CA River Plate bevestigt transfer Joaquin naar SC Heerenveen

34
CA River Plate bevestigt transfer Joaquin naar SC Heerenveen

Het Uruguayaanse CA River Plate heeft dinsdagavond lokale tijd de overgang van Joaquin Fernandez naar SC Heerenveen bevestigd via de officiële kanalen. Eerder sprak de 21-jarige verdediger in lokale media ook al uitgebreid over zijn nieuwe club.

De Friezen houden desondanks de lippen op elkaar als het om Fernandez gaat. Technisch manager Gerry Hamstra reageert sowieso zelden op transfers zolang deze nog niet zijn afgerond. Fernandez is naar verluidt dinsdag naar Nederland gevlogen en zal mogelijk donderdag worden gepresenteerd. 

Foto: AC River Plate

34 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 5 Aug 2020 om 22:35
    • Quote van 5 Aug 2020 om 19:37
      Op zich wel een interessant TM profiel. Pakt in de meeste seizoenen zijn goaltjes mee, op een seizoen na toen hij kennelijk zowat alles als linksvoor speelde. Er zit een opgaande lijn in zijn productiviteit, alleen kun je je afvragen of het niet meer een afmaker is dan een kapstokspits, gezien de weinige aantallen assists. Verder heb ik geen idee op welk niveau we de Superettan in moeten schatten.
    Lijkt mij bijzonder om zo’n gok te nemen. Superettan is wat betreft de eerste 6 ploegen KKD niveau daarna veel minder bij ons 2e/3e divisie. In de hoogste divisie spelen al 16 clubs onderkant daarvan is ook KKD niveau.
  • 5 Aug 2020 om 21:30
    • Quote van 5 Aug 2020 om 20:13
      Zei het toch, heb er geen bron voor nodig
    Haha goed zo
  • 5 Aug 2020 om 20:13
    • Quote van 5 Aug 2020 om 11:20
      Bron????
    Zei het toch, heb er geen bron voor nodig
  • 5 Aug 2020 om 19:44
    • Quote van 5 Aug 2020 om 19:32
      Heb je andere bronnen dan Second of je duim? Met alle respect en als het goed is vind ik het prima, maar er worden hier behoorlijk wat namen neergepleurd waar nooit uberhaupt mee wordt gesproken. Edit: mocht hij niet gevolgd worden, mag iemand wel even een mailtje sturen naar Karel Brandsma ;). Op basis van een compilatie van 10 minuten, lijkt het een redelijk voetballende spits die weet waar het doel staat. Zegt natuurlijk weinig en ik heb geen idee waar ik het niveau van de tweede competitie van Zweden moet inschatten, maar geen slechte statistieken.
    Geen duim. Voor de duidelijkheid...ik schreef erbij gerucht...dus van horen zeggen. Lijkt mij een echte goaltjesdief...a la Venema
  • 5 Aug 2020 om 19:37
    • Quote van 5 Aug 2020 om 19:25
      Wel op het 2e niveau van Zweden. 1.87 volgens Transfermarkt met een waarde van 125k (Al zijn die waardes van TM nooit echt reëel.
    Op zich wel een interessant TM profiel. Pakt in de meeste seizoenen zijn goaltjes mee, op een seizoen na toen hij kennelijk zowat alles als linksvoor speelde. Er zit een opgaande lijn in zijn productiviteit, alleen kun je je afvragen of het niet meer een afmaker is dan een kapstokspits, gezien de weinige aantallen assists. Verder heb ik geen idee op welk niveau we de Superettan in moeten schatten.
  • 5 Aug 2020 om 19:32
    • Quote van 5 Aug 2020 om 19:18
      Gerucht: SCH zou verregaande interesse hebben in Rasmus Wiedesheim-Paul. 21 jaar, spits, 1 van de topscorers van Zweden.
    Heb je andere bronnen dan Second of je duim? Met alle respect en als het goed is vind ik het prima, maar er worden hier behoorlijk wat namen neergepleurd waar nooit uberhaupt mee wordt gesproken. Edit: mocht hij niet gevolgd worden, mag iemand wel even een mailtje sturen naar Karel Brandsma ;). Op basis van een compilatie van 10 minuten, lijkt het een redelijk voetballende spits die weet waar het doel staat. Zegt natuurlijk weinig en ik heb geen idee waar ik het niveau van de tweede competitie van Zweden moet inschatten, maar geen slechte statistieken.
  • 5 Aug 2020 om 19:25
    • Quote van 5 Aug 2020 om 19:18
      Gerucht: SCH zou verregaande interesse hebben in Rasmus Wiedesheim-Paul. 21 jaar, spits, 1 van de topscorers van Zweden.
    Wel op het 2e niveau van Zweden. 1.87 volgens Transfermarkt met een waarde van 125k (Al zijn die waardes van TM nooit echt reëel.
  • 5 Aug 2020 om 19:18
    Gerucht: SCH zou verregaande interesse hebben in Rasmus Wiedesheim-Paul. 21 jaar, spits, 1 van de topscorers van Zweden.
  • 5 Aug 2020 om 19:12
    • Quote van 5 Aug 2020 om 13:14
      Ben je niet helemaal lekker? Doe even rustig man. Ik constateer alleen dat het vreemd is dat zijn huidige club al communiceert dat hij verkocht is terwijl hier helemaal nog geen sprake van is.
    Clubs zijn het waarschijnlijk eens. En de speler met Heerenveen ook. Dan is het enige wat nog onbreekt de medische goedkeuring. Riverplate zal er van overtuigd zijn dat Joaquin door die keuring komt en de deal dus rond gaat komen. Het is alleen nog een kwestie van het puntje op de i en de klap erop. Wel een vrij opvallende transfer aangezien die de laatste tijd toch wel vaak uit de lucht komen vallen.
  • 5 Aug 2020 om 15:26
    Zij moesten ook wel wat melden nadat hij zelf al zijn vertrek had gemeld. Niet zo dramatisch alles met elkaar.
  • 5 Aug 2020 om 14:41
    • Quote van 5 Aug 2020 om 14:15
      Ik heb nergens gelezen dat River Plate zegt dat de verkoop van Fernandez al helemaal rond is.
    Haha, ogen openen svp! Ze zetten immers zelf de tekst "Joaquin Fernandez zet zijn carriere voort bij Sc Heerenveen. Veel Succes.
  • 5 Aug 2020 om 14:26
    • Quote van 5 Aug 2020 om 14:15
      Ik heb nergens gelezen dat River Plate zegt dat de verkoop van Fernandez al helemaal rond is.
    Volgens mij gaat dit bericht juist daarover en is er zelfs een social media bericht onderaan het bericht gekopieerd waarin je kunt zien dat River Plate de transfer wel bevestigd.
  • 5 Aug 2020 om 14:23
    • Quote van 5 Aug 2020 om 13:29
      Gerucht: interesse Hveen in Nick Venema? B
    Mag gerust komen, beter dan wat we nu hebben in ieder geval...
  • 5 Aug 2020 om 14:15
    • Quote van 5 Aug 2020 om 13:14
      Ben je niet helemaal lekker? Doe even rustig man. Ik constateer alleen dat het vreemd is dat zijn huidige club al communiceert dat hij verkocht is terwijl hier helemaal nog geen sprake van is.
    Ik heb nergens gelezen dat River Plate zegt dat de verkoop van Fernandez al helemaal rond is.
  • 5 Aug 2020 om 14:11
    • Quote van 5 Aug 2020 om 14:02
      Waar haal je dat vandaan?
    Uit zijn duim.
  • 5 Aug 2020 om 14:02
    • Quote van 5 Aug 2020 om 13:29
      Gerucht: interesse Hveen in Nick Venema? B
    Waar haal je dat vandaan?
  • 5 Aug 2020 om 13:54
    • Quote van 5 Aug 2020 om 13:29
      Gerucht: interesse Hveen in Nick Venema? B
    Doen
  • 5 Aug 2020 om 13:29
    Gerucht: interesse Hveen in Nick Venema? B
  • 5 Aug 2020 om 13:14
    • Quote van 5 Aug 2020 om 11:43
      Wat denk je zelf? Dat de speler gecontracteerd wordt ZONDER medische keuring?
    Ben je niet helemaal lekker? Doe even rustig man. Ik constateer alleen dat het vreemd is dat zijn huidige club al communiceert dat hij verkocht is terwijl hier helemaal nog geen sprake van is.
  • 5 Aug 2020 om 13:08
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Uruguay is uitgezonderd als land waarbij je het dringende advies krijgt om 2 weken in quarantaine te gaan. Dus dat is ook geen probleem.
  • 5 Aug 2020 om 13:04
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Hoe kom je er precies bij dat dit niet het officiele account is van River Plate? Dat is het namelijk wel.
  • 5 Aug 2020 om 12:07
    Filmpje: vimeo.com/372564123
  • 5 Aug 2020 om 11:43
    • Quote van 5 Aug 2020 om 11:09
      Als er nog geen medische keuring is geweest, is er natuurlijk nog helemaal niks rond.
      Vandaar de vraag, is hij überhaupt al medisch gekeurd.
    Wat denk je zelf? Dat de speler gecontracteerd wordt ZONDER medische keuring?
  • 5 Aug 2020 om 11:36
    Lijkt me niet dat hij vandaag gepresenteerd wordt. Stapte om 20.00 Uruguayaanse tijd volgens meerdere kranten in het vliegtuig, dus 03.00 hier. Dan is hij hier rond de avond. Zal dus morgen waarschijnlijk gekeurd en gepresenteerd worden, kan zelfs vrijdag worden.
  • 5 Aug 2020 om 11:20
    • Quote van 5 Aug 2020 om 10:54
      Wordt vandaag wel bekend gemaakt hoor..
    Bron????
  • 5 Aug 2020 om 11:09
    • Quote van 5 Aug 2020 om 10:31
      Wat is hier nu vreemd aan? Toch helemaal niets?
    Als er nog geen medische keuring is geweest, is er natuurlijk nog helemaal niks rond.
    Vandaar de vraag, is hij überhaupt al medisch gekeurd.
  • 5 Aug 2020 om 10:54
    Wordt vandaag wel bekend gemaakt hoor..
  • 5 Aug 2020 om 10:54
    Wordt vandaag wel bekend gemaakt hoor..
  • 5 Aug 2020 om 10:48
    Via het lijntje Westerhof had ik me een Mexicaan voor kunnen stellen maar Uruguay is een heel nieuwe route. Ben benieuwd.
  • 5 Aug 2020 om 10:42
    Als je het van zover vandaan haalt zou je zeggen dan moet het wel heel goed zijn.. maar helaas is dat lang niet altijd zo. Hopelijk een schot in de roos en een goede vervanger voor Botman
  • 5 Aug 2020 om 10:35
    Tsja daar is wellicht wat miscommunicatie ontstaan tussen beide clubs. Fean zal hem uiteraard eerst nog medisch testen etc. voordat het officieel is en ze dit ook naar buiten zullen brengen. Ik ben wel heel benieuwd naar Hamstra zijn verhaal hoe ze bij deze jongen zijn uitgekomen.
  • 5 Aug 2020 om 10:31
    • Quote van 5 Aug 2020 om 10:19
      Hele rare gang van zaken dit, is hij überhaupt al medisch gekeurd?
    Cultuurverschilletje. Hamstra zegt pas iets als de inkt droog is, en in Zuid Amerika zijn ze iets meer van 'komt wel goed, hij is toch niet voor niks onderweg'.
  • 5 Aug 2020 om 10:31
    • Quote van 5 Aug 2020 om 10:19
      Hele rare gang van zaken dit, is hij überhaupt al medisch gekeurd?
    Wat is hier nu vreemd aan? Toch helemaal niets?
  • 5 Aug 2020 om 10:19
    Hele rare gang van zaken dit, is hij überhaupt al medisch gekeurd?
vrijdag 2 oktober 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›