Faik op weg naar uitgang?: ''Hij is bezig met een transfer''

68
Faik op weg naar uitgang?: ''Hij is bezig met een transfer''

De komst van de controlerende middenvelder Sieben Dewaele deed bij menig fan van SC Heerenveen de wenkbrauwen fronsen. De Friezen hadden met aanvoerder Hicham Faik tenslotte immers al een vaste speler op die positie staan.

Zaterdagmiddag vielen de puzzelstukjes echter ineens in elkaar: Faik ontbrak tegen NAC Breda wegens 'persoonlijke omstandigheden', maar volgens de Leeuwarder Courant is er meer aan de hand. "Faik is naar verluidt bezig met een transfer", schrijft de regionale ochtendkrant.

De 28-jarige Faik kwam afgelopen zomer over van het Belgische Zulte Waregem, waar hij zich niet thuis voelde en niet regelmatig speelde. Bij SC Heerenveen was dat wél het geval: de middenvelder miste het afgelopen seizoen geen enkel duel.

Faik heeft in het Abe Lenstra Stadion nog een contract tot en met 2022.

Foto: Erik Grooters

68 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 2 Aug 2020 om 20:00
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Bron?
  • 2 Aug 2020 om 19:28
    • Quote van 2 Aug 2020 om 14:14
      Otigba
    Denk ik ook
  • 2 Aug 2020 om 18:05
    • Quote van 2 Aug 2020 om 16:01
      Mwah, zo zie ik het niet. Je start bij gebrek aan Faik sowieso met je beste middenvelder, Veerman. Verder moest er in team 2 natuurlijk ook nog wel iets van ervaring zitten. Zou het verder ook niet nog meespelen dat er sluimerende belangstelling is voor Kongolo en dat die dus op den duur ook nog vertrekt?
    Als je naar het interview van Hamstra bij fox kijkt dan geeft die aan dat er op dit moment niks speelt rondom Veerman, Ejuke, Van Bergen. Maar dat er wel interesse is in andere spelers. Zou inderdaad zomaar kunnen dat er naast Faik ook interesse is voor Kongolo.
  • 2 Aug 2020 om 17:53
    • Quote van 2 Aug 2020 om 16:01
      Mwah, zo zie ik het niet. Je start bij gebrek aan Faik sowieso met je beste middenvelder, Veerman. Verder moest er in team 2 natuurlijk ook nog wel iets van ervaring zitten. Zou het verder ook niet nog meespelen dat er sluimerende belangstelling is voor Kongolo en dat die dus op den duur ook nog vertrekt?
    Kongolo is geopereerd en dus nog op de weg terug.
  • 2 Aug 2020 om 16:28
    • Quote van 2 Aug 2020 om 11:03
      Prima, snel wegdoen, brengt niks extra’s... trouwens wel beschamend dat je verliest van NAC, met een veredeld B-elftal.. Hamstra is in ieder geval weer lekker bezig het niveau naar beneden te halen, komend seizoen strijden om plek 10!
    Altijd weer dat negatieve gezeur... En uiteraard zeiken op Hamstra. Doet het ook erg slecht inderdaad. Ik bedoel, hij had ook van Bergen, Ejuke, Veerman kunnen halen... En de huurdeal met Botman was ook al zo waardeloos....
  • 2 Aug 2020 om 16:01
    • Quote van 1 Aug 2020 om 23:53
      Bruijn was toch geen basisspeler geworden. En misschien is Kongolo ook wel het bokje dit seizoen. Hij startte niet bij de eerste elf en moest als enige "ervaren" speler tussen de jonkies spelen. Wel sneu eigenlijk.
    Mwah, zo zie ik het niet. Je start bij gebrek aan Faik sowieso met je beste middenvelder, Veerman. Verder moest er in team 2 natuurlijk ook nog wel iets van ervaring zitten. Zou het verder ook niet nog meespelen dat er sluimerende belangstelling is voor Kongolo en dat die dus op den duur ook nog vertrekt?
  • 2 Aug 2020 om 15:10
    • Quote van 2 Aug 2020 om 12:12
      Waar zegt Grind17 dat Ooit kampioen dat deed?
      AlvesSCH om 11:03 overigens wel: "Hamstra is in ieder geval weer lekker bezig het niveau naar beneden te halen, komend seizoen strijden om plek 10!"
    Grappig die verwachtingen. Waar denken jullie dat Heerenveen terecht komt dan???? Top4 lijkt helder, dan Vitesse/Utrecht. Daarna enorme groep met WillemII, Groningen, Heracles, Zwolle en wijzelf. Hou altijd rekening met 1 club die verrast en dan speel je gewoon om plaats 8-10 en dan kun je niet eens zeggen dat je slecht presteert. Aparte verwachtingen af en toe hier
  • 2 Aug 2020 om 15:10
    • Quote van 2 Aug 2020 om 12:12
      Waar zegt Grind17 dat Ooit kampioen dat deed?
      AlvesSCH om 11:03 overigens wel: "Hamstra is in ieder geval weer lekker bezig het niveau naar beneden te halen, komend seizoen strijden om plek 10!"
    Grappig die verwachtingen. Waar denken jullie dat Heerenveen terecht komt dan???? Top4 lijkt helder, dan Vitesse/Utrecht. Daarna enorme groep met WillemII, Groningen, Heracles, Zwolle en wijzelf. Hou altijd rekening met 1 club die verrast en dan speel je gewoon om plaats 8-10 en dan kun je niet eens zeggen dat je slecht presteert. Aparte verwachtingen af en toe hier
  • 2 Aug 2020 om 14:29
    • Quote van 2 Aug 2020 om 12:55
      Nog 1 poging: ik ben niet negatief, ben geen azijnzeiker. Ik benoem wat ik zie. Het was erg slecht. Punt. Als het goed Is, dan zeg ik het ook.
    Ooit kampioen! Zonder degradatie komt nooit jou naam uit. Zo snap wel dat je zo realistisch bent!
  • 2 Aug 2020 om 14:26
    • Quote van 2 Aug 2020 om 14:06
      Heeft iemand enig idee welke centrale verdediger komende week erbij komt?
    Pique
  • 2 Aug 2020 om 14:14
    • Quote van 2 Aug 2020 om 14:06
      Heeft iemand enig idee welke centrale verdediger komende week erbij komt?
    Otigba
  • 2 Aug 2020 om 14:06
    Heeft iemand enig idee welke centrale verdediger komende week erbij komt?
  • 2 Aug 2020 om 14:04
    • Quote van 2 Aug 2020 om 13:06
      Elk jaar t zelfde liedje. We winnen niet met 15-0 van een amateurploeg, we verliezen een potje, we spelen gelijk, er zijn altijd mensen aan het azijninfuus die meteen een rampseizoen voorspellen..
    Stotter jij?
  • 2 Aug 2020 om 14:03
    • Quote van 2 Aug 2020 om 12:55
      Nog 1 poging: ik ben niet negatief, ben geen azijnzeiker. Ik benoem wat ik zie. Het was erg slecht. Punt. Als het goed Is, dan zeg ik het ook.
    Dat heet realistisch!
  • 2 Aug 2020 om 13:58
    • Quote van 2 Aug 2020 om 13:30
      de commentaar die men hier levert als je benoemd op moment dat er een slechte pot gespeeld wordt is ook wel erg triest. Allemaal wel erg snel op hun pikkie getrapt.. Men zit aan een azijninfuus.. Omdat men zegt dat het een slechte pot was..
    Beste feanwatcher het gaat mij echt niet om de wedstrijd , die was slecht maar er nu al conclusies aan te verbinden, al dingen te roepen als we mogen blij zijn als we 10de worden en Hamstra is bezig goed bezig het niveau naar beneden te halen , ja daar reageer ik op Het zijn dezelfde lieden die elke voorbereiding met elke keer kreten komen die " Hamstra" , " degradatie" etc bevatten zonder enkele nuance in hun conclusies. Net zoals de mensen die in juni al liepen te panikeren dat er nog geen spelers waren gehaald.
  • 2 Aug 2020 om 13:52
    • Quote van 2 Aug 2020 om 13:20
      Charme van deze duels is normaal gesproken dat je mooi langs de kant kunt staan op een prachtig veld van een amateurclub en kunt mijmeren over wat er allemaal gaat komen. Iedereen weer op 0 en alle kans op succes. Wie gaat er weg en wat komt er allemaal nog bij? Welke jeugdspeler gaat het goed doen? Je komt nog niet voor het voetbal, maar voor de gezelligheid en naar de nieuwe spelers/talenten kijken. Juist dat laagdrempelige is nu weg en het wordt door Fox als iets groots aangekondigd na al die maanden zonder Nederlands voetbal. Hierdoor kan de voorbereiding alleen maar tegenvallen. Vergeet daarnaast niet dat de transfermarkt nog tot oktober duurt, dus er is nog veel onduidelijk en door het totale gebrek aan wedstrijden is het voetbal nog niet om aan te gluren.
      Pas gewoon je verwachtingen daarop aan. Het is even niet anders.
    Inderdaad, het is zelfs aangekondigd door FOX als een soort terugkomst van het voetbal.. Erg overdreven, want daar leek het gister in de verste verte niet op.

    In sommige linies bij ons moet er nog het nodige bij, misschien komen er zo een stuk of 6 jongens nog bij. Of sterker, dat zal wel moeten. De wedstrijd van gister zegt daarom allemaal weinig over het komende seizoen. Echter, ook dan mag je natuurlijk wel iets meer verwachten dan wat we gister te zien hebben gekregen, want dat was wel erg slecht. Met toch een hoop jongens die aanspraak hopen te maken op of een transfer of een basisplek, tegen een club die je kunt kenmerken als een complete chaos.
  • 2 Aug 2020 om 13:40
    • Quote van 2 Aug 2020 om 13:30
      de commentaar die men hier levert als je benoemd op moment dat er een slechte pot gespeeld wordt is ook wel erg triest. Allemaal wel erg snel op hun pikkie getrapt.. Men zit aan een azijninfuus.. Omdat men zegt dat het een slechte pot was..
    Nee hoor. Meer omdat bepaalde lieden meteen conclusies verbinden aan een slechte pot.

    Volgens mij is er niemand die zegt dat het gister goed was. Benoem ook gerust dat het slecht was. Laat het daar dan ook gewoon bij, maar kap met die onnozele conclusies te verbinden aan de eerste oefenwedstrijd sinds 7 maart!

    Daar ageren de mensen hier tegen (en terecht)

    Verder ben ik er zelf meer van om nog niet te veel te vinden van dit soort duels. Check mijn bericht hieronder. Nog niet te veel verwachten, maar kijk naar de ontwikkeling van talent en kijk na een duel of 3/4 of er een stijgende lijn te zien is.

    Los van dit alles zegt zo'n duel ook nog eens helemaal niks, omdat we de periodisering niet kennen, dus totaal niet weten met welke fysieke conditie men aan de aftrap staan of waar het accent ligt.

    Dus nogmaals; het was slecht, saai en tandenloos, maar kappen met conclusies trekken of Hamstra en Jansen ervan langs geven.
  • 2 Aug 2020 om 13:37
    • Quote van 2 Aug 2020 om 13:33
      Als we niet met een goeie spits spelen zie ik het ook niet zo rooskleurig in. We missen echt het aanspeelpunt voorin.
    Espejord was geblesseerd en seizoen is nog niet eens begonnen. Ik vrees dat Riemer wel eens gelijk kan krijgen met deze jongen. Het lijkt mij erg verstandig om een volwaardige concurrent te halen. En voor de mensen die afgelopen wedstrijd als representatief zien voor het komende seizoen. Heb je zelf nooit gevoetbald? Zo’n potje is een veredelde training. Beetje fit worden hier en daar wat uitproberen. Pas na oefenwedstrijd 5 kun je er meer van zeggen.
  • 2 Aug 2020 om 13:33
    Als we niet met een goeie spits spelen zie ik het ook niet zo rooskleurig in. We missen echt het aanspeelpunt voorin.
  • 2 Aug 2020 om 13:30
    de commentaar die men hier levert als je benoemd op moment dat er een slechte pot gespeeld wordt is ook wel erg triest. Allemaal wel erg snel op hun pikkie getrapt.. Men zit aan een azijninfuus.. Omdat men zegt dat het een slechte pot was..
  • 2 Aug 2020 om 13:20
    Charme van deze duels is normaal gesproken dat je mooi langs de kant kunt staan op een prachtig veld van een amateurclub en kunt mijmeren over wat er allemaal gaat komen. Iedereen weer op 0 en alle kans op succes. Wie gaat er weg en wat komt er allemaal nog bij? Welke jeugdspeler gaat het goed doen? Je komt nog niet voor het voetbal, maar voor de gezelligheid en naar de nieuwe spelers/talenten kijken. Juist dat laagdrempelige is nu weg en het wordt door Fox als iets groots aangekondigd na al die maanden zonder Nederlands voetbal. Hierdoor kan de voorbereiding alleen maar tegenvallen. Vergeet daarnaast niet dat de transfermarkt nog tot oktober duurt, dus er is nog veel onduidelijk en door het totale gebrek aan wedstrijden is het voetbal nog niet om aan te gluren.
    Pas gewoon je verwachtingen daarop aan. Het is even niet anders.
  • 2 Aug 2020 om 13:12
    De club zou een hulpverleningsprogramma voor deze mensen moeten hebben. Ondersteunen van individu en gezin, gesprekken, voedingsprogramma, alternatieve activiteiten organiseren zodat ze niet worden blootgesteld aan oefenwedstrijden en uitslagen. Ik heb Heerenveen twee keer spectaculair van Barcelona zien winnen. Werden we toen kampioen? Nee hoor...
  • 2 Aug 2020 om 13:06
    Elk jaar t zelfde liedje. We winnen niet met 15-0 van een amateurploeg, we verliezen een potje, we spelen gelijk, er zijn altijd mensen aan het azijninfuus die meteen een rampseizoen voorspellen..
  • 2 Aug 2020 om 13:06
    Elk jaar t zelfde liedje. We winnen niet met 15-0 van een amateurploeg, we verliezen een potje, we spelen gelijk, er zijn altijd mensen aan het azijninfuus die meteen een rampseizoen voorspellen..
  • 2 Aug 2020 om 13:04
    • Quote van 2 Aug 2020 om 11:48
      Er bestaat ook nog zoiets als "neutraal" heh, het hoeft niet meteen helemaal kut of helemaal geweldig te zijn.
      Kijk het eens een weekje of 2 aan en ga dan kijken hoe het er voor staat.
    Met nuance en in perspectief kijken. Bah zeg!
  • 2 Aug 2020 om 13:00
    • Quote van 2 Aug 2020 om 12:55
      Nog 1 poging: ik ben niet negatief, ben geen azijnzeiker. Ik benoem wat ik zie. Het was erg slecht. Punt. Als het goed Is, dan zeg ik het ook.
    Ik ben je het met je eens, het was inderdaad de eerste oefenwedstrijd maar zwaar ondermaats. Veel ballen breed, weinig diepgang.
  • 2 Aug 2020 om 12:55
    Nog 1 poging: ik ben niet negatief, ben geen azijnzeiker. Ik benoem wat ik zie. Het was erg slecht. Punt. Als het goed Is, dan zeg ik het ook.
  • 2 Aug 2020 om 12:12
    • Quote van 2 Aug 2020 om 12:04
      waar voorspelt hij het hele seizoen dan? Hij heeft het over 1!!!!!! slechte wedstrijd...
    Waar zegt Grind17 dat Ooit kampioen dat deed?
    AlvesSCH om 11:03 overigens wel: "Hamstra is in ieder geval weer lekker bezig het niveau naar beneden te halen, komend seizoen strijden om plek 10!"
  • 2 Aug 2020 om 12:06
    • Quote van 2 Aug 2020 om 11:29
      Inderdaad.... Gewoon beschamend, Heerenveen onwaardig ook al is het een oefenwedstrijd.
    Helemaal eens, op dit moment in de voorbereiding moet er al een volwaardig elftal staan en een KK clubje zoals NAC moet je minimaal met 7-0 / 8-0 aan de kant kunnen zetten. Voltallig bestuur, staf en elftal moet er allemaal uit. AlvesSCH en Ooit Kampioen zie ik graag in key-functies om Heerenveen binnen no-time weer op niveau te krijgen.
  • 2 Aug 2020 om 12:04
    • Quote van 2 Aug 2020 om 11:23
      Kan je na 1 slecht potje tegen een KKD-club gelijk voorspelen hoe de rest van het seizoen gaat?
    waar voorspelt hij het hele seizoen dan? Hij heeft het over 1!!!!!! slechte wedstrijd...
  • 2 Aug 2020 om 11:55
    • Quote van 2 Aug 2020 om 11:46
      Toch wel jammer, vind het een solide speler. Het is ook niet verkeerd om wat meer ervaren spelers in de selectie te hebben die de jongere spelers wat bij kunnen brengen. Hoop eigenlijk dat er nog iemand terugkomt uit dezelfde leeftijdscategorie.
    Aan de ene kant wel jammer idd, maar aan de andere kant...
    Eigenlijk heb je met Veerman en Faik concurrenten voor dezelfde positie. De club heeft een heel duidelijk signaal afgegeven dat Veerman heel belangrijk voor het elftal en de club is. En er vanuit gaande dat ze wel doorhebben dat Veerman echt geen 10 is, zal hij ipv Faik gaan spelen.
    Dan snap ik wel dat Faik eieren voor z'n geld kiest en/of Heerenveen 'm laat gaan om (salaris) ruimte te maken voor posities waar versterking nodig is.
  • 2 Aug 2020 om 11:53
    Welkom in de wereld van de voorbereiding. Waarin je eerst oefenwedstrijden speelt om fit te worden. En op later moment een team te bouwen en klaar te stomen vokr wedstrjjden waarin je punten kunt verdienen.
  • 2 Aug 2020 om 11:48
    • Quote van 2 Aug 2020 om 11:17
      Moet ja na een slechte wedstrijd tegen een KK- ploeg positief zijn?
    Er bestaat ook nog zoiets als "neutraal" heh, het hoeft niet meteen helemaal kut of helemaal geweldig te zijn.
    Kijk het eens een weekje of 2 aan en ga dan kijken hoe het er voor staat.
  • 2 Aug 2020 om 11:46
    Toch wel jammer, vind het een solide speler. Het is ook niet verkeerd om wat meer ervaren spelers in de selectie te hebben die de jongere spelers wat bij kunnen brengen. Hoop eigenlijk dat er nog iemand terugkomt uit dezelfde leeftijdscategorie.
  • 2 Aug 2020 om 11:44
    • Quote van 2 Aug 2020 om 11:28
      Ik weet dat de azijn goedkoop is bij de action maar moeten jullie nou gelijk de hele fles al leeg drinken na 1 wedstrijd @Ooitkampioen en @AlvesSCH , ik heb ook wel gezien dat het nergens op leek maar waarom moet elke voorbereiding gelijk alles weer in het negatieve geplaatst worden. Het is nog een wonder dat jullie het niet al over degradatie hebben en om de kop van Hamstra schreeuwen.
    Geef het nog een weekje, dan komt het degradatie verhaal wel..
    Voetbal is onvoorspelbaar, die reacties daarentegen niet.
  • 2 Aug 2020 om 11:31
    • Quote van 2 Aug 2020 om 11:28
      Dat is de realiteit helaas....
    Jou realiteit is anders wel altijd gallisch negatief en vaak is het een herhaling van elke voorbereiding , sprekend over realiteit , misschien is het tijd dat jij die eens gaat inzien en we gewoon geen top 5 club meer zijn . Elke oefenwedstrijd die ik tot nu toe heb gezien was saai en slecht de eredivisie clubs zijn net begonnen terwijl de KKD al 3 weken aan het oefenwedstrijden spelen zijn .
  • 2 Aug 2020 om 11:29
    • Quote van 2 Aug 2020 om 11:17
      Moet ja na een slechte wedstrijd tegen een KK- ploeg positief zijn?
    Inderdaad.... Gewoon beschamend, Heerenveen onwaardig ook al is het een oefenwedstrijd.
  • 2 Aug 2020 om 11:28
    • Quote van 2 Aug 2020 om 11:08
      Ik word altijd zo vrolijk van jouw commentaar! Die heerlijke positiviteit! Dat is wat we nodig hebben, ga zo door!
    Dat is de realiteit helaas....
  • 2 Aug 2020 om 11:28
    Ik weet dat de azijn goedkoop is bij de action maar moeten jullie nou gelijk de hele fles al leeg drinken na 1 wedstrijd @Ooitkampioen en @AlvesSCH , ik heb ook wel gezien dat het nergens op leek maar waarom moet elke voorbereiding gelijk alles weer in het negatieve geplaatst worden. Het is nog een wonder dat jullie het niet al over degradatie hebben en om de kop van Hamstra schreeuwen.
  • 2 Aug 2020 om 11:23
    • Quote van 2 Aug 2020 om 11:17
      Moet ja na een slechte wedstrijd tegen een KK- ploeg positief zijn?
    Is pas de eerste wedstrijd en elftal is nog niet compleet. Beetje positiviteit mag best, want het heeft geen zin om alles af te kraken
  • 2 Aug 2020 om 11:23
    • Quote van 2 Aug 2020 om 11:17
      Moet ja na een slechte wedstrijd tegen een KK- ploeg positief zijn?
    Kan je na 1 slecht potje tegen een KKD-club gelijk voorspelen hoe de rest van het seizoen gaat?
  • 2 Aug 2020 om 11:17
    Moet ja na een slechte wedstrijd tegen een KK- ploeg positief zijn?
  • 2 Aug 2020 om 11:08
    • Quote van 2 Aug 2020 om 11:03
      Prima, snel wegdoen, brengt niks extra’s... trouwens wel beschamend dat je verliest van NAC, met een veredeld B-elftal.. Hamstra is in ieder geval weer lekker bezig het niveau naar beneden te halen, komend seizoen strijden om plek 10!
    Ik word altijd zo vrolijk van jouw commentaar! Die heerlijke positiviteit! Dat is wat we nodig hebben, ga zo door!
  • 2 Aug 2020 om 11:08
    • Quote van 2 Aug 2020 om 11:03
      Prima, snel wegdoen, brengt niks extra’s... trouwens wel beschamend dat je verliest van NAC, met een veredeld B-elftal.. Hamstra is in ieder geval weer lekker bezig het niveau naar beneden te halen, komend seizoen strijden om plek 10!
    Ik word altijd zo vrolijk van jouw commentaar! Die heerlijke positiviteit! Dat is wat we nodig hebben, ga zo door!
  • 2 Aug 2020 om 11:06
    • Quote van 2 Aug 2020 om 11:03
      Prima, snel wegdoen, brengt niks extra’s... trouwens wel beschamend dat je verliest van NAC, met een veredeld B-elftal.. Hamstra is in ieder geval weer lekker bezig het niveau naar beneden te halen, komend seizoen strijden om plek 10!
    troll, je traditionele afgeven op Hamstra is weer terug zie ik nog een wonder dat je het niet over plek 15 hebt
  • 2 Aug 2020 om 11:06
    Snel wegdoen voegt niets toe aan het elftal, trage speler.
  • 2 Aug 2020 om 11:03
    Prima, snel wegdoen, brengt niks extra’s... trouwens wel beschamend dat je verliest van NAC, met een veredeld B-elftal.. Hamstra is in ieder geval weer lekker bezig het niveau naar beneden te halen, komend seizoen strijden om plek 10!
  • 2 Aug 2020 om 09:50
    Het meest bijzondere was dat als onderbouwing vanuit Anderlecht werd gezegd dat hij veel moet soelen komend seizoen. Dat Heerenveen hem als alternatief noemt voor Faik die alles sleelde, aanvoerder was. Dat leekt niet met elkaar tr verenigen maar als er een transfer aankomt, juist wel.
  • 2 Aug 2020 om 09:00
    Akujobi was gisteren veel te onrustig en druistig. Meerdere kenners, ook Kwakman wederom gisteren, zeggen dat Veerman het best rendeert op 6. Daar komt hij veel meer aan de bal. En daar liggen zijn kwaliteiten. Kongolo zou ik altijd opstellen. Zulke types heeft elk elftal nodig. Dan is het afwachten waar Dewaele het best kan staan.
  • 2 Aug 2020 om 08:25
    Dan is de komst van Dewaele ineens erg begrijpelijk. Vond het eerst maar vreemd om zo’n jongen te huren terwijl hij normaal gesproken op de bank zou zitten. Prima wanneer we 750 a 1 miljoen voor Faik krijgen. Middenveld: Veerman, Kongolo, Dewaele.
  • 2 Aug 2020 om 03:14
    Zal een mooi bedrag tegenover staan voor zowel de club als Faik zelf verwacht ik, want dit zal niet in de planning hebben gezeten toen hij een jaar geleden overkwam vanuit België. Niet onvervangbaar wat mij betreft, een redelijke speler maar je elftal veel beter maken doet hij nauwelijks. Akujobi kan met zijn felheid en snelheid wat meer defensieve zekerheid toevoegen dan Faik, waar Veerman al de betere versie is van Faik. Vond Veerman en Faik ook te veel van hetzelfde vorig jaar, waardoor de eerste meer als een soort nummer 10 ging spelen, een positie waar je toch vaak andere types dan Veerman ziet. Dewaele zal vast wel wat kunnen en kan Faik dan prima vervangen, samen met Akujobi en Veerman. Kongolo en Hajal heb je dan ook nog voor het middenveld. Een nummer 10 erbij halen die samen met Hajal strijdt voor die positie, en het middenveld is rond met veel verschillende types.
  • 2 Aug 2020 om 00:00
    • Quote van 1 Aug 2020 om 23:53
      Bruijn was toch geen basisspeler geworden. En misschien is Kongolo ook wel het bokje dit seizoen. Hij startte niet bij de eerste elf en moest als enige "ervaren" speler tussen de jonkies spelen. Wel sneu eigenlijk.
    heeft niets met sneu te maken n14 , als je een beetje had opgelet had je kunnen weten dat kongolo vorige week niet speelde tijdens de jeugd tegen 1ste selectie wedstrijd op het veld van Jubbega ivm met een blessure .
    met andere woorden hij komt net terug vandaar ook maar 30 minuten vandaag
  • 1 Aug 2020 om 23:53
    • Quote van 1 Aug 2020 om 22:10
      Dat denk ik ook. Zou ook wel s Turkije kunnen zijn, zou niet weten waar hij anders naar toe kan eigenlijk. Misschien nog een landje wat enorm goed betaalt. Dan zou ik 2mln niet eens raar vinden. Beetje zuur voor Bruijn ook weer vind ik. Kan weer raar lopen zo.
    Bruijn was toch geen basisspeler geworden. En misschien is Kongolo ook wel het bokje dit seizoen. Hij startte niet bij de eerste elf en moest als enige "ervaren" speler tussen de jonkies spelen. Wel sneu eigenlijk.
  • 1 Aug 2020 om 22:10
    • Quote van 1 Aug 2020 om 22:00
      Soort gelijk geval als met Rienstra. Denk dat hij ergens beter kan gaan verdienen. Hij is al 28 dus dat zal wel mee spelen in zijn overweging.
    Dat denk ik ook. Zou ook wel s Turkije kunnen zijn, zou niet weten waar hij anders naar toe kan eigenlijk. Misschien nog een landje wat enorm goed betaalt. Dan zou ik 2mln niet eens raar vinden. Beetje zuur voor Bruijn ook weer vind ik. Kan weer raar lopen zo.
  • 1 Aug 2020 om 22:10
    • Quote van 1 Aug 2020 om 22:00
      Soort gelijk geval als met Rienstra. Denk dat hij ergens beter kan gaan verdienen. Hij is al 28 dus dat zal wel mee spelen in zijn overweging.
    Dat denk ik ook. Zou ook wel s Turkije kunnen zijn, zou niet weten waar hij anders naar toe kan eigenlijk. Misschien nog een landje wat enorm goed betaalt. Dan zou ik 2mln niet eens raar vinden. Beetje zuur voor Bruijn ook weer vind ik. Kan weer raar lopen zo.
  • 1 Aug 2020 om 22:00
    • Quote van 1 Aug 2020 om 21:32
      Dit verbaast me eerlijk gezegd. Is aanvoerder, speelt alles, maar is toch niet echt een uitblinker? Zou overigens wel het binnenhalen van Dewaele verklaren. Ben benieuwd om welke club het gaat.
    Soort gelijk geval als met Rienstra. Denk dat hij ergens beter kan gaan verdienen. Hij is al 28 dus dat zal wel mee spelen in zijn overweging.
  • 1 Aug 2020 om 21:34
    • Quote van 1 Aug 2020 om 20:37
      Als er een club is die voor Faik 2 miljoen neerlegt, mag je denk ik de slingers ophangen. Als het een bedrag tussen de 750k-1.000k is, moet je denk ik al heel tevreden zijn.
    Zolang we niet hoeven bij te lappen worden we hier niet slechter van.
  • 1 Aug 2020 om 21:32
    Dit verbaast me eerlijk gezegd. Is aanvoerder, speelt alles, maar is toch niet echt een uitblinker? Zou overigens wel het binnenhalen van Dewaele verklaren. Ben benieuwd om welke club het gaat.
  • 1 Aug 2020 om 21:29
    • Quote van 1 Aug 2020 om 20:37
      Als er een club is die voor Faik 2 miljoen neerlegt, mag je denk ik de slingers ophangen. Als het een bedrag tussen de 750k-1.000k is, moet je denk ik al heel tevreden zijn.
    Denk het ook. Zou hij weer naar Belgie gaan ?
  • 1 Aug 2020 om 20:37
    • Quote van 1 Aug 2020 om 19:54
      nah , 500k betaal je momenteel voor een KKD speler , ik verwacht ook een bedrag tussen de 1 en 2 miljoen , voor iemand van 28 met nog 2 jaar een con tract die bij een eredivisie club speelt en elke wedstrijd heeft gespeeld betaal je dat gewoon.
    Als er een club is die voor Faik 2 miljoen neerlegt, mag je denk ik de slingers ophangen. Als het een bedrag tussen de 750k-1.000k is, moet je denk ik al heel tevreden zijn.
  • 1 Aug 2020 om 20:09
    Als er iemand van het middenveld weg mocht was het Faik wel. Vertraagt wat mij betreft het spel heel erg en is nou ook weer niet super creatief.
  • 1 Aug 2020 om 20:06
    Turkse clubs zijn anders niet zo gul bij inkomende transfers.
  • 1 Aug 2020 om 19:54
    • Quote van 1 Aug 2020 om 19:43
      Denk eerder rond de 500k ofzo. Voor hoeveel hadden we hem gekocht?
    nah , 500k betaal je momenteel voor een KKD speler , ik verwacht ook een bedrag tussen de 1 en 2 miljoen , voor iemand van 28 met nog 2 jaar een con tract die bij een eredivisie club speelt en elke wedstrijd heeft gespeeld betaal je dat gewoon.
  • 1 Aug 2020 om 19:51
    • Quote van 1 Aug 2020 om 19:43
      Denk eerder rond de 500k ofzo. Voor hoeveel hadden we hem gekocht?
    Ook rond dit bedrag 400k- 600k.
  • 1 Aug 2020 om 19:43
    Denk eerder rond de 500k ofzo. Voor hoeveel hadden we hem gekocht?
  • 1 Aug 2020 om 19:40
    • Quote van 1 Aug 2020 om 19:39
      Ik denk dat er een bedrag komt van rond de 2 miljoen..... Heeft nog een 2 jarig contract en is nog onder de 30
    Max 1,5 mag je al blij mee zijn ;)
  • 1 Aug 2020 om 19:39
    • Quote van 1 Aug 2020 om 19:20
      Tock bijzonder dat hij alweer weg wil dan. Hier speelde hij veel en woon je prima. Dan is het toch wel een risico om weer ergens anders heen te gaan. Niet dat ik het een ramp vind hoor. En vanuit het oogpunt van de club bekeken neem ik aan dat er wel een prima bedrag tegenover staat.
    Ik denk dat er een bedrag komt van rond de 2 miljoen..... Heeft nog een 2 jarig contract en is nog onder de 30
  • 1 Aug 2020 om 19:20
    Tock bijzonder dat hij alweer weg wil dan. Hier speelde hij veel en woon je prima. Dan is het toch wel een risico om weer ergens anders heen te gaan. Niet dat ik het een ramp vind hoor. En vanuit het oogpunt van de club bekeken neem ik aan dat er wel een prima bedrag tegenover staat.
zaterdag 12 september 2020
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›