'SC Heerenveen gaat jonge verdediger van AEK Athene testen'

17
'SC Heerenveen gaat jonge verdediger van AEK Athene testen'

SC Heerenveen krijgt de 18-jarige verdediger Gilberto Gega van AEK Athene op proef, meldt het Griekse Sportime. Volgens de berichten zou de linksbenige centrumverdediger volgende week afreizen om een week mee te trainen met de Friezen.

In het verleden is het Albanese talent gelinkt aan enkele grotere clubs in Europa. Zo zou AC Milan hem afgelopen mei nog bekeken hebben in Athene en zou ook Olympique Lyon interesse hebben gehad. Destijds werd gemeld dat Gega vanwege een amateurcontract voor circa drie ton gehaald kon worden. 

Gega speelde het afgelopen seizoen voor AEK Athene Onder 19 jaar. Het is bekend dat SC Heerenveen nog op zoek is naar extra verdedigers, aangezien zeker centraal achterin de spoeling erg dun is met alleen Ibrahim Dresevic (23), Joaquin Fernandez (21) en de pas 16-jarige Timo Zaal.

17 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Aug 2020 om 13:53
    dacht al, als we al minimale budgetten hebben lijkt het mij handig omdat budget ook in het 1e elftal te pompen en dit soort spelers moeten maar doorstromen vanuit de jeugd. Geen geld aanbesteden in dit soort tijden.
  • 13 Aug 2020 om 13:21
    • Quote van 13 Aug 2020 om 12:42
      Is een onzin bericht aldus Marcel zelf op Twitter. H'veen heeft nog nooit van hem gehoord..
    Dan ook maar ff dit bericht wijzigen/verwijderen @Massi
  • 13 Aug 2020 om 12:42
    Is een onzin bericht aldus Marcel zelf op Twitter. H'veen heeft nog nooit van hem gehoord..
  • 13 Aug 2020 om 12:41
    Semi-off-topic: Zou sowieso fijn zijn als er naast ervaring, ook nog wat lengte bijkomt in de selectie. Na het vertrek van Botman, Hoegh, Odgaard en vermoedelijk Faik hebben we dat best wel ingeleverd. Tot nu toe hebben we daar nog geen lengte voor teruggehaald. (Op Mulder na).
  • 13 Aug 2020 om 11:21
    • Quote van 13 Aug 2020 om 11:00
      Tot 20 jaar is er nog een "korting" op het niet-EU salaris, is iets van de helft geloof ik.
      Vanaf 20 jaar is het de volle mep van iets meer dan 400.000.
    € 200.000 is nog steeds veel voor een wisselspeler ;) @pes5 dat wist ik niet, als dat zo is, is hij waarschijnlijk wel betaalbaar indien hij goed genoeg bevonden wordt.
  • 13 Aug 2020 om 11:00
    • Quote van 13 Aug 2020 om 10:52
      Er staat in het artikel dat het een Albanees is. Dus tenzij hij ook een Grieks paspoort heeft, lijkt het mij salaristechnisch niet logisch dat dit een speler is voor onder 21. Of heeft Albanie een uitzondering omdat die op de op de nominatie staat om EU-land te worden?
    Tot 20 jaar is er nog een "korting" op het niet-EU salaris, is iets van de helft geloof ik.
    Vanaf 20 jaar is het de volle mep van iets meer dan 400.000.
  • 13 Aug 2020 om 10:55
    • Quote van 13 Aug 2020 om 10:52
      Er staat in het artikel dat het een Albanees is. Dus tenzij hij ook een Grieks paspoort heeft, lijkt het mij salaristechnisch niet logisch dat dit een speler is voor onder 21. Of heeft Albanie een uitzondering omdat die op de op de nominatie staat om EU-land te worden?
    Bijna elke Albanees heeft nog een ander paspoort.
  • 13 Aug 2020 om 10:52
    Er staat in het artikel dat het een Albanees is. Dus tenzij hij ook een Grieks paspoort heeft, lijkt het mij salaristechnisch niet logisch dat dit een speler is voor onder 21. Of heeft Albanie een uitzondering omdat die op de op de nominatie staat om EU-land te worden?
  • 13 Aug 2020 om 10:52
    • Quote van 13 Aug 2020 om 10:31
      Klopt, maar het bericht suggereert dat dit een speler is voor de 1e selectie. Voor de onder 21 lijkt mij prima. Maar moet feanonline ook al berichten wie voor dat team worden aangetrokken ?
    Ik zie nergens een sugestie dat de test voor het eerste is, onder 21 onder 19 of wellicht mag hij op proef als videoannalist. Er word hier vaak het woord sugestie gebruikt gevolgd door iets wat totaal niet in de tekst staat
  • 13 Aug 2020 om 10:50
    • Quote van 13 Aug 2020 om 10:31
      Klopt, maar het bericht suggereert dat dit een speler is voor de 1e selectie. Voor de onder 21 lijkt mij prima. Maar moet feanonline ook al berichten wie voor dat team worden aangetrokken ?
    Uiteraard, het is leuk om op de hoogte te blijven wat er binnen de club gebeurd. Ook het aantrekken van jeugdspelers vind ik uiterst interessant.
  • 13 Aug 2020 om 10:49
    • Quote van 13 Aug 2020 om 10:31
      Klopt, maar het bericht suggereert dat dit een speler is voor de 1e selectie. Voor de onder 21 lijkt mij prima. Maar moet feanonline ook al berichten wie voor dat team worden aangetrokken ?
    Als bekend is voor welk team iemand mogelijk aangetrokken word, dan wel.
    Maar dat is uit het originele bericht niet te halen.

    De suggestie dat het voor het eerste elftal is, is dan ook op persoonlijke titel van Marcel niet van het bericht..
  • 13 Aug 2020 om 10:31
    • Quote van 13 Aug 2020 om 10:15
      Bijzonder hoe iedereen zijn mening alweer klaar heeft. Dit zijn juist kansen voor Heerenveen om wellicht weer eens ergens een pareltje te halen. Op het moment dat ze ergens al doorgebroken zijn, zijn ze niet meer te betalen. Nederlandse talenten zijn sowieso bijna niet meer te betalen, kijk die bedragen in de Keuken Kampioen Divisie tegenwoordig maar eens. Bovendien als je jeugdspelers bij een andere club weghaalt in NL kost dat de club ook al gauw 50k-150k. Daarom snap ik het wel dat je af en toe ook even over de grens gaat kijken.
    Klopt, maar het bericht suggereert dat dit een speler is voor de 1e selectie. Voor de onder 21 lijkt mij prima. Maar moet feanonline ook al berichten wie voor dat team worden aangetrokken ?
  • 13 Aug 2020 om 10:15
    Bijzonder hoe iedereen zijn mening alweer klaar heeft. Dit zijn juist kansen voor Heerenveen om wellicht weer eens ergens een pareltje te halen. Op het moment dat ze ergens al doorgebroken zijn, zijn ze niet meer te betalen. Nederlandse talenten zijn sowieso bijna niet meer te betalen, kijk die bedragen in de Keuken Kampioen Divisie tegenwoordig maar eens. Bovendien als je jeugdspelers bij een andere club weghaalt in NL kost dat de club ook al gauw 50k-150k. Daarom snap ik het wel dat je af en toe ook even over de grens gaat kijken.
  • 13 Aug 2020 om 10:13
    • Quote van 13 Aug 2020 om 09:56
      Zijn ook wel in Nederland te vinden dit soort spelers
    Vast, maar die kosten je dan ook meteen weer tonnen, oplopend tot bedragen die eindigen op "miljoen"
  • 13 Aug 2020 om 09:56
    Zijn ook wel in Nederland te vinden dit soort spelers
  • 13 Aug 2020 om 09:44
    • Quote van 13 Aug 2020 om 09:42
      Heeft 4 potjes voor de onder 19 van AEK gespeeld ook niet direct een sterke jeugdcompetitie. Leuk voor de academie wanneer wij met dit soort spelers op de proppen komen.
      Zal wel voor de onder 21 zijn, dat staat niet in het bericht.
    Lijkt mij ook dat als die komt dat het voor de onder 21 is.
  • 13 Aug 2020 om 09:42
    Heeft 4 potjes voor de onder 19 van AEK gespeeld ook niet direct een sterke jeugdcompetitie. Leuk voor de academie wanneer wij met dit soort spelers op de proppen komen.
    Zal wel voor de onder 21 zijn, dat staat niet in het bericht.
vrijdag 2 oktober 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›