Hauge reageert: ''Ik denk dat SC Heerenveen een mooie club is''

25
Hauge reageert: ''Ik denk dat SC Heerenveen een mooie club is''

De Noorse aanvaller Jens Petter Hauge is heel duidelijk over zijn nabije toekomst: hij maakt het huidige (zomer)seizoen af bij zijn club Bodø/Glimt. In de winterstop is een overstap naar een andere club, bijvoorbeeld naar het geïnteresseerde SC Heerenveen, zeker mogelijk.

"Wat ik van Heerenveen vind? Ik denk dat het een mooie club is. Daar zouden zeker mogelijkheden zijn om direct aan spelen toe te komen en stappen vooruit te zetten", reageert Hauge (rechts op de foto naast landgenoten Hakon Evjen en Erling Haaland) tegenover het Noorse TV2. "Het is een 'spannende' club, maar voor nu geldt voor hun hetzelfde als Cercle Brugge. Ik ga daar nu niet heen."

De reden voor die beslissing is dat Bodø/Glimt dit seizoen boven verwachting presteert en dertig punten haalde uit tien wedstrijden. Afgelopen weekend werd concurrent Molde FK met 1-3 verslagen, mede door een doelpunt van Hauge. "Het is ontzettend leuk om nu ene speler van Glimt te zijn. Het ziet er veelbelovend uit. We hebben veel vertrouwen in wat we doen en daarom wil ik ook blijven."

Op de lange termijn droomt Hauge ervan om voor Chelsea te spelen. "Dat is een droom die ik al lange tijd heb, maar er zijn meer interessante clubs. Maar in een ideale wereld is Chelsea zeker een club waarvoor ik graag zou willen spelen." Wat dat betreft zou Hauge eens kunnen kijken naar de ontwikkeling van Hakim Ziyech, die zijn carrière ook begon in 't Friesche Haagje...

25 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 31 Jul 2020 om 15:02
    • Quote van 27 Jul 2020 om 22:20
      Ik snap niet dat jullie praten alsof dit een spits is, het is een veel scorende linksbuiten met een linkerbeen!
    Gelukkig heeft hij ook een linkerbeen, maar naar het schijnt is hij toch wel echt rechtsbenig :)
  • 31 Jul 2020 om 15:01
    • Quote van 28 Jul 2020 om 12:19
      Bij het schrijven van dit artikel keek ik vooral naar zijn plek dit seizoen: linksbuiten. Daarvoor speelde Hauge echter als rechtsbuiten, valt ook te zien op Transfermarkt. Dus laten we er van uitgaan dat hij op beide kanten uit de voeten kan. ;)
    Het was ook geen reactie op het artikel maar meer op de suggestie dat dit wel een goede spits voor ons zou kunnen zijn ;)
  • 28 Jul 2020 om 14:07
    • Quote van 28 Jul 2020 om 12:19
      Bij het schrijven van dit artikel keek ik vooral naar zijn plek dit seizoen: linksbuiten. Daarvoor speelde Hauge echter als rechtsbuiten, valt ook te zien op Transfermarkt. Dus laten we er van uitgaan dat hij op beide kanten uit de voeten kan. ;)
    Mooie opvolger voor Van Bergen, van wie ik vind dat hij wat stilstaat in zijn ontwikkeling.
  • 28 Jul 2020 om 12:19
    • Quote van 28 Jul 2020 om 10:18
      Hij speelt nu een geweldig seizoen met 6 goals en 6 assists in 9 wedstrijden als linksvoor. Hij speelde in ieder geval niet als spits zoals op Wiki vermeld staat. Tot en met 2018 speelde hij rechtsvoor zonder heel indrukwekkende cijfers. Ik beschouw Transfermarkt in deze als behoorlijk betrouwbare bron.
    Bij het schrijven van dit artikel keek ik vooral naar zijn plek dit seizoen: linksbuiten. Daarvoor speelde Hauge echter als rechtsbuiten, valt ook te zien op Transfermarkt. Dus laten we er van uitgaan dat hij op beide kanten uit de voeten kan. ;)
  • 28 Jul 2020 om 10:18
    Hij speelt nu een geweldig seizoen met 6 goals en 6 assists in 9 wedstrijden als linksvoor. Hij speelde in ieder geval niet als spits zoals op Wiki vermeld staat. Tot en met 2018 speelde hij rechtsvoor zonder heel indrukwekkende cijfers. Ik beschouw Transfermarkt in deze als behoorlijk betrouwbare bron.
  • 28 Jul 2020 om 10:08
    • Quote van 27 Jul 2020 om 22:47
      Ik vond Espejord prima. Hij is agressief in de duels, wint - in tegenstelling tot Odgaard - kopduels en stond vaak op de goede plek. Hij miste nog wel teveel kansen maar ik denk dat het een prima spits kan worden voor ons.
    Niet veel scoren en vaak geblesseerd zijn, dat is de enige aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid die je hebt van Espejord. Zo ziet namelijk zijn gehele carrière er uit.
  • 27 Jul 2020 om 23:46
    • Quote van 27 Jul 2020 om 22:47
      Ik vond Espejord prima. Hij is agressief in de duels, wint - in tegenstelling tot Odgaard - kopduels en stond vaak op de goede plek. Hij miste nog wel teveel kansen maar ik denk dat het een prima spits kan worden voor ons.
    Precies, Espejord komt er wel. Hij heeft mooi een half jaar kunnen wennen hier. Pakte met Dresevic ook goed uit. Ik heb er alle vertrouwen in.
  • 27 Jul 2020 om 22:47
    • Quote van 27 Jul 2020 om 22:12
      Als er geen spits bijkomt kan ik je dat wel vertellen. Espejord herft mij nog niks laten zien dat vertrouwen geeft
    Ik vond Espejord prima. Hij is agressief in de duels, wint - in tegenstelling tot Odgaard - kopduels en stond vaak op de goede plek. Hij miste nog wel teveel kansen maar ik denk dat het een prima spits kan worden voor ons.
  • 27 Jul 2020 om 22:47
    Die Simon Moreno is dat niet wat? Speelde bij Villarreal B. Had Heerenveen vorig jaar ook belangstelling voor toch? En is ook nog eens transfervrij.
  • 27 Jul 2020 om 22:25
    • Quote van 27 Jul 2020 om 22:20
      Ik snap niet dat jullie praten alsof dit een spits is, het is een veel scorende linksbuiten met een linkerbeen!
    Op Wikipedia staat spits en op transfermarkt rechtsbuiten. Dus misschien kan die wel op elke positie voorin.
  • 27 Jul 2020 om 22:21
    • Quote van 27 Jul 2020 om 22:02
      Eventueel nog een spits huren? Dan heb je 3 spitsen waarvan 2 met eigen kapitaal, en komt er in de winter een nieuwe bij. Hoef je enkel een back, cv + 2 keepers te nalen.
    Dat zou een optie kunnen zijn ja, maar denk je dat er een redelijke spits zich aan ons laat verhuren met de mogelijkheid dat hij naar een half jaar op de 2de plaats komt? Mits Hauge uiteraard zo goed is dat hij meteen aan spelen toe komt. Met alleen Espejord en Smit vind ik nogal gewaagd.
  • 27 Jul 2020 om 22:20
    Ik snap niet dat jullie praten alsof dit een spits is, het is een veel scorende linksbuiten met een linkerbeen!
  • 27 Jul 2020 om 22:12
    • Quote van 27 Jul 2020 om 21:55
      Wel een lastige situatie. Mocht hij komen dan is het pas in de tweede seizoenshelft. Moeten we dan het seizoen beginnen met Espejord (geen zekerheidje) en Smit (jong en geen ervaring dus ook geen zekerheidje)? Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

    Als er geen spits bijkomt kan ik je dat wel vertellen. Espejord herft mij nog niks laten zien dat vertrouwen geeft
  • 27 Jul 2020 om 22:12
    • Quote van 27 Jul 2020 om 21:55
      Wel een lastige situatie. Mocht hij komen dan is het pas in de tweede seizoenshelft. Moeten we dan het seizoen beginnen met Espejord (geen zekerheidje) en Smit (jong en geen ervaring dus ook geen zekerheidje)? Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

    Als er geen spits bijkomt kan ik je dat wel vertellen. Espejord herft mij nog niks laten zien dat vertrouwen geeft
  • 27 Jul 2020 om 22:02
    • Quote van 27 Jul 2020 om 21:55
      Wel een lastige situatie. Mocht hij komen dan is het pas in de tweede seizoenshelft. Moeten we dan het seizoen beginnen met Espejord (geen zekerheidje) en Smit (jong en geen ervaring dus ook geen zekerheidje)? Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

    Eventueel nog een spits huren? Dan heb je 3 spitsen waarvan 2 met eigen kapitaal, en komt er in de winter een nieuwe bij. Hoef je enkel een back, cv + 2 keepers te nalen.
  • 27 Jul 2020 om 21:55
    Wel een lastige situatie. Mocht hij komen dan is het pas in de tweede seizoenshelft. Moeten we dan het seizoen beginnen met Espejord (geen zekerheidje) en Smit (jong en geen ervaring dus ook geen zekerheidje)? Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

  • 27 Jul 2020 om 21:53
    • Quote van 27 Jul 2020 om 21:46
      Hij heeft zelf al aangegeven dat hij deze zomer niet weg wil, eerst het seizoen afmaken en dan eventueel in de winter weg. Desondanks lijkt dit mij een groot talent gezien de beelden en heb ik er een zeer goed gevoel bij. Ik zeg halen in de winter!
    Je hebt wel gelijk maar ik zou toch proberen om hem nu te halen of vast te leggen,want als je hem in de winter gaat halen ben ik bang dat weer achter het net vist .
  • 27 Jul 2020 om 21:46
    • Quote van 27 Jul 2020 om 21:18
      1 miljoen moet hij kosten ik zou hem halen Als ik Hamstra was want met 1 mattige spits ga je het niet redden.
    Hij heeft zelf al aangegeven dat hij deze zomer niet weg wil, eerst het seizoen afmaken en dan eventueel in de winter weg. Desondanks lijkt dit mij een groot talent gezien de beelden en heb ik er een zeer goed gevoel bij. Ik zeg halen in de winter!
  • 27 Jul 2020 om 21:18
    1 miljoen moet hij kosten ik zou hem halen Als ik Hamstra was want met 1 mattige spits ga je het niet redden.
  • 27 Jul 2020 om 20:47
    • Quote van 27 Jul 2020 om 20:43
      Wat moet deze speler nog kosten?
    Ergens rond de 1 miljoen
  • 27 Jul 2020 om 20:43
    Wat moet deze speler nog kosten?
  • 27 Jul 2020 om 20:13
    • Quote van 27 Jul 2020 om 18:50
      Ja
    Ejuke inzetten! Laat ze ff happie eten bij De Bonte Koe op kosten van de club ;-)
  • 27 Jul 2020 om 18:50