Zoekt Hamstra nog naar opvolger Ejuke?: ''Zullen we over kletsen''

20
Zoekt Hamstra nog naar opvolger Ejuke?: ''Zullen we over kletsen''

SC Heerenveen vulde in de winterstop haar selectie al aan met vijf nieuwe spelers, maar geen van hen is gehaald voor de voorhoede. En dat terwijl de Friezen na het vertrek van Chidera Ejuke in de zomer daar nog wel een kwaliteitsspeler zou kunnen gebruiken.

Technisch manager Gerry Hamstra was aanvankelijk ook bezig met Jens Petter Hauge, maar die werd uiteindelijk door AC Milan opgepikt. Zijn ploeggenoot Philipp Zinckernagel koos eerder deze maand voor Watford FC, terwijl ook hij naar verluidt een aanbod uit Heerenveen op zak had. Trainer Johnny Jansen laat in de Sportcast van Omrop Fryslân in elk geval niets los over zijn lijstje met wensen.

"Heb je nog een naam?", kaatst Jansen de bal terug op sportverslaggever Roelof de Vries, die wel een suggestie heeft. "Doodeman, die mij die maar." Jansen: "Ja? Wat vond je van hem in de afgelopen wedstrijd, dan?" "Ik vond hem tegen Cambuur een beetje tegenvallen, maar ik vind Doodeman wel een versterking", aldus De Vries, die de 24-jarige aanvaller van FC Volendam al eerder tipte.

"Ik ken hem niet goed genoeg. Ik heb wel wedstrijden gezien en dat gevoel wat jij afgelopen wedstrijd had, had ik ook wel een beetje. Maar ach, daar zullen Gerry en ik nog wel met de staf verder over kletsen, of er daar ook nog wat te doen is", aldus Jansen, die er verder niet veel over kwijt wil. "Ik zeg hier verder niets over", lacht de trainer tot besluit. 

20 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Jan 2021 om 20:00
    • Quote van 13 Jan 2021 om 13:04
      Mooie suggestie, Ceide van Rosenborg ook heel aardig talent maar is niet haalbaar denk ik.
    Beide erg leuke en intressante talenten.
  • 13 Jan 2021 om 13:28
    • Quote van 13 Jan 2021 om 12:33
      Een Tieme Klompe.
    Als speler zat hij sterker in die rol dan als trainer. Is hij toch wat introverter. Of hij inmiddels al weer zo ver is dat hij wat kan gaan doen, weet ik ook niet.
  • 13 Jan 2021 om 13:28
    • Quote van 13 Jan 2021 om 12:44
      Maarten de Jong
    Van wat ik gehoord heb in de amateurvoetbalwereld; geen goede trainer.
  • 13 Jan 2021 om 13:04
    • Quote van 13 Jan 2021 om 12:03
      Ousmane Sahraoui van Valerenga is wel een leuke opvolger voor Ejuke. En wat acties betreft lijkt ie wel wat op Assaidi. Kun je later voor mooi wat centjes weer doorverkopen.
    Mooie suggestie, Ceide van Rosenborg ook heel aardig talent maar is niet haalbaar denk ik.
  • 13 Jan 2021 om 12:44
    • Quote van 13 Jan 2021 om 12:33
      Een Tieme Klompe.
    Maarten de Jong
  • 13 Jan 2021 om 12:33
    • Quote van 13 Jan 2021 om 11:39
      Wel raar is dat de jongens die kwamen en ons eerst sterker maakten, nu zonder uitzondering zijn terug gevalen in niveau: Nygren, Batista Meier en vervolgens ook Van Hecke, Bochniewicz, Mulder. Imdividueel en collectief worden ee niet sterker maar zwakker in de loop van de tijd. De ESPN docu en de wedstrijd van zondag laten zien dat wel heel veel van Johnny zelf moet komen. De andere mannen zijn deskundig en sympathiek maar ik mis in de.mix van onze technische staf een aanjager, een vuurvreter die ook met Johnny meewerkt aan instelling, scherpte, beleving.
    Een Tieme Klompe.
  • 13 Jan 2021 om 12:03
    Ousmane Sahraoui van Valerenga is wel een leuke opvolger voor Ejuke. En wat acties betreft lijkt ie wel wat op Assaidi. Kun je later voor mooi wat centjes weer doorverkopen.
  • 13 Jan 2021 om 12:03
    • Quote van 13 Jan 2021 om 11:51
      Ik vind het ook vrij vlak in de TD net als bij de spelers. Neem nou Talan ook zo introvert en zonder echte ambitie.
    Ze zijn waarschijnlijk 1 op 1 heel goed met spelers, alleen om ze als team op te zwepen daarvoor heb je wel een ander karakter nodig.
  • 13 Jan 2021 om 11:51
    • Quote van 13 Jan 2021 om 11:39
      Wel raar is dat de jongens die kwamen en ons eerst sterker maakten, nu zonder uitzondering zijn terug gevalen in niveau: Nygren, Batista Meier en vervolgens ook Van Hecke, Bochniewicz, Mulder. Imdividueel en collectief worden ee niet sterker maar zwakker in de loop van de tijd. De ESPN docu en de wedstrijd van zondag laten zien dat wel heel veel van Johnny zelf moet komen. De andere mannen zijn deskundig en sympathiek maar ik mis in de.mix van onze technische staf een aanjager, een vuurvreter die ook met Johnny meewerkt aan instelling, scherpte, beleving.
    Ik vind het ook vrij vlak in de TD net als bij de spelers. Neem nou Talan ook zo introvert en zonder echte ambitie.
  • 13 Jan 2021 om 11:45
    • Quote van 13 Jan 2021 om 11:39
      Wel raar is dat de jongens die kwamen en ons eerst sterker maakten, nu zonder uitzondering zijn terug gevalen in niveau: Nygren, Batista Meier en vervolgens ook Van Hecke, Bochniewicz, Mulder. Imdividueel en collectief worden ee niet sterker maar zwakker in de loop van de tijd. De ESPN docu en de wedstrijd van zondag laten zien dat wel heel veel van Johnny zelf moet komen. De andere mannen zijn deskundig en sympathiek maar ik mis in de.mix van onze technische staf een aanjager, een vuurvreter die ook met Johnny meewerkt aan instelling, scherpte, beleving.
    Misschien moet Joey van den Berg maar op het bankje naast Jansen. Die kan ze een beetje opzwepen.
  • 13 Jan 2021 om 11:39
    Wel raar is dat de jongens die kwamen en ons eerst sterker maakten, nu zonder uitzondering zijn terug gevalen in niveau: Nygren, Batista Meier en vervolgens ook Van Hecke, Bochniewicz, Mulder. Imdividueel en collectief worden ee niet sterker maar zwakker in de loop van de tijd. De ESPN docu en de wedstrijd van zondag laten zien dat wel heel veel van Johnny zelf moet komen. De andere mannen zijn deskundig en sympathiek maar ik mis in de.mix van onze technische staf een aanjager, een vuurvreter die ook met Johnny meewerkt aan instelling, scherpte, beleving.
  • 13 Jan 2021 om 11:03
    Ik denk eerlijk gezegd dat ze nog wel wat halen op de vleugels. Zoals Massi zegt waren ze erg concreet voor Zinckernagel maar dat ging niet door. Hetzelfde geldt voor Hauge. Ook hebben ze in de zomer nog een andere vleugelspeler een aanbieding gedaan (geen huur). Ik denk dat ze gegokt hebben op Nygren door hem te huren met optie tot koop maar dat hij nu een beetje tegenvalt.
  • 13 Jan 2021 om 10:39
    • Quote van 13 Jan 2021 om 10:31
      Die moet veel dichter bij het doel van de tegenstander spelen. In een 442 met Veerman voorin bijvoorbeeld of als valse rechterspits, maar dan wel in een team dat meer vooruit staat. Ik vind het wel een goede voetballer.
    Hij kan redelijk voetballen, maar van Heerenveen weet je dat het haast godslastering is om van 4-3-3 af te stappen. En zolang dat het geval is heb je geen enkele pepernoot aan die jongen en kan je dus beter een vleugelspeler als Llanez als back-up hebben. Is mijn persoonlijke mening. Al helemaal omdat de counter een belangrijk deel van ons spel is en met Nygren je daar totaal geen voordeel uit put.
  • 13 Jan 2021 om 10:31
    • Quote van 13 Jan 2021 om 10:07
      ben ik de enige die Nygren liever ziet gaan? Totaal geen beleving en snelheid bij die jongen. Die gast is zo ontzettend traag
    Die moet veel dichter bij het doel van de tegenstander spelen. In een 442 met Veerman voorin bijvoorbeeld of als valse rechterspits, maar dan wel in een team dat meer vooruit staat. Ik vind het wel een goede voetballer.
  • 13 Jan 2021 om 10:07
    • Quote van 13 Jan 2021 om 10:01
      Als ze schijnbaar ook Zinckernagel een aanbod hebben gedaan is er nog wel wat ruimte in het salarishuis... Maar hoever er nog transferbudget is om een speler van twee miljoen euro binnen te halen? Denk dat ze zo'n bedrag wel in gedachten hadden voor Hauge en eerder ook voor Ejuke betaald... Hoop stiekem wel op een échte versterking op de flanken, maar dat betekent ook dat een Llanez beter terug kan gaan naar Wolfsburg. Dan heb je met een aankoop, Van Bergen, Van der Heide en Nygren een redelijke bezetting op de vleugels.
    ben ik de enige die Nygren liever ziet gaan? Totaal geen beleving en snelheid bij die jongen. Die gast is zo ontzettend traag
  • 13 Jan 2021 om 10:01
    Als ze schijnbaar ook Zinckernagel een aanbod hebben gedaan is er nog wel wat ruimte in het salarishuis... Maar hoever er nog transferbudget is om een speler van twee miljoen euro binnen te halen? Denk dat ze zo'n bedrag wel in gedachten hadden voor Hauge en eerder ook voor Ejuke betaald... Hoop stiekem wel op een échte versterking op de flanken, maar dat betekent ook dat een Llanez beter terug kan gaan naar Wolfsburg. Dan heb je met een aankoop, Van Bergen, Van der Heide en Nygren een redelijke bezetting op de vleugels.
  • 13 Jan 2021 om 09:48
    • Quote van 13 Jan 2021 om 08:49
      Denk wel dat we zo’n type speler missen in ons aanvalsspel, door iemand met de kwaliteiten van Ejuke komt er automatisch meer ruimte voor de overige spelers.
    Klopt, een tegenstander zal altijd 2 spelers in de buurt van zo'n speler houden dus als die dan ook nog eens hoog staat heb je altijd ruimte elders op het veld en kan je ook verder v/d goal af verdedigen
  • 13 Jan 2021 om 09:46
    Je zag dat na het inbrengen van Van der Heide er meer actie in de tent kwam. We speelden een verloren wedstrijd maar kregen wel weer vrije trappen mee op de helft van Fortuma, zagen voorzeteen en combinaties in em rond de zestienmeter. Zelfs wanneer iets mislukt, leidt het proberen al tot ruimte, beweging, fouten van de tegenstander. Dus Van der Heide moet sowieso spelen.
  • 13 Jan 2021 om 08:49
    Denk wel dat we zo’n type speler missen in ons aanvalsspel, door iemand met de kwaliteiten van Ejuke komt er automatisch meer ruimte voor de overige spelers.
  • 13 Jan 2021 om 08:33
    Ik mag dat wel, geen namen laten ontvallen en bal een beetje terugkaatsen. Lekker binnenskamers houden en dan zo nu en dan lekker verrassen met een naam...
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›