Hamstra zocht naar ervaren doelman: ''Dat is met Erwin gelukt''

16
Hamstra zocht naar ervaren doelman: ''Dat is met Erwin gelukt''

Met de komst van Erwin Mulder als eerste doelman heeft SC Heerenveen een belangrijke slag geslagen voor het komende seizoen. De 31-jarige keeper keepte al eerder in het Abe Lenstra Stadion en brengt veel ervaring met zich mee.

"Met Erwin hebben we een zeer ervaren doelman aangetrokken. Dat was onze ambitie en dat is gelukt", vertelt technisch manager Gerry Hamstra op de officiële website van SC Heerenveen. "Erwin kent de club, kent de eredivisie en neemt veel ervaring met zich mee vanuit Groot-Brittannië."

De transfer liet wat langer op zich wachten omdat Swansea City nog actief was in de play-offs voor promotie naar de Premier League. Daardoor kon hij nog niet eerder worden gepresenteert, maar het brengt ook voordelen met zich mee. "Hij is dus wedstrijdfit", aldus Hamstra.

16 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 31 Jul 2020 om 21:46
    Jan-Arie van der Heijden Is toch ook transfervrij ? Misschien wel wat voor ons
  • 31 Jul 2020 om 18:04
    • Quote van 31 Jul 2020 om 17:31
      Omdat ik nogmaals wil benadrukken dat keepers in die een miljoen of meer moeten kosten niet meer haalbaar zijn voor ons! Dus we vissen automatisch uit een kleinere vijver, snap je dat?

      Waarom is het nog niet duidelijk voor je?
      Waarom mag ik geen bedragen noemen?
      Wat het bedrag met de kwaliteit te maken heeft? Geen idee maar hoe meer geld hoe meer keus.

      Is het nu wellicht duidelijk genoeg?

      Waarom zaag je zo door op mijn reactie? Wat probeer je mij nu steeds te laten zeggen? Probeer je weer foutjes te zoeken? Kap er gewoon mee je begint nu beetje zielig te worden als je het mij vraagt
    Als je dat bedoeld; prima, geen speld tussen te krijgen
    Heb je helemaal gelijk in, keepers van een miljoen of meer zijn niet haalbaar.

    Maar "niet meer de club van vroeger dus moeten we het maar accepteren dat we het met dit soort middelmaat moeten doen" heeft daar dan weer niets mee te maken.
    Ook vroeger hadden we middelmaat en minder en een paar beter.
    Om maar een paar toppertjes te noemen; Hans Vonk en Nordfeldt kwamen óók transfervrij!
    Hell, zo'n beetje alle keepers van de afgelopen decennia kwamen transfervrij, alleen Steppe niet.

  • 31 Jul 2020 om 18:00
    Wat zijn de mensen hier steeds negatief zeg. Niet zeiken, de meeste hebben waarschijnlijk niet eens een seizoenskaart. Steun de club gwn.
  • 31 Jul 2020 om 17:39
    • Quote van 31 Jul 2020 om 17:23
      1.5 miljoen voor Steppe of een gratis Mulder.... Dan ben ik blij hoe Gerry dit gedaan heeft!
    Mulder pakt sowieso geen punten voor je en je gaat er niks aan verdienen. Oke prima is een keuze.

    Dan heb ik liever in potentie een keeper die beter kan worden en meer waard kan worden waar we eventueel winst op kunnen halen. Achteraf is het makkelijk conclusie trekken dat je beter een gratis mulder kan halen dan een Steppe maar dat zeggen we nu alleen maar omdat Steppe het niet geworden is wat het werd.

    Maar je moet mijn reactie in bredere zin zien. We kunnen tegenwoordig dus ook niet meer echt investeren in een keeper waar we dat vroeger wel konden.
    Hahn zag ik bv ook als investering, jonge keeper die door kon groeien is het ook niet helemaal geworden wat er verwacht werd mede door blessures.
  • 31 Jul 2020 om 17:31
    • Quote van 31 Jul 2020 om 17:20
      Nee, je uitspraak is nog steeds niet duidelijk.
      Waarom haal je nu er weer transferbedragen bij?
      Wat heeft het bedrag met de kwaliteit van de keeper te maken?

      Een gratis Mulder is _altijd_ beter dan een 1,5miljoen voor een Steppe-achtige keeper.

    Omdat ik nogmaals wil benadrukken dat keepers in die een miljoen of meer moeten kosten niet meer haalbaar zijn voor ons! Dus we vissen automatisch uit een kleinere vijver, snap je dat?

    Waarom is het nog niet duidelijk voor je?
    Waarom mag ik geen bedragen noemen?
    Wat het bedrag met de kwaliteit te maken heeft? Geen idee maar hoe meer geld hoe meer keus.

    Is het nu wellicht duidelijk genoeg?

    Waarom zaag je zo door op mijn reactie? Wat probeer je mij nu steeds te laten zeggen? Probeer je weer foutjes te zoeken? Kap er gewoon mee je begint nu beetje zielig te worden als je het mij vraagt
  • 31 Jul 2020 om 17:23
    • Quote van 31 Jul 2020 om 17:10
      Dat we niet zomaar even een paar ton neer kunnen leggen voor een keeper. Waar we vroeger wel wat geld hadden voor zulke aankopen. Vroeger kochten we bv een Steppe voor 1,5mil een jonge keeper.
      Is het zo duidelijk voor JULLIE? Aangezien je weer in de WE vorm praat..
    1.5 miljoen voor Steppe of een gratis Mulder.... Dan ben ik blij hoe Gerry dit gedaan heeft!
  • 31 Jul 2020 om 17:20
    • Quote van 31 Jul 2020 om 17:10
      Dat we niet zomaar even een paar ton neer kunnen leggen voor een keeper. Waar we vroeger wel wat geld hadden voor zulke aankopen. Vroeger kochten we bv een Steppe voor 1,5mil een jonge keeper.
      Is het zo duidelijk voor JULLIE? Aangezien je weer in de WE vorm praat..
    Nee, je uitspraak is nog steeds niet duidelijk.
    Waarom haal je nu er weer transferbedragen bij?
    Wat heeft het bedrag met de kwaliteit van de keeper te maken?

    Een gratis Mulder is _altijd_ beter dan een 1,5miljoen voor een Steppe-achtige keeper.

  • 31 Jul 2020 om 17:10
    • Quote van 31 Jul 2020 om 16:49
      Leg dan eens uit, hoe moeten we dit dan interpreteren:
      "niet meer de club van vroeger dus moeten we het maar accepteren dat we het met dit soort middelmaat moeten doen."

    Dat we niet zomaar even een paar ton neer kunnen leggen voor een keeper. Waar we vroeger wel wat geld hadden voor zulke aankopen. Vroeger kochten we bv een Steppe voor 1,5mil een jonge keeper.
    Is het zo duidelijk voor JULLIE? Aangezien je weer in de WE vorm praat..
  • 31 Jul 2020 om 16:49
    • Quote van 31 Jul 2020 om 16:43
      Dat maak jij er weer van.
    Leg dan eens uit, hoe moeten we dit dan interpreteren:
    "niet meer de club van vroeger dus moeten we het maar accepteren dat we het met dit soort middelmaat moeten doen."

  • 31 Jul 2020 om 16:43
    • Quote van 31 Jul 2020 om 16:09
      Je doet nu net alsof we in het verleden alleen maar top keepers hebben gehaald...


    Dat maak jij er weer van.
  • 31 Jul 2020 om 16:09
    • Quote van 31 Jul 2020 om 15:47
      ook niet echt een keeper waar ik blijer van wordt. Maar we zijn niet meer de club van vroeger dus moeten we het maar accepteren dat we het met dit soort middelmaat moeten doen.
    Je doet nu net alsof we in het verleden alleen maar top keepers hebben gehaald...


  • 31 Jul 2020 om 15:47
    ook niet echt een keeper waar ik blijer van wordt. Maar we zijn niet meer de club van vroeger dus moeten we het maar accepteren dat we het met dit soort middelmaat moeten doen.
  • 31 Jul 2020 om 13:58
    • Quote van 31 Jul 2020 om 13:29
      In dat opzicht ("ervaring") begrijp ik de interesse voor Svilar niet helemaal trouwens, maar Erwin lijkt me een prima keuze! Te vergelijken met Warner Hahn denk ik en een rustpunt achterin. Doet geen gekke dingen en heeft een goede reflex.
    Wie zegt dat er überhaupt interesse was?
  • 31 Jul 2020 om 13:35
    • Quote van 31 Jul 2020 om 13:29
      In dat opzicht ("ervaring") begrijp ik de interesse voor Svilar niet helemaal trouwens, maar Erwin lijkt me een prima keuze! Te vergelijken met Warner Hahn denk ik en een rustpunt achterin. Doet geen gekke dingen en heeft een goede reflex.
    eerste doelman moest ervaring hebben. Tweede doelman moest daar vlak achteraan zitten qua kwaliteiten om het de eerste doelman lastig te maken.
  • 31 Jul 2020 om 13:29
    In dat opzicht ("ervaring") begrijp ik de interesse voor Svilar niet helemaal trouwens, maar Erwin lijkt me een prima keuze! Te vergelijken met Warner Hahn denk ik en een rustpunt achterin. Doet geen gekke dingen en heeft een goede reflex.
  • 31 Jul 2020 om 13:23
    Ik weet het niet hoor, Erwin oogt zo onzeker en ongemakkelijk
vrijdag 2 oktober 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›