Hamstra: ''Dat zijn de volgende stappen die we graag willen nemen''

27
Hamstra: ''Dat zijn de volgende stappen die we graag willen nemen''

Als Hicham Faik straks definitief vertrekt naar het Saoedische Al-Faisaly FC, staat het aantal vertrokken selectiespelers straks op tien. Daar tegenover staat tot nu toe alleen de komst van Sieben Dewaele, Erwin Mulder en Joaquin Fernandez tegenover.

Met name in de verdediging is de spoeling dun, weet ook Gerry Hamstra. "We zoeken eigenlijk nog een centrale verdediger. Er zit kwaliteit in de eerste groep maar die is erg smal. Iedereen weet dat je niet met elf à dertien spelers de competitie in kunt gaan en dat je een brede selectie moet hebben", vertelt de technisch manager van SC Heerenveen bij Omrop Fryslân.

Achter de eerste vier verdedigers (Floranus, Dresevic, Fernandez en Woudenberg) lijkt van de talenten alleen Timo Zaal (16) eentje die het eerste elftal kan halen. "Maar dat zijn wel jongens die nog tijd nodig hebben. Dus we hebben nog wel een centrale verdediger nodig. Hamdi Akujobi kun je ook meetellen, die willen we ook als rechtsback gaan gebruiken. En Joaquin kan ook links op de vleugel spelen."

Op de controlerende plek van Faik heeft trainer Johnny Jansen overigens genoeg keuze. Hamstra: "Meerdere jongens kunnen daar spelen: Dewaele, Veerman en Kongolo. We zoeken specifieker naar een nummer 10, die wat creatiever is en ook in de zestien kan komen. Daarnaast willen we in de voorste linie ook nog versterking hebben. Dat zijn de volgende stappen die we graag willen nemen."

27 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Aug 2020 om 21:23
    • Quote van 8 Aug 2020 om 14:54
      Ik denk dat Djuricic te veel kost qua salaris. En ik weet niet hoe het zit met zijn contract, maar ik geloof niet dat hij transfervrij is toch? Maar het zou wel een geweldige stunt zijn als Hamstra hem binnen kan halen. Maar of het reëel is?
    Contract tot 2022 inderdaad. Is nu 28.. nu al warm maken voor een transfervrije terugkeer in 2022. Kan je nog een jaar of 4 tot 6 van hem genieten als hij fit blijft.
  • 9 Aug 2020 om 17:18
    • Quote van 8 Aug 2020 om 16:57
      Off: Rojas 2 x gescoord in Australië vandaag!
    Mooi down under laten. Gewogen en veel te licht bevonden
  • 9 Aug 2020 om 12:18
    • Quote van 8 Aug 2020 om 14:54
      Ik denk dat Djuricic te veel kost qua salaris. En ik weet niet hoe het zit met zijn contract, maar ik geloof niet dat hij transfervrij is toch? Maar het zou wel een geweldige stunt zijn als Hamstra hem binnen kan halen. Maar of het reëel is?
    Zeker wel..
  • 8 Aug 2020 om 16:57
    Off: Rojas 2 x gescoord in Australië vandaag!
  • 8 Aug 2020 om 16:48
    • Quote van 8 Aug 2020 om 16:44
      dat kon iedereen voorspellen , niet zo pochen , het is alleen bij jou altijd maar de vraag hoe realistisch het vervolg verhaal is zonder het budget te kennen waar de man mee moet werken. Jij weet altijd heel goed te vertellen wat er allemaal aan ontbreekt maar met een oplossing kom je nooit , nogmaals ik zie die oplossing ook niet want voor zover ik weet is er geen geld en dan kom je uit in het goedkopere huur en transfer vrij segment en daar heb jij dan ook weer commentaar op omdat het huurspelers zijn of niet Heerenveen waardige spelers.
    hap hap hap
  • 8 Aug 2020 om 16:44
    • Quote van 8 Aug 2020 om 16:24
      gelukkig heeft Hamstra zijn lijstjes klaarliggen! Ben benieuwd wie en wat er nog bij komt. Dat het magertjes is was van te voren al te voorspellen dat doe ik immers al een half jaar ;)
    dat kon iedereen voorspellen , niet zo pochen , het is alleen bij jou altijd maar de vraag hoe realistisch het vervolg verhaal is zonder het budget te kennen waar de man mee moet werken. Jij weet altijd heel goed te vertellen wat er allemaal aan ontbreekt maar met een oplossing kom je nooit , nogmaals ik zie die oplossing ook niet want voor zover ik weet is er geen geld en dan kom je uit in het goedkopere huur en transfer vrij segment en daar heb jij dan ook weer commentaar op omdat het huurspelers zijn of niet Heerenveen waardige spelers.
  • 8 Aug 2020 om 16:42
    • Quote van 8 Aug 2020 om 16:12
      Mokotjo is transfervrij zie ik. Defensieve middenvelder en daar hebben we er al een aantal van, maar is wel ervaren en kan in nood ook rechtsback spelen. Vond het altijd wel een lekkere agressieve speler die er vol voor gaat. Stel Veerman en Dewaele missen een keer een pot dan is de spoeling wel erg dun als Faik vertrokken is. Maar misschien niet goed genoeg..
    Een goede speler inderdaad niels maar het lijkt mij kijkend naar het budget toch echt belangrijker eerst te kijken naar de ontbrekende posities Spits , AM, 2de keeper en een centrale verdediger.
  • 8 Aug 2020 om 16:24
    gelukkig heeft Hamstra zijn lijstjes klaarliggen! Ben benieuwd wie en wat er nog bij komt. Dat het magertjes is was van te voren al te voorspellen dat doe ik immers al een half jaar ;)
  • 8 Aug 2020 om 16:12
    Mokotjo is transfervrij zie ik. Defensieve middenvelder en daar hebben we er al een aantal van, maar is wel ervaren en kan in nood ook rechtsback spelen. Vond het altijd wel een lekkere agressieve speler die er vol voor gaat. Stel Veerman en Dewaele missen een keer een pot dan is de spoeling wel erg dun als Faik vertrokken is. Maar misschien niet goed genoeg..
  • 8 Aug 2020 om 16:12
    • Quote van 8 Aug 2020 om 14:54
      Ik denk dat Djuricic te veel kost qua salaris. En ik weet niet hoe het zit met zijn contract, maar ik geloof niet dat hij transfervrij is toch? Maar het zou wel een geweldige stunt zijn als Hamstra hem binnen kan halen. Maar of het reëel is?
    De guzman is wel transfervrij en wil terug naar Nederland. Weet alleen niet of Heerenveen zijn salaris kan betalen. Wel iemand met ervaring en creativiteit.
  • 8 Aug 2020 om 15:44
    • Quote van 8 Aug 2020 om 14:54
      Ik denk dat Djuricic te veel kost qua salaris. En ik weet niet hoe het zit met zijn contract, maar ik geloof niet dat hij transfervrij is toch? Maar het zou wel een geweldige stunt zijn als Hamstra hem binnen kan halen. Maar of het reëel is?
    Absoluut niet reeel helaas. Nog 2 jaar contract en vorig seizoen 38 wedstrijden in de Serie A. Onbetaalbaar dus.
  • 8 Aug 2020 om 14:54
    • Quote van 8 Aug 2020 om 14:05
      In de KK divisie lopen een paar heel grote verdedigende talenten rond. Daarnaast zou de transfervrije Otigba volgens mij een uitstekende keuze zijn, zeker voor de breedte. Voor de 10 positie was ik voor Diemers gegaan, maar die is inmiddels naar Feyenoord. Nu zou het fantastisch zijn om Djuricic over te halen terug te keren. Daarnaast heb je volgens mij echt nog een goede 2de keeper nodig, een back en een spits.
    Ik denk dat Djuricic te veel kost qua salaris. En ik weet niet hoe het zit met zijn contract, maar ik geloof niet dat hij transfervrij is toch? Maar het zou wel een geweldige stunt zijn als Hamstra hem binnen kan halen. Maar of het reëel is?
  • 8 Aug 2020 om 14:43
    • Quote van 8 Aug 2020 om 14:05
      In de KK divisie lopen een paar heel grote verdedigende talenten rond. Daarnaast zou de transfervrije Otigba volgens mij een uitstekende keuze zijn, zeker voor de breedte. Voor de 10 positie was ik voor Diemers gegaan, maar die is inmiddels naar Feyenoord. Nu zou het fantastisch zijn om Djuricic over te halen terug te keren. Daarnaast heb je volgens mij echt nog een goede 2de keeper nodig, een back en een spits.
    Oooooooohhhh Kenny Otiiigbaaaa! Volgens mij een prima stand in voor Dresevic en Joaquin en daarnaast een goed breekijzer als we achter staan!
  • 8 Aug 2020 om 14:05
    In de KK divisie lopen een paar heel grote verdedigende talenten rond. Daarnaast zou de transfervrije Otigba volgens mij een uitstekende keuze zijn, zeker voor de breedte. Voor de 10 positie was ik voor Diemers gegaan, maar die is inmiddels naar Feyenoord. Nu zou het fantastisch zijn om Djuricic over te halen terug te keren. Daarnaast heb je volgens mij echt nog een goede 2de keeper nodig, een back en een spits.
  • 8 Aug 2020 om 14:05
    In de KK divisie lopen een paar heel grote verdedigende talenten rond. Daarnaast zou de transfervrije Otigba volgens mij een uitstekende keuze zijn, zeker voor de breedte. Voor de 10 positie was ik voor Diemers gegaan, maar die is inmiddels naar Feyenoord. Nu zou het fantastisch zijn om Djuricic over te halen terug te keren. Daarnaast heb je volgens mij echt nog een goede 2de keeper nodig, een back en een spits.
  • 8 Aug 2020 om 14:03
    • Quote van 8 Aug 2020 om 13:24
      Voor de CV zou ik Radinio Balker van Almere City een goede optie vinden. Heeft nog een 1 jarig contract dus er zal wel geld voor hem betaald moeten worden. Hij doet me erg denken aan Botman.
    Eens, maar daar loopt met Damon Rimani nog een goede centrale verdediger. Die heeft de hele Ajax opleiding doorgelopen en zou ook prima passen.
  • 8 Aug 2020 om 13:56
    • Quote van 8 Aug 2020 om 13:24
      Voor de CV zou ik Radinio Balker van Almere City een goede optie vinden. Heeft nog een 1 jarig contract dus er zal wel geld voor hem betaald moeten worden. Hij doet me erg denken aan Botman.
    Ja lijkt mij een goede optie.
  • 8 Aug 2020 om 13:56
    • Quote van 8 Aug 2020 om 13:24
      Voor de CV zou ik Radinio Balker van Almere City een goede optie vinden. Heeft nog een 1 jarig contract dus er zal wel geld voor hem betaald moeten worden. Hij doet me erg denken aan Botman.
    Ja lijkt mij een goede optie.
  • 8 Aug 2020 om 13:24
    • Quote van 8 Aug 2020 om 13:22
      Timo Zaal is 16, niet 15. Wordt vaak verkeerd geschreven. Dat andere talent die het ook lekker deed tegen NAC was 15. Hoe heet die ook alweer?
    Boerhout
  • 8 Aug 2020 om 13:24
    Voor de CV zou ik Radinio Balker van Almere City een goede optie vinden. Heeft nog een 1 jarig contract dus er zal wel geld voor hem betaald moeten worden. Hij doet me erg denken aan Botman.
  • 8 Aug 2020 om 13:22
    Timo Zaal is 16, niet 15. Wordt vaak verkeerd geschreven. Dat andere talent die het ook lekker deed tegen NAC was 15. Hoe heet die ook alweer?
  • 8 Aug 2020 om 13:21
    • Quote van 8 Aug 2020 om 12:22
      Zou Hoegh niet een nieuw contract willen hebben ?
    Als er geen club komt voor hem kun je alsnog weer eens in gesprek gaan. Hij wil graag een nieuwe uitdaging en met de voorkeur voor Dresevic die er nu is is dat wel begrijpelijk. Ze hebben hem in die zin als onbetwist aanvoerder na een blessure wel hard laten vallen. Het is gelukkig niet zo dat onze club een straf voor hem is.
  • 8 Aug 2020 om 13:20
    • Quote van 8 Aug 2020 om 12:22
      Zou Hoegh niet een nieuw contract willen hebben ?
    Mee eens.
  • 8 Aug 2020 om 13:07
    Een speler die zelf wil vertrekken moet je geen nieuw contract geven. Snel kijken in 2 en 3e Bundesliga daar lopen goede degelijke spelers doe nog betaalbaar zijn.
  • 8 Aug 2020 om 13:06
    Ebuehi is gehuurd door Twente van Benfica (eerder ADO) na blessure stil gestaan maar dat zijn spelers die na huurperiode ook best over te nemen zijn of als ze niet bevallen, terug weer. Dat zijn toch wel kansjes die je eigenlijk moet pakken vind ik...
  • 8 Aug 2020 om 12:22
    Zou Hoegh niet een nieuw contract willen hebben ?
  • 8 Aug 2020 om 11:57
    Gerry moet aan de bak!
woensdag 27 januari 2021
21:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›