OFFICIEEL | Ook SC Heerenveen bevestigt komst Uruguayaan Fernandez

15
OFFICIEEL | Ook SC Heerenveen bevestigt komst Uruguayaan Fernandez

SC Heerenveen is van plan om donderdag 11:30 uur Joaquin Fernandez (21) als nieuwe speler te presenteren, zo hebben de Friezen laten weten in een persuitnodiging. Alleen een medische keuring staat een overgang naar Friesland nog in de weg.

Eigenlijk is de transfer van Fernandez al tijden geen verrassing meer, aangezien hij in Uruguayaanse media al uitgebreid praatte over zijn overgang naar Friesland. Daarnaast meldde zijn club CA River Plate uit Montevideo dinsdagavond ook al dat Fernandez naar SC Heerenveen zou gaan.

Donderdagochtend zullen de details van de deal bekend gaan worden. Wordt Fernandez (die naar verluidt ook beschikt over een Italiaans paspoort) gehuurd met een optie tot koop of tekent hij direct een contract voor drie seizoenen met een optie voor een vierde jaar?

15 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 6 Aug 2020 om 10:51
    Zou dit een transfer via Henk Timmer zijn?
  • 6 Aug 2020 om 10:51
    Zou wel leuk zijn als Heerenveen dit keer (weer) eens een leuk aankondigingsfilmpje maakt of in ieder geval een livepresentatie. Altijd leuk om meteen een eerste indruk te krijgen van een nieuwe speler.
  • 6 Aug 2020 om 08:19
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    De vraag stellen en 'm dan zelf beantwoorden :)
  • 6 Aug 2020 om 00:14
    Alle vertrouwen in hamstra en de scouting dat dit wel weer een een voltreffer kon zijn. Hij oogt wat licht, maar krachthonk kan wonderen doen.
  • 6 Aug 2020 om 00:04
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    was dat niet puur een gerucht die nooit bevestigd is ??
  • 5 Aug 2020 om 23:21
    En als ik de vertaalmachine loslaat op diverse comments uit Uruguay dan is het een snelle, slimme en voetballende verdediger die echter zijn defensieve kracht daardoor niet verliest.De eredivisie wordt daarnaast veel geroemd als heel goed voor de ontwikkeling en als springplank en Heerenveen wordt al genoemd als club waar Van Nistelrooij en Huntelaar groot werden. Nou Koopman; op naar Uruguay en de tv-rechten verpatsen daar.
  • 5 Aug 2020 om 23:17
    Volgens het Zuid-Amerikaanse sudanalytics is dit een uitstekende zet en heel goed gescout van Heerenveen. Groot potentieel en goede kans op doorverkoop voor een flink bedrag.
  • 5 Aug 2020 om 22:31
    Welkom!
  • 5 Aug 2020 om 22:14
    Wolkom Jochum!
  • 5 Aug 2020 om 21:36
    • Quote van 5 Aug 2020 om 20:12
      Hoppa! :)
    Heel benieuwd naar deze speler! Hopelijk wordt hij goed begeleid en voelt hij zich snel thuis.

    Bienvenidos Joaquin!
  • 5 Aug 2020 om 21:35
    Altijd leuk zo'n verrassende nieuwe speler. Ben heel erg benieuwd naar de eerstvolgende wedstrijden nu.
  • 5 Aug 2020 om 20:24
    @alvessch
  • 5 Aug 2020 om 20:24
    Dit moet wel een directe versterking zijn, hopelijk.
  • 5 Aug 2020 om 20:21
    Zeer onverwachtste transfer, heel benieuwd! Denk na García-Garcia de tweede speler van Uruguayaanse afkomst ooit bij Heerenveen? Erg benieuwd naar de onderbouwing van Hamstra ook. Hoe ze bij hem terecht zijn gekomen, of die een Italiaans paspoort heeft, of ze verwachten dat hij er direct staat.
  • 5 Aug 2020 om 20:12
    Hoppa! :)
zondag 17 januari 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›