'Ajax verkoopt duidelijke 'nee' aan SC Heerenveen en FC Twente'

22
'Ajax verkoopt duidelijke 'nee' aan SC Heerenveen en FC Twente'

Ajax is voorlopig niet van plan om Jurgen Ekkelenkamp te stallen bij een andere club in de Eredivisie, dat meldt De Telegraaf. De aanvallende middenvelder is in beeld bij SC Heerenveen, dat nog op zoek is naar een speler met diepgang in de middelste linie.

Ajax ziet komend seizoen echter een rol bij het eerste elftal weggelegd voor Ekkelenkamp. Naast SC Heerenveen klopte ook FC Twente aan in Amsterdam, maar beide clubs kregen vooralsnog een duidelijk 'nee' te horen van directeur voetbalzaken Marc Overmars.

Ajax-trainer Erik ten Hag is gecharmeerd van Ekkelenkamp, maar de twintigjarige middenvelder kwam vorig seizoen nog niet veel aan spelen toe in het eerste elftal. Ekkelenkamp hoopt zelf op een kans in Ajax 1, maar staat niet onwelwillend tegenover een verhuur aan een Eredivisie-club.

"Het onbespreekbaar maken door Overmars van een verhuur aan FC Twente en SC Heerenveen is een duidelijk signaal aan de zelfopgeleide speler, die nu in de voorbereiding zijn kans moet zien te pakken", schrijft Mike Verweij. Ekkelenkamp heeft nog een tweejarig contract in Amsterdam.

22 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 4 Aug 2020 om 17:40
    • Quote van 4 Aug 2020 om 17:02
      Als het daar niet om gaat, waarom noem je het dan in eerste instantie? ;)

      De contacten van Twente zijn iig goed genoeg om vorig seizoen Lang te huren en dit seizoen Pierie en Danilo.
      Als Ajax bij een verhuur voornamelijk kijkt met wie ze de beste vriendjes zijn in plaats van wat het beste voor hun speler is, ga ik me ernstig zorgen maken over de professionaliteit daar ;)
    Je hebt gelijk hoor ????????
  • 4 Aug 2020 om 17:18
    Jammer voor die jongen
  • 4 Aug 2020 om 17:02
    • Quote van 4 Aug 2020 om 16:49
      Daar gaat het ook niet om. Geloof mij nu maar wanneer het de speler niet uitmaakt gaat een huurspeler naar ons bij keuze Twente of Heerenveen. Welke goede contacten heeft Twente dan? Historisch en actueel heeft Heerenveen veel betere contacten.
    Als het daar niet om gaat, waarom noem je het dan in eerste instantie? ;)

    De contacten van Twente zijn iig goed genoeg om vorig seizoen Lang te huren en dit seizoen Pierie en Danilo.
    Als Ajax bij een verhuur voornamelijk kijkt met wie ze de beste vriendjes zijn in plaats van wat het beste voor hun speler is, ga ik me ernstig zorgen maken over de professionaliteit daar ;)
  • 4 Aug 2020 om 16:49
    • Quote van 4 Aug 2020 om 16:28
      Ik heb niet echt het idee dat die 30 kilometer minder echt uitmaakt in het selectieproces ;)

    Daar gaat het ook niet om. Geloof mij nu maar wanneer het de speler niet uitmaakt gaat een huurspeler naar ons bij keuze Twente of Heerenveen. Welke goede contacten heeft Twente dan? Historisch en actueel heeft Heerenveen veel betere contacten.
  • 4 Aug 2020 om 16:28
    • Quote van 4 Aug 2020 om 16:21
      Weet dat Ajax liever bij ons stalt dan bij Twente. Wij hebben toch een betere selectie, wat rustiger en ook de afstand is beter te doen.
    Ik heb niet echt het idee dat die 30 kilometer minder echt uitmaakt in het selectieproces ;)

  • 4 Aug 2020 om 16:21
    • Quote van 4 Aug 2020 om 16:18
      ajax heeft met twente ook een goede samenwerking dus streep dat maar tegen elkaar weg. En bovendien bepaald ajax zelf wel welke club het beste is en de speler heeft ook een inbreng
    Weet dat Ajax liever bij ons stalt dan bij Twente. Wij hebben toch een betere selectie, wat rustiger en ook de afstand is beter te doen.
  • 4 Aug 2020 om 16:18
    • Quote van 4 Aug 2020 om 16:08
      Ajax is de samenwerking goed bevallen m.b.t. Botman een win-win situatie. Dus wij hebben voorrang op Twente.

      Ik zou graag Viktor Jensen en Brobby hier zien spelen. Aanvallende middenvelder en een spits die er bij ons 15 of meer gaat inleggen. Ik denk dat Ajax deze spelers wel wil stellen bij ons tegen een kleine vergoeding
    ajax heeft met twente ook een goede samenwerking dus streep dat maar tegen elkaar weg. En bovendien bepaald ajax zelf wel welke club het beste is en de speler heeft ook een inbreng
  • 4 Aug 2020 om 16:16
    • Quote van 4 Aug 2020 om 16:08
      Ajax is de samenwerking goed bevallen m.b.t. Botman een win-win situatie. Dus wij hebben voorrang op Twente.

      Ik zou graag Viktor Jensen en Brobby hier zien spelen. Aanvallende middenvelder en een spits die er bij ons 15 of meer gaat inleggen. Ik denk dat Ajax deze spelers wel wil stellen bij ons tegen een kleine vergoeding
    Ik weet niet hoor, maar ik denk niet dat het zo werkt ;)
    Ajax zal per speler/situatie bekijken wat het beste voor hun en de speler in kwestie is.
    Daarnaast heeft de speler zelf ook nog wat te willen.

  • 4 Aug 2020 om 16:08
    • Quote van 4 Aug 2020 om 13:10
      Typisch gevalletje van we kijken het aan in de voorbereiding, neemt de kans op speeltijd niet toe wordt hij alsnog verhuurd. Kan aan het einde van de transferperiode zomaar eens het "buitenkansje" zijn.
    Ajax is de samenwerking goed bevallen m.b.t. Botman een win-win situatie. Dus wij hebben voorrang op Twente.

    Ik zou graag Viktor Jensen en Brobby hier zien spelen. Aanvallende middenvelder en een spits die er bij ons 15 of meer gaat inleggen. Ik denk dat Ajax deze spelers wel wil stellen bij ons tegen een kleine vergoeding
  • 4 Aug 2020 om 15:42
    • Quote van 4 Aug 2020 om 14:59
      Onzin, Twente moet het transfervrije spelers en van huur- en jeugdspelers.
    klopt maar die geldschieters betalen het salaris
  • 4 Aug 2020 om 14:59
    • Quote van 4 Aug 2020 om 14:30
      Twente herft een aantal externe geldschieters die zulke transfers mogelijk maken.
    Onzin, Twente moet het transfervrije spelers en van huur- en jeugdspelers.
  • 4 Aug 2020 om 14:30
    Twente herft een aantal externe geldschieters die zulke transfers mogelijk maken.
  • 4 Aug 2020 om 14:25
    • Quote van 4 Aug 2020 om 14:20
      Danilo is een Braziliaan en dus (440k/jaar) duur.
      Zou Ajax gek genoeg zijn om én het gros van z'n salaris te betalen en akkoord te gaan met 10% doorverkoop?
      Een koopoptie met dat salaris lijkt me ook niet reëel.
    Twente kan het ook betalen, die hebben bijna niks te besteden. Maar ik dacht dat het al zo'n beetje rond was met Twente.
  • 4 Aug 2020 om 14:21
    • Quote van 4 Aug 2020 om 14:20
      Danilo is een Braziliaan en dus (440k/jaar) duur.
      Zou Ajax gek genoeg zijn om én het gros van z'n salaris te betalen en akkoord te gaan met 10% doorverkoop?
      Een koopoptie met dat salaris lijkt me ook niet reëel.
    Overigens is de deal tussen Twente en Ajax al een tijdje rond maar het is wachten op een nieuwe werkvergunning.
  • 4 Aug 2020 om 14:20
    • Quote van 4 Aug 2020 om 13:25
      Ah, das een nee op dit moment. Bij wat tegenslag altijd nog poging mogelijk. Bij mogelijk vertrek Ejuke maar mn ipv Espefjord leek Danilo me een nog betere keuze. Zeker met Botman constructie of koopoptie (denk niet dat Danilo bij Ajax basisspeler wordt) Dan hebben we paar problemen opgelost. Misschien is Hamstra daar nog wel mee bezig. Eiting lijkt teveel op Veerman al zie ik t qua kijkspel wel zitten, 2 van die vernuftige spelers..
    Danilo is een Braziliaan en dus (440k/jaar) duur.
    Zou Ajax gek genoeg zijn om én het gros van z'n salaris te betalen en akkoord te gaan met 10% doorverkoop?
    Een koopoptie met dat salaris lijkt me ook niet reëel.
  • 4 Aug 2020 om 14:17
    Blij toe. Geen neuzen in onze selectie svp...
  • 4 Aug 2020 om 13:49
    Danilo is een Braziliaan tenzij hij een Portugees paspoort heeft zou dat wel erg kostbaar zijn qua salaris .
  • 4 Aug 2020 om 13:31
    • Quote van 4 Aug 2020 om 13:25
      Ah, das een nee op dit moment. Bij wat tegenslag altijd nog poging mogelijk. Bij mogelijk vertrek Ejuke maar mn ipv Espefjord leek Danilo me een nog betere keuze. Zeker met Botman constructie of koopoptie (denk niet dat Danilo bij Ajax basisspeler wordt) Dan hebben we paar problemen opgelost. Misschien is Hamstra daar nog wel mee bezig. Eiting lijkt teveel op Veerman al zie ik t qua kijkspel wel zitten, 2 van die vernuftige spelers..
    Met Danilo is Twente al mee bezig.
  • 4 Aug 2020 om 13:30
    Off topic Oefenwedstrijd gaat vanmiddag niet door ivm Corona geval bij VVCS.
  • 4 Aug 2020 om 13:25
    Ah, das een nee op dit moment. Bij wat tegenslag altijd nog poging mogelijk. Bij mogelijk vertrek Ejuke maar mn ipv Espefjord leek Danilo me een nog betere keuze. Zeker met Botman constructie of koopoptie (denk niet dat Danilo bij Ajax basisspeler wordt) Dan hebben we paar problemen opgelost. Misschien is Hamstra daar nog wel mee bezig. Eiting lijkt teveel op Veerman al zie ik t qua kijkspel wel zitten, 2 van die vernuftige spelers..
  • 4 Aug 2020 om 13:25
    Ah, das een nee op dit moment. Bij wat tegenslag altijd nog poging mogelijk. Bij mogelijk vertrek Ejuke maar mn ipv Espefjord leek Danilo me een nog betere keuze. Zeker met Botman constructie of koopoptie (denk niet dat Danilo bij Ajax basisspeler wordt) Dan hebben we paar problemen opgelost. Misschien is Hamstra daar nog wel mee bezig. Eiting lijkt teveel op Veerman al zie ik t qua kijkspel wel zitten, 2 van die vernuftige spelers..
  • 4 Aug 2020 om 13:10
    Typisch gevalletje van we kijken het aan in de voorbereiding, neemt de kans op speeltijd niet toe wordt hij alsnog verhuurd. Kan aan het einde van de transferperiode zomaar eens het "buitenkansje" zijn.
vrijdag 2 oktober 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›