te dwingen. Ondanks de twijfels over Nygren en van Bergen ;)
    Maar wat wil je graag horen? Dat mensen hoge verwachtingen hadden van Arjen van der Heide en dat hij het vooralsnog niet waar heeft gemaakt? En dat je daarom dus geen verwachtingen mag hebben van andere talenten in de jeugdopleiding?
  • 20 Feb 2021 om 16:46
    • Quote van 20 Feb 2021 om 16:22
      Daarom mag ik nog wel hoge verwachtingen van hem hebben toch? Liet op mij best een prima indruk achter in de voorbereiding en dat als 15 jarige. Tuurlijk weet je niet hoe goed hij over 5 jaar zal zijn, maar samen met Zaal was dit wel het pareltje van de jeugdopleiding.
    Naruurlijk mag dat. Hij is op papier ook een enorme belofte en deed het ook aardig voor een jongen van 15 jaar. Maar met zijn lengte een centrale spits? Ik hoopte eigenlijk dat je in het verlengde van het vertrek van Yoram ook in zou gaan op mijn opmerkingen over van der Heide. Die zit namelijk wél al 2 seizoenen dicht tegen het 1e aan en krijgt het nog maar niet voor elkaar om iets wat tegen een basisplaats aanzit af te dwingen. Ondanks de twijfels over Nygren en van Bergen ;)
  • 20 Feb 2021 om 16:22
    • Quote van 20 Feb 2021 om 16:06
      En van Arjen van der Heide dan? Dat is ook zo'n groot talent volgens de geleerden. Maar hij is niet in staat om na zijn debuut het de slecht presterende van Bergen en de gehuurde Nygren (die even oud is als Arjen) het lastig te maken. Zo'n Boerhout ook. Die is nog zo enorm ver verwijderd van het 1e elftal. Zeker als centrumspits. Hij is nog maar 15 en zal nog een flinke groeispurt moeten krijgen om sowieso zijn belofte in te gaan lossen. Bij Ajax of willekeurige andere eredivisieclub.
    Daarom mag ik nog wel hoge verwachtingen van hem hebben toch? Liet op mij best een prima indruk achter in de voorbereiding en dat als 15 jarige. Tuurlijk weet je niet hoe goed hij over 5 jaar zal zijn, maar samen met Zaal was dit wel het pareltje van de jeugdopleiding.
  • 20 Feb 2021 om 16:06
    • Quote van 20 Feb 2021 om 14:33
      Ai dit is wel erg jammer. Had hoge verwachtingen van hem.
    En van Arjen van der Heide dan? Dat is ook zo'n groot talent volgens de geleerden. Maar hij is niet in staat om na zijn debuut het de slecht presterende van Bergen en de gehuurde Nygren (die even oud is als Arjen) het lastig te maken. Zo'n Boerhout ook. Die is nog zo enorm ver verwijderd van het 1e elftal. Zeker als centrumspits. Hij is nog maar 15 en zal nog een flinke groeispurt moeten krijgen om sowieso zijn belofte in te gaan lossen. Bij Ajax of willekeurige andere eredivisieclub.
  • 20 Feb 2021 om 15:26
    Zo'n jongetje is nog heel ver af van het profvoetbal. Al helemaal in de Ajax opleiding. Kans is dus groot dat we nooit weer wat van hem horen.
  • 20 Feb 2021 om 15:23
    Snap niet waarom je dit zou doen.... Bij Heerenveen maak je een grote kans om in het 1e te debuteren. Hij trainde in de voorbereiding zelfs al mee. Daarbij als je kijkt naar de jongens die hem voor zijn gegaan is de laatste Johnsen.... En wie weet nu nog waar die speelt? Ja, Pierie ook, maar die was al basisspeler.
  • 20 Feb 2021 om 15:04
    • Quote van 20 Feb 2021 om 14:53
      Schop hem er dan meteen maar heen. Niet meer mee laten trainen.
    Praat normaal joh, je hebt het hier over een kind, misschien is die jongen al jaren fan van ajax. Waar hij ze voorheen nog afwees hapt hij nu toe. Mag dat?

    Beetje respectvoller zijn voor iemand zijn keuzes zou je sieren ipv zulk taalgebruik. Je hebt het nota bene over een kind/puber.
  • 20 Feb 2021 om 14:53
    Schop hem er dan meteen maar heen. Niet meer mee laten trainen.
  • 20 Feb 2021 om 14:35
    Het is jammer, maar andere kant moet je het zo'n jongen ook gunnen vind ik. Kunnen wij wel boos zijn op ajax. Maar wij doen dit zelf ongetwijfeld ook als we gaan groeien qua niveau. Zo werkt het nou eenmaal en dat is ook best logisch. Ongeacht of hij nou wel of niet het 1e haalt van ajax de opleiding die hij daar krijgt staat veel hoger aangeschreven. Als liefhebber vind ik het jammer want je ziet zo'n jongen het liefst bij ons hier zijn debuut maken om dan pas eventueel die stap te maken. Andere kant voor zo'n jongen zelf is het natuurlijk een mooie uitdaging. Ook qua afstand en reizen maakt het voor hem niet zoveel uit. Als het nou iemand was die echt in de streek Heerenveen is opgegroeid dan bleef hij denk ik eerder, maar voor zo'n jongen kan ik het mij voorstellen dat hij gewoon het hoogst haalbare wil halen en we kunnen hoog en laag springen maar de opleiding van ajax is natuurlijk wel wat beter dan die van ons.
  • 20 Feb 2021 om 14:33
    Ai dit is wel erg jammer. Had hoge verwachtingen van hem.
  • 20 Feb 2021 om 14:26
    Jammer maar voor die jongens begrijpelijk als ajax komt kun je bijna geen nee zeggen Maar hoe gaat dit uitpakken ik ben bang dat het niet gaat lukken ajax heeft vaker talenten bij Heerenveen weg gehaald kijk maar naar pieri
  • 20 Feb 2021 om 14:23
    Heel jammer, maar helaas is dit de harde realiteit.
  • 20 Feb 2021 om 14:19
    Ach wij hebben we Lasse Schone toch ook voor een appel en een ei opgepikt bij zijn club toen hij nog jong was. En zo nog veel meer voetballers. Hoort bij het spelletje, gelukkig door de brexit gaan ze nu niet zo snel naar Engeland toe.
  • 20 Feb 2021 om 14:14
    • Quote van 20 Feb 2021 om 14:12
      Is hier toen geen petitie voor getekend dat clubs geen spelers van elkaar mag pakken als ze nog een jeugdcontract hebben?
    Herenakkoord, maar daar viel Heerenveen niet onder geloof ik.
  • 20 Feb 2021 om 14:12
    Is hier toen geen petitie voor getekend dat clubs geen spelers van elkaar mag pakken als ze nog een jeugdcontract hebben?
  • 20 Feb 2021 om 14:04
    Al die ajacieden huilen dat Rijkhoff naar Dortmund ging, maar vervolgens exact hetzelfde doen. Triest dat dat dus zomaar kan, maar blijkbaar werkt het.
  • 20 Feb 2021 om 13:50
    Dit is echt balen. Een van de zo niet het grootste talent binnen de jeugdopleiding. Wat is dat Ajax ook een naar vervelend clubje. Schone schijn in de media maar ondertussen voor een appel en een ei overal de grootste talenten weg plukken.
  • 20 Feb 2021 om 13:49
    Komt uit Lelystad dus qua afstand vrij gelijk voor deze jonge. Jammer dat talenten weg gaan maar helaas hoort dit erbij. Veel succes bij Ajax en hopelijk maak je ooit nog een top transfer waar we iets aan hebben.
  • 20 Feb 2021 om 13:47
    Jammer dit. Gaan kijken hoe het voor hem uitpakt. Hier zit die dichter tegen het eerste aan...
Friday 26 February 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›