Hamstra krijgt advies: ''Ik zou die Gorter van Go Ahead halen''

9
Hamstra krijgt advies: ''Ik zou die Gorter van Go Ahead halen''

Met een achtste plek is SC Heerenveen de winterstop ingegaan en daarmee zijn de Friezen in elk geval goed op weg. Toch zijn er nog genoeg zorgen over de breedte en kwaliteit binnen de selectie van Johnny Jansen, iets dat de laatste weken opnieuw tot uiting kwam.

"Ook als Joey Veerman niet weggaat, ben ik er wel een beetje angstig over. Er zijn bij Heerenveen gewoon teveel spelers die niet thuis geven, het is te mager", stelt clubwatcher Roelof de Vries in de Sportcast van Omrop Fryslân. "Op de backs vind ik het erg zwak. Centraal staat het sterk met Van Hecke en Bochniewicz, terwijl Mulder een goede keeper is."

"Veerman is ook goed en ook Kongolo vind ik in potentie écht een goede middenvelder, maar jeetje wat speelt die de laatste tijd zwak. Dus die moet écht stappen zetten. Misschien zou het wel goed zijn als daar flink wat concurrentie bij komt. Batista Maier is sinds hij corona heeft gehad echt geen schim meer van wat hij de eerste paar wedstrijden was."

"Nygren heeft in het begin twee keer gescoord maar is nu helemaal niets meer", vervolgt De Vries. "Van Bergen is een fantastisch goede voetballer, maar heeft met één goal en één assist 'nul' rendement. Henk Veerman was de laatste twee wedstrijden ook wat minder, maar is in principe een goede spits."

"Met de as is weinig mis, maar erom heen vind ik allemaal te mager", concludeert De Vries, die ook wel wat tips voor technisch manager Gerry Hamstra heeft. "Ik zou zeggen op de back Glenn Bijl en dus Halilovic, en een goede tweede keeper erbij. Ik zou die Gorter van Go Ahead Eagles halen, die speelt echt fantastisch."

Het is echter de vraag of Gorter, die ook in de belangstelling van FC Twente zou staan, belangstelling heeft om naar Friesland te komen. De Vries: "Die is nog maar twintig jaar en ik weet niet of hij als tweede keeper wil komen."

9 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 1 Jan 2021 om 00:57
    De beste wensen en een beter nieuwjaar voor alle forumleden en moderators!
  • 31 Dec 2020 om 20:19
    • Quote van 31 Dec 2020 om 19:44
      Hij gaat waarschijnlijk alleen naar Twente als Drommel weg gaat en daar krijgt Twente wel een redelijke transfersom voor...
    Drommel heeft een aflopend contract dus die levert niet veel op.
  • 31 Dec 2020 om 19:44
    • Quote van 31 Dec 2020 om 18:21
      Hij schijnt een gelimiteerde transfersom van 2 ton te hebben als hij zich kan verbeteren om Eredivisie te spelen. Je denkt toch niet dat Twente 5 ton heeft. Die hebben echt geen geld.
    Hij gaat waarschijnlijk alleen naar Twente als Drommel weg gaat en daar krijgt Twente wel een redelijke transfersom voor...
  • 31 Dec 2020 om 19:13
    Lijkt me ook een goeie keeper, heb hem tegen Cambuur gezien en maakte op mij een goeie indruk.Volgens mij nog een lang contract daar.
  • 31 Dec 2020 om 18:21
    • Quote van 31 Dec 2020 om 14:54
      Totaal niet realistisch. Voor zo'n jongen moet je al heel snel een half miljoen - miljoen neerleggen en wie zegt dat deze jongen als tweede keeper naar Heerenveen wil komen?Roelof de Vries is echt een meester o open deuren in te trappen, maar ik denk dat wij met Hamstra en de scouting prima mensen hebben om hier mee te komen.
    Hij schijnt een gelimiteerde transfersom van 2 ton te hebben als hij zich kan verbeteren om Eredivisie te spelen. Je denkt toch niet dat Twente 5 ton heeft. Die hebben echt geen geld.
  • 31 Dec 2020 om 14:54
    Totaal niet realistisch. Voor zo'n jongen moet je al heel snel een half miljoen - miljoen neerleggen en wie zegt dat deze jongen als tweede keeper naar Heerenveen wil komen?Roelof de Vries is echt een meester o open deuren in te trappen, maar ik denk dat wij met Hamstra en de scouting prima mensen hebben om hier mee te komen.
  • 31 Dec 2020 om 13:04
    Laat die Glenn Bijl maar in Emmen voor de rest goede suggesties
  • 31 Dec 2020 om 12:31
    • Quote van 31 Dec 2020 om 12:26
      Ben niet vaak met fc omrop Fryslân eens..maar Roelof heeft het nu helemaal gelijk.Denk er precies zo over.
    Ik vind dit ook prima adviezen van De Vries. Ben wat minder anti omrop Fryslan, kritisch zijn mag best.
  • 31 Dec 2020 om 12:26
    Ben niet vaak met fc omrop Fryslân eens..maar Roelof heeft het nu helemaal gelijk.Denk er precies zo over.
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›