'De Jong is zeker niet laatste winteraanwinst voor SC Heerenveen'

9
'De Jong is zeker niet laatste winteraanwinst voor SC Heerenveen'

Met Siem de Jong presenteert SC Heerenveen binnenkort de eerste versterking voor de winterstop. Volgens Voetbal International-journalist Reon Boeringa zal de middenvelder 'zeker niet de laatste' nieuweling worden in de selectie van trainer Johnny Jansen.

De Friezen zijn sowieso al maanden op zoek naar een geschikte tweede doelman achter Erwin Mulder. Recent werd daarvoor nog de Poolse doelman Kamil Miazek afgetest. Technisch manager Gerry Hamstra liet vorige week nog weten dat de wens er nog steeds is om een doelman erbij te halen.

Overigens heeft Hamstra ook in het verleden al gepoogd om Siem de Jong naar Friesland te halen, zo schrijft Boeringa op Twitter. In de zomer van 2019 verschenen daarover ook al geruchten. Toen was het verhaal dat De Jong niet in het salarishuis van de Friezen zou passen.

9 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 3 Dec 2020 om 18:11
    • Quote van 3 Dec 2020 om 13:24
      Dat was in zijn periode bij Heerenveen ook al het geval. In de samenvattingen valt dat minder op omdat hij aanvallend sterk is.
    Ik zou die linksback van NEC halen zowel verdedigend als aanvallend goed.ik denk dat hij van Marokkaanse afkomst is ,aan zijn naam te zien?
  • 3 Dec 2020 om 13:24
    • Quote van 3 Dec 2020 om 11:44
      Die is aan de bal stukken beter maar verdedigend wekelijks onder de maat bij Emmen.
    Dat was in zijn periode bij Heerenveen ook al het geval. In de samenvattingen valt dat minder op omdat hij aanvallend sterk is.
  • 3 Dec 2020 om 11:44
    • Quote van 3 Dec 2020 om 11:24
      Linksback is prioriteit nummer 1! Ik zou Cavlan gewoon terughalen....
    Die is aan de bal stukken beter maar verdedigend wekelijks onder de maat bij Emmen.
  • 3 Dec 2020 om 11:24
    Linksback is prioriteit nummer 1! Ik zou Cavlan gewoon terughalen....
  • 3 Dec 2020 om 10:51
    • Quote van 3 Dec 2020 om 09:51
      Ik zie liever 1 goede linksback dan een halve rechtsback en een halve linksback, floranus is goed tegen de meeste clubs... behalve de top 4
    Qua volgorde zou ik inderdaad eerst de linksbackpositie willen versterken. Maar daarna zeker ook de rechterkant gezien het aantal dekkingsfouten (man uit rug laten lopen) en inschattingsfouten van Floranus. Ook getalsmatig zijn we daar 'dun' voorzien.
  • 3 Dec 2020 om 09:51
    • Quote van 3 Dec 2020 om 09:48
      Tweede keeper is nodig en dan kun je kijken naar beide backposities. Daar is de grootste winst te halen.
    Ik zie liever 1 goede linksback dan een halve rechtsback en een halve linksback, floranus is goed tegen de meeste clubs... behalve de top 4
  • 3 Dec 2020 om 09:48
    Tweede keeper is nodig en dan kun je kijken naar beide backposities. Daar is de grootste winst te halen.
  • 3 Dec 2020 om 08:57
    • Quote van 3 Dec 2020 om 07:35
      Skovgaard en Espejord komen ook nog terug. Als pinchitter zou Runar best wel wat kunnen toevoegen lijkt mij. Skovgaard doet het goed in Zweden als je de verhalen mag geloven, denk dat er wel een aantal clubs zijn die hem definitief willen overnemen.
    Espejord pinchhitter op basis van wat? Hij scoort sowieso al niet veel en zeker niet in de laatste pak hem beet 15 minuten.
  • 3 Dec 2020 om 07:35
    Skovgaard en Espejord komen ook nog terug. Als pinchitter zou Runar best wel wat kunnen toevoegen lijkt mij. Skovgaard doet het goed in Zweden als je de verhalen mag geloven, denk dat er wel een aantal clubs zijn die hem definitief willen overnemen.
zaterdag 23 januari 2021
21:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›