OFFICIEEL | Hanoi FC haalt Van Hau terug naar Vietnam

24
OFFICIEEL | Hanoi FC haalt Van Hau terug naar Vietnam

Het verblijf van Doan Van Hau bij SC Heerenveen is beperkt gebleven tot één seizoen. Zijn club Hanoi FC heeft besloten om hem terug naar Vietnam te halen omdat ze de plannen van Heerenveen met de jonge linksback niet overtuigend genoeg vonden.

"De terugkeer van Van Hau betekent veel voor de club en zeker in de huidige tijd. We hebben altijd willen luisteren om tot een oplossing te komen voor de situatie van Van Hau om in Europa te spelen. Maar onder de huidige omstandigheden is het niet makkelijk", vertelt clubpresident Do Vinh Quang.

In een statement op Facebook laat Hanoi FC weten dat ze gesprekken hebben gevoerd met SC Heerenveen om tot een resultaat te komen. "Maar het plan om Van Hau verder te ontwikkelen heeft ons niet overtuigd. Daarnaast is het budget van de club ook een probleem onder de huidige omstandigheden."

"Uiteindelijk heeft Hanoi FC besloten om Van Hau terug te halen zodat hij in de tweede seizoenshelft van de V-League kan meespelen." Van Hau speelde uiteindelijk één duel voor SC Heerenveen; een invalbeurt van enkele minuten in het gewonnen bekerduel met Roda JC.

24 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Jul 2020 om 21:42
    Mislukte actie over de rug van een jonge ambitieuze voetballer. Heeft mi nooit een eerlijke echte kans gekregen. Van alle kanten slechte zaak.
  • 10 Jul 2020 om 18:36
    Er waren blijkbaar mensen in Vietnam die dachten een mooi rendelement te halen als Van Hau zou doorbreken en voor een mooi bedrag verkocht kon worden.
  • 10 Jul 2020 om 15:27
    • Quote van 10 Jul 2020 om 15:06
      Wel alvast een mooi verhaal voor in het boek "150 jaar Heerenveen" in 2070 zullen we maar zeggen!
    Hoop dat de aankomende 50 jaar er betere hoogtepunten komen dan 5 minuten Van Hau tegen Roda JC ;-)
  • 10 Jul 2020 om 15:06
    • Quote van 10 Jul 2020 om 14:48
      Zowel sportief als commercieel een mislukte actie. Soms moet je een gokje wagen. Het ware verhaal over wat de intenties waren zullen we waarschijnlijk nooit horen. Wie de sponsoren waren ook niet dus ook hun belang niet.
    Wel alvast een mooi verhaal voor in het boek "150 jaar Heerenveen" in 2070 zullen we maar zeggen!
  • 10 Jul 2020 om 14:48
    • Quote van 10 Jul 2020 om 13:50
      Totaal mislukte stunt uiteindelijk, omdat 'ie gewoon niet goed genoeg is. Maar dat neem ik de club niet zozeer kwalijk, je moet af en toe iets proberen en je nek uitsteken. Daar horen risico's bij, dat is dan maar zo.
    Zowel sportief als commercieel een mislukte actie. Soms moet je een gokje wagen. Het ware verhaal over wat de intenties waren zullen we waarschijnlijk nooit horen. Wie de sponsoren waren ook niet dus ook hun belang niet.
  • 10 Jul 2020 om 13:50
    Totaal mislukte stunt uiteindelijk, omdat 'ie gewoon niet goed genoeg is. Maar dat neem ik de club niet zozeer kwalijk, je moet af en toe iets proberen en je nek uitsteken. Daar horen risico's bij, dat is dan maar zo.
  • 10 Jul 2020 om 13:25
    • Quote van 10 Jul 2020 om 11:13
      Laten we ook niet vergeten dat het mede dankzij Vietnamese sponsoren ons weinig geld heeft gekost. Ik hoop dat Doan alsnog kan slagen in Europa, zal het blijven volgen.
    en ook dat verhaal zet ik nog steeds mijn vraagtekens bij.
    Toch gek dat de sponsors van deze deal zichzelf nooit bekend heeft gemaakt. Dus die sponsor krijgt er wat precies voor terug? En waarom zouden die sponsors na 1 jaar alweer de sponsorschap intrekken?
    Deze jongen is nooit gehaald vanwege zijn kwaliteiten maar puur voor de commercie en ik denk dat er gegokt is dat met die commercie ze van Hau makkelijk zouden kunnen betalen maar dat ze zich daarop verkeken hebben.
  • 10 Jul 2020 om 11:41
    Prima en nu doorschakelen naar een andere betaalbare speler.
  • 10 Jul 2020 om 11:23
    • Quote van 10 Jul 2020 om 11:23
      Ja maar dan krijg je het gezeur dat ze nooit iets winnen
    Straatje kopen , altijd prijs
  • 10 Jul 2020 om 11:23
    • Quote van 10 Jul 2020 om 11:11
      Wat een azijnzijkers hier weer , voor van Hau is dit de juiste beslissing , maar als je als club nooit eens je nek durft uit te steken kom je nergens.
      Dit keer mislukt, maar een volgende keer een diamantje?
      Voor de azijnzijkers dit advies: koop eens een staatslot :-) .
    Ja maar dan krijg je het gezeur dat ze nooit iets winnen
  • 10 Jul 2020 om 11:22
    Een veel te grote gok in deze tijd. Vind het prima.
  • 10 Jul 2020 om 11:13
    Laten we ook niet vergeten dat het mede dankzij Vietnamese sponsoren ons weinig geld heeft gekost. Ik hoop dat Doan alsnog kan slagen in Europa, zal het blijven volgen.
  • 10 Jul 2020 om 11:11
    Wat een azijnzijkers hier weer , voor van Hau is dit de juiste beslissing , maar als je als club nooit eens je nek durft uit te steken kom je nergens.
    Dit keer mislukt, maar een volgende keer een diamantje?
    Voor de azijnzijkers dit advies: koop eens een staatslot :-) .
  • 10 Jul 2020 om 11:09
    Het waren vijf mooie minuten
  • 10 Jul 2020 om 10:59
    • Quote van 10 Jul 2020 om 10:49
      Niet op het veld nee, misschien dat de huidige bekendheid van onze club in Azië zich in de toekomst nog eens kan uitbetalen
    Geloof jij het? “Sc Heerenveen? Ow ja die club waar “ons” Aziatische toptalent niet uit de verf kwam en niet kon doorbreken. Laten we daar onze naam aan verbinden! Goede associatie” Denk dat veel Vietnamese / Aziatische bedrijven zo zullen denken
  • 10 Jul 2020 om 10:57
    Het waren 3 prachtige minuten!
  • 10 Jul 2020 om 10:55
    Moeten die bamboe fietsen ook terug?
  • 10 Jul 2020 om 10:49
    • Quote van 10 Jul 2020 om 10:42
      Lekker gewerkt Hamstra! Totaal geen meerwaarde afgelopen seizoen
    Niet op het veld nee, misschien dat de huidige bekendheid van onze club in Azië zich in de toekomst nog eens kan uitbetalen
  • 10 Jul 2020 om 10:48
    Prima, laten we nu dan de focus leggen op het versterken van de selectie en deze soap lekker achter ons laten.
  • 10 Jul 2020 om 10:48
    Daar gaan alle volgers op social media :p
  • 10 Jul 2020 om 10:47
    Zonder de ins en outs te weten lijkt mij dit een goed besluit. Als het echt hét talent uit Azie was geweest, dan was Hamstra denk ik ook wel anders aan tafel gegaan. Jongen heeft niet voor niks een seizoen op de bank gezeten. Ook duidelijkheid voor hem nu.
  • 10 Jul 2020 om 10:42
    Dacht dat de club tot de 15e kreeg om tot een oplossing te komen. Nou ja niks aan te doen hopelijk krijgt die jongen nog een kans in Europa een keer. Wordt weer opzoek naar een extra verdediger voor ons.
  • 10 Jul 2020 om 10:42
    Lekker gewerkt Hamstra! Totaal geen meerwaarde afgelopen seizoen