Derksen looft Veerman: ''Voor vijf miljoen vind ik het risicoloos''

23
Derksen looft Veerman: ''Voor vijf miljoen vind ik het risicoloos''

SC Heerenveen won zaterdagavond met 2-0 van Willem II. René van der Gijp en Johan Derksen genoten van het spel van Joey Veerman.

"Ik vind Joey Veerman zó'n goede voetballer, dat ik het onbegrijpelijk vind dat AZ die jongen niet genomen heeft", zei Derksen maandagavond bij Veronica Inside. Volgens presentator Wilfred Genee moet de middenvelder vijf miljoen euro kosten.

Derksen snapt niet dat AZ hem niet eerder heeft opgehaald bij FC Volendam. "Dan haalt Feyenoord dat jochie, die trage jongen die naar Engeland geweest is, die nu altijd bij AZ wissel is (Jordy Clasie, red.)... Die haal je dan, terwijl Veerman een deur verder woont. Zelfs Ajax... Voor vijf miljoen euro vind ik het risicoloos." 

Ook René van der Gijp is onder de indruk van Veerman. "Het ziet er bij hem ongelofelijk makkelijk uit", geeft de analist aan. "En hij heeft geen balverlies. En hoeveel klasse zou hij beter zijn dan Razvan Marin? Hoeveel hebben ze daar voor betaald?" Volgens Derksen is Veerman 'vijf keer zo goed als Marin', die Ajax voor 12,5 miljoen euro overnam van Standard Luik.

23 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Sep 2020 om 17:47
    • Quote van 15 Sep 2020 om 17:04
      Al zie ik nu elders dat het contract tot 2023 liep, maar dat laatste jaar (22-23) was een optiejaar. Als het vanuit Heerenveen een eenzijdige optie was, is een gelimiteerde som in een nieuwe contract oliedom. Want dat scheelt je zo 8 miljoen.
    In 2019 een contract voor 3 jaar met een 1 jarige optie. Dus tot medio 2022 of medio 2023.
    Het nieuwe contract is tot medio 2024, dus 1 á 2 jaar langer.
  • 15 Sep 2020 om 17:27
    Alleen Ajax kan hem nog betalen.in Nederland anders gaat hij naar het buitenland
  • 15 Sep 2020 om 17:04
    Al zie ik nu elders dat het contract tot 2023 liep, maar dat laatste jaar (22-23) was een optiejaar. Als het vanuit Heerenveen een eenzijdige optie was, is een gelimiteerde som in een nieuwe contract oliedom. Want dat scheelt je zo 8 miljoen.
  • 15 Sep 2020 om 16:40
    • Quote van 15 Sep 2020 om 16:19
      Heb je enige andere vorm van argumentatie voor een clausule in zijn contract, behalve "anders had ie niet bijgetekend"?

    Geen idee waarom mijn reactie is verwijderd, maar argumenten voor een clausule in zijn contract: 1) Hij wilde de stap deze zomer al maken, maar door de huidige transfermarkt zat dat er niet in. Clubs als PSV/Feyenoord hebben niet de middelen. In Rusland, China heeft hij geen trek. 2) Heerenveen zag ook in dat men minder ging verdienen aan een Veerman met een eenjarig contract (oude situatie, 2021). Je had ook niet kunnen verlengen, maar je weet niet wat deze crisis volgend jaar gaat doen met de transfermarkt. Met het nieuwe contract vangen ze waarschijnlijk meer. 7,5 miljoen is uit de lucht gegrepen, maar voor een gelimiteerde som misschien niet slecht. Met dit nieuwe contract vang je over 2 of zelfs 3 jaar ook nog geld.
  • 15 Sep 2020 om 16:19
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Heb je enige andere vorm van argumentatie voor een clausule in zijn contract, behalve "anders had ie niet bijgetekend"?

  • 15 Sep 2020 om 15:25
    • Quote van 15 Sep 2020 om 12:21
      Liefste naar Ajax, zodat hij kan worden doorverkocht voor een dik bedrag en er een flink percentage naar ons gaat. Juist omdat ze eventueel gelimiteerde transfersom mogelijk laag ligt, kan er wel een goed doorverkooppercentage op lijkt me. En aangezien de spelers van Ajax het meeste waard zijn..
    Buiten Ajax kan niemand hem betalen (zonder uitgaande transfers voor veel geld) zelfs PSV zal daar behoorlijk tegen aan hikken.
  • 15 Sep 2020 om 14:10
    • Quote van 15 Sep 2020 om 13:01
      Duurt wel ongelofelijk lang met Van Hecke en Llanuz.
    Heb geduld. Komt vanzelf.
  • 15 Sep 2020 om 13:23
    • Quote van 15 Sep 2020 om 13:01
      Duurt wel ongelofelijk lang met Van Hecke en Llanuz.
    Waarschijnlijk zijn de papieren nog niet in orde. Traint Llanez al mee dan
  • 15 Sep 2020 om 13:01
    Duurt wel ongelofelijk lang met Van Hecke en Llanuz.
  • 15 Sep 2020 om 12:45
    • Quote van 15 Sep 2020 om 12:23
      8 tot 10 miljoen meer krijg je niet denk ik. Hamstra heeft ook wel met hem een bedrag afgesproken. Dat hij voor een bedrag van onder 10 miljoen weg mag. Anders tekent hij niet bij.
    Hij verdient nu ook flink meer dan vorig seizoen, dat is al een reden om bij te tekenen.
  • 15 Sep 2020 om 12:40
    • Quote van 15 Sep 2020 om 12:21
      Liefste naar Ajax, zodat hij kan worden doorverkocht voor een dik bedrag en er een flink percentage naar ons gaat. Juist omdat ze eventueel gelimiteerde transfersom mogelijk laag ligt, kan er wel een goed doorverkooppercentage op lijkt me. En aangezien de spelers van Ajax het meeste waard zijn..
    financieel zou dat voor ons het beste zijn denk ik maar voor hemzelf denk ik ook, qua manier van spelen verwacht ik dat hij bij Ajax het beste tot zijn recht komt.
  • 15 Sep 2020 om 12:38
    Hoe het weglaten van 1 woordje en een paar anderen verdraaien de heleboel weer lekker suggestief maakt.

    Genee; "5miljoen had ie moeten kosten".. Had, als in; verleden tijd.
    Genee; "heeft heeft nu bijgetekend"

    Genee; "voor 5miljoen altijd halen als club zijnde".Derksen; "Ja, dat vind ik risicoloos.. als Heerenveen 'm lang vastgelegd heeft.."


  • 15 Sep 2020 om 12:37
    • Quote van 15 Sep 2020 om 12:23
      8 tot 10 miljoen meer krijg je niet denk ik. Hamstra heeft ook wel met hem een bedrag afgesproken. Dat hij voor een bedrag van onder 10 miljoen weg mag. Anders tekent hij niet bij.
    Je kan ook bijtekenen in ruil voor vastigheid en een flinke salarisverhoging. Er zijn er zat die momenteel zonder club zitten dan heb je helemaal niets meer te onderhandelen. Enkel een paar mensen binnen SCH kennen de voorwaarden. Ik ben best nieuwsgierig.
  • 15 Sep 2020 om 12:28
    Vraag me af of hij in het buitenland wil spelen, het is een Volendammer hè. Ik denk eerder dat ie voor een topclub in Nederland gaat. Maar nu maar even niet want dan zijn we onze beste speler kwijt.
  • 15 Sep 2020 om 12:25
    Gewoon nog een jaartje ballen, is goed voor het team voor dit seizoen. Volgend seizoen zal hij iets minder waard zijn, maar nogsteeds wel aardig wat miljoenen waar we naar verlangen
  • 15 Sep 2020 om 12:23
    • Quote van 15 Sep 2020 om 11:49
      Met het contract dat hij heeft moet je nu gewoon 25 miljoen vragen. Dan kunnen we meteen Skoatterwald de gewenste update geven. Maar ik zie hem hier liever nog een seizoen spelen. Dan kunnen we Joey volgende zomer nog steeds voor 15 a 20 miljoen verkopen.
    8 tot 10 miljoen meer krijg je niet denk ik. Hamstra heeft ook wel met hem een bedrag afgesproken. Dat hij voor een bedrag van onder 10 miljoen weg mag. Anders tekent hij niet bij.
  • 15 Sep 2020 om 12:21
    • Quote van 15 Sep 2020 om 12:08
      Ik weet niet wat er precies in zn nieuwe contract staat en of daar een maximale afkoopsom in is opgenomen.. maar ik vraag me wel af of we hier Ejuke prijzen voor krijgen.(Los van of hij het waard is) Lekker nog een seizoen bij ons ballen en dan hopelijk voor 10 miljoen naar het buitenland, zou voor ons gewoon top zijn!
    Liefste naar Ajax, zodat hij kan worden doorverkocht voor een dik bedrag en er een flink percentage naar ons gaat. Juist omdat ze eventueel gelimiteerde transfersom mogelijk laag ligt, kan er wel een goed doorverkooppercentage op lijkt me. En aangezien de spelers van Ajax het meeste waard zijn..
  • 15 Sep 2020 om 12:08
    Ik weet niet wat er precies in zn nieuwe contract staat en of daar een maximale afkoopsom in is opgenomen.. maar ik vraag me wel af of we hier Ejuke prijzen voor krijgen.(Los van of hij het waard is) Lekker nog een seizoen bij ons ballen en dan hopelijk voor 10 miljoen naar het buitenland, zou voor ons gewoon top zijn!
  • 15 Sep 2020 om 11:49
    Met het contract dat hij heeft moet je nu gewoon 25 miljoen vragen. Dan kunnen we meteen Skoatterwald de gewenste update geven. Maar ik zie hem hier liever nog een seizoen spelen. Dan kunnen we Joey volgende zomer nog steeds voor 15 a 20 miljoen verkopen.
  • 15 Sep 2020 om 11:40
    Ik ben blij dat ze het niet gedaan hebben :)
  • 15 Sep 2020 om 11:39
    De mannen van VI zijn soms wel slecht ingevoerd. Ejuke zijn marktwaarde ligt ook op 5,5 miljoen. Daar krijg je ook 12 voor.
  • 15 Sep 2020 om 11:39
    5 keer 12.5 = 62.5 mogen we dus vragen ;-) Oké, 50.000.000 is ook prima.
  • 15 Sep 2020 om 11:34
    Voor 5 miljoen sturen we z'n schoenen op (verzendkosten voor koper).
zaterdag 26 september 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›