OFFICIEEL | Joaquin Fernandez tekent tot 2023 bij SC Heerenveen

17
OFFICIEEL | Joaquin Fernandez tekent tot 2023 bij SC Heerenveen

Na het succesvol doorstaan van de medische keuring is Joaquin Fernandez donderdag gepresenteerd als derde zomeraanwinst van SC Heerenveen. De 21-jarige centrale verdediger komt over van het Uruguayaanse CA River Plate en tekent tot de zomer van 2023.

Fernandez wordt bij de Friezen de opvolger van Sven Botman, die het afgelopen seizoen in het Abe Lenstra Stadion uitgroeide tot een gerespecteerde speler die uiteindelijk een transfer verdiende naar Lille OSC. SC Heerenveen hoopt dat Fernandez een vergelijkbare ontwikkeling gaat doormaken.

Foto: CA River Plate

17 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 6 Aug 2020 om 19:46
    • Quote van 6 Aug 2020 om 14:47
      Ik ben er juist zeer over te spreken dat onze club gewoon normaal doet.
      Als ik bijvoorbeeld die filmpjes voorbij zie komen zoals bij Emmen laatst met die Ben Moussa, dan is me dat een partij ongemakkelijk om naar te kijken.. Echt afschuwelijk.
      Wat betreft het live uitzenden van spelerspresentaties ben ik het er wel mee eens dat dit standaard zou moeten zijn.
    Dat vind ik ook. Een aantal van die aankondigingen bij andere clubs zijn soms tenenkrommend. Een ludieke foto of teaser is wel leuk. Ik heb overigens gewoon live mee kunnen kijken via Instagram. Kreeg ook een melding toen de stream begon. Vond dit trouwens niet heel spannend. Ik kijk daarna liever naar de interviews bij de Omrop, Fox of de club zelf. Het was wel leuk om te volgen vanaf mijn vakantieadres, volgens mij is de club op alle kanalen wel behoorlijk actief. Ik hoop overigens wel dat er snel meer bijkomt want we kunnen denk ik nog wel wat versterking gebruiken.
  • 6 Aug 2020 om 19:15
    Ik maak me nooit zo druk over livestreams etc , voor mij heeft dat geen meerwaarde je kunt de presentatie vaak al een paar minuten later overal zien en kun je ook nog bij meerdere bronnen 1 op 1 interviews terug vinden .
    Of je het nou live ziet of 10 minuten later de presentatie van de speler blijft hetzelfde.

  • 6 Aug 2020 om 14:47
    Ik ben er juist zeer over te spreken dat onze club gewoon normaal doet.
    Als ik bijvoorbeeld die filmpjes voorbij zie komen zoals bij Emmen laatst met die Ben Moussa, dan is me dat een partij ongemakkelijk om naar te kijken.. Echt afschuwelijk.
    Wat betreft het live uitzenden van spelerspresentaties ben ik het er wel mee eens dat dit standaard zou moeten zijn.
  • 6 Aug 2020 om 13:44
    • Quote van 6 Aug 2020 om 12:53
      Vind het sowieso erg matig wat de media-afdeling doet rondom presentaties van spelers. Als je ziet wat er bij andere clubs gebeurd. Het hoeft echt niet groots elke keer, maar nu wordt er niks meegedaan. Ik had overigens geluk dat ik opeens een pop-up kreeg van een livestream. Ik heb daarom het einde nog kunnen zien.
    Volledig mee eens, ik begrijp dat het geen complete organisatie is zoals bij Ajax. Maar wees eens creatief en loop ergens mee voor!
  • 6 Aug 2020 om 12:53
    • Quote van 6 Aug 2020 om 12:07
      Ik had het zelfde! Heb de livestream toch zeker 2 seconden kunnen bekijken en toen was het al weer af gelopen. Jammer
    Vind het sowieso erg matig wat de media-afdeling doet rondom presentaties van spelers. Als je ziet wat er bij andere clubs gebeurd. Het hoeft echt niet groots elke keer, maar nu wordt er niks meegedaan. Ik had overigens geluk dat ik opeens een pop-up kreeg van een livestream. Ik heb daarom het einde nog kunnen zien.
  • 6 Aug 2020 om 12:39
    • Quote van 6 Aug 2020 om 11:49
      Is er een transfersom bekend?
    Geen iddee. Op zijn transfermarkt staat geen marktwaarde en ook geen einddatum van zijn contract bij River Plate. Alleen dat hij er sinds 1 juli 2018 onder contract stond. Heeft in maart zijn laatste wedstrijd gespeeld volgens TM.

  • 6 Aug 2020 om 12:37
    Dat wel maar die spelen hem altijd naar de foute partij.
  • 6 Aug 2020 om 12:36
    • Quote van 6 Aug 2020 om 11:57
      Misschien wel een leuk idee om in zuid amerika te gaan scouten, en dan met name spelers met dubbele paspoorten. Als je dat in kaart kunt brengen, dan zou dat wel mooi zijn. Die spelers brengen toch altijd wat anders mee dan een europese speler.
    Er zullen er nog wel een paar met een Duits verleden rondlopen????
  • 6 Aug 2020 om 12:23
    Faik in de afrondende fase van zijn transfer aldus Gerry (Bron: Roelof op Twitter)
  • 6 Aug 2020 om 12:07
    • Quote van 6 Aug 2020 om 11:54
      Hoe kom je daarbij? Rond dit tijdstip was ik actief op Instagram, en heb het nergens gezien.
    Ik had het zelfde! Heb de livestream toch zeker 2 seconden kunnen bekijken en toen was het al weer af gelopen. Jammer
  • 6 Aug 2020 om 11:57
    Misschien wel een leuk idee om in zuid amerika te gaan scouten, en dan met name spelers met dubbele paspoorten. Als je dat in kaart kunt brengen, dan zou dat wel mooi zijn. Die spelers brengen toch altijd wat anders mee dan een europese speler.
  • 6 Aug 2020 om 11:55
    • Quote van 6 Aug 2020 om 11:54
      Hoe kom je daarbij? Rond dit tijdstip was ik actief op Instagram, en heb het nergens gezien.
    Was er wel. Heb ook meegekeken.
  • 6 Aug 2020 om 11:54
    • Quote van 6 Aug 2020 om 11:50
      Blijkbaar was deze presentatie dan wel weer live te zien via Instagram. Toch fijn dat ze dat even aankondigen..
    Hoe kom je daarbij? Rond dit tijdstip was ik actief op Instagram, en heb het nergens gezien.
  • 6 Aug 2020 om 11:53
    Welkom Fernandez
  • 6 Aug 2020 om 11:50
    Blijkbaar was deze presentatie dan wel weer live te zien via Instagram. Toch fijn dat ze dat even aankondigen..
  • 6 Aug 2020 om 11:49
    Is er een transfersom bekend?
  • 6 Aug 2020 om 11:37
    Heel benieuwd hoe snel hij zich kan aanpassen! Op de officiële website is te lezen dat hij ook een Italiaans paspoort heeft. Dat verklaart een hoop, wat dat betreft zijn er in Zuid-Amerika nog wel meer interessante spelers met een dubbel paspoort.
vrijdag 2 oktober 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›