OFFICIEEL | SC Heerenveen presenteert ook linksback Rami Kaib

39
OFFICIEEL | SC Heerenveen presenteert ook linksback Rami Kaib

SC Heerenveen heeft opnieuw toegeslagen op de transfermarkt en de selectie versterkt met de 23-jarige linksback Rami Kaib. De Zweed met Tunesische roots komt over van IF Elfsborg, dat naar verluidt zo'n 500.000 euro exclusief bonussen voor hem heeft geïncasseerd.

Gerry Hamstra is blij met de nieuwe linksback van SC Heerenveen. "We zijn blij dat we ook Rami hebben weten vast te leggen. Rami is een moderne linksback: hij heeft snelheid, ziet het spel en beschikt over een sterk linkerbeen. Met hem halen we een speler in huis die over veel energie beschikt."

Eerder legden de Friezen in deze winterse transferperiode al Siem de Jong (31), keeper Ariel Harush (31), Syb van Ottele (18) en Tibor Halilovic (25) vast.

39 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Jan 2021 om 22:19
    • Quote van 13 Jan 2021 om 19:51
      Volgens Sander de Vries zal er geen rechtsback meer gehaald worden. Dat snap ik niet. Floranus is niet goed genoeg en zou je niet moeten willen verlengen. Dat zou betekenen dat er volgend seizoen een nieuwe rechtsback moet staan. Het beleid van Heerenveen is om in de winter al een speler te halen zodat hij een hafljaar kan wennen, waarom nu niet? Kan zijn dat ze een aantal transfervrije backs op het oog hebben voor in de zomer.
    Ben het met je eens dat Floranus niet goed genoeg is, maar denk wel dat ze met hem moeten verlengen, hij is tenslotte nog jong (22) en is gewoon rechtsback bij nederland o21. Ik denk dat er genoeg potentie in deze jongen zit, hij maakte vorig seizoen ook al prima stappen in zijn ontwikkeling. Dit seizoen stagneert zijn ontwikkeling volledig. Ik denk dat concurrentie hem goed zou doen.
  • 13 Jan 2021 om 20:08
    • Quote van 13 Jan 2021 om 18:47
      Je zult toch 22 spelers nodig hebben voor evt. blessures. Zoals Feantastic ook opmerkt kun je natuurlijk ook 22 eigen spelers hebben, maar als er dan 5 niet voldoen aan het niveau (zoals Llanez of OBM -zonder ze nu al te willen afschrijven- in sommige ogen) kun je ze niet terugsturen en kost het geld. Bovendien staan ze ook dán de eigen jeugd in de weg. Of juist niet, want nog steeds zijn er bij onze club geen bedingen waarbij een verhurende club kan eisen dat diens speler een X aantal minuten moet maken. Hierdoor hebben ze allen evenveel kansen en speelt de beste. Doordat we niet de middelen hebben om 22 toppers te halen zul je dit moeten aanvullen met a) middelmatige eigen spelers waarbij de kans aanwezig is dat het geld kost, b) middelmatige huurspelers, maar dan kost het je niets en speelt nog steeds de beste (zie bovenstaande redenering) of c) goede huurspelers die het niveau omhoog tillen zoals Botman, van Hecke of Nygren in het begin liet zien. Dan kies ik liever voor de laatste twee keuzes.
    Selectie bestaat normaal gesproken uit 18 A selectie spelers aangevuld met 4 'high potentials' uit de jeugd. Die laatste veir varieëren afhankelijk van vorm, positie, blessures e.d.
  • 13 Jan 2021 om 19:51
    Volgens Sander de Vries zal er geen rechtsback meer gehaald worden. Dat snap ik niet. Floranus is niet goed genoeg en zou je niet moeten willen verlengen. Dat zou betekenen dat er volgend seizoen een nieuwe rechtsback moet staan. Het beleid van Heerenveen is om in de winter al een speler te halen zodat hij een hafljaar kan wennen, waarom nu niet? Kan zijn dat ze een aantal transfervrije backs op het oog hebben voor in de zomer.
  • 13 Jan 2021 om 19:11
    Bedankt Lucas....
  • 13 Jan 2021 om 18:47
    • Quote van 13 Jan 2021 om 17:05
      Llanez is toch niet gehaald als pure opvulling? Hij komt nog minder aan spelen toe dan Couhaib Driouech, die niet eens een profcontract had hier. En ook Nygren is echt wel als directe versterking gehaald (met een onduidelijke optie tot koop). Ik verwacht uiteraard geen spelers als Neres en Bergwijn, maar ik verwacht juist als je gasten gaat huren dat ze echt wat toevoegen aan het team en anders als opvulling. Maar dat laatste gaat hier niet op voor deze gasten. Zo'n Batista en Llanez komen hier echt niet om op de bank te zitten 30 wedstrijden lang. Niet voor niets zijn er al geruchten dat Wolfsburg die jongen weer terug wil halen.
    Je zult toch 22 spelers nodig hebben voor evt. blessures. Zoals Feantastic ook opmerkt kun je natuurlijk ook 22 eigen spelers hebben, maar als er dan 5 niet voldoen aan het niveau (zoals Llanez of OBM -zonder ze nu al te willen afschrijven- in sommige ogen) kun je ze niet terugsturen en kost het geld. Bovendien staan ze ook dán de eigen jeugd in de weg. Of juist niet, want nog steeds zijn er bij onze club geen bedingen waarbij een verhurende club kan eisen dat diens speler een X aantal minuten moet maken. Hierdoor hebben ze allen evenveel kansen en speelt de beste. Doordat we niet de middelen hebben om 22 toppers te halen zul je dit moeten aanvullen met a) middelmatige eigen spelers waarbij de kans aanwezig is dat het geld kost, b) middelmatige huurspelers, maar dan kost het je niets en speelt nog steeds de beste (zie bovenstaande redenering) of c) goede huurspelers die het niveau omhoog tillen zoals Botman, van Hecke of Nygren in het begin liet zien. Dan kies ik liever voor de laatste twee keuzes.
  • 13 Jan 2021 om 18:37
    • Quote van 13 Jan 2021 om 18:25
      Naar twitter zelf gaan, heb ik ook
    Dank je
  • 13 Jan 2021 om 18:25
    • Quote van 13 Jan 2021 om 18:16
      Ik krijg die filmpjes nooit geopend blijft maar draaien gebeurd niks weten jullie een oplossing
    Naar twitter zelf gaan, heb ik ook
  • 13 Jan 2021 om 18:16
    Ik krijg die filmpjes nooit geopend blijft maar draaien gebeurd niks weten jullie een oplossing
  • 13 Jan 2021 om 18:07
    • Quote van 13 Jan 2021 om 18:03
      In het geval van v Hecke komt het mooi uit, die is normaal gesproken (heeft nu wat een dip) veel beter dan Dresevic. Dan heb ik liever iemand met meer kwaliteit staan ondanks de huur, dan iemand die kwalitatief minder is en vast contract heeft. Zeker voor positie als centraal achterin. Overigens had ik wat betreft Kaib liever een rechtsback gehad, via Floranus krijgen we ook veel tegengoals tegen.
    Na drie jaar en een half jaar ploeteren (!) ben ik ook wel klaar met Woudenberg, hoor... Het heeft wat mij betreft veel en veel te lang geduurd al.
  • 13 Jan 2021 om 18:03
    • Quote van 13 Jan 2021 om 15:57
      Ik vind ook dat Hamstra het best aardig doet, maar die huurspelers zijn toch absolute missers???
      En nog iets: Leuk dat je van Hecke huurt, maar dat gaat toch echt ten koste van Dresevic die je geld op moet gaan leveren. Hetzelfde geldt voor het feit dat je Batista Maier haalt, waardoor Hajal en van der Heide eigenlijk nooit basis spelen. Siem de Jong idem dito...
    In het geval van v Hecke komt het mooi uit, die is normaal gesproken (heeft nu wat een dip) veel beter dan Dresevic. Dan heb ik liever iemand met meer kwaliteit staan ondanks de huur, dan iemand die kwalitatief minder is en vast contract heeft. Zeker voor positie als centraal achterin. Overigens had ik wat betreft Kaib liever een rechtsback gehad, via Floranus krijgen we ook veel tegengoals tegen.
  • 13 Jan 2021 om 17:09
    • Quote van 13 Jan 2021 om 16:57
      Nygren begon goed en dat werdt steeds minder, maar ik dat hij met een goeie back achter hem dat ie weer beter gaat worden.
    Ik denk dat Nygren inderdaad baat heeft bij een goede aanvallende back waardoor hij meer naar binnen kan komen. Siem de Jong is ook een 10 die veel naast Veerman en in het strafschop gebied zal komen, dus dan zou daar ook wel ruimte voor Nygren zijn om naar binnen te trekken. Hopelijk pakt Nygren het op.
  • 13 Jan 2021 om 17:08
    • Quote van 13 Jan 2021 om 17:00
      Minst indrukwekkende highlights-video die ik ooit heb gezien. Hopelijk is het vooral gewoon een stabiele back. Hoef geen 9's, louter 6,5'jes is prima.
    Daar hoop ik ook op. Als je een completer beeld wil, kun je ook samenvattingen kijken van zijn club Elfsborg en dan speciaal op hem letten. Moet je wel even kijken of hij ook die wedstrijd ook heeft gespeeld, want anders zit je 10 minuten voor niets te kijken ;)
  • 13 Jan 2021 om 17:05
    • Quote van 13 Jan 2021 om 16:07
      Sorry, maar je kan Nygren en Llanez als aanwinsten niet afkraken op de reden waarom deze zijn aangetrokken. Zie ten eerste de reactie hieronder als “aanvulling” op de selectie. Daarnaast zijn dit jongens met groot potentieel (zie het verleden; en kijk naar bijv. Odegaard en Halilovi die ook op basis daarvan destijds zijn gehaald). Je kunt als Heerenveen zijnde geen spelers huren die hun naam al hebben waargemaakt a la Neres of Bergwijn.
    Llanez is toch niet gehaald als pure opvulling? Hij komt nog minder aan spelen toe dan Couhaib Driouech, die niet eens een profcontract had hier. En ook Nygren is echt wel als directe versterking gehaald (met een onduidelijke optie tot koop). Ik verwacht uiteraard geen spelers als Neres en Bergwijn, maar ik verwacht juist als je gasten gaat huren dat ze echt wat toevoegen aan het team en anders als opvulling. Maar dat laatste gaat hier niet op voor deze gasten. Zo'n Batista en Llanez komen hier echt niet om op de bank te zitten 30 wedstrijden lang. Niet voor niets zijn er al geruchten dat Wolfsburg die jongen weer terug wil halen.
  • 13 Jan 2021 om 17:00
    • Quote van 13 Jan 2021 om 15:27
      Even in You Tube zoeken maar Rami Kaib, vind je een filmpje van dik 5 minuten met 'best skills'.
    Minst indrukwekkende highlights-video die ik ooit heb gezien. Hopelijk is het vooral gewoon een stabiele back. Hoef geen 9's, louter 6,5'jes is prima.
  • 13 Jan 2021 om 16:57
    Nygren begon goed en dat werdt steeds minder, maar ik dat hij met een goeie back achter hem dat ie weer beter gaat worden.
  • 13 Jan 2021 om 16:34
    • Quote van 13 Jan 2021 om 16:07
      Sorry, maar je kan Nygren en Llanez als aanwinsten niet afkraken op de reden waarom deze zijn aangetrokken. Zie ten eerste de reactie hieronder als “aanvulling” op de selectie. Daarnaast zijn dit jongens met groot potentieel (zie het verleden; en kijk naar bijv. Odegaard en Halilovi die ook op basis daarvan destijds zijn gehaald). Je kunt als Heerenveen zijnde geen spelers huren die hun naam al hebben waargemaakt a la Neres of Bergwijn.
    Huurspelers zouden directe versterkingen moeten zijn, want die staan de ontwikkeling van je eigen spelers in de weg. Natuurlijk snap ik dat soms huurspelers nodig zijn, maar dan verwacht je wel dat ze basis staan. Zo'n Batista Maier heeft toch eigenlijk geen enkele zin? Loopt alleen van der Heide of Hajal maar voor de voeten, waardoor zij geen minuten maken.
  • 13 Jan 2021 om 16:09
    • Quote van 13 Jan 2021 om 16:01
      Ja, maar reken daar ook even Llanez en Batista bij bijvoorbeeld. Nygren zakt ook heel erg ver weg na een goed begin. Ik ben best tevreden over Hamstra verder, hij verkoopt erg goed en er zit af en toe een topper tussen die goedkope flaters camoufleert. De enige wensen die ik nog heb, zouden een goede buitenspeler (die zou best wat mogen kosten als het een topper á la Ejuke is) en een vervanger voor Floranus zijn. Vind dat we in de aanval namelijk nog wel eens wat missen aan extra stootkracht, iets wat Nygren, Batista en Llanez niet brengen.
    Klopt, maar als je puur naar de aankopen kijkt die hier voor de lange termijn zijn dan denk ik dat Hamstra het goed doet. Met de huurspelers neemt hij meer een gok, omdat deze spelers nog niet bij hun eigen clubs waren doorgedrongen tot de eerste selectie. Uiteindelijk ben ik daarom blij dat het vooral om huurspelers gaat die hier slecht presteren, zodat je er niet voor een langere periode aan vastzit.
  • 13 Jan 2021 om 16:07
    • Quote van 13 Jan 2021 om 16:01
      Ja, maar reken daar ook even Llanez en Batista bij bijvoorbeeld. Nygren zakt ook heel erg ver weg na een goed begin. Ik ben best tevreden over Hamstra verder, hij verkoopt erg goed en er zit af en toe een topper tussen die goedkope flaters camoufleert. De enige wensen die ik nog heb, zouden een goede buitenspeler (die zou best wat mogen kosten als het een topper á la Ejuke is) en een vervanger voor Floranus zijn. Vind dat we in de aanval namelijk nog wel eens wat missen aan extra stootkracht, iets wat Nygren, Batista en Llanez niet brengen.
    Sorry, maar je kan Nygren en Llanez als aanwinsten niet afkraken op de reden waarom deze zijn aangetrokken. Zie ten eerste de reactie hieronder als “aanvulling” op de selectie. Daarnaast zijn dit jongens met groot potentieel (zie het verleden; en kijk naar bijv. Odegaard en Halilovi die ook op basis daarvan destijds zijn gehaald). Je kunt als Heerenveen zijnde geen spelers huren die hun naam al hebben waargemaakt a la Neres of Bergwijn.
  • 13 Jan 2021 om 16:06
    • Quote van 13 Jan 2021 om 15:57
      Ik vind ook dat Hamstra het best aardig doet, maar die huurspelers zijn toch absolute missers???
      En nog iets: Leuk dat je van Hecke huurt, maar dat gaat toch echt ten koste van Dresevic die je geld op moet gaan leveren. Hetzelfde geldt voor het feit dat je Batista Maier haalt, waardoor Hajal en van der Heide eigenlijk nooit basis spelen. Siem de Jong idem dito...
    Achteraf kun je inderdaad zeggen je in plaats van de huurspelers ook eigen jeugd in had kunnen passen. Dit is nu wel mogelijk omdat de competitie van jong Heerenveen is stilgelegd, maar anders had je geen 2 volwaardige teams gehad.
  • 13 Jan 2021 om 16:03
    • Quote van 13 Jan 2021 om 15:57
      Ik vind ook dat Hamstra het best aardig doet, maar die huurspelers zijn toch absolute missers???
      En nog iets: Leuk dat je van Hecke huurt, maar dat gaat toch echt ten koste van Dresevic die je geld op moet gaan leveren. Hetzelfde geldt voor het feit dat je Batista Maier haalt, waardoor Hajal en van der Heide eigenlijk nooit basis spelen. Siem de Jong idem dito...
    Het beleid is dat huurspelers je selectie moeten opvullen, die moeten het dan uitvechten met de jeugd wie er op de bank komt. Ik vind daarom dat de vergelijking dat alle huurspelers die banken mislukt zijn dan ook niet opgaan. Op dit moment zijn dresevic en hajal dus blijkbaar minder dan wat er in de basis staat. Zo simpel ist
  • 13 Jan 2021 om 16:01
    • Quote van 13 Jan 2021 om 15:46
      De laatste aankopen? Mulder en Pawel op de laatste wedstrijd na doen die het prima, Henk Veerman heeft er 10 inliggen in 15 wedstrijden dus dat is ook goed. Van de laatste aankopen kunnen we nog niet zeggen hoe ze het gaan doen, maar ik denk dat over het algemeen Hamstra prima werkt levert. Op Espejord en wat huurspelers daargelaten.
    Ja, maar reken daar ook even Llanez en Batista bij bijvoorbeeld. Nygren zakt ook heel erg ver weg na een goed begin. Ik ben best tevreden over Hamstra verder, hij verkoopt erg goed en er zit af en toe een topper tussen die goedkope flaters camoufleert. De enige wensen die ik nog heb, zouden een goede buitenspeler (die zou best wat mogen kosten als het een topper á la Ejuke is) en een vervanger voor Floranus zijn. Vind dat we in de aanval namelijk nog wel eens wat missen aan extra stootkracht, iets wat Nygren, Batista en Llanez niet brengen.
  • 13 Jan 2021 om 15:57
    • Quote van 13 Jan 2021 om 15:46
      De laatste aankopen? Mulder en Pawel op de laatste wedstrijd na doen die het prima, Henk Veerman heeft er 10 inliggen in 15 wedstrijden dus dat is ook goed. Van de laatste aankopen kunnen we nog niet zeggen hoe ze het gaan doen, maar ik denk dat over het algemeen Hamstra prima werkt levert. Op Espejord en wat huurspelers daargelaten.
    Ik vind ook dat Hamstra het best aardig doet, maar die huurspelers zijn toch absolute missers???
    En nog iets: Leuk dat je van Hecke huurt, maar dat gaat toch echt ten koste van Dresevic die je geld op moet gaan leveren. Hetzelfde geldt voor het feit dat je Batista Maier haalt, waardoor Hajal en van der Heide eigenlijk nooit basis spelen. Siem de Jong idem dito...
  • 13 Jan 2021 om 15:52
    • Quote van 13 Jan 2021 om 15:03
      Ik wil de feestvreugde niet verstoren, maar als je kijkt naar de laatste aankopen van Hamstra, dan weet ik nog niet of dit echt zo'n topper is. Daarnaast was deze jongen transfervrij en wellicht zijn we niet de enige club geweest voor hem. Dus even afwachten of dit een Veermannetje wordt of een Espejord.
    Als je de geluiden vanuit Elfsborg hoort, dan zit het wel snor met deze jongen. Was een goede linksback bij de nummer twee van Zweden, maar had ook te maken met sterke concurrentie en een blessure. Brengt in ieder geval snelheid en agressiviteit, dan ben je al een heel eind denk ik. Heel veel minder dan Woudenberg zal het toch niet worden.
  • 13 Jan 2021 om 15:46
    • Quote van 13 Jan 2021 om 15:03
      Ik wil de feestvreugde niet verstoren, maar als je kijkt naar de laatste aankopen van Hamstra, dan weet ik nog niet of dit echt zo'n topper is. Daarnaast was deze jongen transfervrij en wellicht zijn we niet de enige club geweest voor hem. Dus even afwachten of dit een Veermannetje wordt of een Espejord.
    De laatste aankopen? Mulder en Pawel op de laatste wedstrijd na doen die het prima, Henk Veerman heeft er 10 inliggen in 15 wedstrijden dus dat is ook goed. Van de laatste aankopen kunnen we nog niet zeggen hoe ze het gaan doen, maar ik denk dat over het algemeen Hamstra prima werkt levert. Op Espejord en wat huurspelers daargelaten.
  • 13 Jan 2021 om 15:39
    • Quote van 13 Jan 2021 om 15:36
      500k is veel geld voor een linksback met een aflopend contract. Laten we het hopen dat dit een volttreffer is.
    Voltreffer hoeft niet gelijk. Een stabiele linksback die niet teveel opvalt en hopelijk dan jaren bij ons blijft ballen :).
  • 13 Jan 2021 om 15:39
    • Quote van 13 Jan 2021 om 15:36
      500k is veel geld voor een linksback met een aflopend contract. Laten we het hopen dat dit een volttreffer is.
    Had nog een contract tot eind december, niet aflopend dus.
  • 13 Jan 2021 om 15:36
    500k is veel geld voor een linksback met een aflopend contract. Laten we het hopen dat dit een volttreffer is.
  • 13 Jan 2021 om 15:27
    • Quote van 13 Jan 2021 om 15:02
      Heb je ergens een linkje?
    Even in You Tube zoeken maar Rami Kaib, vind je een filmpje van dik 5 minuten met 'best skills'.
  • 13 Jan 2021 om 15:26
    Welkom! Mooie transfers deze periode. Veel ervaring en mannen die er direct kunnen staan. Zin in donderdag, minder kan het niet worden!
  • 13 Jan 2021 om 15:24
    • Quote van 13 Jan 2021 om 15:09
      Haha transfervrij zegt ie???? Loop je nou te trollen hier? Hij had een contract tot eind 2021 bij Elfsborg....
    Sorry, liep inderdaad bijna uit zijn contract, dus is niet de hoofdprijs voor betaald.
  • 13 Jan 2021 om 15:09
    • Quote van 13 Jan 2021 om 15:03
      Ik wil de feestvreugde niet verstoren, maar als je kijkt naar de laatste aankopen van Hamstra, dan weet ik nog niet of dit echt zo'n topper is. Daarnaast was deze jongen transfervrij en wellicht zijn we niet de enige club geweest voor hem. Dus even afwachten of dit een Veermannetje wordt of een Espejord.
    Haha transfervrij zegt ie???? Loop je nou te trollen hier? Hij had een contract tot eind 2021 bij Elfsborg....
  • 13 Jan 2021 om 15:03
    Ik wil de feestvreugde niet verstoren, maar als je kijkt naar de laatste aankopen van Hamstra, dan weet ik nog niet of dit echt zo'n topper is. Daarnaast was deze jongen transfervrij en wellicht zijn we niet de enige club geweest voor hem. Dus even afwachten of dit een Veermannetje wordt of een Espejord.
  • 13 Jan 2021 om 15:02
    • Quote van 13 Jan 2021 om 15:02
      Blij met deze jongen, als je kijkt naar wat beeldmateriaal van hem zie je meer pit dan Woudenberg. Ik hoop dat hij er al snel kan staan!
    Heb je ergens een linkje?
  • 13 Jan 2021 om 15:02
    Blij met deze jongen, als je kijkt naar wat beeldmateriaal van hem zie je meer pit dan Woudenberg. Ik hoop dat hij er al snel kan staan!
  • 13 Jan 2021 om 14:55
    Hoppa, deze was echt nodig!
  • 13 Jan 2021 om 14:52
    Wat ben ik ongelooflijk blij met deze transfer zeg, eindelijk weer stomen zoals het hoort! #popov-vibes
  • 13 Jan 2021 om 14:48
    • Quote van 13 Jan 2021 om 14:43
      Weer een prima filmpje! Is een hoop verbetering gekomen in de media afdeling van de club
    Eens! Het wordt met het jaar beter!
  • 13 Jan 2021 om 14:43
    Weer een prima filmpje! Is een hoop verbetering gekomen in de media afdeling van de club
  • 13 Jan 2021 om 14:42
    Fan herte wolkom!
zaterdag 23 januari 2021
21:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›