BREAKING | SC Heerenveen versterkt zich met Siem de Jong

51
BREAKING | SC Heerenveen versterkt zich met Siem de Jong

Voormalig Oranje-international Siem de Jong komt in de winterstop de selectie van SC Heerenveen versterken. De aanvallende middenvelder (31) wordt vrijdag gepresenteerd als nieuwe aanwinst, weet FeanOnline uit betrouwbare bron te melden.

De oud-speler van onder meer Ajax, Newcastle United en PSV speelde sinds februari van dit jaar in de MLS bij FC Cincinnati, de club van trainer Jaap Stam. De Amerikanen konden na één jaar zijn verbintenis met een jaar verlengen, maar daar zag de club halverwege november van af.

Het contract van De Jong (zes interlands, twee goals) bij Cincinnati loopt evenwel formeel nog tot 31 december en dus zal hij hoogstwaarschijnlijk pas in de winterstop aansluiten bij de Friezen.

51 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 3 Dec 2020 om 10:49
    • Quote van 3 Dec 2020 om 10:40
      Als je dat (nog) niet hebt gezien kom dan aub onder die steen vandaan want dan ben je wel "ziende blind" !
    Hij heeft een paar leuke acties gehad en heeft ook wel veel talent, maar er ontbreekt ook echt heel veel bij deze jongen. Weinig teamgevoel en heel weinig inzicht in spelsituaties. Dit zag je met name in de wedstrijd tegen VVV, waar hij 2x belachelijke acties inzette terwijl hij de bal zeer simpel kon afgeven om een grote kans te creeeren. Jansen heeft ook duidelijk aangegeven dat daar nog stappen in gezet moeten worden. Daar kan die zich natuurlijk nog in ontwikkelen, maar hij is nog niet klaar voor het ‘grote werk’. Prima dus om een ervaren speler, waar zo vaak om geroepen wordt op dit forum, voor deze positie te halen. Bovendien is onze bank heel beperkt en kan je echt heel weinig inbrengen, dus wat extra breedte is absoluut niet verkeerd.
  • 3 Dec 2020 om 10:40
    • Quote van 3 Dec 2020 om 10:26
      Als hajal ons grootste talent op dit moment is. Dan is het wel triest gesteld qua niveau waar we op zitten.
    Als je dat (nog) niet hebt gezien kom dan aub onder die steen vandaan want dan ben je wel "ziende blind" !
  • 3 Dec 2020 om 10:31
    • Quote van 3 Dec 2020 om 09:07
      Nou..... Hamstra is écht een held als hij hier een verdienmodel bij heeft weten te bedenken en uit heeft weten te slepen. Ik kan er eerlijk gezegd geen bedenken. Het is te hopen dat ze Espejord in de winter echt heel graag willen hebben, dan kun je het nog min of meer als een soort van ruildeal zien. Een eeuwig geblesseerde weinig scorende spits voor een onzekere aanvallende middenvelder die hier zeer waarschijnlijk niet voor een prikkie komt voetballen. Voor beide kan gevoelsmatig echt geen plek zijn in onze selectie naar mijn idee.
    Hii heeft in de laatste 6 seizoenen plm 100 ?uels gespeeld waarvan plm 65 op niveau (PL en ED). Plm10 goals gemaakt. Dus helft van de tijd geblesseerd of op de bank. Hij zal vast niet voor minder dan 2 ton per jaar komen. Dus geen restwaarde, extra kosten, staat op plek van groot talent (als hij al aan spelen toekomt) en dat terwijl je net een rondje saneren hebt gedaan en mensen dus werkloos thuis komen te zitten. Trek je conclusies.
  • 3 Dec 2020 om 10:26
    • Quote van 3 Dec 2020 om 10:14
      "Leuke voetballer met talent "!? Het grootste talent wat er bij H'veen rondloopt bedoel je!? Het is niet te hopen dat juist door het halen van de Jong ( man van glas 2.0) Hajal eieren voor zijn geld kiest zoals meerdere jonge talentvolle spelers in het verleden en verkast omdat deze de Jong hem hoe dan ook in de weg staat.
    Als hajal ons grootste talent op dit moment is. Dan is het wel triest gesteld qua niveau waar we op zitten.
  • 3 Dec 2020 om 10:14
    • Quote van 2 Dec 2020 om 21:15
      Dat geschreeuw over dat dit de doorgang van Hajal blokkeert vind ik echt overdreven. Hij is nu niet opeens onze messias. Ja het is een leuke voetballer met talent, maar heeft echt nog niet het niveau van een Sinkgraven of Ziyech van toentertijd. Als hij dat wel had, dan was hij wel wat meer onomstreden geweest. Daarom meer dan prima om een Siem de Jong erbij te halen, juist ook voor een Hajal.
    "Leuke voetballer met talent "!? Het grootste talent wat er bij H'veen rondloopt bedoel je!? Het is niet te hopen dat juist door het halen van de Jong ( man van glas 2.0) Hajal eieren voor zijn geld kiest zoals meerdere jonge talentvolle spelers in het verleden en verkast omdat deze de Jong hem hoe dan ook in de weg staat.
  • 3 Dec 2020 om 09:38
    • Quote van 3 Dec 2020 om 09:01
      Volgens mij leer je meer in de praktijk -> wedstrijden dan in de lessen -> trainingen. Trainen met een goede speler is natuurlijk prima, maar of je daar nou zelf zo extreem veel beter van wordt...
    Dat zal, maar het eerste elftal is geen opleidingsinstituut. Daar moet wel gepresteerd worden. Ze zullen Hajal echt nog niet goed genoeg achten.

    Ben zelf blij met de komst van Siem. Hoog basisniveau en hij heeft de afgelopen jaren best nog veel gespeeld. Daarnaast ook goed om meer ervaring binnen te halen en hij kan op 9 en 10 spelen. Als hierdoor de jonkies ook beter gaan presteren, heb je daar je winstmodel.

    Wij hoeven wat mij betreft geen 11 spelers in het veld te hebben waar we volop moeten verdienen. Dat is niet reëel.
  • 3 Dec 2020 om 09:07
    • Quote van 2 Dec 2020 om 18:10
      Wie zegt dat hij veel geld kost? Volgens mij weet niemand wat voor contract hij tekent. Daarnaast zal hij ook veel ervaring mee nemen waardoor de jonkies hopelijk ook berer worden.
    Nou..... Hamstra is écht een held als hij hier een verdienmodel bij heeft weten te bedenken en uit heeft weten te slepen. Ik kan er eerlijk gezegd geen bedenken. Het is te hopen dat ze Espejord in de winter echt heel graag willen hebben, dan kun je het nog min of meer als een soort van ruildeal zien. Een eeuwig geblesseerde weinig scorende spits voor een onzekere aanvallende middenvelder die hier zeer waarschijnlijk niet voor een prikkie komt voetballen. Voor beide kan gevoelsmatig echt geen plek zijn in onze selectie naar mijn idee.
  • 3 Dec 2020 om 09:01
    • Quote van 2 Dec 2020 om 17:42
      Ja want Hajal staat met zijn negentien jaar al echt klaar om belangrijk te zijn. Nee je doet weer goed je best om lekker negatief uit de hoek te komen.
    Volgens mij leer je meer in de praktijk -> wedstrijden dan in de lessen -> trainingen. Trainen met een goede speler is natuurlijk prima, maar of je daar nou zelf zo extreem veel beter van wordt...
  • 3 Dec 2020 om 01:17
    Benieuwd hoe fit hij is en of hij een contract heeft op basis van prestatie
  • 2 Dec 2020 om 22:47
    • Quote van 2 Dec 2020 om 22:20
      Haha, jij zult jezelf wel erg grappig vinden. Sterkte met jezelf.
    Vind ik best wel ja branieschopper
  • 2 Dec 2020 om 22:33
    Welkom Siem! Hoop dat hij niet 24/7 in de lappenmand zit ;). Anders een zeer goede speler van ons team met beren aan ervaring!
  • 2 Dec 2020 om 22:20
    Haha, jij zult jezelf wel erg grappig vinden. Sterkte met jezelf.
  • 2 Dec 2020 om 21:19
    • Quote van 2 Dec 2020 om 21:10
      Een keeper? Ik denk van Breukelen.....
      Lukie: stoer dat je over moeders begint sukkeltje!
    Ok schavuit snel je bakje met chips opeten en ook naar bedje toe
  • 2 Dec 2020 om 21:15
    Dat geschreeuw over dat dit de doorgang van Hajal blokkeert vind ik echt overdreven. Hij is nu niet opeens onze messias. Ja het is een leuke voetballer met talent, maar heeft echt nog niet het niveau van een Sinkgraven of Ziyech van toentertijd. Als hij dat wel had, dan was hij wel wat meer onomstreden geweest. Daarom meer dan prima om een Siem de Jong erbij te halen, juist ook voor een Hajal.
  • 2 Dec 2020 om 21:10
    Een keeper? Ik denk van Breukelen.....
    Lukie: stoer dat je over moeders begint sukkeltje!
  • 2 Dec 2020 om 20:53
    Zal er ooit een speler aangetrokken worden waarmee iedereen eensgezind blij zal zijn?? Welkom Siem, hoop dat je van grote waarde zal zijn!
  • 2 Dec 2020 om 20:24
    Siem de Jong tekent vermoedelijk voor anderhalf jaar volgens de LC om maar weer on topic te blijven ;)
  • 2 Dec 2020 om 20:13
    • Quote van 2 Dec 2020 om 19:43
      Niet meer met je telefoon spelen voor het slapen gaan heeft JOUW moeder je al voorgelezen belhamel die je er bent
    Belhamel hahahaha
  • 2 Dec 2020 om 19:43
    • Quote van 2 Dec 2020 om 19:13
      Moet jouw niet met een w lieve jongen, als het bezittelijk voornaamwoord is?
    Niet meer met je telefoon spelen voor het slapen gaan heeft JOUW moeder je al voorgelezen belhamel die je er bent
  • 2 Dec 2020 om 19:40
    • Quote van 2 Dec 2020 om 18:02
      De argumenten ontgaan je. Prima.
    Nee hoor alleen je argumenten slaan nergens op. Wilde je dus sparen door er niet op te reageren :)
  • 2 Dec 2020 om 19:13
    • Quote van 2 Dec 2020 om 19:01
      Nou nou ga je ook zo tekeer tegen jou werkgever en nu snel je pyjama aan en op bed
    Moet jouw niet met een w lieve jongen, als het bezittelijk voornaamwoord is?
  • 2 Dec 2020 om 19:11
    Weer een boel aan de kant staande stuurlui
  • 2 Dec 2020 om 19:11
    Prima, al hoop ik dat hij eerder kan aansluiten
  • 2 Dec 2020 om 19:01
    • Quote van 2 Dec 2020 om 18:55
      Sterke argumentatie hoor. Daar herken je de échte ondernemer aan. *verder slapen gaat*
    Nou nou ga je ook zo tekeer tegen jou werkgever en nu snel je pyjama aan en op bed
  • 2 Dec 2020 om 18:56
    • Quote van 2 Dec 2020 om 18:35
      Aankoop? Leer lezen...
    Heb je een tweede alter ego Vries?
  • 2 Dec 2020 om 18:55
    • Quote van 2 Dec 2020 om 18:50
      Hoor het al jij snapt er helemaal niks van blijf maar lekker in loondienst is beter
    Sterke argumentatie hoor. Daar herken je de échte ondernemer aan. *verder slapen gaat*
  • 2 Dec 2020 om 18:50
    • Quote van 2 Dec 2020 om 17:59
      Jij investeert in dure tweedehands machines die de helft van de tijd stilstaan? Dit heeft niks met investeren te maken maar maakt wel kosten, terwijl er net twintig (?) man op straat gezet zijn.
    Hoor het al jij snapt er helemaal niks van blijf maar lekker in loondienst is beter
  • 2 Dec 2020 om 18:49
    Wat een dramatisch beleid. Geen financiële waarde, altijd geblesseerd en hij zal hier wel niet gratis komen spelen. Ongelooflijk dit
  • 2 Dec 2020 om 18:35
    • Quote van 2 Dec 2020 om 17:11
      Wat een dramatische aankoop zeker als je er net mensen uit hebt gegooid. Man van Glas. En mocht hij al kunnen spelen wat betekent dat dan voor eigen jeugdspelers als Hajal? Ik vind het drie keer niks, wanbeleid.
    Aankoop? Leer lezen...
  • 2 Dec 2020 om 18:18
    Positief nieuws! Welkom Siem! Eindelijk geen persoon met Feyenoord achtergrond...
  • 2 Dec 2020 om 18:17
    • Quote van 2 Dec 2020 om 17:11
      Wat een dramatische aankoop zeker als je er net mensen uit hebt gegooid. Man van Glas. En mocht hij al kunnen spelen wat betekent dat dan voor eigen jeugdspelers als Hajal? Ik vind het drie keer niks, wanbeleid.
    Hajal is ook veel te licht, weinig talent nog van gezien... Verhuur in KKD divisie is een goede optie al is de bank ook erg slecht gevuld
  • 2 Dec 2020 om 18:14
    Haal de brancard maar uit het vet!
  • 2 Dec 2020 om 18:10
    • Quote van 2 Dec 2020 om 17:59
      Jij investeert in dure tweedehands machines die de helft van de tijd stilstaan? Dit heeft niks met investeren te maken maar maakt wel kosten, terwijl er net twintig (?) man op straat gezet zijn.
    Wie zegt dat hij veel geld kost? Volgens mij weet niemand wat voor contract hij tekent. Daarnaast zal hij ook veel ervaring mee nemen waardoor de jonkies hopelijk ook berer worden.
  • 2 Dec 2020 om 18:02
    In ieder geval weer een speler met Friese genen. Hopen dat het fysiek aan kan en een groot deel van zijn overzicht, techniek, balvaardigheid en ervaring in dienst kan stellen van ons jonge team.
  • 2 Dec 2020 om 18:02
    • Quote van 2 Dec 2020 om 17:42
      Ja want Hajal staat met zijn negentien jaar al echt klaar om belangrijk te zijn. Nee je doet weer goed je best om lekker negatief uit de hoek te komen.
    De argumenten ontgaan je. Prima.
  • 2 Dec 2020 om 17:59
    • Quote van 2 Dec 2020 om 17:57
      Heb zelf ook een eigen bedrijf dus als ik mensen ontsla mag ik daarna niet meer investeren volgens jou door te investeren bouw je juist weer op om de toekomst van het bedrijf te garanderen
    Jij investeert in dure tweedehands machines die de helft van de tijd stilstaan? Dit heeft niks met investeren te maken maar maakt wel kosten, terwijl er net twintig (?) man op straat gezet zijn.
  • 2 Dec 2020 om 17:57
    • Quote van 2 Dec 2020 om 17:11
      Wat een dramatische aankoop zeker als je er net mensen uit hebt gegooid. Man van Glas. En mocht hij al kunnen spelen wat betekent dat dan voor eigen jeugdspelers als Hajal? Ik vind het drie keer niks, wanbeleid.
    Heb zelf ook een eigen bedrijf dus als ik mensen ontsla mag ik daarna niet meer investeren volgens jou door te investeren bouw je juist weer op om de toekomst van het bedrijf te garanderen
  • 2 Dec 2020 om 17:49
    Mooi nieuws. Blij mee :).
  • 2 Dec 2020 om 17:44
    Dit zou wel eens heel goed kunnen uitpakken! Ik zie een soort van Stijn Schaars voor me. Hopelijk zonder de blessures...
  • 2 Dec 2020 om 17:44
    • Quote van 2 Dec 2020 om 17:11
      Wat een dramatische aankoop zeker als je er net mensen uit hebt gegooid. Man van Glas. En mocht hij al kunnen spelen wat betekent dat dan voor eigen jeugdspelers als Hajal? Ik vind het drie keer niks, wanbeleid.
    Jamal speelt nu ook bijna niet,zijn tijd komt nog wel. Siem is een ervaren 10 ,die hebben we wel nodig. Jammer dat hij de volgende 4 moeilijke wedstrijden moet missen!
  • 2 Dec 2020 om 17:43
    • Quote van 2 Dec 2020 om 17:42
      Ja want Hajal staat met zijn negentien jaar al echt klaar om belangrijk te zijn. Nee je doet weer goed je best om lekker negatief uit de hoek te komen.
    Echt Anti voetbal
  • 2 Dec 2020 om 17:42
    • Quote van 2 Dec 2020 om 17:11
      Wat een dramatische aankoop zeker als je er net mensen uit hebt gegooid. Man van Glas. En mocht hij al kunnen spelen wat betekent dat dan voor eigen jeugdspelers als Hajal? Ik vind het drie keer niks, wanbeleid.
    Ja want Hajal staat met zijn negentien jaar al echt klaar om belangrijk te zijn. Nee je doet weer goed je best om lekker negatief uit de hoek te komen.
  • 2 Dec 2020 om 17:28
    • Quote van 2 Dec 2020 om 17:11
      Wat een dramatische aankoop zeker als je er net mensen uit hebt gegooid. Man van Glas. En mocht hij al kunnen spelen wat betekent dat dan voor eigen jeugdspelers als Hajal? Ik vind het drie keer niks, wanbeleid.
    God wat ben ik blij dat jij deze beslissingen niet neemt, deze man is juist goed voor jeugdspelers. Dat wanbeleid-geroep altijd, hou toch eens op
  • 2 Dec 2020 om 17:26
    Oke, geen groot fan van Siem de Jong, meer omdat ik hem ietwat overschat vond bij o.a. ajax. Maar desalniet te min wel een speler met een vracht aan ervaring waardoor het middenveld wel sterker word. Ook als hij de helft van de tijd niet fit zou zijn kan hij de jonge spelers wel wat bijleren . (En als hij niet fit is heefr in dat geval espejord straks ook een trainingsmaatje haha)
  • 2 Dec 2020 om 17:14
    Ik denk dat dit wel goed kan uitpakken. Kan zowel op 10 als in de spits. 2 dunbezette posities bij ons. Ook brengt hij de nodige kwaliteit en ervaring met zich mee. Blessuregevoeligheid is alleen wel een dingetje..
  • 2 Dec 2020 om 17:11
    Wat een dramatische aankoop zeker als je er net mensen uit hebt gegooid. Man van Glas. En mocht hij al kunnen spelen wat betekent dat dan voor eigen jeugdspelers als Hajal? Ik vind het drie keer niks, wanbeleid.
  • 2 Dec 2020 om 16:55
    Mooie Photoshop die foto. Hopelijk klopt het verhaal wel ;)
  • 2 Dec 2020 om 16:52
    Indien fit een goeie versterking voor ons. We hebben gewoon echt behoefte aan meer spelers die daadwerkelijk kunnen voetballen. Wel grote vraagtekens bij zijn fysieke gesteldheid.
  • 2 Dec 2020 om 16:52
    Hopelijk mag hij alvast meetrainen deze maand
  • 2 Dec 2020 om 16:50
    Welkom Siem! Hopelijk is hij fit. Mooi wat ervaring en eventueel kan hij ook als vervanger van Henk wanneer die geschorst of geblesseerd is. Prima versterking!
  • 2 Dec 2020 om 16:49
    Lol
Saturday 13 March 2021
16:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›