Joey Veerman lacht: ''Of ik zo duur ben? Stiekem weet ik het wel''

9
Joey Veerman lacht: ''Of ik zo duur ben? Stiekem weet ik het wel''

De wederopstanding van SC Heerenveen, woensdag tegen Feyenoord, was onder meer te danken aan Joey Veerman. De 22-jarige middenvelder kon naar hartelust tussen de linies lopen, kon weer met passjes strooien en scoorde ook nog eens het openingsdoelpunt.

Het is al langer duidelijk dat Veerman de volgende miljoenentransfer voor SC Heerenveen moet gaan opleveren. Afgelopen zomer was Feyenoord één van de clubs met interesse. "Dat klopt wel, dat zijn ook de verhalen die ik heb gehoord", beaamt Veerman na afloop van het duel bij de NOS.

Tot serieuze onderhandelingen kwam het echter niet. "Corona kwam ertussen. Toen was er geen geld meer om mij te halen. Of ik zo duur ben? Oh, dat weet ik niet", vervolgt Veerman lachend. "Nou, stiekem weet ik het wel. Ja, ik denk dat ik wel aardig wat kost."

In de wandelgangen wordt een bedrag van tussen de twaalf en vijftien miljoen euro genoemd. Veerman verlengde afgelopen zomer zijn contract in Heerenveen nog tot de zomer van 2024.

9 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 29 Jan 2021 om 09:27
    • Quote van 29 Jan 2021 om 00:46
      Veerman is in potentie velen malen beter dan Ejuke naar mijn mening, Ejuke was ook heel blind en ging veel te vaak voor eigen succes. Hoop dat ze een miljoen of 15 kunnen krijgen met een clausule dat Heerenveen een bepaald percentage krijgt bij verkoop.
    Bovendien het type Joey is vrij zeldzaam, een opbouwende middenvelder met scorend vermogen en een goede eindpass.
    Tactisch goed inzicht en een soort verlengstuk van een trainer. Ik kijk er niet raar vanop als Veerman een soort Strootman vervolg gaat krijgen. Veerman speelt nog niet zo lang op eredivisie niveau maar heeft zich zo snel aangepast. Ik denk daarom dat hij zich heel makkelijk aan een nog hoger niveau aanpast ( nederlandse top ). Als hij daar ook zo snel dominant kan zijn in het spel voorzie ik een grote toekomst voor hem.
  • 29 Jan 2021 om 00:46
    • Quote van 28 Jan 2021 om 18:27
      Max 12 denk ik.. Dat was Ejuke ook al en aanvallers zijn duurder. Ejuke was ook een bijzondere speler. Veerman is ook exceptioneel goed, maar het is toch een middenvelder en 12 mil is ook echt veel voor een middenvelder. Dat gaat de top in NL er zelfs niet eens voor betalen...
    Veerman is in potentie velen malen beter dan Ejuke naar mijn mening, Ejuke was ook heel blind en ging veel te vaak voor eigen succes. Hoop dat ze een miljoen of 15 kunnen krijgen met een clausule dat Heerenveen een bepaald percentage krijgt bij verkoop.
  • 28 Jan 2021 om 21:03
    • Quote van 28 Jan 2021 om 18:42
      Frenkie de Jong koste ook 75 miljoen. Is ook een middenvelder. Dus......haha
    Hahah, Daar noem je ook een speler die op dat moment opgenomen was in de beste selectie van de wereld. In potentie de beste speler ter wereld. Aanvallers zijn vaak gewoon duurder..
  • 28 Jan 2021 om 20:29
    ik denk dat er een clausule zit ingebouwd bij het verlengen van zijn contract dat Heerenveen altijd luistert naar een bod vanaf x miljoen ( ik denk 10 a 12 ). Of desnoods een mondelinge overeenkomst op basis van vertrouwen. Vandaar dat hij het zelf ook wel weet.
  • 28 Jan 2021 om 19:56
    • Quote van 28 Jan 2021 om 18:15
      Je kunt makkelijk 20+ voor hem krijgen als je een beetje standvastig bent.
    Nu maar naar de onderhandelingstafel zou ik zeggen. Veel succes ;)
  • 28 Jan 2021 om 18:42
    Frenkie de Jong koste ook 75 miljoen. Is ook een middenvelder. Dus......haha
  • 28 Jan 2021 om 18:27
    • Quote van 28 Jan 2021 om 18:15
      Je kunt makkelijk 20+ voor hem krijgen als je een beetje standvastig bent.
    Max 12 denk ik.. Dat was Ejuke ook al en aanvallers zijn duurder. Ejuke was ook een bijzondere speler. Veerman is ook exceptioneel goed, maar het is toch een middenvelder en 12 mil is ook echt veel voor een middenvelder. Dat gaat de top in NL er zelfs niet eens voor betalen...
  • 28 Jan 2021 om 18:15
    • Quote van 28 Jan 2021 om 18:08
      Wel mooi dat hij zo lang vast ligt. Zo kan je wel een aardig bedrag vangen. Ik hoop om minstens 10 miljoen komende zomer. Ben benieuwd of er clubs zijn die dit zouden bieden. Dan moet hij wel goed blijven spelen
    Je kunt makkelijk 20+ voor hem krijgen als je een beetje standvastig bent.
  • 28 Jan 2021 om 18:08
    Wel mooi dat hij zo lang vast ligt. Zo kan je wel een aardig bedrag vangen. Ik hoop om minstens 10 miljoen komende zomer. Ben benieuwd of er clubs zijn die dit zouden bieden. Dan moet hij wel goed blijven spelen
Thursday 13 May 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›