'SC Heerenveen verkoopt Faik voor paar ton aan Saoedische club'

17
'SC Heerenveen verkoopt Faik voor paar ton aan Saoedische club'

Hicham Faik gaat zeer waarschijnlijk zijn loopbaan voortzetten in Saoedi-Arabië, meldt Voetbal International donderdagmiddag. Volgens het weekblad SC Heerenveen dichtbij een akkoord met Al-Faisaly FC, de nummer vijf van de Saudi Professional League.

Omdat Faik in het Abe Lenstra Stadion nog een contract tot 2022 heeft, ontvangen de Friezen 'een paar ton' voor de 28-jarige middenvelder. Dat zou een vergelijkbaar bedrag zijn als wat SC Heerenveen vorige zomer moest betalen om Faik over te nemen van Zulte Waregem.

Opvallend genoeg was Faik toen geen basisspeler in België, maar werd hij dat bij Heerenveen wél. Ook voor komend seizoen leek de aanvoerder onomstreden. Tot Al-Faisaly FC zich meldde met een (ongetwijfeld lucratief) aanbod. Ook Youssef El Jebli (ex-De Graafschap) staat er onder contract.

17 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 7 Aug 2020 om 08:01
    • Quote van 7 Aug 2020 om 07:46
      Faik is ook een betere speler dan Bruijn.
    Zeker, maar Faik en Bruijn zijn ook verschillend van elkaar. Niet te vergelijken. Bruijn was meer concurrentie voor Kongolo, Veerman en Ejuke.
  • 7 Aug 2020 om 08:00
    Onopvallende speler. Helaas voor te weinig weg
  • 7 Aug 2020 om 07:46
    Faik is ook een betere speler dan Bruijn.
  • 6 Aug 2020 om 23:00
    Passant Faik houdt Bruijn uit de basis ... jammer dat we dit nu pas scherp hebben.
  • 6 Aug 2020 om 21:26
    Kan me voorstellen dat dit impliciet een bezuiniging is op spelersalarissen. Faik zal met zijn leeftijd wel iets meer verdienen dan gemiddeld. Operationeel tekort terugdringen betekent ook minder salarissen. Onze Belgische vriend zal stuk minder verdienen gok ik. Neem aan dat verkoop prijs ong zelfde is als aankoop prijs
  • 6 Aug 2020 om 20:43
    2 ton is wel karig voor een basisspeler uit de Eredivisie. Daar hadden ze best meer voor kunnen vragen. Zeker met een doorlopend contract tot '22.
  • 6 Aug 2020 om 18:48
    Voor Faik geen rare stap aangezien hij wel bekend is met de cultuur en gebruiken geloof ik. Zie ook niet dat hij er problemen gaat krijgen. Saoedi Arabië is hard op weg om een sterk voetballand te worden voor Arabische begrippen
  • 6 Aug 2020 om 18:20
    • Quote van 6 Aug 2020 om 17:57
      Hoeveel heeft SC voor hem destijds betaald?
    Exacte bedrag weet ik niet, maar zijn contract liep nog door bij Zulte Waregem. Ik denk dat daarom dat het iets is geweest van 500.000? Iemand die dit wel exact weet?
  • 6 Aug 2020 om 17:57
    • Quote van 6 Aug 2020 om 16:09
      Tsja dat moest wel om een dergelijke competitie gaan. Een stap hogerop zat er voor Faik namelijk niet in en ik snap gezien zijn leeftijd wel dat hij nu een financiële klapper wilt maken. Hopelijk krijgen we wel het bedrag terug wat we ook voor hem hebben betaald. Prima nuttige speler geweest, maar is zeker op te vangen met deze selectie.
    Hoeveel heeft SC voor hem destijds betaald?
  • 6 Aug 2020 om 17:46
    • Quote van 6 Aug 2020 om 16:36
      Elke euro die we krijgen is mooi meegenomen. Dit is voor ons de beste transfer van deze zomer.
    Hoeveel bruiin
  • 6 Aug 2020 om 16:36
    Elke euro die we krijgen is mooi meegenomen. Dit is voor ons de beste transfer van deze zomer.
  • 6 Aug 2020 om 16:09
    Tsja dat moest wel om een dergelijke competitie gaan. Een stap hogerop zat er voor Faik namelijk niet in en ik snap gezien zijn leeftijd wel dat hij nu een financiële klapper wilt maken. Hopelijk krijgen we wel het bedrag terug wat we ook voor hem hebben betaald. Prima nuttige speler geweest, maar is zeker op te vangen met deze selectie.
  • 6 Aug 2020 om 15:58
    Ik kan mij voorstellen dat je op die leeftijd nog even goed wil verdienen, maar Saoudi Arabië, wat een verschrikkelijk land, je moet het maar willen. Neem toch aan dat Heerenveen wil iets meer overhoudt dan een paar ton. Je zou op z'n minst hetzelfde transferbedrag moeten krijgen wat wij ooit hebben betaald + salaris van afgelopen jaar.
  • 6 Aug 2020 om 15:44
    Vrouw en kinderen maar hier laten...
  • 6 Aug 2020 om 15:43
    Kan zijn dat er een clausule in zijn contract staat dat hij voor vast bedrag mag vertrekken naar de zandbak.
  • 6 Aug 2020 om 15:35
    Dat valt mij tegen een paar ton. Daar haal je niet eens een speler uit de KKD voor binnen. Had gedacht aan 8/9 ton. Willen ze schijnbaar erg graag van hem af. Lijkt vriendenprijsje
  • 6 Aug 2020 om 15:35
    Lekker financieel onafhankelijk voetballen, succes gewenst.
woensdag 27 januari 2021
21:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›