Van Hecke wacht op groen licht: ''Frustrerend voor Jan Paul''

20
Van Hecke wacht op groen licht: ''Frustrerend voor Jan Paul''

Reon Boeringa laat op de website van Voetbal International weten dat SC Heerenveen 'vandaag of morgen' groen licht verwacht rondom de transfer van Jan Paul van Hecke. De centrumverdediger kan daardoor zaterdag zijn debuut maken. 

Gerry Hamstra is blij dat de Friezen de vierde transfer op korte termijn kunnen afronden. "Het is vooral voor Jan Paul frustrerend dat het allemaal wat langer heeft geduurd", vertelt de technisch manager, die blij is dat de selectie steeds meer vorm begint te krijgen. 

"Onze voorbereiding was verre van ideaal, maar daar hoeven we het niet gelukkig nog een keer uitgebreid over te hebben", vervolgt hij. "De wedstrijd tegen Willem II heeft ons in alle opzichten goed gedaan en bovendien voor wat rust gezorgd", blikt Hamstra terug. 

"Maar als ik één voordeeltje van die moeizame weken moet noemen, is het dat we veel jonge jongens aan het werk hebben gezien", legt hij uit. "Van die jongens kwamen Rami Hajal, Arjen van der Heide en Couhaib Driouech kwamen afgelopen weekend ook in actie in de competitie. Ze hebben zichzelf goed laten zien. Mooi voor die jongens en mooi voor ons", besluit Hamstra.

20 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Sep 2020 om 14:39
    Dat de KNVB zoiets accepteert als in Arnhem. Gebakken lucht daar.
  • 16 Sep 2020 om 14:32
    Het lijstje laat ook zien hoe moeilijk veel clubs het al hadden. Bij een aantal is er een eigenaar of rijke oom die de gaten dicht. AZ zoekt ook naar investeerders om de ambities vol te kunnen houden. Maar zo positief als de beleving rond die club ook is, de cijfers laten iets heel anders zien.
  • 16 Sep 2020 om 14:28
    • Quote van 16 Sep 2020 om 14:22
      Dat ziet er niet al te best uit. Ik neem aan dat het getal links het meest recente jaar is? In dat geval gaat het bij de meeste clubs wel iets beter (voor corona).
    16/17, 17/18, 18/19.
    Dus de tekorten lopen over het algemeen al op, nog 3kwart jaar vóór corona.

    De getallen over 19/20 (waarin we met corona te maken kregen) komen in de loop van dit jaar, al zullen de grootste corona gevolgen daarin nog wel wat meevallen aangezien het pas in de laatste paar (boek)maanden misliep.
    De echt corona schade valt in het huidige seizoen; 20/21 en zullen we dus pas volgend najaar zien (in de cijfers/verslagen).
  • 16 Sep 2020 om 14:22
    • Quote van 16 Sep 2020 om 14:04
      Er draaien echt veel clubs met een operationeel tekort, zie onderstaande
      https://www.vi.nl/pro/zo-hard-wordt-jouw-club-getroffen-door-de-coronacrash-op-de-transfermarkt/share/d0d060d191

      Zo is het operationeel resultaat van AZ de afgelopen 3 jaar: -2,1 / -7,1 / -7,9 miljoen.
      ADO: -2,9 / -3,7 / -3,0 miljoen
      Groningen: -0,5 / -1,9 / -3,0 miljoen
      Zwolle: -0,2 / -0,6 / -2,1 miljoen
      Sparta: +0,4 / -1,8 / -2,8 miljoen
      Twente: -1,9 / -4,4 / -5,8 miljoen
      Utrecht: ?? / -6,0 / -7,0 miljoen
      Vitesse: -13,4 / -6,5 / -13,1 miljoen

      En dat is allemaal nog voor voor Corona heh.
      Ook ajax gaaf, voor corona, al aan op een best verlies af te stevenen.
      Ik meende dat v/d Sar zei dat ze elk jaar champions league moeten halen en voor 50miljoen moete verkopen, anders loopt het mis. Ze zijn daar aan salarissen al ruim 90miljoen kwijt.
    Dat ziet er niet al te best uit. Ik neem aan dat het getal links het meest recente jaar is? In dat geval gaat het bij de meeste clubs wel iets beter (voor corona).
  • 16 Sep 2020 om 14:04
    • Quote van 16 Sep 2020 om 13:24
      Kan me niet voorstellen dat hun begroting is gebaseerd op het behalen van CL. Daarnaast hebben zij zover ik ik weet geen operationeel verlies en hebben ze de laatste jaren ook goed verdient aan transfer. Zowel sportief als financieel staan ze er goed op.
    Er draaien echt veel clubs met een operationeel tekort, zie onderstaande
    https://www.vi.nl/pro/zo-hard-wordt-jouw-club-getroffen-door-de-coronacrash-op-de-transfermarkt/share/d0d060d191

    Zo is het operationeel resultaat van AZ de afgelopen 3 jaar: -2,1 / -7,1 / -7,9 miljoen.
    ADO: -2,9 / -3,7 / -3,0 miljoen
    Groningen: -0,5 / -1,9 / -3,0 miljoen
    Zwolle: -0,2 / -0,6 / -2,1 miljoen
    Sparta: +0,4 / -1,8 / -2,8 miljoen
    Twente: -1,9 / -4,4 / -5,8 miljoen
    Utrecht: ?? / -6,0 / -7,0 miljoen
    Vitesse: -13,4 / -6,5 / -13,1 miljoen

    En dat is allemaal nog voor voor Corona heh.
    Ook ajax gaaf, voor corona, al aan op een best verlies af te stevenen.
    Ik meende dat v/d Sar zei dat ze elk jaar champions league moeten halen en voor 50miljoen moete verkopen, anders loopt het mis. Ze zijn daar aan salarissen al ruim 90miljoen kwijt.
  • 16 Sep 2020 om 13:48
    • Quote van 16 Sep 2020 om 12:36
      Kan mij bijna niet voorstellen dat dit waar is. AZ heeft minstens 2, maar ik denk zelfs 3 a 4 vleugelspelers (Stengs, Idrissi, (Karlsson en Gudmundsson)) die ik aanzienlijk beter vind dan Van Bergen. Kan inderdaad alleen een mogelijkheid zijn als één van de twee eerstgenoemden vertrekt, maar dan kan ik me alsnog niet voorstellen dat Van Bergen de opvolger van één van die twee wordt. Dan gaat AZ er in elk geval heel behoorlijk op achteruit.
    Hoe vaak heb je Karlsson zien voetballen? Ik kan namelijk niet beoordelen dat hij aanzienlijk beter is dan van Bergen. Ik hoop dat van Bergen lekker bij ons blijft. Heeft weer concurrentie en dat doet hem hopelijk goed.
  • 16 Sep 2020 om 13:46
    • Quote van 16 Sep 2020 om 13:34
      AZ heeft wel degelijk een operationeel verlies, net zoals wij al een tijdje https://www.vi.nl/pro/zo-hard-wordt-jouw-club-getroffen-door-de-coronacrash-op-de-transfermarkt Maar die hebben, net als wij, veel transfers gehad de laatste jaren, en ook sportief goede prestaties. Het zou wel een uitkomst zijn, mocht Van Bergen voor een mooi bedrag vertrekken. Men kan dat dan weer in een goede aankoop steken.
    Heb geen VI Pro helaas..
  • 16 Sep 2020 om 13:45
    • Quote van 16 Sep 2020 om 13:30
      Telegraaf meldt het. Niet de betrouwbaarste maar vorig seizoen heeft AZ veel geld gekost.
    Oei dan heb ik er een verkeerd beeld bij.
  • 16 Sep 2020 om 13:34
    • Quote van 16 Sep 2020 om 13:24
      Kan me niet voorstellen dat hun begroting is gebaseerd op het behalen van CL. Daarnaast hebben zij zover ik ik weet geen operationeel verlies en hebben ze de laatste jaren ook goed verdient aan transfer. Zowel sportief als financieel staan ze er goed op.
    AZ heeft wel degelijk een operationeel verlies, net zoals wij al een tijdje https://www.vi.nl/pro/zo-hard-wordt-jouw-club-getroffen-door-de-coronacrash-op-de-transfermarkt Maar die hebben, net als wij, veel transfers gehad de laatste jaren, en ook sportief goede prestaties. Het zou wel een uitkomst zijn, mocht Van Bergen voor een mooi bedrag vertrekken. Men kan dat dan weer in een goede aankoop steken.
  • 16 Sep 2020 om 13:30
    Telegraaf meldt het. Niet de betrouwbaarste maar vorig seizoen heeft AZ veel geld gekost.
  • 16 Sep 2020 om 13:24
    • Quote van 16 Sep 2020 om 13:21
      AZ schijnt te moeten verkopen nu de CL niet gehaald wordt. Dat zou een verklaring kunnen zijn.
    Kan me niet voorstellen dat hun begroting is gebaseerd op het behalen van CL. Daarnaast hebben zij zover ik ik weet geen operationeel verlies en hebben ze de laatste jaren ook goed verdient aan transfer. Zowel sportief als financieel staan ze er goed op.
  • 16 Sep 2020 om 13:21
    AZ schijnt te moeten verkopen nu de CL niet gehaald wordt. Dat zou een verklaring kunnen zijn.
  • 16 Sep 2020 om 12:36
    • Quote van 16 Sep 2020 om 12:22
      Lees ook op VP bij de reacties van dat artikel over Heerenveen, dat van Bergen opweg is naar AZ.
    Kan mij bijna niet voorstellen dat dit waar is. AZ heeft minstens 2, maar ik denk zelfs 3 a 4 vleugelspelers (Stengs, Idrissi, (Karlsson en Gudmundsson)) die ik aanzienlijk beter vind dan Van Bergen. Kan inderdaad alleen een mogelijkheid zijn als één van de twee eerstgenoemden vertrekt, maar dan kan ik me alsnog niet voorstellen dat Van Bergen de opvolger van één van die twee wordt. Dan gaat AZ er in elk geval heel behoorlijk op achteruit.
  • 16 Sep 2020 om 12:31
    • Quote van 16 Sep 2020 om 12:22
      Lees ook op VP bij de reacties van dat artikel over Heerenveen, dat van Bergen opweg is naar AZ.
    Dan zal er wel een aanvaller van AZ vertrekken. Hoop dat we toch nog iets van 3 mil voor Van Bergen opstrijken.
  • 16 Sep 2020 om 12:22
    Lees ook op VP bij de reacties van dat artikel over Heerenveen, dat van Bergen opweg is naar AZ.
  • 16 Sep 2020 om 12:14
    • Quote van 16 Sep 2020 om 12:11
      VP meld net dat Heerenveen nog op minimaal 3 posities wil versterken. Een keeper, Ekkelenkamp en Hauge.
    Oeh, Ekkelenkamp hoeft van mij zeker niet
  • 16 Sep 2020 om 12:13
    • Quote van 16 Sep 2020 om 12:11
      VP meld net dat Heerenveen nog op minimaal 3 posities wil versterken. Een keeper, Ekkelenkamp en Hauge.
    Waarom Ekkelenkamp als je Batista Meier hebt? Met eventueel Hajal er nog bij.
  • 16 Sep 2020 om 12:11
    VP meld net dat Heerenveen nog op minimaal 3 posities wil versterken. Een keeper, Ekkelenkamp en Hauge.
  • 16 Sep 2020 om 12:07
    Wat verwachten nog qua transfers verder? Alleen een 2e keeper?
  • 16 Sep 2020 om 11:53
    Weet iemand hoe het gaat met de enkel van Dresevic? Een week is kort om weer alles te kunnen doen als je door je enkel bent gegaan.
zaterdag 26 september 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›